23 Şubat 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

23 Şubat 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

23 Şubat 1932 0 Tehlikeli bir moda Beyaza yakın sarı saça malik olmak için Eskiden beri Amerikada kadın- ların yüzde yetmişi sarışındı. Şim- di bu sarışınların da yarısından fazlası moda olan (Platinum blon- de) yani beyaza yakın altın rengi saça malik olmağa çalışıyor. Son zamanlarda sinemada yeni artistler, yıldızlar yetişmiştir. Bun- ların ekser's. beyaz denecek ka- dar açık sarı Osaça maliktir- ler. Işte bu açık sarı saç bir çok kadınların gıpta ettiği bir renk olmuş, bunlar berberlerine gide- rek saçlarının bu yeni renge boyanmasını istemişlerdir. Yeni saç rengi boya ancak aslen sarışm olanlara yapılabil- mektedir. Saçlara ilâç sürülerek, iptida bembeyaz olduktan sonra, levanta çiçeği rengi, yabut açık mor boya sürülerek | platimum blonde | rengi meydana çıkıyor. Bu suretle boyanan saçlar rengi açıldıktan sonra sertleşiyor ve güçlükle ondüle ediliyor. Iki, üç günde bir saçların köklerine ilâç sürerek koyu çıkan diplerini açmak lâzım geliyor. Kadınlar bu külfetli ve masraflı işe girişirken asıl en mühimi ve korkunç bir mesele ile karşılaşı- yorlar: (Berberler (o saçları bo- yarken vukua gelecek kazaların mesuliyetini üzerlerine almamak- tadırlar... Çünkü bazı kadınlarda bu boyalar bir zehirlenme başlan- gıcı göstermektedir. Baygınlıklar geçirenler, (o hararet yükselerek günlerce yatakta yattıktan sonra “ boyanın saçları deste deste dö- külenler pek çoktur. Böyle olmakla beraber kadınla- rın ekserisi son moda saç rengine malik olmak için kabak gibi kafa ile kalmak ihtimaline bile razı oluyorlar. Az zaman devam edecek olan bu moda için belki hayatıni teh- ikeye koyan bu kadınlara 'buyret etmemek elden gelmiyor. Bu moda henüz Avrupaya sirayet etmemiştir. Bakalım Av- rupa kadınları da Amerikalılar gibi moda delisi olacaklar mı?.. Cilâ gibi.. Muşambaları parlatmak için kolay bir usul Evlerdeki muşambaları cilâ ile parlatmak adet hükmüne girmiş- tir. Fakat bazı kimseler cilâlan- mış muşambalarda yürümenin müşkül olduğunu, küçük halıların kolayca yerlerinden kaydığını ileri sürerek cilâdan vazgeçmişlerdir. Muşambalara cilalı hıssini veren faka kaymak tehlikesi olmıyan basıt bir usul vardır: Muşambaları iptida temiz su ile güzelce silmeli. Kuruduktan sonra, yünlü bir bezi, yahut bir çoha parçasını terebentin ile is- latarak muşambaların üzerinden geçirmelidir. O zaman muşamba yeni gibi parlak olur. Dikiş makineleri Dikiş makinelerini kullandıktan sonra daima yağlamak ve kapa- ğını kapadıktan sonra kaldırmak lâzımdır. Dikiş makineleri için en iyi yağ şudur: Bir kaşık zeytin ya- ğına bir kaşık petrol, iki kaşık parafin yağı ilâve ederek karış- tırmalı ve bununla (makineyi yağlamalıdır. ei i Rİ e ny gre şal e eza amal | © Gençkız o zamanlar genç kız odaları cicili bicili eşya, danteler, kurde- lelerle süslenirdi. Halbuki şimdi, evin diger odalarında olduğu gibi genç kız odesının döşenmesinde de ber şeyden evel sadelik aram- maktadır. Genç kız odasının sade olması nazara hoş görünmesi iyidir. Fa- kat bunun masraflı olmaması başlıca şarttır. Resmi görülen genç kız odası çok sadedir ve .az masrafla tan- zim edilmiştir. Odayı güzelleştirmek için renkli satinet, yahut keten almak kâfi- dir. Mavi, penbe, yeşil, turuncu renkler en muvafık olanlarıdır. şüphesiz kıştır. Kışta evlerde yakılan kok, ,Salamandra s0- .baları ve kalo- riferler iyi ısıt- makla o beraber «havayı lüzumun- dan fazla kuru- tur. Bu kuru sıcak hava ten için pek müzır- dır. Kırışıklara, çatlaklara sebe- biyet verir. Bu- na mani olmak için o kalorifer radyatörlerinin ve o sobaların üzerinde mutla- ka bir kap için- de su bulundur. mak lâzımdıi. Su tebehhur et- tikçe havayı ru- tubetlendirir. Yüzdeki kırı- şıklara mani olmak için mu- hakkak yüzünü- zü aşağıdan yu- karıya © doğru yıkayıp kurula- yınız. Boğaz ağrısı Kışın üşümek- ten o mütevellit hafif boğaz ağ- rısının önünü öp “in Odanın ortasına baş tarafı duvara gelmek üzere yatak vazi- fesini görecek bir divan yahut dört ayâklı bir somye koymalı. Yatığın iki yanında genç kızın .sevdiği kitaplarını koyması için etajerler o vardır. Dört raftan ibaret olan bu etajerler bayağı tahtadan yapılmış ve arzu edilen renge boyanmıştır. (o Etajerlerin aşağısındaki raf (diğerlerinden uzundur. Üzerlerine küçük bir elektrik lambası ile su sürabisi konulur. Etajerlerin arasında boş kalan duvara satinet yahut ketenden uzun bir perde asılır. Bu perde- dası nasıl olmalıdır nin yukarısına genişçe bir volan korulur, Aşağısına, yatağın arka- sına gelen ucuna da, perdenin muntazam durması için, kurşun dikmek lâzımdır. Yatağın örtüsü, koltukların kı- hfı pençere “perdeleri, tuvalet masasının örtüsü hep aynı kumaş- tan ve kenarları volanlı olmalıdır. Odanın daba güzel görünmesi için etajerlerin boyasını örtülerin rengine göre uydurmak lâzımdır. Örtüler pembe ise etajerleri açık mavi yahut açık yeşile be- yamalı. Mavi ve turuncu örtüye beyaz boya lâzımdır. Örtü yeşil ise etajerler daha koyuca yeşile boyanırsa nazara hoş görünür. Cildi Pervin Kâni hanımın modelleri Sarımsak muhafaza lâpası Kadınların Kış mevsimin- çiltlerine en çok de üşütme vaka- yi ee “ Jarı çoktur. Buna Sini - hiç karşı şimdi yeni bir ilaç kulla- nılmaktadır. Sa- rımsak.. Sarımsak lâpası grip bronşit hastalıklarında sırta sürülen tentür diyottan ve diğer lâpalar, pamuklardan daha: çok mü- essirdir. Sarımsak zaten antiseptiktir. Lâpasinı | yap- makjiçin çiğ sa- rımsağı temiz bir havanda dövmeli, bir tük bent üzerine yay- dıktan sonra diğer lâpalar gibi sarmalı ve ağrı- yan yere yahut sırta koymalıdır. Lâpa fevkalâde tesirlidir. Eldivenlerdeki lekeler Kışın giyilen açık renk eldi- venler çabuk kirleniyor. Bun- larda husule gelen gazete mü- rekkebi veya bu almak için bir kaşık . oksijenli suyu bir bardak suya atıp ılık halde gargara etmelidir. Gece- leri yatarken ha- riçteen boğaza tentür diyot sür- mek ve bir men- dil veya tülbent bağlamak bu hu- susta en mües- sirdir. 1- Bu elbise kırmızı yünlüdendir. Kolların üst kısmında gayet ince yapılmış nervürler vardır. Aşağısı pek koldur, bu bolluk belirsiz ince bir lâstikle birlikte toplanır. Kalçalarda ayni nervürler eteğe lâzım bolluğu verir. Yakası müselles şeklinde alınan kırmızı emprimedendir. Bunun iki ucu ensede birleşerek bir fiyonga yapar. Belde de ayni emprimeden bir kuşak önde bağlanır. 2- Kahve rengi ve beyaz krep marokenden olan bu elbise daha ziyade genç kızlar içindir. Kollar dirsekten itibaren bollaşır ve birlikte toplanır. Yaka ve ete- gin etrafı üç parmak eninde pile ile ayrılmıştır. Belde de gayet dar kahve rengi derinen bir kemer vardır. gibi yağlı mad- delerden müte- vellit — lekeleri çıkarmak için eldiveni o yıka- dıktan sonra adi petrollu bir bezle güzelce silmek kâfidir. Eldiven kuruduğu zaman leke kâmilen çıkar. Meyva salatası Hazırlanması kolay. ve ucuz bir soğukluk Yemek üzerine yenilen gayet hoş bir soğukluk tarif edeceğiz. Büyükçe billor yahut porselen bir kâse içine üç elma ve üç armudu, kabuklarını ayıkladıktan sonra, ince ince doğramalı, Evelden hazırlanmış olan elli dirhem çekirdeksiz üzüm hoşafını elma ve armutların üzerine dök- meli. Üç portakal ve mandalinayı soyduktan sonra üstlerindeki be- yaz zarı çıkarmalı, ve tabak için- de yuvarlak, yuvarlak kesmeli. Yuvarlakların içindeki çekirdek- leri ayıkladıktan sonra, elma ve armutların üzerine dizmeli. Üç dört çorba kaşığı gayet ince toz şekeri köşedeki meyva- ların üzerine serpmeli, iki porta- kalın sıkılmış suyunu da şekerin üzerinden gezdirerek meyvalara ilâve etmeli. Beş kuruşluk iç bademi portakalların üzerine diş diş serpmeli ve kabı soğukta bir iki saat bıraktıktan sonra sofraya çıkarmalı. Bu meyva salatası böylece pek lezzetli olur. Fakat arzu edilirse içerisine muz, konserva ananas da konulabilir. Şarap ve likörü seven- ler meyvaları tarif edildiği gibi hazırladıktan sonra üzerine bir kadeh beyaz tatlı şarap, yahut bir kaşık rom veya her hangi meyva liköründen de ilâve ede- bilirler. Ses kısılmasına karşı Soguk algınlığı ile sesi kısılanlara basit bir ilâç tarif edeceğiz: Bir. yumurtanın. yalnız akını köpürttükten sonra bir limonun suyu ve ilâ kahve kaşıği ince şekerle karıştırmalı, içersine beş damla taze tenture d'iode ilâve etmeli. İki saatte bir bu mahlut- tan bir kahve kaşığı almalı. Rahat uyumak için Geceleri rahat: uyuyamıyanlar, portakal kabukları üzerine kay- nar su haşlamalı, ve çay gibi dem- lendirmeli, ; şeker : ilâve ederek yatmazdan evel, bundan bir fincan içmelidirler. Fırında ıspanak Lezzetli ve hafif bir yemek Sebzeleri hep ayni surette pi- şirtip yemek insanı usandırır. Bik hassa kış sebzelerinde değişiklik aranır. Fırında ıspanak lezzetli, yeni bir yemektir, Şu suretle ha- zırlanır. Bir buçuk okka ıspanağın, yap- raklarını ayıklayarak hafifçe suda başlamalı. Sudan çıkardıktan sonra ince ince doğrayarak bir kaşık tereyağında az pişirmeli diger taraftan bir tencere içerisine iki kaşık tereyağı koymalı, kızdığı zaman iki kaşık un atmalı ve kr- zartmalı, Sonra üzerine üç bardak süt ilâve ile- karıştırarak pişirmeli koyulaşmağa başlayınca içerisine tuz, biber, bir kaç kaşık rende- lenmiş gravyera peyniri koyarak ateşten indirmeli. Bir parça soğuyunca iki yu- murta ilâve ederek, tereyağında pişen ıspanaklara o karıştırmalı. Hafifçe yağlanmış bir tepsiye, iki üç parmak kalınlığında koy- malı. Üzerine biraz galeta tozu, bol rendelenmiş peynir, O fındık böyüklüğünde bir iki parça tere- yağı ilâvesile hafif fırına koymalı, Üzeri kızatınca fırından çekmeli, sofraya sıcak sıcak göndermeli.