28 Haziran 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 9

28 Haziran 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 9

28 Haziran 1934 * Avrupa sk nema şirketleri erkânından bir yabati yapmak zero Holliuta gideceklerdir. Se- yahat Iki ay ka- dar sürecektir. Londrada Venedik Londra civarında Shepherdet& Britich Gaument şirketinin stüd. yoları vardır. Son zamanlarda bu stüdyolarm bahçesinde Venedik şehrinin inşasile meşgul olunuyor. Bu şirket Akşam şarkisi» is minde bir filim çevirecektir. Fi- limdeki vaka Venedikte cereyan ediyor. Bir kısım harici sahneler Venedikte çevrilmekle | beraber mühim bir kısmının stüdyo 'de veya bahçesinde çevrilmesi zım geliyor. Stüdyonun bahçesinde Venedi- ğin meşhur büyük kanalı yapıl Baştır. Kanalın üzerinde köprü ler, su üstünde gondollar vardir. Bu kanal için 300 bin litre suya ihtiyaç hasıl olmuştur. Kanal, uzun bir havuzdan ibarettir. Venedikte asıl kanal pek dar- dır, burada iyi filim çevirmek ve 88 zaptetmek çok güçtür. İşte bu sebeple bir çok masraf ederek stüdyonun bahçesinde küçük bir Venedik yapmak lâzım gelmiştir. Filmin çevrilme sine yakında başlanacak: tır. Baş ar- st Evelyn Layedir. a, Sinema artistliğine başlıyan meşhur yüzme şampiyonu Johny Welsmuller ve Iki komik! Laurel ile Hardy Sinema haberleri * Filim sanatkârlarının reji sörlüğe başlamaları son zaman- larda Almanyada moda olmuştur. Son günlerde sanatkârlardan bir daha rejisörlüğe başlamıştır. Bilhassa konuşmasının. açıklığı, temizliği ile tenman Johannes Ricmann, bir çok filimlerde baş rohü oynadıktan şimdi. AAAFA şirketinin çevirdiği «Ka- rımla evleniyorum» ismindeki fik min rejisörlüğünü yapacaktır. Bu filmin mevzuunu da kendi bul kitabını da kendisi yaz- muş, fi Baiştir. Baş rolleri Lil Dagover, Paul Hörbiger, Theo Lingen oynıya- caklardır. | Berlin Avusturya sefaretinde ya- | söylemiştir. Artistin Londrada »k Meşhur tenor Richard Tauber,| pılan bir kabul resminde şarki | filim çevirmesi muhtemeldir... çokları tetkik se- | «Kongre eğleniyor» filimini Yapmış olan meşhur Alman salı- ne vazilerinden Erick Charell, | maziler iş başına geldikten sonra Almanyayı terk etmeğe mecbur olmuştu. Eriek Charell bir müd- 'det Fransada oturduktan sonra Hollivuta gitmiş, orada filim yap-| mağa başlamıştır. ) Alman sahne vaziinin Ameri- kada ilk çevirdiği filim (Kervan) | ismindedir. Bu filim bem İngiliz- ce, hem de fransızca olarak çev- rilmiştir. Her iki lisanda baş erkek rolünü Fransız artisti Char- les Boyer yapmıştır. Kadın rolle- rine gelince, Fransızcasmda Kadın rolünü Fransız arti abella yapmıştır. Diğer roller de Pierre Brasseur, Andr3 Berley öynamişlardır. $ Fransız artistleri geçen hafta | işlerini bitirerek Parise dönmüş- lerdir. Annabellaya an Murat refakat ediyordu. artist şimdi Avrupada birer yapacaklardır. Bundan sonra er | eneceklerdir. | İ Annabella kendisile görüşen gazetecilere demiştir ki: — Hollivutta iyi çalıştık, zel bir filim vücuda getirdik. (Ker van) filimi de (Kongre eğleni- yor) gibidir. Yani mevzudan yade dekor, şarki ve mi barile kıymeti haizdir. Fil beğenileceğini zannediyorum, Hollivutta vesait çok mükem- © amel, iyi çalışılıyor. Stüdyolar mun, 'tazam. Fakat iş haricinde eğlen- £e mamina bir şey yok. Bu m tadan âdeta sukutu hayale uğ | radım - Hollivut civarındaki | plâjlari Ha işittiğimiz kadar mükemmel bulmadım. Hollivutta eğlence toplantılar- 'dan ibarettir. Hemen her artisti | © kendi ahbaplari vardır, bunlarla | toplantılar yapılıyor. Hollivatta | Hedikodunun fazla olmasinin bir | pebebi de artistlerin böyle grup- | lara ayrılması ve başka bir eğ Jence bulunmamasıdır. İ: Biz, Fransiz artisti teşkil ettik, kend eğlencelerle vakit ge: eğlencelerin “başında filim çevir. | mek gelir... Stüdyoda işi Iim çevirmek değil, zevkimiz için filim çevirmek Bunu temin için küçük bir ma- Kine aldık. Boş kaldıkça içimiz- 4 den biri sahne vazii oluyor, der- İtal bir filim sujesi hazırlıyordu. Hollivut dönüşü Annabella: “Hollivut dünyanın en berbat şehri,, diyor Artistler kendilerini avutmak için gene filim çevirmeğe ! mecbur olmuşlar ! leri de bunu çeviriyordu. Tabii bu filimler küçük, eğlenceli şeylerdir. Fakat içlerinde pek hoş olanları vardır. Bütün gün filim çevirdikten sonra eğlence namına gene filim çevirmek belki bazılarına garip gelecektir. Fakat bu zevkli şey oluyor. Hele başka bir eğlen- gok ce. yoksa insan bu suretle güzel vakit geçiriyor.» Hollivutta ben filim çevirirken Jcan Murat istirahat etti, civarda gezintiler yaptı. Dönüşte Hollivat tan Nev Yorka tayyare ile gel dik. Bu mesafeyi 14 saatle katet- tik ki aşağı yukarı bir rekor dex mekti > inüş pek tatlı oldu. Deniz sö kindi, arkadaşlar da iyi idi, çol güzel vakit geçirdik. Şimdi de burada hemen bir fi ceğim. Bundam sonra di filme başlıyacağım. Kışın tekral Hollivuta gideceğimi ümit ediyoj 4 Holliyut 5:8» arası en küçük sakası yapıld mış, birin: n Marsh kat zanmıştır. Bu osüst 34 numar ayakkabı giymektedir. Bunda, sonra Miriam Hopkins “ir. Bi artistin ayakabı numarası 36 dır. En büyük ayaklı artist Gary; Cooperdir. Ayakkabısının numas) Tası 44 tür, 3 Hollivutun en çok beğenilen artistlerinden Syivla Sidney.