19 Temmuz 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

19 Temmuz 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Sayfaya ait küpürler

Dipburnu hadisesi Bir tahkik heyeti teşkili teklif edildi Ölen ingiliz bahnye doktorunun naşı aranıyor Bu mi Ankara 18 (A.A.)
 Altıncı yerli mallar sergisi dün açıldı Akşam paviyonu çok nazarı dikkati celbeltı ve beğenildi ten sonra, bu muvaffakıyetim
 Kırklarelinde Son hadise mesulleri mahküm oldular Kırklareli 18 — Son hadise münasebetile tevkif edilenlerden üç kişi 3 ayla
 eni silo Ankara 18 ( Hususi ) — Hükü İmet buğday alımı işini ehemmiyetle tal Bu sene 2 umıntakada / yeniden buğday merkezi

Sene 16 — No; 5666 — Fiatr her yerde 5 kuruş PERŞEMBE — 19 Temmux 1934 Telefon : 24240 (İdare) - 24249 (Tahrir) - 24248 (Matbaa) - 20113 (Klişe) Dipburnu Bir tahkik heyeti teşkili teklif Ölen ingiliz bahriye doktorunun naşı aranıyor Ankara 18 (A.A.) — Ankara mahafilinden öğrendiğimize gö de Dipburnunda vuku bulan mü- essif hadise üzerine İngiliz de- anmasına mensup bir zabitin kazaya uğraması memlekette sa- İmimi bir teessürü mucip olmuş- tur. Avam kamarasında len alâka ve teessür Türkiyede tamamile anlaşılmaktadır. Kaçakçılık ve her nevi vukua” tin sike sık vuku bulduğu bir mm“ takaya İngiliz zabi ü mesi masum ve tesi olduğundan şüphe edilmiyor. Vazifelerini sadıkane ve ma- 'sumane ifa eden askerlerimizin, İngiliz zabitlerine temas ettikle- "Zini tahmin ettirecek her hangi bir delili mevcut olmıyan şerait içinde hareket ettikleri | aşikâr bulunmaktadır. Asıl mesele bu mücssif hadise etrafında iki tarafın efkârında yanlış rivayetlere meydan veril. memesi ve bunun acı bir hatıra bırakması ihtimalinin izalesi ve bertaraf edilmesidir. Burada herkes bu hissiyata sö“ mmimane iştirak etmektedir. “Hariciye vekilimizin beyanati - Ankara 18 (A.A.) — İngiliz #efiri sir Percy Lorraine ile Tev- edildi #ik Rüştü bey, Dipburnu haditesi üzeri dir, sekizinci Bugün Ankara 18 ( Husüsi ) — Hükü- met buğday “alımı işini “32 mıntakada yeniden buğd alım merkezi açılacaktır. Bur dair talimatname vekiller heyeti den çıkmıştı! Şimdiki © halde ziraat vekâletile ziraat bankası arasında bu işin tatbikatı için “yeni bir talimatname hazırlan» maktadır. Bu seneki buğday alım merkezlerinin açılacağı yerler tesbit edilmiştir. Geçen sene, Konya, Ereğli, Adana, Tekirdağı, Şarkışla, Sıvas, Yerköy, Cevrekli, Ankara, Balı- kesir, Üzünköprü, Polâtlı, Akşe- bir, Kütahya, Eskişehir, Afyon, Denizli, Zile merkezlerinde bu day alınmıştı. Bu seneki 32 bu day alım 'merkezi geçen seneki- lere ilâveten demiryolu güzergâ- hında açılacaktı Ziraat vekili diği yapılmakta olan nun açılma resmi bir haft buğday silosu: An | karadaki silonün * 15 gün sonra| yapılacaktır. D: da tamiri kararlaştırılmıştır. | Sıvas silosu yerden itibaren 367) metro yüksekliktedir, 9 kat ala Loyd Corcun hatıratı Yeni siloların inşaatı bitmek üzeredir hadisesi imat havası içinde ce- reyan ettiği ve hariciye vekilimi- zin hadisede kazaya uğrıyanlar için memlekette hissedilen umu: mi elemi halisanc bir surette ifa- de ettiği ve iki taraf memurların” dan mürekkep bir tahkik heyeti- nin iki tarafın suiniyetten uzak olduğunu meydana. çıkaracağını ve münasebetleri dostane olani iki memleketin donanma ve or dularında bu müessif ve tarafey- nin ihtiyari dahilinde olmıyan ha- diseden dolayı her haz i kalmamasının kendisi iç Ceset aranıyor Vakhi - Sisam adasi - 18 (A. zörü limandan üç mil mesafede 'demir atmıştır, Kruvazör kaptani yanında İngiliz viskonsülü oldu- ğu halde Türk memurlarından, bahriye doktoru mü binsonum cesedini aramak üzere Sisam boğazında taharriyatta bu- ifemizde okuyunuz Çekilen resni yak yapılmıştır. Elektrik ve ma- kine tesisatı da bitmek üzeredir. Dört bin ton buğday alacak olan bu siloda makineler elek- irikle işlemektedir. e Makineler buğdayı temizliyecek, ayıklıyacak, ilâçlıyacak, uzun müddet muha- fazdyf temin edecektir. Yerli mallar sergisinin açılış resmine alt Intibalar Yukarıda solda Nazmi Nuri bey nutuk söyliyor, aşağıda solda AKŞAM paviyonunda gazete © ve matbaa kısımları, yukarıda sağda Meclis tütün inhisarı paviyonunda, ortada sergiyi gezmeğe gelen halk. Altıncı yerli mallar sergisi dün açıldı Ziraat vekili Ağustos ortalarında bir tetkik seyahati yapacak Ankara ( Telefon ) — Ziraat yekili ağustos ortalarına doğru ziral tetkikatta bulunmak üzere Karadeniz havalisinde bir seyahat yapacaktır. Bu seyahat Karsa ka- dar uzayacaktır. Tohum ıslahı için geçenlerde bazı esaslar. tesbit etmek üzere Eskişehir, Adapazarı ve Yeşilköy tohum ıslah istasyonu müdürleri Ankaraya gelmişler ve mübim esaslar tesbit olunmuştur. Kırklarelinde Son hadise mesulleri mahküm oldular Kırklareli 18 — Son hadise mü- masebetile tevkif edilenlerden üç kişi 3 ayla bir sene arasında muh- telif cezalara mahküm edilmiş. lerdir. Mazhunlardan bir kişi beraet iştir. Diğer suçlular hakkında pazar gününe kadar karar veril. miş olacaktır. “Cumhuriyet adliyesi gösterilen 'niyetle karşılanmıştır. Seyahat mevslmi geldi,'az para il eğleneali ve ietifadeli bir. yolculuğa, çıkmak istiyanlere tavsiyemiz: Falk Sabri boyle Dirikte Fgo deni zinde, Yunan adalarında, Akdenizde, Pahalı değil, 75 kuruşa BUGUN ÇIKTI Tevzi merközl 5 YALNIZ, AKŞAM KITAPHANESİdİr isi Kâzım paşa ipekli kumaşları muayene ediyor, aşağıda Akşam paviyonu çok nazarı dikkati celbetti ve beğenildi “Altmci yerli mallar ser; Galatasaray lisesi binasında saat Küşat resmin birliği umumi kâtibi Nazmi Nuri bey irat etti. bir hitabede, Türkiyede sana- ğini, bu sayede bir çok ihtiyaçla- rımızi dahilden tedarik etmek im- | elde ettiğimizi ten sonra, bu muvaffakıyetini Cumhuriyet kanunları, ve onun büyük şefi olan Gazi Hz. nin ir atları sayesinde olduğunu söyle-" miş, ber sene yerli mallar sergi sinin küşat resmini yapan ve bu suretle sanayi erbabına müzaha- ret eden Meclis reisi Kâzım paşa hazretlerinin bu seneki serginin cemiyeti, eşek Hayvanları lere iyi muamele edenlerden birinciye, 30, ikinciye 23 lira verecek.) — Gaze telerden —