15 Ocak 1966 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 4

15 Ocak 1966 tarihli Akis Dergisi Sayfa 4

Cilt : XXXIV HAFTALIK AKTÜALİTE MECMUASI YURTTA OLUP BİTENLER Sayı: 604 15 Ocak 1966 Mehmet Turgut koltukta, Mr. Grant konuşuyor arkadan gelince.. Hükümet Ayıkla pirincin taşını! Prof. Muammer Aksoy, haftanın başında m görüşen bir AKİS mensubun "— Dernek sadece petrol ve ma- denlerle uğraşmıyacak, ayni zaman- da, resmi yerlerdeki konferans sa- lonlarından yararlanamıyan diğer meselelerin savunucuları da burada bir melce bulacaklardır" dedi. Bu sözlerin ne anlama geldiğini herhalde, en çok, genel müdürleri azlettirenler düşünmek durumunda- ırlar. Prof. Aksoyun sözünü ettiği der- nek, pek yakında Enver Ziya Karal, Ragıp Sarıca, Bahri Savcı, Nadir Nadi, İlhan Selçuk, Kâmil Karave- lioğlu, Suphi Karaman, Mucip A- taklı, Suphi Gürsoytrak, Sami Kü- çük, “Abdi İpekçi, Ömer Lütfi Duran, Fehmi Yavuz, Turhan Feyzioğlu, 4 istim Gökhan Evliyaoğlu, Doğan Avcıoğ- lu, Reşat Özarda, Bülent Ecevit, İl- hami Soysal, Muammer Aksoy, İh- san Topaloğlu ve Tahsin Yalabık gi- bi politikacı, tabii senatör, idareci, kürsü sahibi, yazar, gazeteci Ve uz- manların kuracakları bir dernektir. Derneğin amacı, genel müdür at- makla meselelerin halledilemiyece- ğini ilgililere ve kamuoyuna izah etmektir. Etibank Genel Müdürü Tahsin Yalabık ile Türkiye Petrolleri Genel Müdürü İhsan Topaloğlu, hakların- da verilen "görevden azil" kararı- nın iptali için Danıştaya başvur- muşlardır. Muammer Aksoy tara- fından hazırlanan dâva dilekçeleri 34 kitap sayfası uzunluğundadır ve Aksoyun ifadesiyle "okununca hay- ret ve dehşet içinde kalınacak" cins- tendir. Meselâ Yalabıkın dâva dilek- çesinde, "yabancı şirketlerin ma- denlerin mülkiyetine sahip olması- nı sağlamak, millileştirmeden ilele- bet uzak kalmak, Yabancı Sermaye yi Teşvik Kanununun denetiminden bile masun kalmak, devleti maden alanından çekmek" gibi (fevkalâde parlak amaçlarla hazırlandığı ve kimden yana olduğu en geri kafalı kimseler tarafından bile anlaşıla- bilecek bir Maden Kanunu Tasarısı hakkında, ilgili Bakana giderek me- seleyi açıklamak isteyen vatansever bir Genel Müdürle, bu Genel Müdü- rün "memleket yararına değil, za- rarına çalışıyor" diye görevinden a- lınmasına çalışan bir Bakan arasın- da geçen nefis bir konuşma da yer almaktadır. İlgili Bakan Mehmet Turguttur. Milliyetçi olduğunu her yerde söy- leyen, "biz de köylü çocuğuyuz" de- meyi marifet sayan Turgutun, Ya- labıkın, kendisiyle konuşma isteği- ne verdiği cevap şudu Tasarı hakkımda konuşmak 15 Ocak 1966