18 Mart 1967 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 33

18 Mart 1967 tarihli Akis Dergisi Sayfa 33

Ss İ Festivaller Cannes'a doğru Uluslararası . büyük festivallerin mevsimi; önümüzdeki ayın So- nunda 20. Uluslararası Cannes Film Festivali ile başlıyacak. Festivalin seçim komitesi çalışmalarına oçok- tan başladı. . Cannes Festivalinin bu yılki tü- filmler, yapliftıima katılmış olan ül- kelerde festival öncesinde gösteri lebilirdi. Bundan böyle, festivale gi- recek filmler, yarışmadan önce yal- nız tek bir ülkede gösterilebilecek- tir ki o da, filmi festivale sunan ülke olacaktır. Bundan başka, Cannes'daki ya- rışmaya girecek filmlerin dana ön- ce uluslararası başka yarışmalara katılması da yasaktır. Hattâ filmler, yarışmasız festivallere bile katılmıyacaktır. 20. Uluslararası Cannes Film Fes- tivalinin jüri üyelerinin sayısı on- birden onikiye çıkarılmıştır. Festi valin "Büyük Ödül'ü bundan böy- le "Uluslararası Büyük Ödül" adını taşıyacaktır. Jüri Özel Ödülü de "Büyük Özel Ödül" diye ad değiş- tirmiştir. Uluslararası Sinema ve Televiz- yon Yazarları Derneği festival sü- resince bir "Sinema ve Televizyon Kitapları Sergisi" düzenliyecektir. Antonionl ve LosCy B' arada, Cannes Film Festivali- ne gönderilmek istenen ve seçim komitesince kabul edilen ilk filmler belli olmağa başlamıştır. İtalyan yönetmen Miehelangelo Antohioni'- filmi festi- nin Londrada çevirdiği son "The Blow-Up - Genişletme", 18 Mart 1967 NE M A valde gösterilecek filmler arasında yer almaktadır. Bilindiği gibi, An- tonioni bu filminde, 1968 Londrasın- daki gençlerin yaşayışlarını anlat- maktadır (Bk: AKİS, Sayı: 661). İngiltere ise festivalde, uzun bir süredenberi İngiltereye yerleşmiş olan amerikalı yönetmen Joseph Losey'nin son filmi "Accident - Ka- za" ile temsil edilecektir. Losey "Kaza"da, kalabalık bir erkekler ve kadınlar topluluğu arasında çapra- şık bir şekilde düğümlenip çözülen duygusal ve cinsel bağları. incele- mektedir. "Kaza"nıri Stanley Baker, Delphine Seyrig, Jacgueline Sas- sard, Dirk Bogarde. Michael York... gibi değişik ve kalabalık bir oyuncu kadrosu vardır Festivalde gösterilmek üzere Se- çim komitesince kabul edilen İsra- il filmi "Üç gün ve bir çocuk" -Yö- netmen: İri Zohar-, Meksika filmi "Pedro Paramo" -Yönetmen: Carlos Velo- hakkında ise henüz bir şey bi- linmemektedir. Moskova 1967 oğu blokundaki en büyük festival olan ve çift yıllar Karlovy Vary -Çekoslovakya-, tek yıllar Moskova- da yapılan festivali bu yıl düzenle- me sırası Sovyetlerdedir. Temmuz Uluslararası Moskova Film yılki (Basın A: 20042) — 99 3