30 Haziran 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 9

30 Haziran 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 9

i hifi Cansız figüranlar! Bir alman filim şirketinin bulduğu üsul Iktisadi buhran filim şirketlerini çok sarsmıştır. Bu sebeple şirket- ler tasarruf için her çareye baş vuruyorlar. Büyük yıldızlarla tanın- mış artistlere verilen ücretlerin indirilmesi kabil Oolamadığından şirketler diğer masrafları indir- meğe çalışıyorlar. Lüzumsuz her masraf hemen kaldırılıyor. Evelce üç dört bin metroluk bir filim için yirmi otuz bin metroluk filim çevrilir, sonra bunların lüzumsuz kısımları atıla- rak ancak onda birinden filim vücuda getirilirdi. Şimdi bukadar masraf fazla görülmüş, üç dört bin metroluk bir filim için, yedi sekiz bin metrodan fazla filim israf edilmemesine karar veril miştir. Figüranların adedi de azaltıl- mıştır. Az adam arasında cereyan eden vakalar tercih edilmektedir. Figüranlara verilen para mühim bir yekün tuttuğundan bu suretle epice tasarruf yapılmaktadır. Bir Alman şirketi daha ileri giderek cansız figüranlar yaptır- mıştır. Bunlar pek az bir para ile istenilen bir şekle sokuluyor- lar. Bu şirketin son çevirdiği bir filimde bir at canbazhanesindeki müşterilerin hepsi böyle tahtadan yapılmış mankenlerdir |.. Bu üsul taammüm ederse figü- ranlık yaparak geçinen bir çok kimselerin (o işsiz (o kalacağından korkuluyor. ni Hollivutta adamakıllı. sıcaklar başladı. ane Hollivutta banyo mevsimi başladı Bunun artistlerinden Frances Dee, Judith Wood ve Adrienne Ames bir istirahat ederken görülüyor. Bu sırada stüdyo fatoğrafçısı artistlerin için plâjlara rağbet çoktur. Resmimizde Paramount veri plâjda geniş bir şemsiye altında resimlerini çekmektedir. Ötekilerin aksine.. Bir artist şişmanlamak için çalışıyor Uzun müddet için konturat yapan sinema artistlerinin kontu- ratlarına ekseriya oObir kayıt konur. Bu kayıt artistin şişman- lamayacağına ve fazla kilo alma- yacağına dairdir. Bu suretle mu- kavele yapan artistler az yemek yerler ve her gün bir kaç saat Jimnastik yaparlar. Muntazaman tartılarak kilolarının artıp artma- dığını kontrol ederler. Bazan da bunun aksi olur: Zayıf, ince bir artistin daha fazla zayıf- lamıyacağına dair konturatına bir madde ilâve edilir. Bu artist de zayıflamamak için uğraşır. Bu suretle mukavelesi olan artistlerden Helen Coburnun ba- şından garip bir vaka geçmiştir. Helen çok zaif ve incedir. Bunun için daima mugaddi yemekler yer ve vücuduna çok dikkat eder. Artist geçende hastalanmiş ve birdenbire çok zayıflamıştır. Bunun üzerine filim şirketi tekrar eski halini o bulmadıkça kendisine filim çevirtemiyeceğini bildirmiştir. Bir çok artistler şişmanlamamak için uğraşıp dururken Helen bir sanatoryoma girmiş, çok gıdalı yemekler yemiş ve üç hafta içinde altı kilo alarak eski halini bul- muştur. Şimdi tekrar işe başlıya- caktır. »* Berlinde “Asker aşkı sa- dıktır,, isminde bir filim çevril- miştir. Joan Cravfordun filmi Son zamanlarda Hollivutun en güzel ve en zarif kadını sayılan Duglasın gelini Joan Cravford yeni bir filim çevirmeğe başlamıştır. Filmin ismi “Letty Lyuten,, dir. Resmimiz artisti bu filimden bir sahnede gösteriyor. İN Hezil ... Artist mübadelesi Hollivutta yeni bir moda başgösterdi Muhtelif filim şirketleri arasın- da artist değiştirmek âdeta moda halini almıştır. Bu moda bilhassa Hollivutta çok ilerlemiştir. Bir şirket kendisine kunturatla bağlı olan bir artisti muvakkat bir zaman için diğer bir şirkete devrederek onun yerine başkasını alıyor. Son zamanlarda Amerikada bu suretle bir çok artist değiştirik miştir. Metro Goldvin şirketinin, son zamanlarda Amerikada çok şöhret kazanan artisti Clarke Gable bir müddet için Paramount şirketine devredilmiştir. Bu şirket hesabına Miriam Hopkins ile birlikte (No B:d of her own) isminde bir filim çevi- recektir. Diğer taraftan Paramount şir- keti de artistlerinden Frederich March'ı Metro Goldvin şirketine iade etmiştir. Frederick, Norma Shearer ile birlikte oSmiling Thrangh isminde bir filim çevi- recektir. Sinema haberleri Geçen sene boşanmış olan Estelle Taylorun tekrar eski ko- casile evleneceği, haber veriliyor. Estellenin oeski kocasi boksör Jack Dempseydir. »* Meşhur Alman artisti Conrad Veidt, Fox Amerika şirketi he- sabına bir filim çevirecektir. »* AlmanCine Alliance filim şirketi “meşhur oOTenor Jean Kiepura ile iki senelik bir mu- kavele yapmıştır. * Pariste “Bir kabine bubranı,, filmi ikmal edilmiştir. Yeni bir zaman zarfında Meloin Doreglas Hollivutun yeni jön büyük bir şöhret kazanmıştır. jön prömiye prömiyelerindendir. Az Greta Garbö nun çevireceği “beni öyle istiyorsunuz ki..., filminde baş erkek xelünü yapacaktır.