19 Temmuz 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

19 Temmuz 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

Sahife 4 AKŞAM 19 Temmuz 1934 Tetrika No. 253 Muh; — Yani öteki arkadaşlara ifti- Fa etmekliğimi mi istiyorsun?.. — Hayır canim ne münasebet. Fakat bazı hakikatler var ki on lehine hak ibi sen şimdiye kadar yalnız bir defa Hakkının teşvik ettiğini söylemiş- - Sonra bunda isrir etmedin. Halbuki cepheden İstanbula ge- ince bir çok kimselerin sulh yap- mak ihtiyacından bahsettiklerini söyleyip duruyordun değil mi? Sana Hakkıdan evvel başka kim- ler bu ihtiyaçtan bahsetmişlerdi Bunlar kimlerdi? Yakup Cemil bey, mahzursuz üğü bu suale hemen cevap — Ben cepheden geldikten son- Ta Bursaya gitmiştim. Orada Hüs- Tev Sami ile görüştüm: Memleke- Hin fena vaziyetinden, memleketin mukadderatını tayin etmek lâzım geldiğinden bana ilk defa bahse- “den Hüsrevdi. Kara Kemal bey bu cevabı çok müsait bulmuştu. Fırsatı kaçır. mak istemiyerek derhal dedi — Alâ! Demek ki sen (sulhü münferit) yapmağa karar verme- den evvel, sana bu fikri açan Hüs- Neden Hüsrevin bu sözle- Arık Yakup Cemil tamamile kandırılmış! Yakup Cemil bey hemen atıldı: — Peki bunu söylemekten ne sıkar? Kara Kemal bey izahat vermek lüzumunu hissetti: — Şunu isbat etmiş olursun ki sen bu fikrinde yalnız değildin. Hüsrevin de senin gibi harpten şi- kâyel etiği için hükümeti beğen- mediğini ve yeni bir hükümet ge- tirmeğe teşebbüs et anlat mış olursun. Yani da şimdi seni jtham ettikleri (taklibi hükümet) cürmile alâkadar oldu- Bunu söylersi Yakup Cemil bey biraz yumu. şamıştı. Kara Kemal bey bundan gok memnun olmuştu. Derhal ik- Ba edici bir tavırla mukabele etti: — Şüphe mi ediyorsun? Esasen bu meselede en mühim cürüm, (sulhu münferit) ten ziyade (tak- Tibi hükümet) teşebi En ver paşa sana bunun için çok kı- zıyor. Ve senden başkasının bu hareketle alâkadar olduğunu zan- metmiyor.. Halbuki Hüsrevin sa- na söylediği sözleri anlatırsan, o zaman Hüsrev de tevkif edilir. Sen de mesuliyetin ağır* yükünü hafifletirsin!.. Yakup Cemil bey artık tama “ mile Xara Kemal beyin kanmiş oluyordu. Dedi ki — Hakkın var! Hakikaten öy- Te, ben bunları müstantiğe izah e. meliyim. — Kara Kemal bey devam etti: — Şunu da unutmamalısın ki Enver paşa daha ziyade Mümtazı himaye ediyor.. Mümtazın senin fikrine muvafık gelen bir hareke- ik teşebbüsünde bulunm- acaba Mümtaz böyle bir irişmez mi idi? Yakup Cemil bey bu suale şu müsbet cevabı verdi: — Şüphe etme. Mümtaz İzmit- İttihat ve Terakki tarihinde esrar perdesi “Yakup Gemil niçin ve nasıl öldürüldü iz 19 Temmuz 1934 M.R. ten böyle bir kuvvet topliyarak her vakit getirebilirdi. Kara Kemal bey, bu ziyaretinde Yakup Cemil beyi daha ziyade Mümtaz bey aleyhine meğe, divanı harpte Mü aleyhine kup Cemil bey hakemesi esnasında çıkacak teh- like, herkesten evvel Mümtaz beyden gelebilirdi. Mümtaz beyin, Enver paşanın olması, bu tehlikenin husulüne âmil ola- bilirdi. Kara Kemal rölünde muvaffak olmuştu. Bu itibarla Kara Kemal bey, Yakup Cemil beyin bu son sözün- den istifade etti, Ve hemen mu- hatabının tebellür etmeğe başlı” yan yeni kanaatını takviye vtti — Mademki Mümtazın böyle bir kuvvet hazırlıyacak vaziyette olduğuna eminsin; “sen pekâlâ: «Babiâliyi Mümtaz basacaktı! diyebilirsin.. Sen zaten divanı harpte: «Ben Babi sonra Enver pa. fevkalâde itimadını haiz izah etmek için «Enver paşayı yalnız ben değil, Mümtaz da öl dürecekti. Bunun için aramızda hiç bir farkımız yoktur» diyebi- lirsin, Fakat şunu da unutmamalı- sın ki taklibi hükümet fikrinde ile- Ti gittiğinizi Enver paşaya inan- dırmak için, yeni hükümetin başi- ilecek zevattan da bal in. Meselâ Cemal paşayi ve yahut Fethi beyi sadrıazam ya- nızı söylersin. Enver paşa bundan çok kuşkulanır, sizin bun- larla anlaştığınızı zanneder ve o zaman da gerek sana, gerek arka- | daşlarına fazla dokunamaz! — Peki bundan sonra vaziyet ne olabilir? Kara Kemal bey artık rolünde muvaffak olmuştu. Çünkü Yakup Cemil beyin her noktada kendisi- ne iltihak ettiğini anlıyordu.. Yakup Cemil, Kara Kemalin sözlerinden yeni bir kuvvet almıştı Şimdi artık bu mevzuu biraz daha takviye etmek ve Kara Ke- mal beyden kati teminat almakla maksadında tamamile muvaffak olacaktı. Kara Kemal bey, Yakup Cemil beyin bu son suali üzerine şu cevabı verdi: (Devamı var) Memur aranıyor Matbuat umum müdürlüğünün Fransızcayı ve Fransız kültürünü iyi kavramış Fransızcadan Türk geye ve * bila — Türkçeden Fransızcaya pürüzsüz tercemeye muktedir mühim bir vazifede çalışacak bir zata ihtiyacı vardır. Aylık ücret ikiyüz elli liradır. Is- teyenler on beş gün içinde An karada matbuat umum müdür- lüğüne yazı ile müracaat etme- ieliye Dalçomle Şer ulyatrosu | sanatkarı tarafından > bu vaat 2 de Adalar Revüsü 14 takin Yazan : Ekrem Reşit Besteliyen; Cemal Reşit BORSA tanbul 18 Temmuz 1934 (Akşam kapanış fiatleri) Esham ve Tahvilât at, dahi © 094— | İş B.Hfamllne 9,— Koponsuz 1089 | 5 Mesin 6 ister GSO) 7G Merkez Ünitürk 1 28,85 | Bankası Gi, — > M 27e0) Anadelubisen 2725 ONE Enpo| Telefon 1069 Mümeseli 1 460) Terkos 19 > OM 4740) Çimento içe9l e ME —) ihat değin. 14, İş Banka —| Şark > 076 Para (Çek İlatleri) Paris 12,04,50| Sofya (66,21,68 Londm — Gağga) Pak, O İRİN6O Nev York önr00) El Milano 26440) Belma 34,768) Atina GRAS) zil zona Cenavra YANIN Panço 108) Broken 4026) Büker reg Amsterdam 11726) Moskova 1091. Beykoz şubesinden Şubemizde kayıtlı malül zabi- tan ve efrat ile şehit yetimlerinin 934 senesi tütün ikramiyeleri cu- martesi, pazartesi, çarşamba gün- leri sabahtan öğleye kadar tevzi edilecektir. Herkes elindeki ve- saik ve ikişer kıla Fotoğrafile Beykoz mal müdürlüğünde müte- şekkil komisyona müracaatla ik- ramiyelerini almaları ilân olunur. X Fırka askerlik dairesinden: 1 — İstanbul vilâyeti mıntaka- sinda - Yalova hariç - bulunan kazalardan Çatalca, Silivri, ve Kartal ve Şile kazalrının 330 do- ğumlu ve onlarla muameleye ta- bi efradın ask meclisleri 1 ağustos 934 ten itibaren açıla- caktır, 2 — Diğer kazalar askerlik mec- Tislerinin açılma tarihleri ayrıca ilân edilecektir. 3 — Alâkadarlarin mensup ol- dukları ve yahut mintakasında bu- | lunduklari askerlik meclislerine müracaatla yoklamalarını. yaptır- maları ilân olunu, Te aliye “mahkemesi 5 nen Dukur dniresinden: Ola Ömer kızı Hatice vera nin tesbiti hakkında Sabika hanimin baarznbal. vaki müracatı zerine fera kılınan tahkikata müfovaffayı muma isyhanin kocası olduğu beyan olunan Kasım. paşada , Karaman mahallesinde Feçel sekağında 18 Nolu brode mükim iken halan İkametgikı maçhul olan İse mail efendinin celbine kârar verilerek | tahkikatı 4/10/984 perşembe snat 10 Buralılmıştır. Yavm! mezi zda gelmediği takdirde giyalen devam lünacağı ân lun azim) Yüzme müsabakaları Istanbul denizcilik heyetinden: 20/temmuz/934 cuma bul mıntakası yüzme müsabaka- ları Moda deniz banyolarında yeni hayuzda yapılacaktır. Müsabakalara saat 10 da baş- lanacaktır. Klüplerin proğramlar- da gösterilen saatlerde Moda deniz banyolarında hazır bulun- maları tebliğ olunur. Bir çocuk koşarken elinde) şişe kırıldı, yaralandı Beşiktaşta Vedat isminde bir gocuk elinde boş bir şişe ile sokakta koşarken ayağı kayıp düşmüştür. Bu düşmede gişe rçaları Vedadın planarak damarlarını ağır yâralamıştır. Kan zayi için bayılan küçük Vedat hastaneye kaldırılmıştır. İ il Galata'da Bankalar Caddi Banka gişelerimiz 24 Temmuz 9. Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası Istanbul Şubesi inde İnhisarlar 25 Temmuz 934 Çarşamba gününden itibaren orada muamelâtnâ devam edeceltir.Nakil münasebetile Istanbulun gittikçe güzel- leşen bir plâjı: Suadiye Suadiye plâjından bir Iki manzara fazla rağbet görüyor. Bu sicak günlerde denize girenler, Suadiye plâjında, manzara, kum , rahat oturacak yerler, iyi musiki ve her türlü eğlence buluyorlar. Bu plâj, Istanbulun en say- fiyesi olan o civarı şenlendirmek" tedir. metlerle açılan Suadiye plâjı git- tikçe güzelleşmekte, inkişaf et- mektedir. Istanbulun en güzel sa- billerinden biri üzerinde bulunan bu plâj, sahibinin bu işe merak ve bimmeti ile bu sene daha Seyahat mevsimi geldi, az para ile eğlenceli ve istifadeli bir yolculuğa çıkmak istiyenlere tavsiyemiz : İstanbuldan Londraya SŞileple Bir Yolculuk Falk Sabri Beyle birlikte Ege denizinde, Yunan adalarinda, Akdenizde, Portekizde, Felemenk ve Ingilterede, Fransa, Isviçre ve Italyada güzel bir seyahat yapalım olmaz mı Pahalı değil, 75 kuruşa BUGÜN ÇIKTI Tevzi merkezi : YALNIZ AKŞAM KİTAPHANESİdir İstanbul Nafıa Baş Mühendisliğinden: Keşfi 6816,76 liradan ibaret olan Kısıklı - Çakmakdere asfalt yo- tamiratı pazarlıkla ve münakasa kaime ve şartnamesindeki itle ihale edilecektir. Kaime ve şartnamesi ve ameliyat meka- iri cetveli iki lira mukabilinde İstanbul Vilâyeti Nafıa Baş Mü- ğinden tedarik olunabilir. Pazarlığa girmek istiyenler mi Hakasa şartnamesindeki vesikalarla ve 519,75 liralık teminat mak- buzile 4-894 larihine müsadif cumartesi günü saat on beşe kadar İstanbul Vilâyeti Daimi Encümenine müracaatları, (4009). lunun ei Istanbul deniz kumandanlığından: 9, 12 ve 16 Temmuz 934 tarihlerinde neşredilen Deniz Gedikli küçük zabit hazırlama mektebine talebe kabul gersiti meyanında 14 - 16 yaşıni ikmal etmiş her vatandaş fıkrası 14 - 16 yaşını ik- mal edenlar şeklinde tashih olunur. (3953) Müdüriyeti Umumiyesinin bulunduğu binaya nakl ile 34 Salı günü kapalı bulunacaktır. “4004,