18 Mart 1967 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 28

18 Mart 1967 tarihli Akis Dergisi Sayfa 28

TÜLİDEN HABERLER CHP'li kadınların çayında piyango Asıl piyango:Ortanın Solu! nız, Sadiye ve Nazmiye Erenin Or- yantalde verdikleri yemeğe giden grup müstesna... Sadece terziler de- ğil, berlerler de yarış halindeydi denebilir kuyruklu saçlar, uzun ör- güler, feza biçimi saçlarla birçok kadın tip değişmişti. 1966 güzellik seçiminde ikinciliği kazanan Semra Kızıltan da şaçlarına bir tac takmış, gecenin kraliçesi olmuştu. Hârika Yardımcı, kırmızı tuvaletiyle, koca- sının Bakan olduğu yıllara dönmüş gibiydi. Celâl Yardımcı ise çok en- teresan konuşmalar yapıyordu. Eh- teresan konuşanlardan biri de AP İstanbul İl Başkanı Kemal Pekün- dü: Rezzan Has çok şık ve iyi bir evsahibesiydi: Gümüş yıldönümün- de gümüş bir tuvalet giyeceğini tah- min edenleri de yanılttı misafirle- rini yeşil yeşil bir tuvaletle karşıladı. Brükselin meşhur dantellerinden nefis gece mantosu da çok beğenil- di. "Gül ağacı değileem.." GHP'i kadınlardan Zekiye Baban, Feride Erten, Perihan Oral, Güla gacında bir ay "tertiplediler. Bu ve- sileyle birçok partili biraraya gel- di. Necip Mirkelemoğlu ile birlikte "Gülağacı değilem.." şarkısı söy- lendi, hoşça vakit geçirildi. Tabii, 8'ler grupundan hiç kimse yoktu. Onlar kendi aralarında toplanıyor- lar Kadın milletvekillerinden Zari fe Koçak da gelmemişti. Seçkin ile Nermin Nefçi ise masa masa dolaşıyor, partili kadınların 28 Türkân, nabzını yokluyorlardı. CHP'li ka- dınlar, Ortanın Solu politikasını iyi- ce benimsemişler. Rahşan Ecevitin çevresinde toplanan gruplar çok Ha- raretli tartışmalar yaptılar. Feride Erten, son Bir yılda "müt- hiş kilo vermiş, siyah chahel tay- yörü içinde büsbütün incelmişti. Bn. Pencap da biraz kilo verse, hiç de fena olmıyacak. Memduha Satır, kızı Sevil Şahinbaş, eski Sağlık Ba- kanının eşi Vedia Demir, çay top- lantısında (o şıklıklarıyla ilgi çeken kadınlardı. Peruka kültürü Türk - Amerikan Kadınları Kültür Derneği, Gökdelende Klüp X'de Bir öğle yemeği verdi. Dernek loka- linde de peruka kültürüyle ilgili bir toplantı yaptılar. Peruka deyip geç- meyiniz, onun da kültürü var. Pe- ruka nasıl yapılıyor, nerelerde kul- lanılıyor, başlıca faydası nedir, "bil- mek lâzım. Amerikadan yardım gö- ren geri kalmış Bir memlekette, en üfeüzü 1000 liraya olan perükayı kaç kadın kullanır, orasını Allah bilir, ama Türk - Amerikan Derneği ka- dınlarımızı bu konuda da cahil bı- rakmak istememiş. Peruka defilesi- nin gördüğü ilgiye bakılırsa; hani, haksız da sayılmazlar. Yanıltmaca jda Pekkan ile Semiramis Pek kan yanyana gelince, ortaya bazı özellikler çıkıyor: biri kızıl saçlı, ö- teki sarışın; biri orta boylu, öteki selvi gibi; biri estetik ameliyat ge- AKİS çirmiş, öteki geçirmemiş... Fakat ay- rı ayrı gezdikleri zaman ilk bakışta birbirlerine çok benziyor ve birçok kimseyi yanıltıyorlar, Ankara Ote- linin çay salonunda iki kızkardeşi ayrı ayrı görüp yanılanlar da pe çok. Geçen pazar, Ajdayı, beline ka- dar inen sarı takma saçları, siyah pantalonu, kadife kravatı ile yeni dalganın bir temsilcisi olarak ote- lin holünde görenler. biraz sonra asansörden kızıl saçlı, gözleri kâh- külünün altında kaybolmuş Semi- ramis Pekkanın indiğini görünce, Ajda Pekkanın yeni bir peruk taktı- gım zannettiler. Alpayda iki kadın Kk'üp Alpayda her gece aynı grup- ları görenler, ister istemez, bir değişiklik arıyor , yeni Bir yüz gö- rünce sorgu yargıcı gibi araştırma- ya başlıyorlar. Geçtiğimiz hâttâ Cu- martesi Alpayda, iki kadın büyük ilgi topladı. İkisi de Alpaya ilk defa gelmişlerdi. Biri, dümdüz taranmış saçları, boyasız yüzüyle iskandinav güzellerine benzeyen sarışın Bir ka- din; öteki kızıl saçlı, orta boylu, değişik bir tipti. Geç saatlerde, Ni- hat Çavuşoğlu ile beraber gelip Bir köşeye oturan bu kızıl saçlı kadın, Paristen yeni dönen İneila İpardan başkası değildi. Bir-iki yıl önce Ni- hat Çavuşoğlu ile evleneceği söyle- niyordu. Genç kadına dikkatle ba- kanlar, siyah saçlarıyla daha güzel olduğunu iddia ettiler. Ama öteki sarışının kimliği, bütün soruştur- malara rağmen anlaşılamadı. Yeni bir klüp AP İktidarının ekonomik politika- sına paralel olarak Ankaradaki eğlence yerlerinin sayısı da artıyor. Geçirdiğimiz Hafta; Sesil Klüp diye yeni bir yer açıldı. İçişleri Bakanı Faruk Sükan, bu klübe davetli ol- saydı, ne yapardı acaba? Sanki, bir- kaç zaman önce kapatılan diskotek-, lerden biri isim değiştirmiş de klüp olmuştu. Açılış gecesine gelenlerin değişik kıyafetleriyle bir kostümlü balo da tertiplendi ve birinciliği, maskesini hiç çıkarmayan Dördün- cü Murat aldı. Sesil Klübünün kurucuları ara- sında, bir süre önce garip bir şekil- de intihar eden Selâhattin Tukyu- nun yeğeni Yıldız Arpacılar da var. Ankaranın güzel mankenlerinden Başak Gürsu, kardeşi Filiz Genç yüzünden, mankenlikle klüpçülüğü beraber yürütmeye çalışıyor. Açılış gecesinin, güzelliği ile ilgi toplayan gençkızı, Başak Gürsuydu. 18 Mart 1067