15 Nisan 1967 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 9

15 Nisan 1967 tarihli Akis Dergisi Sayfa 9

AKİS ber almışlar ve kendisine, "Satılmış adam" diye karşı koymuşlardır. "Aslan" ve "12 yıldız"lı flamay- la köylere girecek olan Birlik Par- tisine, okumamış, yoksul alevi va- tandaşların kendilerini kaptırmala- rı ihtimali, zayıf da olsa, vardır. Meydan nutuklarından çok, ev top- lantılarında, "Sen Hazreti Aliyi ye 12 İmamı seviyorsan, Birlik Partisi- ne rey ver" denilecek ve yüzbinler- ce seçmen, bu sihirli amblemle bü- yülenerek avlanacaktır! Geçen ay, emekli General Hasan Tahsin Berkman, "Amerikan taraf- tarı ve hayranı" olarak tanıtılmış -bu dedikodu, "Cem" dergisinde ya- zılmıştır- ve Genel Başkanlıktan u- zaklaştırılmıştır. Titrinden istifade amacıyla Cemal Özbey tarafından Genel Başkanlığa getirilen emekli Generalin bu görevden uzaklaştırıl- ması, bir hizip mücadelesinin so- nunda bir" 'darbe" ile olmuştur. Bu arada Cemal Özbey de Genel Sek- reterlikten uzaklaştırılmıştır. MP Ankara milletvekili Hüseyin Bala- nın 15 gün önce BP Genel Başkanlı- ğına getirilmesinin, T.B.M.M.'ndeki alevi milletvekili ve senatörlere çen- gel atmak için olduğu ifade edilmek- tedir. Bu alevi Genel Başkanın sek- reterliğine ise, gene alevi avukat Hüseyin Erkanlı seçilmiştir. Ne ga- riptir ki, Genel Başkan ve Genel Sekreteri alevi olan BP'nin İstanbul İl Başkanlığına da, bunlar gibi, as- len Tuncelili, -eski CHP milletvekili- alevi avukat Haydar Özdemir atan- mıştır. İstanbul teşkilâtının Genel Sekreterliğini, BP'nin yayın organı olan "Cem" dergisi sahibi Abidin Özgünay yapmaktadır. Bir nakliye- ci olan ve 1965 seçimlerinde Cemal Madanoğlundan daha fazla oy alan -tabii, alevi olduğu için- Kurbanı Kı- lıç da İl Yönetim Kurulunda faal rol oynıyanlardan biridir. Alevi ve bektaşiler üzerinde bü- yük etkisi olan bir dernek, şimdi BP'nin önemli hedefidir. "Hacıbek- taş Turizm ve Kültür Kalkındırma Demneği"ni ele geçirmek ve politik emellerine âlet etmek için, İstanbul ve Ankarada yabana o atılmıyacak bir faaliyet gösterilmektedir. Bun- an 45 gün önce Ankarada, İstan- bul, İzmir, Sivas ve Hacıbektaştan gelmiş üyelerin katıldığı Dernek Ge- nel Kurultayında Genel (Başkan Celâlettin Ulusoy, bu görevinden u- zaklaştırılmak istenmiştir. o Hattâ İstanbul delegesi Kurbani Kılıç, ö- nerge vererek, "Dernek Genel Mer- 15 Nisan 1967 kezinin Ankaradan Hacıbektaşa naklini istemiştir. Tabii bu isteğin, Celâlettin Ulusoy yerine BP'ye bağlı kardeşi Feyzullah Ulusoyu Genel Başkanlığa getirmek için oldu- ğu BP'li üyelerce hemen anla- şılmış ve iltifat görmemiştir. Çün- Derek Genel Merkezi Hacıbek- taşa nakledildiği takdirde, oHacı- bektaşta oturan Feyzullah Ulusoy Genel Başkan olacak ve onun bu ünvanla aleviler arasında şöyle bir dolaşması, BP'ni umulduğundan çok. kısa zamanda güçlendirecekti!. Hacı Bektaşi Veli soyundan geldik- leri kabul edilen ve aleviler üzerin- de büyük nüfuz sahibi olan Ulusoy ailesi, BP' için önemlidir. Ancak, aile ile parti arasında çatışma çık- B.P.'nin amblemi Aslanlı parti mıştır. Feyzullah Ulusoy BP'den is- tifa etmiş, MP'den BP'ye geçen Kâ- zım Ulusoy yine MP'ye dönmüştür. Kâzım Ulusoy, BP'liler için, AKİS- çi ye, — Şimdiden herkes sandalya kav- gasına düştü. aşkan olmak ister, kimi Genel Sekreter, kimi de mebus" dedi. Diğer Ulusoylar da BP'den teker teker istifa etmektedirler. BP lideri Balan ise, — Bu ailenin partide bulunuşu ithamlara yol açıyordu. Biz onları attık" dedi Bu izah, kedinin, uzanamadığı ciğere kaka demesini hatırlatmak- tadır. Aslında, Ulusoyların BP'den YURTTA OLUP BİTENLER topluca ayrılmaları, ufukta görün- müş olan dağılmayı çabuklaştırabi- lecek önemli bir gelişmedir. Uyananlar ve uyuyanlar Bpiiler, Hacıbektaş Derneği Genel Merkezinde yapamadıklarını İs- tanbulda yapmışlar, Derneğin | İs- tanbul Şubesi Başkanı olan o Av. İbrahim Karaman BP'ye geçmiş ve CHP'den ayrılmıştır. Bu derneğin, BP'nin eline geçmesi, AP için de bir zafer olacaktır! 1963'te kürtçü- lükten tevkif edilen ve hangi fikre hizmet ettiği pek bilinmeyen Doğan Kılıç mi şahsın da BP'liler a- rasında sık sık gözükmesi çekmektedir. “Ehli Beyt" tamamen mezhep ve dini inançları istismar edici bir gazete çıkaran Doğan Kılıç, Hacıbektaş Derneği Genel Başkanı Celâlettin Ulusoyu bu gazetede itham etmiş ve "Niçin DUN girmiyorsun?" diye sormuş- Eski Diyanet İşleri Başkanı El- malının alevilik konusunda yaptığı saçma çıkış ve beyanlarla Ortaca o laylarının yarattığı havadan fayda- lanarak meydana çıkan BP, Ana- doluda "Pir" veya "Dede"lerle "Ba- -a"lardan medet ummaktadır. 12 Imamı temsil eden amblemdeki 12 yıldız, aslında, dini yönden büyük etkili alevi dedelerinin soyunu da göstermektedir. Zira "Dede"ler, 12 İmamın neslinden geldiklerini id- dia etmektedirler. Bu arada, ür- şid" denilen, çok daha etkili kişi- İer de vardır ki, bunlar da Hz. Mu- hammedin ahfadından olduklarını ileri sürmektedirler. "Talibi" adı yerilen alevi mürşidlerin, "Mürşid", "Dede" ve "Baba"ların sözünden dışarı çıkmıyacaklarını bilen BP'li- ler, seçimlerde bunlardan büyük faydalar ummaktadırlar. Alevilere kıyasla daha uyanık ve istismar e- dilmeleri güç olan bektaşilerin ise BP'ye fazla iltifat edeceklerini san- mak safdillik olur. Çünkü, yalnız İstanbulda iki bektaşi şeyhi -Yusuf Ataer ile, eski eserlerde mütehassıs olarak çalışan Mesut Koman-, BP'- ye girmeyi kesinlikle reddetmişler- dir. Alevi mürşidi Naci Yıldızım ise BP'ye girmeyi uygun bulmamıştır. Tehlikeli yatırımlar Biz CHP'li aleviler, son CHP Bü- yük Kurultayı arefesinde, Anka- ra Dahçellevlemle. CHP'li Nazif As- lanın evinde, senatör Mahmut Vu- ralın da katıldığı bir toplantı yap- mışlardı. Konu, iki gün önce ku- rulan BP idi. Nazif Aslanın evine