15 Ocak 1966 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 12

15 Ocak 1966 tarihli Akis Dergisi Sayfa 12

YURTTA OLUP BİTENLER leyhinde oy vermesi (o kararlaştırıl- mıştı, fakat gene de temkinli olmak lâzımdı. Muhalefet partilerine men- sup milletvekillerinin oyları birle- şir de Hükümetin tasarrufuna kar- dan AP'liler de aynı istikamette oy kullanırlarsa, o zaman durum ne o- lurdu? İşte Demireli, başka zaman- lar kulise girip çıkarken dik tutma- ğa çalıştığı başını eğmeğe ve kendi- sine karşı olduklarını bildiği millet- vekilleriyle sarmaşdolaş (ogörüşme- ğe iten endişe buydu Konuşmalardan sonra, önerge- nin Anayasaya aykırı olduğu, bu yüzden Anayasa Komisyonunda gö- rüşülmesi gerektiği (o iddiasıyla bir AP'li tarafından verilen önerge oya sunularak, kabul edildi. Böylece Demirel de derin bir "oh" çekti. Bu arada dikkati çeken bir husus, bazı AP'lilerin -nedense- toplantıda bu- lunmadıkları oldu. Gruptan yükselen ses Demirelin bu kadar endişelenme- sine sebep olan olay, geçtiğimiz AKİS to seçimlerine yetiştirilemiyeceğini ileri sürdü ve Hükümetin, daha kı- sa bir kanun metni hazırlanması için, Tasarıyı geri almasını istedi. Bilgiçin bu âni çıkışı Hükümet üyelerini şaşkına çevirdi. Demirelin toplantıya geç katılması, Bilgiçin karşısına Devlet Bakanı Cihat Bil- gehanın çıkmasına sebep oldu. Bil- gehan Hükümete açıktan açığa cep- he alan Bilgiçe o kadar sinirlen- mişti ki, kürsüden, aklına gelen herşeyi söylemekte bir sakınca gör- Demirel salona, gündem dışı ko- nuşmalar bittikten sonra girdi. önceki haliyle tezat teşkil edecek şekilde başını gene dik tutmağa ça- lışıyor, buna rağmen ezilip büzül- mekten de kurtulamıyordu. Görüş- meler başladığında, sağında oturan Cihat Bilgehanla birşeyler konuştu, sonra meraklı gözlerle AP'lilerin bu- lunduğu sıralara bakmağa başladı. Bunun Üzerine Bilgehan, AP sırala- rının arasında dolaşmak ye bazı milletvekilleriyle uzun uzun konuş- mak lüzumunu hissetti. 12 Demirel ve Kabinesi Çatırdamaya (o başladı haftanın ortasında Çarşamba günü toplanan Grupta cereyan etti. Her- şeyi tozpembe gören Başbakanın genel obaşkanlık omücadelesindeki rakibi Saadettin Bilgiç yeniden sah- nede görünüyor ve hiç beklenmedik bir sırada Hükümete karşı muhale- fet bayrağını açıyordu. Bilgiç, Hü- kümetin, Mecliste Karma Komis- yonda görüşülmesi isteğiyle getirdi- &i Seçim Kanunu Tasarısını fırsat bilip, harekete geçti. Posbıyıklı po- litikacı, bu konuda yaptığı konuş- mada, 264 maddelik kanunun Sena- medi. Bir ara: "— Hükümet, Tasarıyı geri al- mak niyetinde değildir. Zaten M lise bir tasarı sevkederken de Gru- pun tasvibini almak mecburiyeti yoktur" deyiverdi. Bu sözler, Bilgiçin işini, kolay- laştırmıştı. Zira, Bilgehanın Grupu hiçe sayan konuşması, bütün üye- lerin itirazıyla karşılaştı. Bilgehandan sonra konuşan mil- letvekilleri, ükümetin oGrupun içinden teşekkül ettiğini, bu bakım- dan, herhangi bir konuda Grupun 15 Ocak 1966