15 Ocak 1966 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 14

15 Ocak 1966 tarihli Akis Dergisi Sayfa 14

YURTTA OLUP BİTENLER karşı olan milletvekillerini de ikna yoluyla kendi tarafına çekme çaba- sındadır. Ancak, Başbakanın bu yolda bugüne kadar gösterdiği gay- retler hiç bir olumlu sonuç verme- miştir. Çünkü, bir takım keyfi ta- sarruflara ve meselâ devletin öz kaynaklarını sorumlulukları altın- da bulunduran genel müdürlerin azledilmesine mesnet alınan suni gerekçeler, bazı milletvekillerini ik- na edici olmaktan çok uzaktır. Şurası muhakkaktır ki, önümüz deki günler, Başbakanlık koltuğuna henüz ısınmayan emirele huzur getirmeyecektir. AP Grupundaki muhalefet, kısa bir süre sonra sesi- ni iyice yükselteceğe benzemektedir. C.H.P Kurultay arefesinde Şu günlerde CHP Genel Merkezi yoğun bir çalışma içindedir. Se- çim sonrası endişeleri, yerini, Parla- mentoda izlenecek politikanın parti- nin yetkili organlarınca da tespit e- dilmesinden sonra şevkli bir çalış- maya bırakmıştır. Geçtiğimiz haf- tanın ortasında birgün toplanan Parti Meclisi, aralıksız devam eden çalışmalar sonunda, Büyük Kurul- tayın Nisan ayı içinde toplanmasını kararlaştırmıştır. Şimdi, Genel Mer- kezde bütün hazırlıklar Kurultay i- çin yapılmaktadır. Şu satırların ya- zıldığı sırada toplantı halinde bulu- nan Parti Meclisinin tüzük tasarısı üzerindeki oçalışmaları (bittikten sonra, Merkez Yönetim Kurulu üye leriyle milletvekilleri, seçim bölge- lerine dağılarak, teşkilâtı Kurulta- ya hazırlayacaklardır. Kurultay tarihinin tespiti, par- tideki inançsızları da gayrete getir- miştir. Bunlar, "Ortanın Solu" slo gan ve programına açıktan açığa cephe alan ve "Kurultayda konuşa cağız" nakaratıyla ortaya çıkan Ban- guoğlu tipinde, sayıları kabarık ol- mayan senatör ve milletvekilleridir. Ne var ki, bunların lideri durumun- da bulunan Tahsin Banguoğlu, de- lege sıfatıyla Kurultaya katılma im- kânını bulamayacaktır. Zira, parti- nin ilerici güçlerince "İstenmeyen AKİS Adam" ilân edilen TE şu günlerde toplanacak Yüksek Haysi yet Divanında hesap verecek ve muh- temelen partiden ihraç edilecektir. Nitekim, Senato Grup Yönetim Ku- rulu ile Merkez Yönetim Kurulu- nun geçenlerde yaptıkları ortak top- ii 2 e seçimden ön i Tüzüğüne aykırı demeç- teriyle ilgili belgeler toplanmış ve bunlar Yüksek (Haysiyet Divanına sevkedilmiştir. Bu münasebetle, se- çimi kaybettikleri için Ankarada bulunamayan Haysiyet Divanı üye- lerine, Ankaraya gelmeleri bildiril- miştir. Sessiz ve derinden Kurultaya (o hazırlanan bir başka sima ise, geçen yıl affa uğraya- rak yeniden partiye dönen Kasım Gülek, bu defa yoğurdu üfleyerek yemek gayretindedir. Se- çim kampanyası süresince "Ortanın Solu" sloganını ağzına hiç almayan, vatandaşlara toprak reformunu ve sosyal adaleti anlatmağa çalışan partililere karşı tavır takınan Gü- lek, inançsızları kendi etrafında top- CHP Meclisi İnönünün başkanlığında çalışıyor Kurultaya o hazırlık 15 Ocak 1966