18 Mart 1967 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 11

18 Mart 1967 tarihli Akis Dergisi Sayfa 11

AKİS mış, heyecan belki Ankaradaki he- yecanı geçmişti. İzmirde yapılan bölge toplantısına katılan Genel Merkez mensupları, Teşkilâttan şu ihtarı yediler: — Bunlara kesin bir hal şekli bulmadığınız takdirde, sizleri so- rumlu tutacağız! Teşkilâttaki bu havayı aşikâr şe- kilde ortaya koyan, kızgınlığın han- gi noktaya vardığını gösteren bir o- lay, geçen haftanın sonunda bir ge- ce Akhisarda cereyan etti. İzmir- deki bölge toplantısına katıldıktan sonra ilçeye dönmüş olan CHP İl- çe Yönetim Kurulu Sekreteri Yük- sel Keskinin evine telefonla bir ha- ber verildi: Manisa milletvekili Şev- ket Raşit Hatipoğlu gelmişti. Kes- kin önce habere inanmadı. 8'lerle birlikte hareket eden Hatipoğlu, çok uzun bir zamandanberi o havaliye ayak basmamıştı. o Üstelik, gelirse ne ile karşılaşacağı belliydi. Ama, haber doğruydu. Az sonra İlçe Mer- kezinde İlçe Sekreteri ve partililer, Hatipoğlu ile karşıkarşıya Sinirli bir hava esiyordu. Kes sisiipoelmüş — Hangi rüzgâr attı, beyfendi?" diye sordu. Hatipoğlu, bu garip soru karşı- ında -çünkü, o ilin milletvekiliydi- tepki gösterdi. “Bunun üzerine par- tililer, neyi kastettiklerini anlattı- lar: "— Siz, Kurultayda Adana dele- gelerinin arasında oturdunuz. Bize, hoşgeldin bile demediniz. Sonra da buralara uğramadınız. Şimdi Adana da Ortanın Soluna geçince mi geli- yorsunuz?" Tabii Hatipoğlu, Ç.E.P.'nin. ni kararı, kendilerinden olan vekili ve senatörlerin seçim bölgele- rine gidip kongreler ve mahalli se- çimler arefesinde Teşkilâtı karıştır- mak kararı gereğince geldiğini söy- leyemezdi. Bu sert girizgâhtan sonra Hatip- oğluna, Feyzioğlunun davranışları ve Bütçede yaptığı garip konuşma ile ilgili sorular soruldu. Cevap tek kelime ile ve kesin oldu: "— Yalan!." Akhisarlılar önce ri Son- ra konuşmayı uriyet ve Milliyette okuduklarını & söyledi- ler. Hatipoğlu yine, — Yalan! Onlar bilhassa öyle yazıyorlar" dedi. Bu defa İlçe Sekreteri dayana- — - Peki, gazetelerinki yalan... TRT, Feyzioğlunun sesini nasıl te- -in etti? AP'lilerin Ka kaşlarım nasıl konuşmaya ekledi? Bizim mız nasıl duydu?" dedi. Cevap şu oldu: Akhisarlılar kızgınlıklarını madılar, çaresiz Hatipoğlun: — Bir tercih gerekirse, İnönü- nün mü arkasından gidersin, Feyzi- oğlunun mu?" diye sordular. Hatipoğlu buna açık bir cevap ala- Ecevit, son gezisinde halk arasında, "Ortanın Solu anlaşıldı, ya 8'ler?” 18 Mart 1967, YURTTA OLUP BİTENLER Kulağa Küpe Öteki Sekizler Biliyorsunuz, değil mi, Mek- sikada bir kadın sekiz ço- cuk birden doğurdu. Eee, ne oldu bunlara? Ne olacak, önce dört tane- si öldü, sonra öteki dördü. Ta- biat ucubelerinin mukadder sonu! vermedi, Feyzi oğlu CHP'ye girdi- ğinde, İnön nünün, Partinin güç ka- zandığını, gerçek bir münevver ve vatanperver kazandığını söylediğini hatırlattı. Buna Akhisarlıların ceva- bı şu oldu: "— Çerkez Ethem de gerçek bir vatanperverdi. Tâ ki yunanlılarla iş- birliği yapıncaya kadar.. Hatipoğlu Akhisarda fazla kala- a u hava CHP teşkilâtının her ta- mi. yayılmış durumdaydı. Ne yapılacak? üselik, hava böyle gerilirken Fey- urmuyor, yeni çıkışlar ou Feyzioğluna göre, CHP içindeki mücadele, sahte atatürkçü ve aşırı solcularla gerçek CHP'li ve atatürkçüler arasında idi. 8'leri Par- tiden uzaklaştırmayı tavsiye eden- ler, aşırı solculardı. Tesadüf, o sı- ralarda İstanbul teşkilâtı 8'lerin Partiden ihracım isteyen bir karar almıştı. Feyzioğlunun ölçüsüne gö- re İnönü, Ali Sohtorik, İzmir teşki- lâtı ve 8'lerin Partiden uzaklaştırıl- masını isteyen herkes -ki bunlara son anda eğlenceli bir şahsiyet, Ka- sım Gülek de katildi- aşırı solcu idi! ÇEP bu kadarla da kalmıyor, a- çıktan AP ile flörte devam ediyor- du. Aydın Yalçınla Feyzioğlunun kolkola uzun uzun sohbetleri, Bil- giçin Seçim Kanunu tasarısı üzerin- de AP'nin o kanadı ile Ni e baları “Bilgiçin tasarısı Genel M kez yetkilerini azaltmaktadır di artık saklı tutulmağa dikkat sarfe- dilmeden yürütülüyordu. İşler bu noktaya gelip dayanınca ve Teşkilâtı baskısı tartınca, "Der- hal kesin tedbir!" diyenler çoğaldı. Özellikle Merkez Yönetim Kurulu- nun genç üyeleri bunu istiyorlardı. Formül e tüzükteki bir imkâ- nı kullanıp, 8'leri derhal Yüksek 11