20 Eylül 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

20 Eylül 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

Garip eşya! ümüklü böcekten Kolye saçtan eldiven ! Bu sene moda olarak garip bir talam. eşya ortaya çıkmıştır. Bun- ların. arasında bir takım kolye- lerde vardır. Gündüz elbiseleri, spor kıya- etleri balo tuvaletlerile hep aynı kolyeler görülmektedir. Bunlar garip şekilde boncuklardan yapıl mış bissini vermektedir. Halbuki hakikatte sümüklü böcek kabuk- larından. yapılmışlardır. Gündüz * elbisesi için sümüklü böcek kabuklarının üzerine elbi- senin renginde vernik sürülüyor, balo elbisesi için güneş ya altın yaldızlı benekler yapılıyor, spor elbiseleri için de | kabuklara sadece beyaz vernik sürülerek bunlar parlatılıyor. iğer garip bir moda da saçtan pılan küpeler, yüzükler, bile- zikler, eldivenler ve elbiselerin yakasına konulan dantellerdir. Saçlardan nasıl ince danteller, dayanıklı eldivenler, zarif bilezik- ler, yüzükler, küpeler yapıldığına hayret etmemek kabil değildir. Her kadın. bu eşyaları kendi saçının rengine © uydurmakta, daha doğrusu kendi. saçından yaptırmaktadır. Başkalarının sa- ından yapılan bu şeyleri takmak renilecek > bir şey addedil in bütün kadınlar saçlarını ilk kestikleri zaman — sakladıkları uzun saç örgüsünü © aramakta e bulunca, bunlardan eşya yapan dükkânlara gitmektedir. Kendini Şık addeden her kadının üzerinde saçtan yüzük, küpe, bilezik, yaka, eldiven gibi eşyalardan hiç olmazsa hir tanesi bulunmaktadır. Kristal bardakları ve camekânları parlatmak orselenden olan çay ta- kristal bardak ve tabakları çalkarken suyun içine bir limon. çıkmak lâzımdır. Li monlu su porseleni parlalır. Kris- tali şeffaf ve pırıl pırıl yapıyor. Limonlu su ile silinen cam ve aynalar da gayet temiz olur. Yeni bir yemek Tavuklu, patlıcanlı, peynirli makarna İnce delikli makarnadan bir miktar tuzlu suda haşlamalı. Bol su ile çalkaladıktan sonra bırakmalı. Yağlı bir tavuğu ke- bap gibi pişirdikten sonra kemik: lerinden ayıklamalı Dört, beş patlıcandan da hün- kâr beğendi pişirmeli. Bir kaç domatesten salça pişi- rip hazırlamalı. Ufarak bir tep, nin dibini yağlamalı, dövülmüş toz halinde galeta serpmeli. Ince bir kat makarna üzerine rende- lenmiş kaşer, yahut gravyera pey- biri, fındık büyüklüğünde iki üç parça tereyağı, biraz tomates salçası koymall Üzerine bir kat hünkâr beyendi, bir kat makarn, peyir ve sonra kemikleri ayıklan lanmış tavuk etleri, biraz domates salçası gene makama peyn sonra tekrar hünkâr beyendi, do mates salçası, en üzerine makarna ve bol peynir koyduktan sonra fırına göndermeli, yarım saat pişirmeli. Bu yemeğin her katı arasına, arza olunursa, bol kara biber konulabilir. 20 Eylül 1932 < > Evlerin döşenmesi de, elbiseler gibi, seneden seneye değişmek- ir. Her veni çıkan modayı , her sene evin eşya Yirmi otuz se- melik eski ve sağlam döşeme takımlarından istifade ederek yeni modaya muvafık eşyalar yapmak kabildir. Şimdi — salonlar o umumiyetle rahat koltuklar, geniş divanlarla tefriş edilmektedir. Eski zamanın ki koltukları göze çek hoş görünüyor. Yatak takımları ise * karyolala- nn ayak uçları tahtasız olanlar makbuldür. Bu şekil yataklar Eski oda takımından karyola.. benzemektedir. döşeniş. tarzına uyacak modren bir yatak odasının, eski bir salon takımından nasıl yapıl dığını tarif edeceğiz. Birinci resimde görülen salon bundan otuz kırk sene evvel moda olan ve hemen her evde bulunan ceviz bir takımdır. Kanapesini yatağa” tahvil ede- bilmek için bir marangoza müra- caat ederek, kanapenin oturulan ve kol dayatılan yerlerini ayırtmak lâzımdır. Kanapenin. sırtı yatağın baş tarafını teşkil edeceği. için, yata- ğın uzunluğunu ve yanlarını tes- pit ederek marangoza tahtadan / bir çerçeve yaplırmak ve ön rafına da kanapenin ön ayak- larını koydurtmak lâzımdır. Bu çerçeve yatağın sömyesini çil alabilmelidi Yatağın baş tarafına ya çiçekli basma, yahut ekli kadife gibi bir kumaş kaplatılmalıdır. Aynı kumaştan perdeler, yatak örtüsü yastık yapılmalı, ve diger koltuklar da bu kumaşla kaplar tılmalıdır. Aynasız. ük bir ceviz elbise dolabı bir kuvaföz lanbayı taşıyan | küçük bir masa odaya konulunca pek az masrafla şimdiki döşeniş modasına uygun zarif bir yatak odasi vücuda gi Kışın balo Kış balolarında ne kumaş, ne renk, ve ne“biçim elbise eder. Yazda plâjlarda, su şehirlerinde geceleri gazinolarda giyilen elbiseler © ekseriyetle muslinden andidden, tülden | yapılıyordu modellere bakılırma bu kış krep 5 kadife, kalın dantelden elbiseler. giyilecektir. Geçen seneler moda olan kısa kadife paltolar, bu sene umumi: leşmiştir. Paltoların rengi ekseri: yetle elbiseninki ile tezat teşkil eden, fakat gene birbirine yara- şanlardan intihap edilmektedir. Elbiselerde açık renkler mak- buldür. Sırtlar bele kadar dekok tedir. Yakaların, kol ağızlarının e beldeki kuşaklar küçük renkli çiçeklerden « yapılmaktadır. Yukarıdaki tuvaletler şunlardır: Tebeşir beyazı krep elbise üzerine menekşe moru ipek kadifesinden kısa pelerin. M1 — Açık O gümüşü krep enin mat tarafından yapılmış zarif — elbise. o Bluzun yalnız ön tarafı vardır. Nar çiçeği har mızı kadifeden bir bant dekol tenin aşağısından başlıyarak, sırtta ten Üzerinde çaprazlandıktan sora bele dolanarak önde bağlanmak: tadır. MI — Açık bej rengi kalan dantelâdan gayet ağır elbise, öze- rine kahve rengi şanjan ipek ka- difesinden bolero. Yakasının omuz östünde | bağlanışı ile kolların şekli en son modadır. IV — Açık leylâk ipek kadi- #esinden şık elbise. “Bluzum sırtı | yoktur. tuvaletleri nasıl olacak ? Uz Mg Aynı kadifeden yapılmış küçüle. çiçekler boynundan kolye gibi geçerek bluzun ön tarafı tutmaktadır. V — Beyaz krep marokenden sade bir elbise. Üzerine zümrüt yeşili kısa bir paltosu vardır. Yaka parçası belde bağlanmak: tadır. Kolları gayet boldur ve etrafında siyah tilkiden birer bant vardır. Cildi güzelleştirmek için Teninizin güzel olması için ayda bir gün yataktan — çıkmıyarak fında bunun faidesini görürsünüz, Ayaklar | Ayakların sıhhatine çok dikkat etmek lâzım Umumiyetle ellere, tırnaklara; dikkat de, ayaklara, ayak tırnaklarına itina etmek lüzumsuz Halbuki ayaklar insanın El yüz nasıl yıkanırsa her gece yatmazdan evvel | ayakları da mutlaka yıkamalıdır. Tırnakların ucu etlere batmamak için düz olarak dikkatle kesilmelidir. Sıcaklar, “soğuklar, uzun müd- det yol yürümek ayakları bozar, pek fazla rahatsız eder. Ayaklar. kalbe en uzak olduk- larından buradaki kan, deveran ederken tekrar kalbe çıkmakta güçlük çeker. Ayakların şişmesi, “dai kalması, fazla terlemesi olması hep kanın etmemesinden ileri gel | “Bazen fazla yol yürününce yar | hut uzun müddet ayakta kalınınca ayaklar şişer, Bu şişleri geçirmek için gece yatarken sıcak bir leğen a soğuk mayasıl i deveran su birer çorba kaşığı toz halinde soda ile şap koyarak eritmek ve bu su içinde ayakları bir çeyrek tutmak çok rahatlık verir ve şişleri sindirir. Gece yatakta ayaklar altına bir iki yastık koyarak ayakları yüksekte tutmanın da faydası vardır. Yol yürününce tabanlar ağırır yuvarlak kesilmiş limon parcala- rını tabanlara koymak sancıyı tamamile alır, Ayakta nasır varsa, masır üze rine. geceleri tuzla limon, tuzla domates bağlanırsa, nasır kendi- liğinden düşer. Eğer nasır pek klemişse 25 gr, aside acetigue 25 gr. tenture diode karıştır rarak her gece sürmek iyi neti- celer verir. yakları yaz kış terliyenler yapraklarını kaynatarak © su içerisine bir kaşık şap, 20 gr. borax, bir kahve kaşığı. aselbent atmalı ve sabah akşam, bu tarzda bir leğen su hazırlıyarak ayakla rını yıkamalıdırl Şeftali konservesi Şeftalileri muhafaza için kolay bir usul Tam olgun iri yarma şeftalileri seçmeli, Fazla olgun olursa kon- servenin bozulması yetişme sert kalmaları geftaliler timali itina ile rin ise olduğu için ayrılmalıdır. Keskin bir bıçak ile şeftali kabuğunu soymalı, yararak çekir- değini çıkarmalı, Temiz bir tene- ke kutu içerisine yarım yarım ayrılmış şeftaliyi dizmeli, Bir kat şeftali, bir kat ince toz şekek koymalı kutu dolunca kapağını kapamalı ve etrafını lehimletmeli. Bir tencereyi soğuk su ile dok durmalı içerisine iehimlenmiş şef- tali kutuların yerleştirmeli ve tencereyi ateşe koymalı, Saate bakarak bir çeyrek, yirmi dakika kaynatmalı, Tencereyi ateşten indirmeli ve suyu soğuyuncaya kadar kutuları içinde bırakarak, dokunmamalı, Bir kaç saat sonra su soğu yunca kutuları çıkarmalı, bir bez ile iyice kurulamalı ve rutubetsiz ve serin bir yerde muhafaza et- melis Kita kutu açılınca hafif şekerli geftaliler | taze olarak çıkar, Öyle yenilebildiği gibi arça şeker ilâve ederek kay tilrsa mükemmel geftali kompos tosu olur. siya