11 Mart 1967 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 18

11 Mart 1967 tarihli Akis Dergisi Sayfa 18

Türk Silâhlı Kuwetler Birliği tarafından Talât Aydemirin aracılığıyla devrin Genel Kurmay Baş- kanı Cevdet Sunaya imzalatılmış ve bütün orduya dağıtılmış bir tamim idamlar konusunda ordu- yu kilitlemişti. İdamların tasdiki ve infazı bu tamimle ordu tarafından alınmış bir karar, bir ta- ahhüt mânası kazanmıştır. Nitekim bizzat Sunay, sonradan, infazların aleyhinde vaziyet aldığında onun dahi gücü Yassıadanın en talihsiz üç sanığını kurtarmaya yetmeyecektir. hinde bir tek iyi his besleyebileceğimiz, onun hakkında müsbet inanca sahip bulunacağımız, onun hasretini duyabileceğimiz düşünülebilir mi? Hattâ bizim, onun mesullerini, 1dareci ta- rm mazur görebileceğimiz hatıra getirilebi- ir mi? e, Radyoyu dinlerken içime böyle hislerin siz isi söylersem? Ya size dersem ki 'İnan olsun, bu radyoyu bazen Server Somun- cuoğlu radyosuyla karıştırıyorum' ve anlatır- sam ki, dün kullanılan kötü sözler, küfürler na- sıl asap bozuyor idiyse bugün sarfedilen uy- gunsuz, pek yakışıksız tâbirler de amme vicda- nını aynı derecede rahatsız etmektedir?" Sonra devam ediyordum: "Radyoda pek gecikmiş bir 'Düşükler E- debiyatı' suni şekilde ısıtılıp sunuluyor. Bir Devlet Radyosunun ağırbaşlılığıyla (o bağdaşa- mayacak kulak tırmalayıcı tâbirler konuşma- larda peşpeşe sıralanıyor. 'Boynuz tüccarı, 'Po- 168 litikacı azmanı, 'Haramiler reisi' bunların sa- dece bir kaçıdır. Bunlar, düşüklerin gayrımeş- Tu NHSADİANLMIN hikâyesi sırasında kullanılı- yor “Hareketin yakışıksızlığını şöyle anlatıyor- m; "Bir defa, hırsızlıkların, teşhiri yolu olarak talihsiz bir yol seçilmiştir. İhtilâlin ondördün- cü ayında ve söylenmesi gereken her şey söyle- nip te Yassıada duruşmaları savunma safhası- na geldiğinde Devlet Radyosunda, ac rılması imkânsız bir kampanyanın açılması basit, psikoloji bilgisiyle kabili telif değildir. (..) İhtilâlden bu kadar sonra, bütün kinler ve hınçlar soğumuşken Devlet Radyosu tarafından reva görülenler pek az kimse tarafından tasvip olunmaktadır. Bu ademi tasvip, ister istemez karşı tarafa karşı bir acıma hissine, hattâ sempatiye yol açmaktadır. Bizim ihtilâlimiz, tâ aşından beri normalin dışında bir seyir takip