19 Kasım 1966 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 14

19 Kasım 1966 tarihli Akis Dergisi Sayfa 14

GEN Ç .L İİ T.M.T.R. Küçük hesaplar Haber, Türkiye Milli Talebe Fede- rasyonunun İzmir Caddesindeki Genel Merkezine ulaştığında vakit öğle Üzeriydi. Önce bu, "soğuk bir şaka" olarak kabul edildi, son- ra, bu soğuk şaka üzerinde espriler yapıldı. Bu sırada, odadaki gençler- den biri, bir garip hisle, önündeki telefona uzandı ve bir numarayı çe- virdi: 111287. Konuşma kısa sürdü. Reseptörü yerine koyduğunda yüzü bembeyazdı. Hâlâ şakalaşmakta o- lan arkadaşlarına durumu bildirdi: Biraz önce gelen haber doğruydu ve atı alan Üsküdara doğru yola çık- mıŞtI. Olay, geçtiğimiz hafta Cumartesi günü cereyan etti. TMTF Genel Baş- kanı Yücel Akıncı ve arkadaşlarına o gün, mahkeme tarafından, hak- kında ihtiyat-i tedbir karan bulu- nan Ankara Üniversitesi Talebe Bir- liğinden bazı şahısların kongre yap- tıkları ve valilikçe de bu kongre ka- bul edilerek, yeni yönetim kurulunu onaylayan bir belge verildiği bildi- rildi. Halen yürürlükte olan bir mahkeme kararına aykırı düşen bu durumu araştıran ve bu arada An- kara Valisi Celâlettin Coşkunla ko- nuşan Yücel Akıncı, Validen şu ce- vabı aldı: — Kongre yapıldığını bilmiyo- rum. Onlara verilen sirküleri de ben imzalamadım. Evet, biraz önce yanımdalardı ama, ben onlarla bir kömür meselesini görüştüm. Sirkü- leri belki muavinlerimden birisi im- zalamıştır." Gerçekten, yeni yönetim kurulu- nu tanıyan belgeyi bir Vali muavini imzalamışa ama, Vali Celâlettin Coşkunun, bu hukuk dışı kongreden çok önceden haberi vardı ve Cumar- tesi günü yanına gelen şahıslattı, kendisinin iddia ettiği gibi, bir kö- mür meselesi değil, Birliğin yeni du- rumu ve muhtemelen de izlenmesi gereken taktik ve strateji görüşül- müştü. Bu olaydan bir gün sonra, Sa- karyada, Öğretmenler Demeği lo- kalinde, TMTF'nin XX. Genel Kurul toplantısı, bu küçük hesapların ya- rattığı gergin hava içinde, başladı. 14 K Liste oyunları Kongreye katılan ve her ne paha- sına olursa olsun Federasyonu e- le geçirme (sevdasında olan AP'li grupların aday göstermemeleri üze- rine, Hüseyin Günday, ilk turda Kongre Başkanlığına seçildi. Bu, TMTF tarihinde ilk defa vukubulu- yordu. Daha önce yapılan kongreler- de bir de Başkanlık Divanı yüzün- den "hır" çıkar ve seçim turları ha- zan günlerce devam ederdi. İlk gürültü, delege listelerinin o- kunması sırasında çıktı. Listeler o- kunmağa başlayınca, kongreye, An- kat Vilayetin verdiği sirküler kabul edilmedi. Orhan Ünal grupu, bu so- nucu beklemediğinden, şaşırdı. Hal- buki onlar, kongreye, kendilerin- den emin gelmişlerdi. Sadece iki fa- külte temsilcilerinin katıldığı top- lantılarını da kongre arefesinde yap- mış olmalarının hesabı vardı: Kar- şı taraf mahkemeye itiraz etmek i- çin vakit bulamıyacak ve safdışı e- dilecekti. Halbuki evdeki hesap çarşıya uy- madı ve kendileri safdışı oldular. Bunun üzerine her iki taraf da du- rumlarını sağlamlaştırmak için me- seleyi tekrar mahkemeye götürme- yi uygun buldular ve el altından bunun hazırlığını yaptılar. Ankara Üniversitesi Talebe Birliğinin du- rumu hakkında genel görüşme açıl- ması için Orhan Ünal ve arkadaşla- Atillâ Kılıçoğlu Kongrede konuşuyor ökmeyen oyunlar kara Üniversitesi Talebe Birliğin- den iki ayrı ekibin katıldığı görül- dü. Bunlardan birisi, Birlik üzerine ihtiyat-i tedbir karan aldırtan Naci Özdemirin, diğeri ise, kongre arefe- sinde, mahkeme kararma rağmen, Ankara Valiliğinden sirküler alma- yı başaran AP eğilimli Orhan Ünalın ekibiydi. Bu sırada Başkanlık Di- vanında bulunan TMTF Genel Baş- kanı Yücel Akıncı, Birlik hakkında mahkeme karan bulunduğu gerek- çesiyle ikinci delegasyonun muteber sayılamıyacağını ve Vilâyetin belge sinin yargıç kararını etkilemiyece- ğini söyledi. Daha sonra çeşitli vesi lelerle aynı konu tekrar ortaya atıl- dı, yine karşılıklı itirazlar oldu, fa- rı tarafından verilen bir önerge de, bir süre sonra geri alındı. Çünkü kendilerini bir türlü emniyette gö- remiyorlardı Adaylar ve destekleyicileri Kongre münasebetiyle Sakarya po- lisi tarafından sıkı tedbirler alın- mıştı. Salonda pek çok sivil poli- sin bulunması bir yana, portakal sandığı içinde saklı bir teyp de ara- lıksız çalıştı! İlk gece şehirde yoğun bir kulis faaliyeti vardı. Otel odalarını, lo- kantaları dolduran gruplar, ilk gün- deki durumlarının muhasebesini ya- pıyor ve muhtemel olaylara karşı a- lınacak tedbirleri tesbit ediyorlardı. En yoğun kulisi AP'li gençler yapı- 19 Kasım 1966