24 Temmuz 1965 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 19

24 Temmuz 1965 tarihli Akis Dergisi Sayfa 19

AKİS zel olmasa da hoş bir kadın, zeki ba- kışları var. Türk misafirlerine çok mül- tefit davrandı, Türkiyeye bir büyük el- çi eşi olarak gelmekten çok memnun olduğunu söyledi. Misafirler arasında AP den kimseler yoktu, ne hikmetse.., O akşam Grup toplantıları olduğu için, bir ulusun ulusal bayramını kutlamak görevini bile yerine getiremediler. Ci- hat Bilgehan, arkadaşları adına özür diledi. 14 Temmuz ıraklıların da bayram günü olduğundan, Irak Büyük Elçilik binası o akşam misafirlerle dolup taş- ta, Irak Büyük Elçisi, misafirlerini, iç- işleri bakanlığı (o koltuğuna oturmuş gibi kabul ediyordu. Yeni kabinede Bakan olmaktan memnun görünüyor. Yaşlılara gün doğdu! a "Kimsesizleri, Güçşsüzleri, A Yaşlılar Dinlendirme ve Barındır- diye bir derneğin varlı- &ından haberdar olan var mı? Bu der- neğin üyeleri,, Keçiören yolunda. Al- manya ve İsviçredeki yaşlılarevi gibi bir ev kurmak istiyorlar. Bu amaçla dur- madan konserler, yemekler tertiple- niyor. Bitirdiğimiz hafta Golf Klü- bünde de bir yemekleri vardı. Yaz or- tasında Ankarâda böyle bir yemek ter- tiplemek gelir sağlamaz diye düşünen- ler yanıldılar. o Yemeğin Başbakanın eşi Nigâr Ürgüplünün himayesinde o- luşu ilgiyi arttırmış. Golf Klübüne bü- yük ve seçkin bir kalabalık toplanmıştı. Ankaranın tanınmış modaevi Faize ve 24 Temmuz 1966 TÜLİDEN HABERLER Golf Klübündeki yemekte Tulin Okanı seyredenler Göze kira yok ya,. Sevim kardeşler de küçük bir defileyle bu yemeği daha çekici hale getirdiler. Misafirler arasında opek çok elçi vardı. Yunan Büyük Elçisi Sguoeros da bunlardan biriydi. Büyük Elçi evli değil ama, modayla pek ilgileniyor, mankenler önünden gelip geçtikçe hay- ranlığını ifade etmekten kendini ala- mıyordu, Heybeliadalı olan Yunan Bü- yük Elçisi türkçeyi biraz unutmuş, fa- kat yine de rahat konuşuyor. Yemeğin protokolünü Dışişlerinin genç ve güzel kadınları idare ediyordu. Lâle Kara, Jale Benler ve Güneş Te- rem mankenler kadar dikkati çektiler. Kazanda kaynatanlar (Çankayanın havasından olacak, Ka- >zan lokantası bile politik bir nite- lik kazandı. Eski ve yeni birçok poli- tikacı, yemeklerini burada yiyor, ga- zeteciler burada buluşuyor, tarafsız U Bakanın tayiniyle ilgili pazarlıklar bi- le burada yapılıyor. Geçirdiğimiz haf- ta Ahmet Topaloğlu ile Cumhurbaş- kanlığı Genel Sekreteri Nasır Zeytin- oğhı, Osman Köksalı karşılarına almış, kendisinin İçişleri Bakanlığına gelme- sinde sayısız faydalar olacağını anla- tıyorlardı. Yanlarındaki masada otu- ran Kemal Satır ve Suphi Baykam da bu tabloyu merakla seyrediyorlar- dı. Aynı akşam Kazanda Malik Yolaçın Ulaştırma Bakanlığından da bahsedil- di ama, Yolaç o anda orada değildi. Akşmın eski patronu da Kazana geldi; fakat sadece Cüneyt. Gökçer ile yemek yemek için.,. Çankayanın havasından bahseder- ken Cumhurbaşkanlığı Özel Kalem Mü- dürü Semih Akbilin yalanda Brük- selo gittiğini de haber vermek yerin- de oalcak. Köşkün yakışıklı yaveri Do- gan Çağlı da bir süre önce bir başka göreve aktarıldı. Semih Akbil Brük- sele hürriyeti seçerek gidiyor. Şimdi Tarakçı soyadını alan eski eşi de ya- kında yeni bir soyadı almağa hazırla- nıyor. Kazanda politika arasında tabit bunlar da konuşuluyor. Eski hastalık, dedikodusuz politika yapamıyoruz. Kiralık işyeri Şirket, idarehane ve Bankaların istifadesine müsait, müstakil kat Ulus Rüzgârlı Sokak No: 15/3 Müracaat: 10 6196 (AKİS: 444) 21