11 Mart 1967 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 28

11 Mart 1967 tarihli Akis Dergisi Sayfa 28

Tüli'den haberler Aslanların aslanı ve başkenttiler A İrikanın en yaşlı hükümdarı, Ha- beş İmparatoru Halle Selâsie memleketimizden, altın ve gümüş hâtıralar bırakarak ayrıldı. Ankara Palasta İmparatorun verdiği ziyafet- te bulunanlar, Genel Kurmay Baş- kanı Org. Cemal Turala verilen som altın mızrakları görünce, "artık as- keri yardıma lüzum yok" diye espri yaptılar ama tabii atom çağında he diye edilen altın mızraklar ancak müzede saklanabilir... Org. Tural, altın mızrağını alır- ken hayatından memnun görünü yor, gülümsüyordu. Doğrusu İmparator ziyafetinin başka çi bir özelliği yoktu. Yaban- cı evler başkanları, hükümdarlar gelince hep aynı şey ri Şeref misafiri bir süre, salonun bir köşe- sinde oturuyor, herkes ein sa- ryor, merakla inceliyorlar. Sonra yandaki salonun kapısı açılıyor, şe- ref protokoluna dahil kimseler o salona geçiyorlar; dışardakiler de -yiyor, içiyor... İmparatorun ziyafe- tinde evsahibine veda etmeden An- kara Palastan ayrılan büyükelçiler, bakanlar, milletvekilleri pek çoktu. Protokole aykırı bir durum ama, A- merikan Elçisi-bile İmparatoru se- lâmlamadan ayrılanlar arasındaydı. Başbakanın öğle yemeğinde de ay- nı şey oldu. Aslında protokol filân da yok.. Olsaydı Şinasi Osma İmpa- ratorun, Devlet Başkanının yanında oturabilir miydi? Fakat pişkinlik Haile Selasiyenin yemeğinde davetliler Aslanların aslanı Ankarada 28 başka şey. -Güleğin kulakları çınla- sn!- Osma, Devlet Başkanıyla el sıkıştı, Turalın yanına oturdu, Sü- leyman Demirciden Bakanlık bekle- yen A.P.'liler de bu durumu kalble- ri çarparak, seyrettiler. Şinasi Os- ma bir Bakanlık mı koparıyordu yoksa? Başkent sosyetesi İmparatorun ziyafetinde müthiş şıktı. Erkekler fraktan pek hoşlanmıyorlar, ama kadınlar uzun etekli elbiseleriyle bir defile yaptıkları için o geceden çok memnun kaldılar. Defilenin baş- lıca yıldızlan Başbakanın eşi Naz- miye Demirel, Çağlayangilin eşi Firuzende Çağlayangil, Fransız Sefi- resi, Japon Sefiresi, Cento Sefiresi, A.P.'li kadınlardan Azade Adalı, Ke- buter Yardımcı idi. Cumhurbaşka- nının eşi de son Ziyafetlerde yakası boncuklu elbiselerle dikkati çekti. Çok şık bulanlar da var, yaşı ve mevkii için biraz fazla parlak di- yenler de... Sosyete yatakta ftanbul « sosyetesi şu günleri yatak- ta geçiriyor. Her evde birkaç kişi gripten yatıyor. Klüpler, partiler tenha geçiyor. Fakat hanımların şık- lıklarını göstermeleri için güzel fir- satlar di Önümüzdeki hafta a- şağı yukarı her akşam bir kokteyl ve yemek var. Mithat Perin Yassıada hâtıralarıyla (gazetesinin o tirajını arttırmanın sevincini kutlamağa ha- zırlanıyor. Pera Palas salonlarında bir kokteyl verecek. Kadir ve Rezan Has, Tarabyadaki partilerini uzun etekli ve smokinli yapmağa hazır- lanıyorlar. Nazmi Eren ve eşi Or- yantalde bir yemek veriyorlar. Vel- hasıl sosyetenin Mart defilesi başlı- yor. Son haftaları yatakta geçiren- günleri geçire- ler, şu gü de berberde cekler. Moskova geceleri ve hikâyeleri Z as pavyonunda söylediği Moskova geceleri şar- kısıyla çok ilgi topluyor. Alpayın repertuarına giren Kalinka şarkısı da hararetle alkışlanıyor. Geçirdiği- miz hafta bu şarkıyı dinleyenler a- rasında Moskovadan henüz dönen 11 Mart 1967