19 Şubat 1966 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 21

19 Şubat 1966 tarihli Akis Dergisi Sayfa 21

AKİS liğin yorumunu yapıyor. Sosyete ku- lisini çok dalgalandıran haberlere göre, Fuat Bezmen, yirmi şukadar yıllık evliliğini bozduktan sonra ye- niden evlenmek için büyük bir sa- bırsızlık göstermiş, bu arada İstan- bulun güzel-çirkin, genç-orta yaşlı birçok dulu da ümitli günler yaşa- mışlar. Doğrusu, "iyi bir koca" kri- zi duyulan bir ortamda, ufukta bir milyoner koca adayının görünmesi pan dullardan hiç birinin kapısını çalmamış, sadece Ferhunde (Verdi) Demirdene gayet ciddi bir teklifte bulunmuş, hepsi o kadar! Ferhun- de (Verdi) Demirden, bu ani teklif karşısında hiç bir şeye karar vere- meden, Uludağa dinlenmeğe gitmiş. Belki de orada rahatça düşünecek- ti. Fakat Fuat Bezmen, kararını bir an Önce gerçekleştirmek için, güzel dulun tereddüdünü bekliyemedi ve yıldırım boşanmasıyla hürriyeti se- çen bir kadınla yıldırım nikahıyla evlendi. Bu kadar çabukluğa akıl erdiremeyen sosyete şimdi, u Bezmenin telâşının sebeplerini araş- trıyor. Kimbilir belki de Fatma Bezmenin, kendisinden önce evlen- mesini istememiştir?. Zamanla öğrenilir Başbakan Demirelin eşi Nazmiye Demirel ve birçok Bakan eşi, ge- çalışmaları üzerine bilgi verdiler. Bu arada meraklı bi- ri, Bn. Demirele, Yardımsevenler Genel Merkezine daha önce gelip gelmediğini sordu. O da büyük bir samimiyetle itiraf etti: Yardımse- venlerin adını bile şimdiye kadar az duymuş... Bazı hanımlar bu itirafı çok güzel buldular ama bunun şa- şılacak tarafı yok. Bn. Demirel, Baş- bakan eşi oluncaya kadar daha nice şeylerin adını duymadı, kimbilir!., Aslında, Bn. Demirelin adını duyan da çok azdı. Bazıları da Bn. Demirelin terzisi- ni merak ettiler. Bn. Demirelin üze- rinde siyah dantelden bir döpiyes vardı. Saçlarını toplamış, incili bir fili takmıştı. o Kulaklarındaki inci küpeleri ve kolyesiyle Bn. Demirel, bir hayır demeğinin çayı için fazla "elegant" bir kıyafet içindeydi. Bir de şu: Bn. Demirel, seçmenlerle uğ- 19 Şubat 1966 düğünlerinde Çelik Gönç ve eşi, Bir o yastıkta kocasınlar raşmaktan berbere gitmeğe çok va- kit bulamıyormuş. Hiç gitmese de saçlarını dümdüz tarasa daha iyi o- lacak. Zira berberin yaptığı topuz pek beğenilmiyor da... Renkli bir kokteyl Geçirdiğimiz haftanın en şık kok- teyli İtalvan Elçiliğinde verildi. Büyük Elçi Le Faro ve eşinin ver- diği kokteylde eski Senato Başkanı Enver Aka ve eşi, eski Meclis Başka- nı Fuat Sirmen ve eşi, eski İmar Ba- kanı Fahrettin Kerim Gökay, Dış- işlerinden Oo birçok umum müdür başkent sosyetesinden Oo büyük bir grup bulundu. Kokteylin şık kadın- ları arasında Fransız sefiresi Bn. De Juniac ile Hollanda sefiresi Bn. Bakker dikkati çekiyorlardı. sız sefiresi, jat rengi bir takım giy- mişti. Hollanda sefiresi ise, mavi ka- difeden örme şapkasıyla çok güzel- di. Dışişleri Genel Sekreteri Büyük Elçi Halük Bayülken de çok neşe- liydi. Zira o gün, Alman Elçiliğinde şerefine bir yemek verilmiş, türk- alman dostluğunun gelişmesinde gösterdiği (ogayretlerden ötürü de kendisine nişan takılmıştı. o Halük Bayülken gibi, Bakanlıkta kısa Za- manda uzun yol alıp ilk plâna Beç- miş bir insan için göğsünü de ni- şanlarla doldurmak elbette ki çok sevindirici bir olav... TÜLİDEN HABERLER Sürprizli bir tayin Tesislerinden Halük Özgül,seviç- ten kanatlanmış bir halde Pari- se uçtu. NATO kolejine gidiyor. Bu | tayin Bakanlık çevresinde, bilhassa genç diplomatlar arasında büyük bir sürpriz olarak karşılandı. Doğrusu zihinleri kurcalayan soruları cevap- landırmak da o kadar kolay değil. Bakanlık yöneticileri, NATO koleji- ne yollanmak için kendilerine göre şaheser bir usül bulmuşlar ama, bu usülden iyi bir sonuç aldıklarını söy- liyemezler: Halük Özgülü Parise yollamak için yapılan imtihanda fi- güran durumuna düşmek genç me- büyük bir hayâl kırıklığına İşin politikası bir yana, bu ş nc. kimbilir!.. Zira Şermin ve Özgül onun en iyi arkadaşlarıdır. Hele bir de Kâmran Gürün Parise tayin olunabilse. (o Dışişlerinin meş- hur üçgenlerinden biri olan bu grup artık bayram "yapar!.. Kuşlar ve kemanlar Kent Otelinin genç sahibi Çelik Gönç, İstanbuldan bir gençkızla evlendi. Kent Otelinin salonlarında sürprizli bir düğün yapıldı. Sürpriz- lerden biri, evlenecek, çiftin sihirli i. Ni- birbirine (o karıştı. sürprizi de düğün pastası teşkil et- ti. Koskoca pasta salona gelince, ye- ni evliler bir sandalyenin çıkıp, pastanın üzerinde duran bir kutuyu açtılar içinden kuşlar uçtu. Bu sefer de, kalabalığın gürültüsüy- le kuşların kanat çırpışları birbiri- ne karıştı. Bu arada birçok kadın- da korkulu dakikalar geçirdi, kuş- lar yanlışlıkla üzerlerini kirletir di- ye telâşlandılar. Galiba asıl sürpriz o olacaktı. Meydan Sahnesi oyuncu- larından Esin Avcı, Mediha Köroğ- luj Kanat Gür ve eşi, Türkân Aziz- oğlu, Melike Alsan bu düğünün gö- ze çarpan kimselerdi. Kimi güzel- liği, kimi de şıklığıyla... Moskova geceleri Ankara Palas pavyonunda Başkent geceleriyle Moskova geceleri bir- birine karışıyor. Yeni rusça şarkılar söylüyor, a sı yenen masalardan alkışlar yükse- liyor. Zaliha çok güzel bir şarkıcı. Rusça şarkılardan sonra sırtakilere başlıyor, kıyametler oOkopuyor. Los Paraguays triosu da geldikten son- ra pavyon iyice şenlendi. Bütün ta- nıdıklar orada. 29