19 Kasım 1966 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 15

19 Kasım 1966 tarihli Akis Dergisi Sayfa 15

AKİS TMTF Kongresinde ilk gün Savaş kuliste yapılıyor yorlardr. Sakarya AP İl Başkanlığı binası, Milliyetçi Öğretmenler Der- neği merkezi ve m en iyi otelle- rinden Dilmenin geniş salonu, ilk ve müteakip geceler kulislere sahne oldu. Sonradan bir değişiklik olmazsa, Genel Başkanlık için şimdilik orta- da ,beş aday mevcuttur. Bunlar An- kara Üniversitesinden Orhan Kaya- han -eski Genel Sekreter-, İstanbul Yıldız Teknikten Tuna Öztamur, Maçka Teknikten Faruk Yalnız, An- kara Üniversitesinden Sencer Gü- neşsoy ve İstanbul Üniversitesinden Ekrem Özerdir. Kulisteki söylentile- re göre, bunlardan en kuvvetli du- rumda olan, Orhan Kayahandır. E- ge Üniversitesi, Ankara Üniversite- si, Yüksek Okullar ve Eğitim Ens- ütüleri delegeleri tarafından destek- leneceği söylenen Kayahan, yeni bir gelişme olmazsa, gelecek devrenin Genel Başkanıdır İkinci kuvvetli aday, Sencer Gü- neşsoydur. 27 Mayıs Milli Devrim Derneği tarafından desteklenen ve kulisi bu derneğin üyesi gençler ta- rafından yapılan Sencer Güneşsoy, kendisiyle konuşan AKİS muhabiri- ne, "amacının devrimci cephenin oylarını bölmek olmadığını, havaya göre adaylıktan vazgeçerek, bir baş- ka arkadaşını destekleyebileceğini" söyledi. Zaten AP cenahını en çok ilgilendiren de bu durumdu. Onlar, devrimci cephenin oylarının parça- 19 Kasım 1966 lanması sonucunda parsayı kendile- rinin toplıyacağını umuyorlardı. Genel Başkanlık için üçüncü kuwvetli aday, Ekrem Özerdir. Özer, Orhan Ünal, İsmail Kıral Göğüş, A- tilla Kılıçoğlu ve Ufuk Şehri ile ar- kadaşları tarafından desteklenmek- tedir. Maçka Teknikten Faruk Yal- nızın kulisini ise Bozkurt Nuhoğlu ve Öner Boydaş yapmaktadır. Gerek - devrimci ekip, gerekse AP veya AP eğilimli gençler şimdilik Genel Başkanlığa oynamaktadırlar. İkinci Başkanlığın paylaşılması ih- timali yoktur. Zira, tecrübelere gö- re, İkinci Başkanlığı da Genel Baş- kanlığı kazanan ekip alacaktır. Kongre salonunda ve kulislerde, delegelerin dışında, bazı kimseler GENÇLİK daha görülmekteydi. Bunlar, çıka- cak herhangi bir gürültüde kullanıl- mak üzere taraflarca getirilmiş mi- litanlardı ve birçoğunun silâhlı ol- duğu söyleniyordu. Sıra Federasyonda mı? İkinci gün, öğleye yakın, Naci Özde- mir ve arkadaşlarının verdiği bir önerge MN tekrar karıştırdı. Ö- nergede, | ünü İstan- bulda TMTF binasının basılması o- layı hakkında İkinci Başkan Cavit Savcının açıklama yapması ve olay hakkında genel görüşme açılması isteniyordu. Bunun üzerine, salonda bulunan ve baskın olayına katılan Atillâ Kılıçoğlu ekibinin bayii tedir- gin olduğu görüldü. Kılıçoğlu olayı anlatırken, karşılıklı tartışmalar başladı. Başkanlık Divanının müda- halesi üzerine, muhtemel çatışma- lar önlendi. Dananın kuyruğu bugünlerde ko- pacaktır. Taraflar, bütün güçlerini ve yıpratma taktiklerini, gerekirse yan kuvvetler de kullanarak, dene- yeceklerdir. AP, kongreyle çok ya- kından ilgilenmekte ve, ne pahası- na olursa olsun, Feedrasyonu ele geçirmeye o çalışmaktadır. Ankara Valisinin tutumu bu çabanın en be- lirgin örneğidir. Eğer devrimci cep- he kulis AL nk gelir de parçala- nırsa, MITB'den sonra Federasyo- nun da milliyetçi - mukaddesatçı bir kadronun eline geçmesi muhte- meldir. Bunu önlemek için, dev- rimci cephenin, her türlü küçük he- sabın ötesinde birleşmesi ve tek cephe halinde mücadele etmesi şart- tır. Üçüncü gününde bulunan Kong- renin ne zaman biteceği belli de- gildir. (AKİS: 408) 15