20 Temmuz 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 11

20 Temmuz 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 11

MA eg İY ACAN 20 Temmuz 1934 Sahife 11” — Deniz yolları İŞLETMESİ Acenteleri: Karaköy - Köprübaşı e. 42963 < Sirkeci Mahürdareade Ban Tek 28140 Mersin yolu Yayliza 22 INEBOLU şıpin.? Pazar 10 da Sirkeci ribti- mından kalkacak. Gidişte Ça- nakkale, İzmir, Küllük, Bod- rum, Rodos, Marmaris, Dalyan, Fethiye, Kalkan, Kaş, Finike, Antalya, Anamur, Mersin'e. Dönüşte ( bunlara (ilâveten Gelibolu'ya Anamura (4040) Ayvalık sür'at yolu MERSİN Tapın 21 Cumartesi 17de Sirkeci nıhtmından kalkacak ve Ay Valık yolunun mutat iskele lerine uğrıyarak İzmir'e gidi, öncenin 40 > Taşucu, Kuşada: Seandinavian Near East Agency Gal 6 ncı Vakıf han (Sabık Arapyan han) 4 üncü kat Tel. 44957 -8 - 40923 Svenska Orient Linien Gothenburg Gelhenburg, Etekbelm, Oslo Dansi, Göynin Copennhag Abo Reva ve bükün baltik lmanlar Şark ve Kare deniz başlıca Ilmanları arasında 15 günde bir azimet ve avdet için max Haram pestalar. Gdynin - Danzig - Gothenburg ve Osloan beklenen vapurlar. Roland vapuru 26 Ternmuza doğru, 1d vaputu 10 ağıstasa doğru md vapuru 24 ağustosa unda İstanbuldan Hamburg Roar. dam - Kopenhap, Gdynia Götenburg, | Dantzlg » Stokholm, ve Oslo, limanları için hareketederek vapurlar. Roland yapuru 25 Temmuza doğru, Nördland vapuru 12 Ağustosa doğru Vikingland vapuru 25 ağustosa doğru Yazla tefslât için Galata'da Gina ban (eski Arapyan bazında) 4 üncü. küln acentalığına müracaat, Tel, 4 -4Dö7 -E- 93, J Üsküdar icra memurluğundan: Bir börçtan dolayı mahçoz ve paraya çev- | rilmesi mukarrer Sisfan markalı radyo | ve halı seccade ve tablo 24-7.84 tari indo salı günü saat ide 16 ya kadar Göztepedo tütüncü mehmet efen- di caddesindeki köşkte açik arttırma Guretile satılacağından talip olanların | muayyen günde mezkür mabalde hazır | bulunacak memura müracsatları ilân | oluna. Zayi — Üsküdar maliye tahsil çube inden almakta olduğum eytam maaş beratım ile mofus teskeremi kazaen zayi ettim. Yenisini alacağından eskisinin hükmü yoktur. Üsküdar Sultantepe Hatice Hacca batun mahallesinin Bulbul dere cad desirde 175 numarada Sade Türkiye İş Bankası İstanbul | Şubesinden: Meşrutiyetin ilânı devir senesine st gelen ve Mili Bayramımız olan 23 Temmuz 934 pazartesi günü İstanbul, Beyoğlu, Galata şubelerimizle Kadıköy ve Üskü- dar ajanslarımızın kapalı buluna: cağını muhterem müşterilerimize arzeyleriz. VAPURCULUK TÜRK ANONİM ŞİRKETİ İstanbul Acentalığı Liman ban, Telefon: 22925 Trabzon Yolu DUMLUPINAR ";1v! PAZAR günü eaat 20 de Galata rıhtımından kalkacak, gidişte: Zonguldak, inebolu, Ayancık, Bameun, Ürye, Ordu, Giresnn, “Tirebolu, Görele, Trabzon, ve Rizeye dönüşte bunlara ilâveten Of, ve Sörmeneye uğrayacaktır. 2 Müfettiş Namzetliği musabaka imtihanı Türkiye Ziraat Bankasından: 6, Müfettiş Namzeti alınmak üzere 11/8/1934 Cumartesi günü saat Oda Ankara ve İstanbul Ziraat Bankalarında bir müsabaka ir açılacaktır. Müsabakaya iştirak edeceklerin “Mülkiye, veya “Yüksek İktisat ve Ticaret, Mektebinden veyahut Hukuk Fakültesinden mezun bulunmaları ve yirmi yaşından aşağı, otuz yaşından yukarı olmamaları lâzimdir. Müfettiş Namzetlerine “140,, lira maaş verilir. İki senelik stajdan sonra yapılacak mesleki imtihanda muvaffak olanlar “175, lira maaşla müfettişliğe terfi ettirilir. İmtihan proğramım ve sair şartları havi matbualar Ankarada Ziraat Bankası Teftiş Heyeti Müdürlüğünden ve İstanbul ve İzmir Zirant Bankalarından tedarik edilebilir. Talipler bu matbuada yazılı vesikaları bir mektupla birlikte Ankara Ziraat Bankası Teftiş Heyeti Müdürlüğüne nihayet 26/7/934 Perşembe günü akşamına kadar göndermek veya bizzat vermek suretile müracaat etmiş bulunmalıdırlar. “3776, Türkiyede ilk açılan AMYANT imalâthanesi İSMAİL KERİM Galata, Mumhane caddesi, Eski Loyt Han Mo, 7 Tel 49179 Bilümum maşrubatın filtrelerinde kullanılan (itrelik) vapur kazanlarının alelümum bubar makinelerinde ve kaloriferlerde istalasyon için kullanılanı oz) ve kaba amyant hiylasiz olarak imal edilmektedir. Talk, üstübeç tebeçir, kaolin ve her mevi boya madenleri, Asitborik, kına, salep, cam tozu ve bura mümasil maddeler da toz edilmektedir. Şark Demiryolları İSTANBULA TENEZZÜH TRENİ Meşrutiyetin ilânı bayramı münasebetile 22 temmuz pazar günü Şark Demiryolları idaresi tarafından Edirne ve Trakyadan Istanbula aşağıdaki vakitnameye tevfikan bir tenezzüh treni tertip edilmiştir. HUSUSİ TENEZZÜH TRENİ Edirne şehir o Kalkış 12,46 | Kabakça Kalkış 1841 Edirne 1300 | Çatalca , 1905 Eyon 1402 | Hadımköy MI Uzunköprü! 1418 | Tepartakule m 2004 Pehlivanköy ME yea, bi Alpullu e el e ei Lüleburgaz . 1543 | Yeşilköy » 039 Seyitler ” ig05 | Bakırköy 2048 Muratlı 1630 | Yedikle m. 2057 Çorlu 1659 | Samatya 21,00 Çerkesköy 1732 | Kumkapı 206 Sinekli 1813 | Istanbul Varış 21,12 ile Beynelmilel Yataklı Vagonlar edilen tenzilâtlı bir büfe - vagonu Bu trende ber sınıftan idaresi tarafından tabsis bulunacaktır. - Bu tenezzlih treninin tabriki münasebetile hattın bütün mevkif- lerinden yolculara Edirne için gidiş ve geliş olarak aşağıda gös- terilen fevkalâde tenzilâlli biletler verileceki — Edirne şehir ve Edirne - gar, Uzunköprü, Pehlivanküy, Ak pullu, Kırklareli, Taşağıl ve Babacskiden Istanbula gidiş - geliş: 1 nci mevki. 8— T. Lirası Zi, 6— Bn 4— — Lüleburgaz, Seyitler, Muratlı, Çorlu ve Çerkesyköyden Tatam- bula gidiş - geliş: pp Sinci |, » Çatalca, Hadımköy ve İspartakuleden — Sinekli, Kabak Istanbula gidiş » geli 1 nci mevki... 4,— T. Lirası nek ii 3ncü » 2— w Yukarıda gösterilen işbu fiatler azimet ve avdet ücretlerile bilü- mum vergileri ihtiva etmekte olup büyük yaşta olanlarla 4 yaşından yukarı çocuklar hakkında tatbik edilecektir. 4 yaşından aşağı olan çocuklar meccanen seyahat edeceklerdir. Bu biletler kayde tabi bagajların nakliyatına, hak bahşetmezler, Tenezzüh biletleri azimette, tarifesi yukarıda yazılı hususi trende muteberdir. Avdette ise, Şark Süral treni müstesna 28 Temmuz 1934 tarih cumartesi günü sabahi 106 No.lı tren dahil olduğu halde bilümum trenler için muteberdirler. Tenezzüh biletleri 16 Temmuz 1934 tarihinden itibaren Şark Demiryolları istasyon gişelerinde satılacaktır. Hususi trendeki yerler mahdut olduğundan yolcuların tenezzüh için biletlerini vaktile tedarik etmeleri tavsiye olunur, o MÜDÜRİYET Istanbul C. Müddei umumiliğinden: Istanbul hapishane ve tevkifhaneleri için bir sene zarfında muktazi 6000 kilo pirinç 1750 kilo fasulye 1750 kilo Nohut 850 sade yağı 2500 kilo sabun münakasaya vazedilmiştir. Taliplerin gartoameleri görmek zere ber gün adliye levazım dairesine mü ıya iştira edeceklerin 7/8/934 salı günü saat 14 de Tstanbul vilâyeti muhase« hasebeciliğinde müteşekkil komisyonnu mahsusuna müracaatlar! ilân oldnur. “3977, ÇiFTLiK PARKINDA pa İ Deniz Kızı EFTALYA EL. ve Kemani SAbi BEY | EE (1247) Tanburi Salâhattin beyin iştirakile biyük saz heyeyetini 159), Matbaa sahiplerine Maarif Vekâletinden: 1 — 21/6/934 tarihli ve 2527 numralı basma yazı ve resimleri derleme kanunu mucibince Türkiyede 2/7/1934 tarihinden itibaren her türlü baskı usullerile basılıp neşredilen basma yazı ve resimlerin beş nüshasının basanlar tarafından Maarif Vekâleti emrine verilmesi mecburidi se , 2 Verilmesi mecbur! olan esesrler şunlardır” 9 tebliğleri, mecmualar, kitaplar, yisaleler, tahsil tezleri, lar (ğravür), her şeşit resimler, kılavuzlar, plânlar, krokiler, destan ve şarkı mecmusları, musiki notları, dans notları ve tiyatro piyesleri, cemiyet ve şirketlerce neşredilen raporlar, her çeşit ka- taloğlar, takvimler, yıllıklar, yıllaçlar ve muhtiralar. liyeceksiniz. “ işinde aşağıda yazılan inakatalara makbuz:'mukabilinde teslim edilecekti a) Ankara'da Maarif Vekâletinde Derleme imâmurluğuna. b) İstanbul'da Ebussuut caddesi civarında 48 numaralı ilk mek* <) Diğer vilâyet merkezlerinde Maarif Müdürlüklerine. d) Kazalarda Maarif memurluklarına. 4 — Forma forma, cüz cüz veya cilt cilt çıkarılan kitap ve sair basma yazı ve resimlerin her forma, cüz veya cilt çıktıkça vecilmesi mecburidi 5 — Verilmesi mecburi olan b: içinde vermeyenler elli liradan zasile cezalandırılır ve vermedi; vermesine de hükmolunur. m yazı ve resimleri müddeti ,aği olmamak üzere hafif para ce- basma yazı ve resimleri ayacn 6810) Aydın Inhisarlar Baş Müdürlüğünden: i — Selçuk Nahiyesi merkezindeki inhisarlar anbarı tam edilecektir. 2 — Yapılacak tamirat keşif bedeli 9556 lira 13 kuruştur. 3 — Tamiratın şartname ve plânları Baş müdürlüğe müracaatlı okunur ve alınabilir. 4 — İhale muamelesi 1 Ağustos 934 tarihine rastlıyan çarşam- ba günü saat 15de Aydın İnbisarlar Baş müdürlüğü dairesinde top- lanacak komisyonda yapılacaktır. 5 — Eksiltmenin isteklileri bedeli keşfin yüzde yedi buçuk nisbetinde teminat parasmı Baş Müdürlük veznesine teslim ile makbuz alırlar. 6 — Tamirat Şartname ve planlarının krokileri İstanbul'da İnhi sarlar Umum Müdürlüğü inşaat Şubesinde, İzmir İnhisarlar Baş Müdürlüğünde de vardır, İstekliler oralara da müracaat edebilirle. (3962) x 1 — Adana Baş müdüriyeti yaprak tülün anbarının tamir ve e ait inşaat kapalı zarf usulile kırdırmağa konulmuştur. 2 — Kırdırma şartnamesile evrakı fenniyesinin musaddak suret- leri dört lira mukabilinde Cibalideki levazım muhasibi mesullüğün- den ve Adana baş müdüriyetinden alınacaktır. 3 — Kırdırma 15/8/934 tarihine müsadif çarşamba günü saat (15) de Cibalideki alım satım komisyonumuzda icra olunacaktır. 4 — Teklif mektupları kanundaki hükümlere göre yukarıda tayin olunan gün ve saatten evvel komisyona verilmelidir. 5 — Kırdırma şahadetnamesinin maddef mahsusası mucibince fenni ebliyeti haiz bulunanlar iştirak edebilir. 6 — Her istekli biçilmiş bedelin yüzde yedi buçuğu olan (907) liralık muvakkat teminatı tayin olunan saatten evvel teslim etmelidir. 7 — Kırdırma için tayin ol atte” tutulması mutat olan zabıt kâğıdı doldurduktan sonra hiç bir teklif kabul edilemez.(3918) Hilâliahmer Cemiyeti Merkezi Umumisinde, Eskişehrin Karacaşebir köyü cıvarında kâin Hilâliahmer merkez anbarında fazla olup satılığa çıkarılan ejyadan (Bez parçaları, fersude Battaniye ve Çorap, muhtelif Şerit, Kuş tüyü, Yün, Kıl, Bez cüzdan, müstamel Hayvan örtüsü, muhtelif Toka, Tiyelti ke- çesi, Kopça, köne Çadır vesaire 21 Temmuz 1934 Cumartesi günü saat 14'den 17ye kadar açık arttırma suretile satılacağın- dan muhammen kıymeti olan (871396) kuruşun yüzde onu nisbe- tinde depozito akçelerile taliplerin anbarda müteşekkil komisyona £ eylameleri ve; diğer satılacak eşyanın te bangi gün müz görmek arzu edenler için kemafissabık hergün anbara ait bir otobileün muayyen mabalden hareket ettirileceği lin olunur Deniz Müsteşarlığından : Gölcük Deniz Fabrikalarına 84 - 126 lira ücretle mütekait veya sivil bir tabip alınacaktır. Taliplerin şeraiti anlamak için Ankara'da Deniz Müsteşarlığına, İstanbulda Deniz Kumandanlığına mürar enatları! (8954)