20 Temmuz 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

20 Temmuz 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

e Sahife 2. AKŞAM 20 Temmuz 1934 Gazi Hz. “ Reisicumhur Hz. dün akşam motörle Boğaziçinde bir gezinti icra buyurmuşlardı Kasımpaşa cina- yeti kıskançlık neticesidir Katil maznunu Osman Ineboluda yakalandı, Istanbula getiriliyor Kasımpaşada Alibaba sokağın da 22 numaralı evde bir odanın | döşeme tahtaları altında bir ce- | set bulunduğunu ve tahkikata başlandığını yazmıştık. Maktul Nazmiye hanım ismin- de bir kadındır. Osman isminde birile birlikte yaşıyordu. 15 gün- denberi Nazmiye hanım ortada yoktu. Osman soranlara; kadının kendisile kavgu ederek kaçtı nı söylüyordu. Geçen! sali günü Osman «yalnız kaldım, ben de memlekete gideceğim» diyerek eşyalarını almış ve Cumhuriyet vapuruna binmiştir. Osmanın boşalttığı odanın ki- rası daha ucuz olduğundan bu odaya ayni evde oluran Bohurla karısı Ester geçmişlerdir. Fakat bunlar çok fena kokudan rahat- tahtaların . altında bakarken bir ceset Yapılan tahkikat Nazmiye hanım olduğunu mey- dana çıkarınca, dünkü müshamız- maktulün da yazdığımız. veçhile Osman aranmağa başlanmış ve vapurun uğrıyacağı yerlere telgraflar çe- kilmiştir. Dün İneboludan gelen telgraf- ta Osmanın yakalandığı bildirik miştir. Kendisinin bugün veya ya- nın. İstanbula getirilmesi muhte- meldir. | Cinayetin geceleyin Naz wyurken yapıldığı anlaşılıyor. Tahmin edildiğine göre kadının | başına bir çuval geçir ğazı kayışla sıkılmıştır. Cinaye- tin sebebi henüz malüm değildi Odada yapılan araştırmada bir kaç mektup bulunmuştur. Mek- tuplar evvelce Osman tarafından Nazmiye o hanıma yazılmıştır. Bunlardan birinde şu satırlar var- Br: «— Buraya gelen o Hafızdan senin bazı uygunsuz ahvalini öğ- rendim. Oraya gelince tahkik edeceğim. Eğer doğru değilse Ha- fızı, doğru ise seni temizliyece- Zim. Ayağımı denk al» demekte dir Bu mektuptan cinayetin sebebi kıskançlık olduğu tahmin ediliyor. Tren yolunda ceset (Baş tarafı 1 inci sahifede) İsmailin başka yerde öldürülüp işe bir kaza şekli vermek için ce- sedinin tren yoluna bırakılmış ol- ması ihtimali de mevcuttur. Tah- kikata bu noktadan da devam iş ve bor | Keyfiyet müdskmmumiliğe bi. dirilmiş ve nöbetçi müddeiumumi Salim bey tahkikata vaziyet et. Tren yolunda oynıyan ei | Makinist Osman efendinin ida- resindeki tren dün Kumkapı istas- yonundan elli metre ilerilediği si- rada duvari atlıyarak tren yoluna- geçen Muhiddin isminde dört yaş- larında bir çocuğa çarpmiştır. Bu çarpma gayet hafif olmuş ve ço- Cenevre 19. (Hususi) — Şark misakı hakkındaki teklife Alman- ya henüz cevap vermemiştir. Ma- amafih gelen haberler Almanya- | Bin kati bir ret cevabı yermiyece- ğini, yalnız bazı şartlar koyaca; ni ve bir kısım noktalar hakkında izahat istiyeceğini bi “Almanya yeni misakım aktin den sonra hukuk müsavatına ne derece yet edileceğini ve ken- lanmasına ne kadar yulunulacağını anlamak istiyor. Bu hususta anlaşma olur- Tirede ucuzluk Meyva, sebze görülmemiş derecede ucuzdur Tirede bu sene sebze ve mey- va emsali görülmemiş derecede goktur. Pazarlardaki fiatleri bil- diriyorum: 30 karpuz 50, 60 kiloluk bir yük elma 25, 25 patlıcan 5, 4 ki- lo domates 5, 5 kilo armut 5, 10 kile fasulya 5, 2 kilo bamya 5, 3 kilo kuru soğan 5, 4 kilo patates 5 kuruşadır. Bu ucuzluğa rağmen kâfi dere- cede alıcı bulunamamış ve müs- tahsil akşam mallarının bir kıs #nınr'loncada bırakarak gitmiştir. Pazara gelen mahsulâti lonca is- Gap edememiş ve bazı mallar da çarşı tarafına indirilmiştir. İstanbula pek yakın olan Tede domatesin kilosu elli p: satılırken İstanbulda kilosu 15:20 | kuruş, Tirede beş patlıcan bir ku- İ ruşken İstanbulda 1 patlıcan 60 İ para, 2 kuruş, Tirede bamyanın kilosu 100 para iken İstanbulda 30 kuruştur. Diğer bütün sebze ve meyva fiatlerinde müthiş farklar vardır. Zelzele Evvelki gece Istanbulda şiddetli bir zelzele oldu İstanbul 19 (A.A) — Temmu- Zun 18 inci çarşamba günü gecesi Saat 22 yi 3 dakika 20 saniye geçe oldukça şiddetli bir zelzele kay- edilmiştir. Sarsıntıların alete (e- siri bir saatten fazla sürmüştür. Merkezin İstanbuldan mesafesi 500 kilometre olduğundan ve ci- heti cenüba yakın bulunduğundan hadisenin bir gün evvelki gibi Muğla mıntakasında vaki olduğu | tahmin ediliyor. Amerikada şiddetli zelzele Panama 19 (A. A.) — Mem | leketin her tarafında şiddetli ze duyulmuştur. Chirigui lâyetinde bir çok binalar yıkıl lünakalât durmuş, 4 kişi Tayyarelerle Mesut bir evlenme Cumhuriyet halk fırkası umumi idare heyeti âzasından Cevdet Ke. rim beyin hemşiresi Macide Ke- rim hanımla çocuk hastalıkları mütehassisı doktor Ahmet Akko- yunlu beyin nikâh meraimleri dün saat 16 buçukta Beyoğlu belediye dairesinde yapılmıştır. cuk alnindan ehemmiyetsiz bir ya- ra arar, ilâç | Yeni evlilere saadet diler, teb- riklerimizi sunarız, 8a Almanya misakı kabul edecek ve tekrar Milletler cemiyetine de girecektir. Londra 19 (AA.) — Alman yanın, mıntakavi müzaheret misa- kı hakkındaki Fransız teklifine cevabını Paris hükümetine yakın- da tevdi edeceği zannedilmekte- dir. Londra hükümeti kendisinin müzaheret ettiği bu projenin Ber- Tinde hasıl eylediği akisleri öğren- miş bulunmaktadır. İngiliz kabinesi, mesele hakkın- Bu Sahahki 'Telgraflar Almanya cevap veriyor Bazı şartlar dahilinde Şark misakına girmeyi kabul edecek da kendi fikirlerini beyan ettiğin | 72 yaşında bir katil! Tarla meselesinden kom- Şusunu martinle öldür Ayancık 17 (Hususi) — Ayan- cığın Kürey köyünde yetmiş iki yaşlarında Haci Emin isminde bir ihtiyar tarla meselesinden de- layı komşusu Nuriyi martin ile öl dirmüştür. Hacı Emin köyün ileri gelenle- rindendir. Köyün alt tarafında bir değirmeni ve bu değirmenin ya- nında da Nurinin tarlası vardır. Emin her zaman bu tarlaya üdahale ederek sürmek istedi- inden Nı aralarında da kav- ga eksik değildir. İhtiyar heyeti- nin tarlanın hudutlarını ayırma- sina rağmen ihtiyar Haci Emin bu sene tarlaya keten ekmiş ve bir gün ketenlerin koparıldığını görünce bu işi Nurinin yaptığına kanaat getirmiştir. Hi min, bir gece saat sekiz raddelerinde Nuriyi, kardı ko nuşurken görünce hemen. ko- şarak martinini almiş ve Nurinin yanındaki fırının arkasın- ; dört el ateş etmiştir. Kurşunlar Nurinin sağ böğrüne girip sol tarafından çıkmak sure- tile zavallının ölümüne sebep ol muştur. Vakadan haberdar olan müddeiumumilik tahkikata başla" mış ve ihtiyar katil ellerinde ke- lenin olduğu halin Aybukiği' ge. tirilerek hakkında kesilen tevkif müzekkeresi ile hapishaneye gön- derilmiş Bir otomobil denize yuvarlandı! Içindekiler kurtarıldı, otomobil yandı Şol mobil, dün gece motörle İzmit ci- varından gelip Sarayburnu iskele- manın idarsindeki oto- | sine çıkan Hüseyin isminde bir er- İ kekle Vicdan hanım isminde bir dını almış ve Nişantaşma gö- türmek üzere hareket etmiştir. İskeleden bir kaç metre ayrıldı- ği sırada nasılsa şoför direksiyonu elinden kaçırmış ve otomobil ola: ca hızile denize yuvarlanmıştı İçinde bulunan Hüseyin efendi Vicdan hanım ve şoför Osman de- nize dökülmüşlerse de etraftan yetişilerek hepsi kurtarılmışlardır. İçinde eşya da yüklü olan otomo- bil kurtarılamamış ve denize b: maştır, Kaza etrafında. talıkikat yapılıyoğı İ termiştir. Hararet, gölgede İ Fahrenheit derecesidir. den, bundan sonra müzakerelere doğrudan doğruya adarlar arasında devam edilmesi lâzim geldiği fikrindedir. İngiltere hü- 'kümeti ancak hareketile işi kolay- laştırabileceğini anladığı takdi de, yeniden müdahale edecekti, Lehistanın vaziyeti Cenevre 1 Lehistan hükü- meti henüz İngiliz teklifine cevap vermemiştir. Lehistanın bir takım kayıtlar ileri süreceği ve bunlar abul edilmedikçe misaka girmek istemiyeceği anlaşılıyor. Stavisky rezaleti M. Tardieu, eski başvekil Chautempsı ittiham Zaleti hakkında tahkikat icrasına memur parlâmento komisyonu sa bik başvekil M. Pierre Laval ile Tardicu kabinesinde dahi ırı olan M. Andre Mahicuyu ve M. Andre Tardicuyu dinlemi; M. Tardicu M. Chautempsin bir şey yapmamak ve Stavisky- nin 23 könünmevvel tarihinde sa- vuşup gitmesine müsaade etmek için çevirmiş olduğu manevralar- dan bahsetmiştir. M. Tardicunun parlâmento tah” kik komisyonundaki şehadeti bü- yük bir heyecana sebebiyet ver- miştir, Komisyon âzasından bir çok- ları M. Tardicunun beyanatınm yalnız in mesaisi üze- akisler uyandırabilec: etmişlerdir. Zira bu ifşaat fırkalar arasın daki münakaşaları yeniden can andıracak mahiyettedir Atinada fırtına 50 bina, bir fabrika yıkıldı, zarar büyük Atina 19 — Atina ve civarinda şiddetli fırtınalar büyük zararlara sebep olmuştur. Yalnız Atina şeh ri içinde 50 ev, bir fabrika yıkıl. Fırtınadan Atina civarın- tün köyler zarara uğramış ve mahsul kısmen mahvolmuştür. Amerika felâket içinde Sıcak dajgası 10 hükümeti kasıp kavuruyor Nev York 19 (AA) hastalıklar heyülâsı kendini gös- 17 Sanayi 27 gündenberi durmuş- tur. Malikâneler metrük veya ha- rap olmuş vaziyettedir. İnsanlar ve hayvanlar, tasvir edilemiye- cek ıztırap duymaktadırlar. Kanasas Cityde hiç bir vakit bu kadar çok hayvanın, mezba- halara götürüldüğü görülmemişti En iyi meralar, kurak çöller man Sabıkalıbir hırsız zavallı bir kapıcıyı öldürdü Vaka, hırsız koridorda asılı mantoyu alıp giderken olmuştur İstanbulun sabıkalı hırsızların: dan Ayı Ali isminde birisi dün saat on biri çeyrek geçe Cağak oğlu civarında dolaşırken oüm- huriyet halkı fırkası binasının ika” pisinda kimse bulunmadığını göre kapıdan içeriye girmiştir. Hırsız Ali koridordaki portman- toda asılı bir mantoyu elçabukhi- Zile alıp katlamış ve koltağümm altına sıkıştırarak sayuşmuştares Ali binanın dış kapısmdanlığı kacağı sırada kapıcı Emin efn- di kendisini görmüş ve önüne <- kıp ne aradığını sormak istemiğ- tir. Kapiıyı ren Ali yakayı ele savtiş- mak istemiş, fakat Emin efendi yolunu kesmiştir. Azılı hırsız bu şekilde yal mı anlayın ca derhal Emin efendi- nin kasıklarına şiddetli bir tek- me vurmuştur. Çok kuvvetli vuru- lan bu tekmenin tesirile kapıcı Emin efendi bağırarak yere yar varlanmış, hırsız da kaçmaya başlamıştır. Bu gürültüyü duyan © civardaki kolacı Ömer efendi ile mahalle bekçisi Recep efendi derhal dışarıya çıkmışlar ve bir adamın kaçmakta olduğunu gö” rünce peşine düşmüşlerdir. Hır- sız sokak aralarına girip | izini kaybetmek üzere koşarken bele çi Recep ve kolacı Ömer efendi- ler yetişerek kendisini yakalar muşlardır. Hırsızın vurduğu şiddetli tek- me ile yuvarlanıp bayılan kapici Emin efendi derhal eczaneye kal- dırılmışsa da yediği tekmenin esirile biraz sonra ölmüştür. Hırsız Ali Alemdar merkezine teslim edilmiş ve zabıta tahkika- ta başlamıştır. Ankarada bir toplantı (Baş taralı 1 inci mahifede) Pamuk işi Diğer taraflan Sakarya vadi- sindeki pamukların ıslahına da çalışılmaktadır. Geçen sene, mi- hit şartlarına uygun geldiği teç- rübe ile sabit olan (Akala) is- mindeki Amerikan pamuk to humlarından 2000 kilosu Ameri kadan getirtilmiş ve bu muhit p- muk çifçilerine dağıtılmıştır. Tohum dağıtma işlerine bir kaç sene daha devam olunacak ve çifçinin elindeki adi tohum-' hakları tamamen kaldırılarak ye- rine bir nevi uzun lifli ve yüksek randmanlı pamuk ikame edile cektir. Yunan tayyareleri Bu sabah üç Yunan tayyaresi Selânikten İstanbula gelmiş, Yeşil köy tayyare meydanına inmiştir.! Tayyareciler tayyare cemiyeti ve" Yunan konsoloshanesi erkâni, ha“ va müfrezesi kumandanlığı, taya yare zabitlerimiz tarafından kars, Şılanmışlardır. Yunan tayyareci) leri Perapalas oteline misafir edile mişlerdir. Yarın tayyare cemiyeti tarafından şereflerine bir ziyafeti verilecektir. s1 arzetmektedir. AŞ # # ; / i , , / » “ i 4 , 4 , ' “ |