18 Mart 1967 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 34

18 Mart 1967 tarihli Akis Dergisi Sayfa 34

SİNEMA Festivali her zamankinden kalaba- lık olacağa benzemektedir. Çünkü 6 ülke, festivale davet edilmiş- tir. Her ülke festivale bir uzun, bir de kısa filmle katılabilmektedir. Festival sonunda bir "Büyük Ö- dül", dört "Altın Ödül", oniki "Gü- müş Ödül" verilecektir. Ayrıca en iyi oyun ödülü de yer almaktadır. Geçen festivallerdekinden ayrı oo- larak bu yıl en iyi çocuk filmleri arasında da bir yarışma düzenlen- miştir. Bu yılki Moskova Film Festivali, kim Devriminin ellinci (o yıldönü- müne rastladığı için, şimdiye oka- darki festivallerin yanı sıra düzen- lenen uluslararası açık oturumların bu yıl yapılacak olanı "Ekim Devri- minin getirdiği düşünceelrin yedinci 34 sanat üzerine etkileri" konusunda- dır. Oturuma çeşitli ülkelerin sine- ma yazarları ve eleştirmecileri ka- tılacaklardır. Filmcilik Bayan Ononun garip tutkusu Geçen ay Londranın göbeğindeki Park Lane semtinin apartmanla- rından biri, çok sıkı bir muhafaza altında, her sabah yüzlerce kişinin girdiği ve her akşam aynı yüzlerce kişinin çıktığı esrarengiz bir tra- fiğe sahne oluyordu. Olay, civarda- kilerin hemen dikkatim çekmekte gecikmedi ve işin içyüzü şaşılacak bir hızla önce Londraya, sonra da bütün dünyaya yayıldı: Park La- ne'daki apartman dairesinde dünya- (Basın A: 20368) — 100 AKİS nın en acayip filmlerinden biri çev- riliyordu. Filmin konusunu duyan- lar, "dünyanın en acayip filmi" de- yiminde bir mübalâğa olmadığım hemen teslim ettiler. Çünkü filmin konusu, kadın ve erkek, genç lon- dralıların -hem de çıplak- "popp"- larıydı. Filmi çeviren amerikalı yö- netmen Tony Cox'tu ama, onun bu- radaki görevi sadece filmin teknik yönüydü. Asıl fikir, Yoko Ono a- m genç bir japon kadınına ait- Bayan Onoya bakılırsa, "No. 4" eli taşıyan film çok bilimsel bir amaç güdüyordu: Londralı gençkız ve delikanlıların yürürken çıplak popolarının hareketinden, bunların kişiliklerini ortaya çıkarmak ama- cım. Bayan Yoko Ono ile yönetmen Tony Cox, büyük bir kolaylıkla 356 çıplak popo buldular ve filmlerini çevirdiler. Ne var ki, İngiliz Sansür Heyeti, filmin konusunu Bayan Ono kadar 'bilimsel" saymadığından, ge- çen hafta piyasaya çıkarılmak iste- nen filmin gösterilmesine izin ver- medi. Bayan Ono, Londradan sonra Paris, Tokyo ve New York'taki çıp- lak popolar üzerinde çevirmeği ta- sarladığı öbür üç "bilimsel" filmini şimdilik bir yana bırakarak; İngi- liz Sansür Heyetine karşı sıkı bir mücadele açtı. Popolar üzerindeki bilimsel filmin kaderi bu mücade- lenin sonucuna bağlı. Herkesin. Kitabı Bu konuda Cumhuriyet dev- rinde yayınlanan ilk eser. SAVCI Yılmaz Akıncı ve AVU- KAT Tahsin Atakan'ın mev- zuatta , KABAHAT FİİLLERİ ve USUL HÜKÜMLERİ adlı kitap satışa arzedilmiştir. Hâkim, Savcı, Avukat, İda- reci, Yüksek tahsilde ceza hu- kuku okuyan herkesin ve hal- kın her gün karşılaştığı hâdi- seleri açıklayan izahlı, notlu, içtihatlı müracaat kitabı 350 sahife 15 liradır. Genel Dağıtım ve İsteme: Minnetoğlu Kitapevi Cağaloğ- lu — İSTANBUL (AKİS: 103) 18 Mart 1967