25 Aralık 1965 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 31

25 Aralık 1965 tarihli Akis Dergisi Sayfa 31

AKİS Müzmin adaylık stanbulun sosyetik çevrelerinde ikide-bir çıkan söylentilere bir ye- nisi eklendi: Operatör Dr. Selçuk Kanatlı evleniyormuş. Müstakbel Bayan Kanatlı, bir süre önce ayrı lan güzel bir dul Yakışıklı doktoru tanıyanlar, bu söylentinin de gerçek leşmiyeceğini iddia ediyorlar. Çün- kü Selçuk Kanatlı, şimdi Nâzım Kalkavan ile evli olan eşinden avrıl dıktan sonra evlilik fikrinden iyice uzaklaştı. İstanbulda gezip - tozma: dığı gençkiz, sahne ve perde yıldı. zn, parlak bir damat adayı olarak davet edilmediği sofra kalmadı. Ar- kadaşları, Dr. Kanatlının damat “- daylığından çok boşlandığını, bu- nun tadını çıkardığını . söylüyorlar. Yanlış bir teşhis değil. Genç Do- çent, bütün davranışlarıyla, Andr& Gid de'in bir sözünü doğruluyor: “Tercih etmek, öteki güzel şevler- den vazgecmek demektir”. Nazik mesele Orta yaşlılar, İstanbulun Tefosun- dan gençlerden daha çok hoşla- nyorlar. Her gece gelip, yeni dans- ları seyrediyorlar. Aralarında Me- lâhat Saka bile var. Bayan Sakavı görenler, kadınlar için nâzik sayılan vir meseleyi tartışmaya başlıyorlar. Halbuki Bayan Saka bu meseleyi çoktan halletmiş, eski dostlarıyla şok seyrek buluşuyor, genç ve gür tel bir çevrede kendini daha rahat hissediyor. Çok rahat olabilmek için de pavyonların loşluğunu ter- sih ediyor. Yine nâzik bir noktaya gelindi: “kadınlar bir yaştan sonra işık sevmezler”, değil mi? Nazar değmesin Film ve ses yıldızları arasında mut luluğu ile tanınan, bu mutluluğa uzun yıllar gölge düşürmeyen çittle- rin başında Muzaffer ve Halük Ak gün geliyor. Evliliklerini, boyların va bir kız yetiştirecek kadar eskit. mişler, fakat şimdiye kadar hiç bir hikâyeleri duyulmamış. Aman, n&w zar değmesin!... Bir zamanlar Be- hiye ve Halil Aksoy çifti de çok mutluydu, sonra aralarına irikıyim karakediler girdi. Gülmeyenler birarada Ankaranın Meydan Sahnesi büyü» dü, genişledi, Meydancılar yeni bir sahnede oynamanın sevinci için deler. Kaç gündür gece klüplerinin, pavyonların tadını onlar çıkarıyor lar. Yeni sahnenin ilk oyunu, “Ni- noçka”. Hani, bir zamanlar da “Gül 25 Aralık 1965 meyen Kadın” -bu rolde, meşhur Greta Garbo vardı- diye filmi oyna mıştı. “Gülmeyen Kadın'ı ilk ak şam “gülmeyen politikacılar” sey- rettiler. Hasan Dinçer ve Ekrem A- lican herzaman tiyatroya gitmezler di ama, nedense, “Ninoçka”ya gel mişlerdi. Alicanı görenler, kendisi: nin, Hükümet Programından sonra Bütçe Komisyonunda da AP'nin sözcülüğüne başladığını konuşarak, gülüştüler. Defileler arasında Ankaralı kadınların şıklığında söz sahibi olan moda salonları, ma şallah, çok faal. Sabiha Keyn, Köv Öğretmenlerine Yardım Derneği ya- rarma bir defile yaptı; Faize Moda salonu üçüncü kuruluş yıldönümü- nü kutladı, işçilerinin göğsüne altın madalyalar taktı; moda dünyasına yeni katılan Hamra Gündeş de “Leylâ Feyzioğlunun kardeşi- Türk Amerikan Kadınlar Derneğinin ay lık yemeğinde küçük bir defile dü: zenledi. Sabiha Keynin defilesinde TÜLİDEN HABERLER üniversiteli manken Ceyda Borçba kan çok beğenildi. Bu güzel kız bir çok kadında kaynana olmak arzusu nu uyandırdı ama, galiba sözlüy- müş... Hamra Gündeşin defilesini Senatonun yeni Başkanı İbrahim Şevki Atasagunun eşi de seyretti. Bakalım, gelecek defileye kadar şık- laşacak mı... Yollar açık r. Yavuz Tarcanin doçentlik im tihanını kazanması, dostlarım pek sevindirdi. Halen, atom ener jisi uzmanı olarak, Ankara Tıb Fa- kültesi Radyobiyoloji Enstitüsünde, “atomun tıbda tatbikatı, tedavi ve araştırma” konusu üzerinde çalış» Oka olan Doçent Dr. Tarcan, bir da kalmış, kendi saha- sında ihtisas yapmıştır. Ayrıca Vi- yana, Atina ve Romada toplanan U- luslararası Radyo İzotop kongrele- rine Atom Enerjisi Komisyonu adı- na katılmıştır. Genç ve gayretli Doçente başarı volları açılmışa benzer. 0g SAÇLARINIZIN 1-Saç dökülmesini önler. 2-Kepek ve kaşıntıyı yok eder. 3 - Saçları kuvvetlendirir. ve beşler. 4-Genç hücrelerin fa- aliyetini artırarak dö- külen ye- rine yenisinin gelme- sini sağlar. 5 -Saçlara canlılık, ha- yatiyet ve güzellik verir. ERER ETA