28 Nisan 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

28 Nisan 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

Sahife 4 Neden yeniliyoruz? (Baş tarafı birinci sahifede ) çok tecrübeler yapıldıktan sonra milli takım teşkil edilebilir. Meselâ ilk maçta sağ açık mevkiinde Hayati ooynatılmasaydi o kıymeti hakkında nasıl bir fikir edinile- bilirdi?.. Ben meselâ sağ açık | mevkiinde Leblebiyi mi yoksa Niyaziyi mi oynatmak hususunda tereddüt ediyorum. Bu hususta uzun bir çalışmadan ve müte- addit tecrübelerden sonra ikisin- den birinin emniyet ve katiyetle tercihi mümkündür. — Yaşlılık meselesi hakkında ne dersiniz? Ziki bey, derhal sö- zümü kesti: — Rica ederim bu noktayı tav- zih ediniz. Oyuncularda yaş mes- elesi mevzuubabis değildir, ehliyet, liyakat ve çalışma meselesi mev zuubahıstır. Esasen federasiyon bu meseleyi pek âlâ hatırlarsınız ki, evvelcede tavzih etmiştir. — Dubl W sistemi hakkındaki mütalâanız? — Futbolda cari ve meri bir çok sistemler vardır. Bir tanesi de dubl W sistemidir? Sistemlerin hepsi, iyi tatbik edilir ise, ga- yet tabii ölarak iyi neticeler verirler. Elverir ki oyuncular bu sistemleri tatbik edebilmek kabi- liyetini haiz olabilsinler, Futbolda esas olan topa hakimiyeti eksik oyuncuların, hiç bir sistemi tatbik edemiyecekleri muhakkaktır. Onun için sistemlerin tetkik ve tatkikin- de» evvel futbolun esası olan oyuncunun topa hakimiyetini, topu istediği yere sevk edebilmesini, sürat intikalinive fazla çalım yap- mamasını temin etmek lâzımdır. Birkaç oyuncuda bu evsaftan bir ikisinin noksanı, istenilen sistemleri tatbikten âciz kalma- larına sebebiyet verir ve binnetice muvaffakıyeti de imkânsız kılar. Binaenaleyh bu saydığım evsaf oyuncularda mevcut olmadıkça, hiç bir sistemin tatbiki kabil değildir. — Macarlarla yaptığımız son maçın neticesini nasıl buluyor- sunuz ? — Macarlar, o gün oynadığımız oyuna nazaran galibiyeti hakket- mişlerdir. — İzmir oyuncularını nasıl bul- dunuz ? — Izmir oyuncuları hakkında, bir oyunlarına bakarak kat'i bir mütalâa yürütmek kabil değildir. Çünkü ilk defa beynelmilel bir maça iştirak etmişlerdir. Bu iti- barla heyecanlarını tabii görmek icap eder. — Son bir suak Anterenörü nasıl buluyorsunuz? Zeki bey karşısında oturan Nüzhet beyin yüzüne derin derin baktı ve bir az (düşündükten sonra: — Faaliyeti müstakbelesini gör- dükten sonra, hakkında bir hüküm verilebilir dedi. Zekinin yanından ayrılarak mer- divenden aşağı inerken, Ankara maçından dönen genç Fenerbahçe- liler, bürmetkârane bir tavurla kaptanların önüne dizilerek : — Kaptan talimatınız nedir? Diye soruyor, Zekide: — Derhal antrenemane gidiniz, emrini veriyordu. Ahmet Hilâli 500 ingiliz seyyah geliyor 15 mayısta ingiliz bandıralı Vice rois of Indiya vapurile şeh- rimize 500 ingiliz seyyahı gele- cektir. Bu seyyahlar içinde ingiliz mütefekkirlerinden bazı zevat vardir. KISA HABERLER Adli teşkilât Evvelki gün Adliye dairesinde | Adliye vekili Yusuf Kemal beyin | riyasetinde (Temyiz mahkemesi | reislerinden . Fahreddin, Temyiz | azasından Şemseddin, müddeiumu- mi Kenan, Ağır Ceza reisi Hasan | Lütfi, Asliye mahkemeleri birinci reisi Feyzi Daim, baro reisi Hil- mi, ikinci ticaret mahkemesi reisi Nuri Beylerle diğer bütün Asliye Ceza ve Hukuk reisleri huzuriyle bir içtima yapılmıştır. Bu içtimada adliye vekâleti ta- rafından Millet meçlisine verilecek olan yeni ( Teşkili mahakim ) ka- nunu projesinin esasları müzakere edilmiş ve bazı kısımları tesbit ediliniştir. Içtimada istinaf mahkemelerinin teşkili, münferit hâkimliklerin ceza işlerinden başka hukuk kısmına de teşmili, Istanbul ağır ceza mahkemesi reisi ayni zamanda itiraz mercii de olduğu için Istan- bulda ikinci bir ağır ceza mahke- mesi tesisile bu mahkemenin yü- künün hafifletilmesi meseleleri de görüşülmüş ve bazı esaslar tesbit olunmuştur. X* Ankarada resim sergisi — Maarif vekili Esat Beyin himaye- sinde Halkevinde cuma günü iki Macar ressamının resim sergisi açılacaktır. Sergi on gün devam edecektir. * Yeni limon kaçakçılığı — Gümrük müfettişleri büyük bir limon suistimali ve kaçakçılığının tabkikile meşgul olmaktadır. Aldığımız malümata nazaran bu limon kaçakçılığı çok şamil bir mahiyettedir ve miktarı binlerce sandığa baliğ olmaktadır. * Tarlada define mi? — Ev- velki gün Mevlevihane kapısında eski Mevlevi tekkesi civarında bir tarlada bir define zuhur etmiştir. Define bir küp içindedir ve birinci Selim devrine ait altınlardan mü- rekkeptir. Altınların miktarı haki- kisi tesbit edilmemiştir. Define Gülizar isminde bir kadına ait tarlada kuyu kazılırken zuhur etmiştir. Defineyi bulan amelelerle kadın arasında taksim meselesinden ihti- lâf çıkmış, iş polise aksetmiştir » Trenlerde yaz tarifesi — 15 mayıstan itibaren Sirkeci - Ye- şilköy arasında işliyen banliyö trenlerinde yaz tarifesinin tatbikine başlanacaktır. Haydarpaşa”- Pendik arasında işliyen banliyü trenlerinin yaz ta- rifesi 20 mayıstan itibaren tatbike başlanacaktır. Yeni tarifede ban- liyö hattında işlemekte olan tren- lerin seyrüsefer adedi çoğaltılmak- tadır. Ankara — Haydarpaşa trenleri de ayni tarihten itibaren sabahları 9,55 te Haydarpaşa'ya muvasalat edecekler, akşamları şimdiki saatte gideceklerdir. Adana postası saat 11,50 de Haydarpaşa'dan gidecek, 17,84 te gelecek ve Toros ekspresi saat 10,40 ta gidip 18,55 te gelecektir. * İnhisar idareleri — Inhisar- lar vekâlet imüsteşarı Âdil bey bugün Ankaraya gidecektir. Âdil bey İstanbuldaki tetkikatı hak- kında şu beyanatta bulunmuştur: “— İnhisar idarelerinin birleş- meşi hazirandan itibaren başlıya- cak, bir sene kadar sürecektir. Tevhit ye idarelerin Ankaraya nakilleri mukarrerdir. 932 bütçe- sinde 800 ile 900 bin lira arasında bir tasarruf yaptık.,, Âdil bey, inhisarlardan 800 Akşam Beyoğlu —a İstiklâl caddesi “Şık, sinemasi karşısında Kiralık apartıman “Tokatlıyan,, tramvay istas- yonunda Caddeikebir 156 No. apartımanın 2 inci dairesi ki- ralıktır. 4 oda, banyo ve mutfak. Doktor, dişçi mua- yenehanesi, kadın terzi ve moda atelyesi veya ikametgâh olarak. kullamılabilir. Kapıcıya müracaat. ALEMDAR Sineması Bugünden itibaren : Kongre Eğleniyor Mevsimin en büyük filmi LİLİAN HARVEY ve HENRY GARAT tarafından temsil edil- miş muazzam fransızca operet. Matine : -5, gece 9,30da Cuma 6- gece 9,30'da Süreyya tiyatrosu Ertuğrul Sadettin ve arkadaşları 29 Nisan cuma akşamı Kadıköy Süreyya sinemasında vodviller gecesi: Kılıbık, Zor Nikâh AMAN HANIM SUS 1 Mayıs Pazar akşamı Beşik sinema: salonunda (Hanımlaı Yeni anesi) Mevlidi Nebevi Nemlizade Şükrü efendinin ruhuna ittihaf olunmak üzere Nisamn 29 uncu Cuma günü Cuma namazını müteakip Kadıköyünde Osmanağa camiişerifinde mevlidi nebevi kıraat edileceğinden mer- humu sevenlerle sair ihvanı dinin teş- rifleri rica olunur. Sahte gazeteciler Matbuat Okanununa tevfikan gazete ve mecmua muharrirlerine ve mubabirlerine vilâyetçe birer vesika verilmişti. Bu gibi vesika- ları halen gazetecilikle alâkası kalmıyan * bazı eşhasın halktan abone kaydı veya iane ceminde kullanmak: gibi Türk matbuatının şeref ve haysiyetine yakışmıyacak surette istimal ettikleri anlaşılmıştır. Matbuat ailesine dahil bulun- mıyan bazı eşhasın bu gibi vesa- iki birer suretle ele geçirerek bunları celbi menfaate alet ittihaz ettikleri de kuvvetle melhuzdur. Binaenaleyh halkımızın kendile- rine müracaat edecek olan bu eşhas hakkında zabıtayı haberdar etmelerini rica ediyoruz. Sarhoşlukla silâh atanlar Muharrem isminde birisi Ziba sokağında son derece sarhoş bir halde dolaşırken birkaç el silâh atmış ve yakalanmıştır. Mubhar- remin üzerinde bir tabanca, bir de büyük kasatura bulunmuştur. Fenerde Hüseyin isminde b de gece sokakta silah atmıştır. Hüseyin yakalanarak tabancası müsadere edilmiştir. Muharrem ve Hüseyin adliyeye teslim edile- ceklerdir. Feyziye mektebinde müsamere Çocuk bayramı münasebetile bugün saat iki buçukta Nişanta- şındaki Feyziye mektebinde bir müsamere verilecektir. Müsame- rede talebe tarafından bazı tem- siller de yapılacaktır. Çaldığı cüzdanla birlikte yakalandı Taksim polis merkezi sabıkalı bir yankesiciyi cürmü O meşhut halinde ( yakalamıştır. o Mustafa isminde olan bu hırsız evvelki akşam Taksimde tramvaya binerek halkır ceplerini karıştırmaya beş- lamıştır. Bir aralık Ali efendi isminde birinin cebinden para cüzdanını aşırmıştır. Fakat Ali efendi işin farkına vararak Mustafayı polise memurun açığa çıkarılacağını söy- lemiştir. teslim etmiştir. İlâveten : Beşiktaş takımı Sırbistana gitti Beşiktaş birinci futbol takımı dün akşamki konvansiyonel trenile on altı kişilik bir kafile halinde Belgrada hareket etmiştir. Beşik- taş takımı, Sırbistanda dört mü- sabaka yapacaktır. Ilk müsabaka mayısın birinci günü Beogredski takımile Belgrat ta yakılacak, ikinci maç ta 2 mayıs Pazartesi günü gene Belgratta Haydük takimile oynanacaktır. Mayısın beşinci perşembe günü Sarayevo kasabasında Sırp Slâv- yasile üçüncü maç yapılacak, 8 mayıs pazar günü de Üsküp şehrinde Sırp Spartası ile dördüncü ve son müsabaka oynanacaktır. Macar milli takımı Sofyada Bulgarlarla berabere kaldı Sofya, 26 — Istanbulda Türk milli takımı ile karşılaşan Macar (B) milli takımı burada bir müsa- baka yaptı. Müsabaka 1-1 bera- bere neticelendi. Oyun çok heye- canlı geçti. Ankara maçları Ankara Futbol Heyetinden: 29/4/1932 cuma günü İstiklâl sa: hasında icra edilerek Olimpiyat turnuası maçları. Saat 14 te ikinci takımlar: Gençler Birliği - Imalâtı harbiye ( hakem Çankayadan Ab- duş bey) Saat 16da birinci takımlar; Gençler birliği- Imalâtı harbiye (hakem Sedat Rıza bey) Gl İstanbul 27 Nisan 1932 (Akşam fiatları) İstikrazlar Tahvilât İst. dahili 99, | Elektrik 5— Şark d. yolları (| 3,50) Tramvay 4,95 D. Muvahhide © 50,50| Tünel 5— gümrükler 5/10 | Ruhtım 16,95 Saydi mahi 5,75| Anadolu 1 25,90 Bagdat, 4,50 “26,30 T. askeriye — “Mümessil 21,65 Esham İş Bankası 9,20| Terkos 26,15 Anadolu 15,25| Çimento Ar. | 9,— Reji 4,05 | Ünyon dey. 21590 Şir. ri 13,—| Şark dey, 2,15 Tramvay 50,—| Balya ye Umumi sigorta (| 1),—| Şark m. ecza (o 2,85 Bomonti 23,80 | Telefon 15,55 Çek fiatları (kap. sa. 16) Paris 12,06| Prağ 16,065 Londra 768,—| Viyana 2,045 Nüyork 0,4758 | Madrit 6,0775 Milano 9,26 | Berlin 1,9976 Erüksel 3,3925| Varşova 1,24 Atina ,— | Peşte 4,015 Cinevre 2,4425 | Bükreş 79,9 Sofya 64,875 | Belgrat 2740 Amsterdam 1,1728 | Moskova 2 Nukut (satış) kuruş kuruş 40 (, Fransın © 171,—) İşilin, Av. © 28— 7 isterlin 782,—| 1 pezeta 16,— 1 dolar 212,—| 1 Mark 30,— abilere 2194 iz pe 20 £. Belçika | 117—) |, ii ie 20 drahmi "| 20 dinar 74— 20 i.İsviçre 820,—| 1 Çermoveç — 20 leva 28, 1 Alan 926,— 1 #lorin 85,—| 1 Mecidiys o 46, 40 kuron Çek.) 125.—| 1 Banknot 232,— * 20 yerinden yaralı bir ceset bulundu — Maslak civarında dün bir ceset bulunmuştur. Cesedin hüviyeti meçhuldür, üzerinde 20 den fazla bıçak yarası vardır. Giyinişinden Karadeniz ehalisin- den olduğu anlaşılmaktadır. *Tah- kikat yapılmak Bu akşam ARTISTIK'te. Tamamen Fransızca sözlü ve şarkılı VIYANA AŞKLARI (Amours Viennoises ) filmi JANIE MARESE ve ROLAND. TOUTAİN: tarafından Çok şen bir komedi: RADIO FOLIE GABAROCHE- JANE LORY - MONETTE DINAY'ın temsili Fiatlar : İkinci 20 - Birinci ve Balkon 30 - Hususi 50 kuruş. 28 Nisan 1932 Radyo 28 Nisan “Perşembe akşamı istanbul (1200 m.) — 18 gramo- fon - 19 Dr. İhsan Hilmi B. tarafından konferans - 19,30: « Bedayii o musikiye heyeti Havadisler, saat - $ Selim Sirri B. * 21. Stüdyo Belkıs H.. tarafından. saz Radyo orkestrası tarafından Mariça ( Kalman ) opereti. Belgrat ( 429,5 m. ) — 20 Fransızca ders. 2,30 konferans, 21 konser, 22 haberler. Budapeşte (550,5 ın. ) — 20 kon- ferans, 20.30 opera. Roma (4412 m.) radyojurnal, 21,45 konser, 5 haberler. Varşova (1411m.) — 20,45 radye jurnal, 21 tefrika, 21,15 hafif ınusiki konseri, 22,15 Krakovi radyosu, 23 konser. Viyana ( 517,2 m. ) — 21,10 hay- dutlar operası, 23,35 dans havaları. 29 Nisan Cuma akşamı Belgrat (4298 m.) 21 tiyatro, 22,20 haberler. Bükreş (394,2 m.) — 20 dini mu- siki. Budapeşte ( 550,5 m. ) — 20,30 orkestre, 21,20 müsahabe, 21,35 komedi, 24 fransızca konferans, Roma ( 441,2 m.) — 20,50 grame- fon, 21 haberler, 21,30 spor haberleri, 21,45 operet. Varşova (1111 m) — 20,15 radyo Jurnal, 20,30 tefrika, 21 musiki müsaha- besi, 21,15 senfonik konser, 23,40 radyo Jurnal, 23,50 dans havaları. Viyana (517,2 m.) — 21 Amerika radyosu, (20,15 musikile “komedi, 21;35 radyo jurnal, 23,20 akşam konseri. Konservatuar talebesinin konseri Konservatuar talebesi tarafın- dan Cuma günü saat 16 da Tepebaşı kışlık tiyatrosunda bir konser verilecektir. Teşekkür Ebediyete üful eden merhume refikamın oOcenaze (merasimine lütfen iştirak buyuran ve mektup, telgraf ve kartla taziyet beyan eden bütün muhterem meslektaş- larım, dostlarım ve akrabama ayrı ayrı teşekkür etmeme amik olan teessürüm imkân bırakma- dığından minnettarlığım ve teşek- küratımı muhterem gazeteniz va- sıtasile arz ve iblâğ eylerim. Alemdar Sıhhat yurdu müdiri Doktor Rıza Abut istenografi imtihanı Yüksek iktisat ve ticaret mek- tebinden: 30 nisan cumartesi günü yüksek iktisat ve ticaret omektebinde bir heyeti mümeyyize huzurile ilk istenografi nazari imtihanı yapı- lacaktır. Bu imtihana ticaret lisesi üçüncü .sınıf talebelerile hariçten müracaat etmiş olanlar iştirak edeceklerdir. İmtiban, biri tam, yani el yazı- sından istenografiye, diğeri ver- sion, yani istengrafide el yazısına tahvil etmek üzere iki kısımdan ibaret olacaktır. İmtihanda yaz lacak parçalar mümeyyizler tara- fından intihap edilecektir. Her iki cihetten on hatadan fazla yapmıyanlar muvaffak olmuş ad- dedilerek kendilerine nazari im- tihan ehliyetnamesi verilecektir. Bu ehliyetname ileride yapılacak sürat imtihanlarına iştirak hakkını bahşeder. İstenografi sürat imti- hanları dört derece üzerinde ya- pılacaktır. Hafif sürat (dakikada yüz yirmi hece), orta Sürat (dakikada 160 hece) , ticari sürat (dakikada 200 hece ) ve yüksek