15 Nisan 1967 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 16

15 Nisan 1967 tarihli Akis Dergisi Sayfa 16

YURTTA OLUP BİTENLER da tahkikat açılmış ve milli irade sözünü besmele haline getiren AF İktidarının, milli irade ile işbaşına gelmiş Ankara Belediye Başkanını mahkemeye vermesiyle (o sonuçlan- mıştır. Olayın en garip tarafı, bu- gün işe başlatılmadığı için o kıya- metler koparılan aynı Fen İşleri Müdürünün, 1966 yılı sonunda, Ha- lil Sezai Erkut tarafından yapılan tayin teklifine İmar-İskân Ba- kanlığının itiraz etmiş olmasıdır! O zaman, bu şahsın askerliğini yap- Belediye yöneticileri overmektedir- ler. Garip olan bir başka Dİş halen Ankara Belediyesinde 30'a ya lan müfettişin ve ri araların. dan bazılarının, felli , yolsuz- luk belgeleri aramakta olmasıdır. Beş ay önce başlayan teftiş, ne hik- metse, bir türlü bitmemekte ve Türkiyede denetlenecek başka bele- diye yokmuş gibi, müfettişler, tam kadro halinde, aylardır burada tu- tulmaktadır. AKİS adının karıştırılmasıdır ki, bu da oyunun önemli kaidelerinden birisi- dir. Bu tip haberlerin hep AP'li ga- zetelerde yayınlanması ise haberle- rin kaynağını ve amacını en iyi şe- kilde göstermektedir. Dikkati çeken bir Başka husus, oyunun tam kadro ile sahneye ko- nulmasıdır. Başbakanından Bakanı- na .Valisine, vali ve belediye başkan adaylarına ve hattâ muhtarlara ka- dar inen geniş bir kadro, bütün us- talığıyla sahnededir. Meselâ Baş- Süleyman Demirel ve eşi Nazmiye Demirel Ankarada gezintide "Oy, oy demeğe geldim , kaymak yemeğe geldim" mamış olduğu da bilinmiyordu ve teklife itiraz edilmesi için hiçbir sebep yoktu. Halkın seçtiği bir Belediye Baş- kanını bir “seçim ön hazırlığı" ola- rak mahkemeye verenler, bu seçi- mi bilhassa Ankarada kazanabilmek için çok şeyi göze almışa benzemek- tedirler. Görevinden alınması için Belediye Meclisinin oybirliğiyle ka- rar verdiği EGO Genel Müdürü Hüs- rev Ekici, karar Valinin onayından geçmediği 'için halen ( işbaşındadır ve fakat yaptığı işlerin (o hesabını 16 Oyunun çeşitli yönleri B' arada, özellikle son bir ay için- de, Ankara Belediyesinde büyük yolsuzlukların tesbit edildiği (o yo- lunda basına haberler uçurulması da oynanan oyunun bir başka cep- hesidir. e Fakat bunların asılsızlığı çabuk ortaya çıkmış ve adları bu yolsuzluklara karıştırılan (Belediye memurları tekrar görevlerinin ba- şına dönmüşlerdir. . Haberlerdeki dikkate değer özellik, bu iddialarla hiç bir ilgisi bulunmadığı (o halde. CHP'li Belediye Başkanı Erkutun bakan Süleyman Demirelin, son zamanlarda sık sık gecekondu böl- gelerini dolaşması bu oyunun diğer kaidelerinden birisidir. e Söylenene göre bu, Ankaradaki AP yöneticileri tarafından istenmiş ve Demirel ile eşinin gecekondu bölgelerinde odo- laşarak, mahalli seçim öncesinde Teşkilâtı desteklemeleri gerekli gö- rülmüştür. Tabii böyle bir istek, Ankara gibi, Teşkilâtın önemli bir kesiminden gelince Başbakan Demi- rel karşı koymamış ve "ayağında çarık - elinde asâ" örneği, beraberi- 15 Nisan 1967