18 Mart 1967 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 13

18 Mart 1967 tarihli Akis Dergisi Sayfa 13

AKİS geçtikten sonra kesinlik kazanıyor du. O halde, rektörlük koltuğuna giden yolun önemli bir kısmı Par- lâmentodan geçecekti. Bu yüzden, Prof. Şaban Karataşın kulis halvet- leri normal ve gerekliydi. Fakat, meseleyi biraz daha karış- tıranlar gördüler ki, işin normal ol- mayan yönleri de vardır. Bir kere, Şaban Karataşın rektörlüğü, Ata” türk Üniversitesindeki öğretim üye- si ve yardımcılarının çoğunluğu ta- rafından istenmemektedir. Ke gerek Erzurumdaki ve gerekse An- karadaki bir takım müfrit AP'liler, Karataşın rektör olabilmesi için ö- zel bir çaba sarfetmektedirler. Son- ra, bir başka söylentiye göre de, Türkiyedeki bazı amerikalı çevreler ve kişiler, bu konuyla aşırı şekil- de ilgilenmekte ve Şaban Karâtaş için şefaatte bulunmaya hazırlan- maktadırlar. Hattâ, bir iddiaya gö- re, "Üniversitedeki Nebraska -C.LA' nın marifetlerini bilenler işin. bu isim yabancı değildir- Grupu Baş- kanı Prof. Hanway, ikibuçuk ay ka- ei Dm Prof. Osman Okyardan bo- şalan -Okyarın rektörlükten niçin zaklaştını ız da ayrı ve zevkli ie Salma konusudur ya..- rektörlü- e Şaban Karataşın atanması için sarfedilmesini o Ankaradaki AİD teşkilâtından istemiştir. Ayrıca a aa za zamanlarda, Erzurumdaki a kanlarla yakın ilşkisi de dikkati çekmiştir. Bir söylentiye göre, Var- to depremi sırasında Erzuruma gi- den Amerikan Büyük Elçisi Mr. Hart, Üniversitenin çiftliğinde, bir otomobil içinde, Şaban Karataşla özel bir görüşme yapmış, sonra da onu yannıa -alarak deprem bölgesi- ne gitmiştir. Bu arada, 1965 genel seçimleri sırasında . Karataşın, An karadan Erzuruma gelen bazı ame- rikalılarla olan temastan da bura- da çeşitli söylentilere yol açmıştır. Meselâ, genel seçimler arefesinde cereyan eden bir olay, Erzurum ay- dın çevrelerinde halen anlatılmak- ta ve çeşitli şekilde yorumlanmak- tadır. 21 Haziran 1965 tarihinde ce- reyan eden olay şudur: Amerikan Büyük Elçilik mensuplarından ikin- ci kâtip Eleaine D. Smith ile Was- hington'dan gelmiş ar. iL Bakanlığı Yakın Doğu dler Şu- besi Başkanı Mr. Phoeb E Ea Ü- "GERÇEK" Türkiyenin tek fihristli Haber Arşividir Elleri altında bir haber müracaat kaynağı bulundurmak istiyenler "GERÇEK" Ajansına abone olmalıdır. 1966 başından beri yayınlanmakta olan "GERÇEK" Bülteni günün Yurt içi ve Dış Dünya Haberlerini, yıl sonunda ciltlenebilecek bir şekilde derler ve senelik fihriste bağlar. İlâve olarak da, hiç bir yerde kolaylıkla bulunamıyan "Belgeler", "İncelemeler" ve önemli kişilerin "Kimlikler"ini verir. Ayrıca yurt İçi "Sanat Olayları Sicili" ve "Yayın Tanıtma" hizmetlerini başlatma hazırlığı içindedir. Abone şartları ve numune için , "GERÇEK AJANSI VE YAYINLARI" 14, Turgut Reis Cad. Tandoğan Ankara. Adresine veya 131826 numaralı telefona müracaat yetişir., 18 Mart 1967 (AKİS: 106) YURTTA OLUP BİTENLER Osman Okyar Yıldırımları oçekt niversitedeki amerikalı profesörler- den birisi tarafından Şaban Kara- taşın odasına alınmış ve burada, Karataşm da katıldığı, ikibuçuk sa- atlik bir toplantı yapılmıştır. Öğrenim sebebiyle (-hemşehrisi Faruk Sükan gibi- bir süre Amerika- da kalmış olan Prof. Şaban Karata- şın Türkiyede görevli amerikalılar- la bu yakın ilişkisi hakkında çeşitli şeyler ,söylenirken, Erzurumdaki a- şırı sağcı çevrelerin onunla olan ya- kın ilişkileri de Erzurumun uyanık çevrelerini tedirgin etmeğe başla- mıştır. Önce kılıf hazırlandı Çi Ka anığlamıyla AP'ye yakın- lığı bilmen Sükanın bas hemşehrisi Şaban Karataşın a- merikan çevreleriyle olan ilişkileri dikkati çekecek dereceyi bulunca, Üniversite öğretim Gelirim ba- zıları kendisine açıktan cephe al- mak lüzumunu duymuş ve rektör- lüğüne engel olabilmek için diren- meye başlamışlardır. Karataşa karşı Üniversite için- 13