24 Temmuz 1965 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 20

24 Temmuz 1965 tarihli Akis Dergisi Sayfa 20

SOSYAL HAYAT Sanat Bir galeri açıldı yp genç, AKİS muhabirine klasik plâk koleksiyonunu gösterdikten sonra:; "— En büyük amacımız, herbirisi milletlerarası bir değer olan türk kom- pozitörlerinin eserlerini nota ve plâk olarak bol miktarda bulundurup, An- karalı müzikseverleri tatmin etmek, izahlı klâsik plâk konserleri o vermek, Eylülden Nisana kadar en iyi solistleri, en iyi müziği dinleme firsatını bulan Ankaralıların bu zevklerini, sevdikleri plâkları evlerinde dinleyebilme imkân ve alışkanlığına kavuşturarak, devam ettirmelerini sağlamaktır" diye konuş- maya başladı. Bir süre sustuktan sonra, konuşma- sına devam etti: — Ama gördüğünüz gibi, duvarla- rımızı güzel röprodüksiyonlar. süsle- mektedir. Plâklarla beraber bunların da satışını yapacağız. Ayni zamanda sanat kitapları, müzik kitapları, mem- leketimizde ilk defa olmak üzere, hey- kel röprodüksiyünları da bulunduraca- 1Z. Kendisini büyük bir merakla ve tas- dik anlamına başını sallıyarak dinle- yen beyaz' elbiseli, çok genç kadın bir- den sözü aldı ve yumuşak bir sesle: "— Plâk ve kitap olarak geniş Bir bale repertuvarı bulunduracağımın da unutmamalısın" diye hafif tertip sitem etti. Olay, geride bıraktığımız hafta i- çinde bir akşamüzeri, Lâle pasajındaki Ankara Sanat Galerisinin açılışında geçti. Adnan Saygunun. Cevat Memr- dun Altarın, Devlet Tiyatrosu ve Ba« lesiyle Devlet Konservatuvarının bir çok genç sanatçısının, ayrıca Japon müsteşarı ile Sovyet kültür ataşesinin hazır bulundukları açılış, çevrede bü- yük ilgi uyandırdı, o organizaryonun, Ankarada büyük bir ihtiyaca cevap verme iddiasından başka bir iddiası yoktu. Salon küçük, sade ve zarifti. Yalnız köşeyi süsleyen kuyruklu piya- no, Ankara Sanat Galerisinin sana- ta ait her şeye yer vereceğini göste- riyordu. Olumlu bir teşebbüs nkara Sanat Galerifi yeni evli iki A genç sanatçı tarafından açılmış- Ankara Sanat Galerisi Bir ihtiyaca cevap 28 tır. AKİS muhabiriyle konuşan Çetin Işıköziü Konservatuvarda trombon a- sistanı, ayni zamanda da Adnan Say- gunun yanında kompozisyon öğrencisi - dir. Eşi Işıl ise balerindir ve Namık Kemal Okulunda bale öğretmenliği yapmaktadır. Işıközlülerin başlıca a- maçlan, Ankarada, sevilen bir sanat, köşesine sahip olmak, bu köşede izah- lı müzik konserleri vererek Ankaralıla- rı klâsik sanata alıştırmaktır. Salonda aynı zamanda türk ressamlarının eser- leri sergilenecek ve çeşitli sanat faali- yetlerine yer verilecek, tiyatro tenkit- leri yapılacaktır. Türkân Soydanın, bakır levhalar ü- zerine kabartma elişi olarak İşlediği panolar Ankara Sanat Galerisinin açı- lışında özellikle ilgi uyandırdı. Işıl Işıközlü bir ara durdu, çalmak- ta olan klâsik parçaya Ka vererek: "— Biliyor musunuz, türkün bir sözü beni daima çok KER A- tatürk der ki, "Uygarlıkta değişme öl- çüsü, müzikte değişme ile başlar" de- di. Halkevleri Halkın eğitimi alkevleri Genel Sekreteri Şevket H Evliyagil, Halkevleri Genel Merkezi- nin kapısından dışarıya çıkan kalaba- lık gençlik topluluğunu AKİS muhabi- rine gösterdi ve mutlu bir gülümseme ile: "— Tanrı bize bugünleri gösterdi. Halkevleri dokuz yıl kapalı kaldıktan sonra bugün yeniden canlandılar ve eski halkevleri kurumunu yenibaştan diriltme yoluna girdiler" diye söze baş- ladı. Sonra büyük bir memnuniyet için- de sözlerine devam etti: — 21-22 Nisan 1963den, yâni halkevlerinin yeniden açılışından bu- güne, memlekette iki ana fikri yerleş- tirmekte başarı yazandığımıza inanı- yorum. Birincisi halkın, halkevlerinin politikanın dışında olduğuna, politi- kanın dışında yaşayıp ilerleyeceğine i- nanması; ikincisi, halkevlerinin ata- türkçülüğün merkezi oluşudur. Halkev- lerinde sağcılık ve solculuk asla yer almayacaktır. Büyük Ata, otuzüç yıl önce, halkevlerini bu amaçla ve halk eğitimini tamamlamak için açmıştı. O, bir yandan milli eğitim kurumları- nı teşkilâtlandırırken, bir yandan da halkın bir araya toplanarak kendi ken disini yetiştirmesini, çeşitli konuları görüşmesini bildiğini bilmeyene öğret mesini ve bilmediğini bilenden öğren- mesini istemiş, yâni bugün ileri top- lumlar tarafından ortaya atılan halk eğitimine bağlı toplum O kalkınması fikrini halkevleri teşkilâtı ile gerçek- 24 Temmuz 1965