19 Şubat 1966 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 4

19 Şubat 1966 tarihli Akis Dergisi Sayfa 4

AKİS HAFTALIK ÂKTÜALİTE MECMUASI YURTTA OLUP BİTENLER Millet Yaslı günler Bir haftadan beri Türkiyede, derin üzün yüreklerde dolu durmaktadır. Çok evde "Bir haber var mı?” sözü sık sık dudak- lara gelmektedir. Millet, Cumhur- başkanının memleketinin dışında, bir yabancı hastahane odasında ö- lüme karşı vermekte olduğu savaşı üzülerek takip etmektedir. Bir ihtilâlin başı olan Cemal Gürsel elbette ki münakaşa edilen bir şahsiyettir. Cemal Gürsel ihti- en sonraki davranışlarıyla da hakkında çeşitli, lehte ve aleyhte hükümler verilmesine yol açmıştır, Cemal Gürselin dostları ve düşman- ları vardır. Cemal Gürseli bazı kim- --ler; sevmektedirler, bazıları sevme- mektedirler. Ama bir haftadır bü- tün bunlar unutulmuştur. Cumhur- başkanına karşı bugün bütün mem lekette beslenilen his sadece sem- patidir ve türk halkı, âdeta tek bir ağız halinde onun için dua etmek- tedir. Bu, bir fâni için büvük mazhari- yetir. C. Başkanlığı Tabiatın hükmü ve ötesi (Kapaktaki Konu) Bütün Türkiyenin, radyo başında bir acı haberi merak ve endişey- le beklediği günlerdeydi. TRT prog- ramlarından neşeli musiki, hattâ yayınları çıkartılmış, onların ye- rine ağır parçaların çalınmasına başlanmıştı. Gazeteler Allahtan ü- midin kesilmediğini ( belirtiyorlar, Bu suretle Cemal Gürseli ancak bir mucizenin kurtaracağını söylemek irin Bu haya içinde Ankara- ütün siyasi çevreler tarafından bir hükme ittifakla varıldı: '— Cemal Gürsel inşallah kur- tulur. Fakat Türkiyeye bir yeni Cumhurbaşkanı lâzımdır." Bu görüş, tıp otoriteleri tarafin- Cilt: XXXV Sayı: 609 19 Şubat 1966 Cemal Gürsel Mazi olan dan doğrulandı. Bir mucize olsa ve Cemal Gürsel yaşasa dahi artık Cumhurbaşkanlığı o gibi bir görevi Di etmesine imkân ve ihtimal kal- Geçen haftanın sonunda, Türki- ede o Cumhurbaşkanlığı (Meselesi böyle açıldı. Meselenin o açılmasıyla birlikte bir şahıs üzerinde ittifakın hasıl ol- duğu görüldü. Genel Kurmay Baş- kanı Orgeneral Cevdet Sunay ismi âdeta tabii bir Cumhurbaşkanı ada- Başbakanlık önünde mutlu günler yı olarak dudakların ve kalemlerin ucuna geldi. O günler, Orgeneral Sunaydan başkasını hiç kimse cid- diyetle düşünmedi. Gerçi İsmet İ- nönünün adı hiç dolaşmadı değil. Hattâ bazı çevreler, CHP Genel Baş- kanının nezdinde ihtiyatlı bir son- daj yaptılar. Fakat İnönünün duru- mu kesindi: Partisinin başında, Mu- halefet Lideri olarak, şimdi görevi- ne devam edecekti ve bu görevin ö- nemi hiç bir görevden aşağı değildi. Bunun yanında, bir muhalefet men- 19 Şubat 1966