20 Eylül 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

20 Eylül 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

Sahife 10 Uludağa bir seyahat 1500 metrodan sonra bulutların içine girdik Şimalde Gemlik körfezi, Katırlı Bursa 12 (Hu- Busi) — saat bahın altısında Bursa otobüs ketinin rahat geniş arab: larına bindik. Bir az sonra dik bir goöseyi — trman- mağa başladık. Biz yükseldikçe strafımızda man- zara, nebatat mütemadiyen de- Şişiyor. Yanımız- dan eşeklerle ge: çen köylüler gü zel dağ türküleri söylüyorlar. ve gi geli bir meş ğin köşesini dön- dük. Artık Ulu dağ yolundayız. Biraz sonra ge- müze büyük bir çam ormanı çıktı. Yüksekten bahın ilk ışıkları arasında Apok yont gölü bir gümüş ayna gibi © görünüyor. İleride ağıllardan boşanan ko- yanların. çan sesleri tatlı bir musiki halinde geliyo Bir müddet sonra dağın üstünde 15 - 20 çadırlık bir kampa rast geldik, Doktorların kampı. Bur- sada Oludağın pek hararetli bir aşıkı vardır: Doktor Cevat Tabsin bey. Cevat bey bu sene Burea doktorlarının öntüne düşmüş kampa çıkmışlar... Kampta gürbüz çocuk- lar oynaşıyor. Hanımlar ev işleri ile meşgul. Beylerde Cuma tatili geçirmek için eğlence programları yapıyorlar Doktorlara “merhaba, diyecek kadar bir vakit bulduk. Otobo- sumuz kayalar arasında mütem: diyen dönüyor, kıvrılıyor. tatlı, “1500, rakamından baren bulütların arasından geç- meğe başladık. Soğuk bir rüzgâr yüzümüzü kamçılıyor. Otobösün ön camında ince bir buz tabakası vücude getirdi, Hattâ bazıları da havanın bu halinden fena halde korktular © — Aman pek soğukl. Hemen dönsek.. diye başladılar. Fakat kendilerine teminat verildi. Oteli Istanbuldan gelmiş ailelerle dol- muş bulduk. Otel mevkil itiba mıza girdik. Biraz sonra da Balıklı- derede yıkandık, v: hayvanlarımıza binerek daha tepe- lere turmandık.. Artık mubite tamamile hâkim bir vaziyetteyiz. Şimalde Gemlik körfezi, Katırlı dağları, Bozburun, Marmara ve nihayet san bir ufuk hallade uzanan Istanbul sahilleri. Şarkta mor dağ Cenupta Nilüfer vadisi ve iki yamaçlarında yalçın kayalıklar, çam ormanları küme dağları, Istanbul sahilleri... Uludağa çıkarkan Balıklı küme köyler. Garpta uçu bucaği olmayan Karaca bey ovası ve ortasında Apolyont gölü... bir havuz sükünetile duruyor. Her adımda başka manzara arzeden başka hisler yaratan tabinti doya doya seyrederek çadıra geldik; derede tuttuğumuz alabalıkları, mandıra mahsulü halis süt yağın da kızartarak enfes ve başka yar de en zengin kimselere bile nasip olmıyacak bir akşam yemeği ye. Proğramımızda ertesi gün av- dete tahsin olunmuştu. Dönüşte katır yolunu tercih ettik. Bursaya doğru adetâ yuvarlanarak bütün #üratımızle iniyoruz. Aşağıye im- dikçe hava ısınıyor, sıcak başladı. Yaban gülleri ile fındık ağaç larile devam ediyor. İşte geniş lenen yolun ortasında kaynayan ve taşan hir par... (Nurcu çeş dar latif kuş bakışı bir manzara varki buradan şehrin çok doğru bir pilânmi yapmak bile mümkün, ( yökdere ) nin ikiye ayırdığı kısımlardan sağ tarafta Yıldırım, Emirsultan, cam ler ile Yeşiltürbe, soldakinde Ulucami, saat kulesi, Sultan Os- man ve Sultan Orhann türbeleri ilk göze çarpan âbideler, Inegöl şosesi velhasıl civarile beraber bütün Bursa ayale altında. Nihayet şehre döndük, şüphe yok ki Uludağ Türkiyenin İsviç- residir, Salim Müthiş bir hava faciası Spezzia 18 (A.A) — Iki askeri deniz tayyaresi lan ve her il düşmesin deme esnasında 7 Italyan tayya- recini telef olmuştur. Bir fransız avizosu denize indirildi BorDo, 19 (A.A.)—Rigauleninte denize © İndirilmesi | merasimi dün sivil ve bahriye hilkümet erkânı müvacehesinde muvaffakı- yetle icra edilmiş Akşam elân bir çok dedikodular resimler ne; maraş Eitel Fritzdir. mubaripler teşkilâtı relslerini mmm e min. mm amm RMRERMa MN. — a v < ii Km v X. OĞAN >< > SAN On gün evvel Berlinde eski askerler tarafından yapılan büyük geçit resmi Avrupanın her tarafında münakaşalara sebebiyet vermektedir. Bütün gazeteler bu münasebetle Yeriyor. betile 200 bine yakın eski asker ve yüz bin ileri alman marşı çok heybetli an 20 Eylül 1932 Berlindeki büyük geçit resmi dar seyirci toplanmıştı. Bunların ses çıkarmış, kilometrolarca uzaklardan işidilmiştir. Alman askeri geçit resminde “Kaz ayağı, denilen geniş adımlarla maraşal ( Makenzen ) in önünden rşılarken, ortada askeri teftiş ederken, aşağıda asker önünden geçerken görülüyür. Resimde sağda görülen şişman asker, sabık Kayserin oğlu prens Boş ve sağlam bir bina Bazan Kadıköyünden Istanbula inerken vapurdan gördüm: Harem iskelesinin yanı başında gayet güzel boş bir yardır. Daha uzaktan bu binanın saglamlığı amın gözüne çarpar. Ögrendi- :e göre bu bina evvelce hususi mezbaha imiş sonra büyük bir mezbaha açılınca burası boşalmış. Bina hükümete ait olduğu bundan mükemmel istifade edilir. Meselâ sivil kaptan mektebi bu- dikkatını celp- makamın nazarı Söylemez oğlu: Necmeddin Bir rica Biz Kadıköyünde Kuş dilinde Mis sokağı sâkinleri aylardanberi sokakların pisliğinden ve çöp arabalarının uğramamasından şikâ- yet edip duruyoruz. Sokağımızın güzel bir ismi vardır. Mis sokağı... Fakat bizim semt hiç te mis gibi kokmaz. Şayet sokağımızn bu günkü hali böyle devam edecek ise semtimizin ismi raya nakiledilebilir. Ait olduğu | ederim. | is sokağı, değil pis sokağı olmalıdır. Karilerinizden R.F Kari mektupları Bir ihtiyaç Ötedenberi cenazelerin evleri" mizde gasledilmeleri mutat isede son zamanlarda bir çok halkın apartmanlarda ve pansiyonlarda oturmakta olduklarından dolayı öyle yerlerde vefat edenlerin gasli müşkül bir mesele olmuştur. Bu- nun bir tek çaresi vardır. Belediyelerce başlıca kabristan- larda şimdilik kâmilen oluklu galvanize saçlardan “ Ölü yıkama yeri, inşası ve muayyen bir Ücret ilinde istek edenlerin e orada gasl ve tekfin Bu mübrem ihtiyacın bir gün evvel halli hususuna bütün bele- diye müdürlerimizin nazarı dikka» tini celbederim. N Yırtık bayrak Dün Beyazıttan geçiyordum. Ismini yazmak istemediğim bir dairenin sancak. direğinde bir bayrak gördüm, Bu bayrağın yıl | dız tarafı tamamile kopmuş, yıl dızın yerinde koca bir delik açıl- mış, Ayın bir ucu gene kopmuş bir delik daha açılmış. Şebrin en güzel yerinde, bilhas- sa eçin arım çok dolaş tıkları ir yere böyle bir bayrak Paris profesyonel futbol şampiyonluğu müsabakasına başlandı Paris, 17 (A. A) — Fransız profesyonel futbol şampiyonluğu müsabakaları başlamıştır. Racing Club de Paris bire karşı iki sayı ile Hayres Fc. ye galip gelmişi Antibes takımı Redstarı ikiy karşı üç sayı ile yenmiştir. Arjantinde Kadınlara rey hakkı verildi Buenos Aires, 17 (A. A) — Mebusan meclisi, kadınlara rey haklı bahşeden kanın lâyihasını tasvip ve kabul etmiştir. Agartımanınızda Kiralık boş daire varsa.. Gazete, bir küçük ilân koydurunuz ve ikametgâh de- giştirmek: istiyenleri haberdar