28 Nisan 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 9

28 Nisan 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 9

Moris Şövalye “Seninle bir saat,, filminin bazı sahneleri değişiyor Moris Şövalye, Jeanette Mak- donald ile çevirmeğe başladığı “seninle bir saat..,, ismindeki filmi geçende bitirmişti. Bunun üzerine Hollivuttan Nev Yorka giderek orada ki Paramunt stüd- yolarında gene Jeanette Makdo- nald ile “bu gece beni isminde yeni bir filim çevirmeğe başlamıştı. Bu sırada rejisör Lubiç birden bire Hollivuttan gelmiş ve “seninle bir saat...,, filmin bazı sahnelerinin değiştirilmesi lâzım geldiğini lemiştir. Morisle Jeanette çevirmekte ol- dukları filmi bırakarak tekrar “ seninle bir saat..,, filmine baş- lamışlardır. Burada Lubiç'in iste- diği osahneleri (o çevireceklerdir. Filmin sonu değiştirilmektedir. Filim eskisinden başka bir tarzda bitecektir. * Son haberlere göre R.K.O. Amerikan film şirketi geçen sene beş milyon dolar zarar etmiştir. *» Con Barrymore yakında “müddei umumi, isminde bir film çevirecektir. * Meşhur rus sahne vazii Eisensteinin 3 ay müddetle Ame- rikaya girmesine müsaade edil- miştir. » İspanyada iki bin sinema salonu vardır. Bunun dört yüzü sesli filim gösteriyor. sev!,, Son zamanlarda Fransada en çok filim çeviren » Jean Murattır. Pu sanatkâr durmadan mütemadiyen filim çeviriyor. Bazen bir kaç filmi birden çevirdiği de vakidir. Garip bir tesadüf eseri . olarak Jean Murat son filimlerinden ekserisinde bahriyeli rolü yapıyor. Resmini dercettiğimiz “Sis, filminde de gene -bahriyeli rolü yapmaktadır. Bu filimde Jean Murat ile beraber oynıyan kadın artist Damita Paroladır. Güzel bir yıldız Florelle son zamanlarda Fransada "parlıyan filim yıldızlarından biridir. Sahne hayatında mühim mevkii olan bu artist sözlü filimde de çok muvaffak oluyor. Merakları Bir Amerikan gazetesinin tetkikatı Bir sinema mecmuası muhtlif artistlerin en ziyade neye meraklı... olduklarıni tetkik etmiş ve şu neticeyi elde etmiştir: Norma Shearer: Pijama > Wallace Beery: Açık renk kravat Marian Davies: Pudra Robert Montgemmey: Boyun sargıs: Leianel Barrynore: Bere Jean Kravford: Terlik Buster Keaten: Golf pantalon Ramon Navaro: Rob dö şambr Nils Asther: Pardösü Greta Garbo: Tayyör Clark Gable: Ipek gömlek Jeanette Makdonald: Sürme Moris Şövalye: Hasır şapka Glorya Svanson; Kürk Buddy Rogers: Armonik Marie Dressler: Iç çamaşırı John Gilbert: Mavi gömlek Buster sebacılık dersi aldı Buser Keoton son çevirdiği (Her o Carboard Lover) isimli filmde bir sobacı rolünü yapıyor. Buster rolünü hakiki bir sobac gibi) oykyebilmek için oder almıştır. Bir hafta mütemadiyen su borularını muslukları tamir etmesini, banyo yerleştirip, sema- ver ve boru takmasını talir etmiştir. » Fransanın cenubunda balık avına ait bir filim çevriliyor. Fil min ismi “Bulaşık sular, dır. Sebze merakı Bir fransız artisti nişan aldı : Meşhur sinema artistlerinden Marguerite Morenonun oğlu Pierre Moreno da sinema artistidir. Çe- virdiği flimler arasında boş vakit buldukça, Fransanın cenubunda bulunan çiftliğine gider, çiçek, sebze ve meyva yetiştirmekle | meşgul olur. Bir ay evvel yapılan sebze ve çiçek sergisinde, çiftliğinde yetiş- tirdiği ve teşhir ettiği sebze ve çiçekler için ( Merite agricole ) nişanı almıştır. Sinema haberleri Meşhuz sinema yıldızı Bebe Daniels şimdi film sanaryosu yazmağa başlamıştır. Artist, ko- mik Lawel ile Çarly'ın çevirecek- leri film için bir sanaryo hazızlı- yor. # Pola Hegri yakında Holli- vutta filim çevirmeğe başlıyor. Filmin ismi “Yeni bir müstem- like,, dir. * Bir çok filimlerde gemici ve ya tayyareci olarak seyretti- gimiz Jack Holt “Harp muhabiri, lisminde bir filim çevirmeğe başlıyor. x Eviyn Brent “Cinayet mah- | kemesi,, isminde bir filimde ikinci | derecede bir rol oynıyacaktır. | Evelyn kendisinin bu gibi rolleri | canlandırabileceğini (o göstermek | için bu rolü kabul etmiştir. X* Bir kaç filim çevirmiş olan meşhur Tenor Jean Kiepura, Matmazel Mazda Holmas isminde bir Macar kızile evlenecektir. * Marie Bell yakında büyük bir film çevirmeğe başlıyacaktır. Filmin senaryosunu Henry Berns- kein yazıyor. Baş erkek rolunu Andre'x Berley yapacaktır. Gaby Morlay yeni fransız filim sanatkârları arasında en kuvvef# lilerinden biridir. Son çevirdidi Arianne, genç rus kızı filmi çok beğenilmiş ve çok rağbet görmüştü, — — GabyMorlayinyenifilmi