28 Nisan 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

28 Nisan 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

Sahife 12 Dikkat: ——— Bilmece hallini 15 gün zarfinda gön- eriniz.İki hafta Sır: ile almadığınız he- diyeleri bir daha alamazsınız | Hikâye Müsabakası : 4 İlk mektep hatıralarından lik mektebin son sınıfında iken tam 15 arkadaştık, Hepimiz biri- birimizin dengir” , sümimiyetin m: -*w anlamış, kalp: kırmıyan fakat çok haşarı olan şen çocuk- lardık.. En büyük zevkimiz öğle teneffüslerinde mektebin üstün- deki tenha salonda öteki talebeler tarafından rahatsız edilmeksizin körebe oynamaktı. Bazan bu oyuna öyle dalardık ki, ders zilinin çal- dığını bile duymaz, ancak mualli- mimizin gelmesile oyunumuzdan ay- rılabilirdik.. Hocamız babacan bir adam olduğu için çok def'a bizim bu halimize aldırmaz. Yalnız “ kendinizi müdürden koruyun ,, diye bize tenbihatta bulunurdu. ümüz vard: ki herkesin gözünü korkutmuş, her; kesi ken- dine el pençe divan: durdurmuş- tu.. Ondan bütün kâtipler tir tir titrerdi. Onun yüzünü görmemek için müdür odasının yanından bile geçemezdik. “ Günlerden biri idi;, bir öğle teneffüsü bizim gürültülerimize kulak asmayan ihtiyar salonda oyunumuzu oynayorduk.. O gün fevkalâde bir ihtiyatsızlıkla 51 Niyazi ebe olmuştu. Zihinleri- mizde müstacel bir sevincin izleri belli oluyordu.. Kendini mahir hareketlerile ebeden koruyan ve şimdiye kadar hiç ebe olmayan .bu çocuğun ebe oluşu bizi ne kadar sevindirmişti. Aradan yarım saat kadar geç- mişti ki ebe hâlâ Niyazi idi. Zavallı içimizden en sersemini bile yakalıyamamış, boyuna salonda koşuyordu.. Biz, onun bu bece- riksizliğine kahkahalarla gülüyor.. Koşuşmalar, itişmelerle salonu çınçın öttürüyorduk.. Gürültümüz Talebenin dertleri Boğaziçinde bir orta mektep lâzım Geçen sene de biz Boğaziçi müracaat ederek, ya Sarıyerde o kadar fazlalaşmıştı ki salonun kapısı hızla açıldı.. Kapı eşiğinde müdürümüzün ciddi yüzünü gör- dük.. Çil yavrusu gibi koşuşarak sıralarımıza hemen oturduk.. Yal- nız Niyazinin bundan haberi ol- mamıştı.. Zavallı çocuk ebeliğin verdiği bir hırsla salonda koşup duruyordu.. Müdürün Niyaziye karşı hiddetle ilerleyişini korkuyla seyrediyorduk. Acaba ne yapacaktı?.. Fakat. Hayır.. Hayır müdürün bir şey yapmasına meydan kalmadan Niyazi onun östüne atıldı.. Zaferin verdiği sevinçle birden gözlerin- den çözdüğü mendil karşısında... Müdürün iki sert bakışlı gözünü görünce taş gibi dondu.. Birşey söyleyemedi.. Olduğu yerde dikil- di.. Kaldı.. Ertesi gün müdüriyet odasında dizilen bizler, Niyazinin mektepten çıkarıldığını anladık. Ayni zamanda biraz ilerde bir muallim, geri kalanların karnelerine üçer hafta izinsiz yazmakla meşguldü.. Biz ucuz kurtulmuştuk.. Fakat zavallı Niyazi?... Küçük muharrir 23 Nisan Iki çocuk konuşuyor: — Bayramda eğlendin mi? — Hayır.. Babam: “ Buhran var.. Hem bu bayramdan sana ne?| Senin bayramın 23 nisan günüdür! ,, dedi. — Desene, senede bir gün eğleneceğizl we — 23 nisan günü için gazeteye baş makale mi yazıyorsun? — Hayır, yazılmış makaleleri imzalıyorum.. çocukları. muhtelif makamlara ve yahut Boğazın hiç olmazsa vasatında bir orta mektep açılmasını rica etmiştik. Boğazın uzak iskelelerinden Istanbuldaki mektebe vaktinde yetişmek için çek- tiğimiz müşkilâtı tasavvur edemezsiniz! Bilhassa fırtınalı hava- larda çektiğimiz sıkıntıyı, boğaza hergün gidip gelenler bizden iyi takdir ederler. Boğazda bu sene açılacak yeni mektepler arasında bir orta mektebi açılmasını rica ederiz. Boğaziçinden Mehmet Ali Çocuk haftasının beşinci günü Bugün çocuk haftâsının beşinci günüdür. Mekteplerde müsame- reler veriliyor. Çocuklar neşe içinde. Memleketin her tarafında çocuk eğlenceleri, çocuk hareketleri var. Maksimde verilen çocuk balosunda gürbüz çocuklar müsabakası yapıldı ve beş çocuk kazandı. Her tarafta müsabakalar, tertip ediliyor, konserler veriliyor. Çocuk bayramının bitmesine daha iki gün var. Çocuklar! Bu iki günü de eğlence ve neşe içinde geçiriniz! Yarın dersler, imtihanlar başlıyacak... Başınızı kaldıracak vakit bulamazsınız! Cingöz Sevim Cemil H. Bilmecemiz pa” Yukardaki on kelimeyi o suretle tertip ediniz ki: her biri üç kelimeli we sizin için pek faydalı iki nasihat okunsun! Hediyelerimiz: Doğru halledenlerden 1 inciye 1 yazı takımı veya bir zarif dikiş kutusu, ve ayrıca 200 kariimize de şekerleme, bisküi, çikolata, kalem, kitap, albüm, mürekkep, cetvel, cepdefteri ve kartpos- tal veriyoruz. (Bilmece müddeti 15 gündür) Açık muhabere : O Ankarada Ziya Mehmet B. — He- diyenizi postayla gönderdik. 10 defa hediye al 28 Nisan 1932 Akşam bilmecesi İsim: Halk; — 28 Nisan 932 Eğlenceli oyunlar Uç IskKambil kâğıdını camlı bir çerçeve içine geçirmek Camlı ve çer- çeveli bir siyah tahta üzerine üç kâğıt yapıştırıl- mış ve üzeri cam dahilinde ( yaylı bir siyah perde ile örtülmüştür. Zerde: kapalı iken alt kenarı çerçeve arkasın- da bulunan bir mandala iliştiril- miş bulunur. Cam üzerine olacak hafif bir tazyik (o perdeyi kurtarır ve der- hal sarılarak kalkar. Çerçeve per- desi kapalı ola- rak duvarda asılı durur. o Çerçeve içinde (bulunan üç kâğıdın eşleri seyircilerden üç kişiye seçtirilir. Sonra bunlar destenin muhte- lif yerlerine koy- durulur ve hok- b kabaz bu üç kâğıdı çerçeve içine yollayacağını yapılacak şey, desteyi cama doğru, tabii camı ilân eder. Şimdi, kıracak derecede kuvvetli olmıyarak atmaktır ki, bu tazyik, perdenin bir ande kurtulup kalkmasını ve kâğıtların meydana çıkmasını temin eder. Levhanin altındaki şekillere bakınız. Levhada gösterilen resimler arasında ayrıca hileleri gösterilen oyunlar da vardır. Bu oyunları da gelecek hafta anlatacağız. # Ülumu diniye Islâmlığın şartı beşl.. Hesap Beş kerre beş—yirmi beşl.. Musiki Do, si, do, re, lâ, mi, fal.. Hendese Beni almaz her kafal.. Edebiyat Mısralardan inci diz!., Coğrafya Akdeniz, karadenizl.. Hayvanat Buzağı var, inek varl.. Nebatat Türlü türlü çiçek varl.. Fransızca Koman talevu monşer?.. Terbiyei bedeniye Diziliniz ikişer!.. Talebe gezintisi Edebiyat fakültesi talebe cemi- yeti bugün Alay köşkünde bir müsamere verecektir. Talebe cemiyeti, cuma günü de bir Yalova tenezzühü yapacaktır. O Mersinde Salâhattin B. — Resim müsabakamıza iştirak edebilirsiniz. Yap- tığınız resimleri postayia gönderiniz. © Zonguldakta Nuri B. — Eserinizi gönderiniz, okuyalım. Derslerin dili a a Hokkabaz Yurt bilgisi Köy, nahiye, kasabal.. Usülü terbiye Konuşmam kaba, sapal.. Biçki Geçme yerli kumaştanl.. Tabakat ©» ş Elmas çıktı bir taştanl,. Kimya Azot, fosfor, vitaminl.. İlâhiyat Dua edip, de amin! Fizik Güneşte yedi renk varl.. Tarih Mısırlılardan başlar!, EL işleri Antikalı mendilim!.. Türkçe Türkçedir ana dilim!,. Necdet Rüştü üçük sanatkârlar konseri Gazetemizde resimlerini neşret- tiğimiz küçük omusikişinaslar tarafından 13 mayıs 1932 cuma günü saat 10da Beyoğlunda ( Glorya) sinemasında yalnız davetlilere mahsus bir konser verilecektir. m esimliieye | emikperemm | — Bir mal yakaladım... — Bırak onu.. Bu hak benimdir.. « Al sana,