19 Temmuz 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

19 Temmuz 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

Sahife 2 Gazi Hz. sabaha karşı Istanbulu teşrif ettiler Her tarafta halk büyük tezahüratta bulundu Bolu 18 — R. geceyi Boluda geçirdiler, baştanbaşa donatılmıştı. Hz. nin misafir bulundukları hal- kevinin önünde binlerce halk te- zahüratta bulundu, fener alayları tertip edildi. Gözi Hz. Bolu hal- Kına tahassüs ve teşekkürlerini be yan ettiler. Reisicumhur Hz. bugün Düzce- ye hareket ettiler. Orada da büyül tezahürat yapıldı. Gazi Hz, mual- limlerle görüş ram edilen soğuk ayranı içtikten sonra Ada- Pazarına hareket ettiler. Adapazar 18 — Gazi Hz. bu- rada büyük tezahüratla karşılandı. Şehir şevk ve neşe içindedir. Halk şenlik yapıyor. ol. elik fırsatta İzmite gele- ceğim, bir kaç gün kalacağım» buyurdular. Isanbula muvasalet Reisicumhur Hz. dün gece saat yirmi dörtte İzmitten trenle hare- ket buyurmuş ve sabaha karşı şehrimize vâsıl olmuşlar, Haliçte iki hırsızla çarpışma Sandal yakalanınca üç bohça kıymetli eşya bulundu Evvelki akşam Haliçle Fener iskelesi açıklarında polislerle hır- sızlar arasında bir tabanca mü- sademesi olmuştur. Cibali ile Fener iskeleleri ara- ndaki boş sahile varka denilen ik bir sandalın yanaştığı ve iki meçhul adamın bu sandala giz- lice eşya yükletmekte oldukları zabıta tarafından haber alınmış” tır. Fener polis merkezi bunu du- yunca derhal bir kaç memur bir sandala binip yola çıkmakla bera- ber diğer taraftan polisin motör dairesi de haberdar edilmiştir. Bu esnada meçhul kayık sahil. (den epeyce uzaklaşmış olduğu ci- hetle polisler bunlara durmaları- Mi ihtar etmişler, fakat meçhul #andal bu ihtara ehemmiyet ver. miyerek süratle kaçmaya başla. maştar. Bu vaziyet karşisinda sandalda- ki polisler kaçanlara karşı kor. kutmak için silâh istimaline mec- bur kalmışlardır. Meçhul kayıktar kiler duracakları yerde bu defa da silâhla mukabele etmişlerdir. Bu müsademede kayıkta bulunan iki kişiden biri hafifçe yaralan. aştır. Bu sırada evvelce haberdar edilen motör dairesinden çıkan polis de yetişmiş ve meçhul ka- yığı yakalamıştır. Derhal içinde- kiler yakalanmışlar ve kayık sahi- le getirilmiştir. : Merkezde yapılan tahkikat ne- ticesinde polisle müsademe yap- Buya kalkışan bu iki kişinin tanın. pm4 Ali ve İbrahim isimlerinde ici sabıkalı olduklari anlaşılmıştır. Kayıkları aranınca üç büyük boh- saya sarılmiş bir çok kıymetli eş- Ya bulunmuştur. Eşyaler müsade re edilmiştir AKŞAM 19 Temmuz 1934 Amerikadaki grev ihtilâl şeklini almağa başladı Nev York 18 — San Fransiskoda grevler devam ediyor. Grev bü yümekte ve Kaliforniyanın her tarafına sirayet etmektedir. San ko şehri civarında yeniden 100 bin kişi grev ilân etmiştir. Alabamada 22 bin mensucat, Teksasta 8000 çiftlik, Dansburuyda| 7000 şapka işçisi, Mineapuliste 7000 kamyoncu greve iştirak et- miştir. Acele tedbir bulunmazsa bütü Kalforniyada faaliyetin dur- ması ihtimali vardır. Grev bir ihtilâl şeklini almaktadır. Grev komitesi müracaat sure kabul etmemiştir. Bu sebeple grevin daha ziyade büyüyeceği yor. Müvezziler grev ilân ettiklerinden mektuplar | birik- mektedir. Yiyecek sıkıntısı artıyor. Halle endişe içindedir. San Fransiskoda yeniden bir çok bakkal dükkân- ları yağma edilmiştir. Hükümet şehre asker göndermekte 3 yunan tayyaresi Yarın Selânikten Üç Yunan tayyaresi yarın Selâ- nikten İstanbula gelecektir. Râ kipleri bir kaymakam kumandı sında «14» tayyarecidir. Bunlar İstanbuldan sonra Bulgaristan, Romanya ve Yugoslavyaya gide- ceklerdir. Yunan tayyarecileri Yeşilköyde tayyare cemiyeti erkânı tai dan karşılanacaktır. Abdülhalik bey | Eski maliye vekili Abdülhalik İ bey gözlerinden tedavi edilmek üzere Cerrahpaşa hastanesine yatmışlardır. Abdülhalik beye sağ gözünden ameliyat yapılmıştır. “Abdülhalik beyin sıhht vaziyet- leri iyidir. Kendilerine şifalar te- menni ederiz. ii? Köpek balıkları Izmir körfezinin ağzını kapamışlar Büyük Köpek balıkları, Izmir körfezinin ağzını kapadıklarından küçüle balık sürüleri körfeze gire- memekte ve Izmirde şiddetli bir balık buhranı hissedilmektedir. Izmir balıkçılar cemiyeti Iktisat vekâletine müracaat ederek bu muzır balıkları imba için alet ol- mak üzere beş bin liralık tahsisat istemiştir. Vekâlet verdiği cevapta bu işi ehemmiyetle tetkik etmek üzere vekâlet balıkçılık mütehassısının pek yakında İzmire gönderile- ceğini ve mütehassısn tetkikin- den sonra igap eden tedbirlerin alınacağını bildirmişti Celâl bey geldi Iktisat vekili Celâl bey dün saat 17,5 ta Yalovadan şehrimize gel miştir, Vekil bey vapurdan köprü- ye çıktıktan sonra otomobille doi Tuca altıncı yerli mallar sergisini teşrif etmişler ve bir müddet ser. ide tetkikatta bulunduktan son- rahat için evlerine dönmüş lerdir. Vekil bey şehrimizde bir hafta kadar kalacaktı! Ceneral Conson, grev aleyhin- de bir nutuk irat etmiş “Grevciler, binlerce insanım ha- in lâzm olan gıdaların paklini abluka etmekle kanlı bir isyan teşkil eden bir hareket yapmışlardır. Bu hareket aynı zamanda hükümete karşı bir teh- like teşkil etmektedir ve dahili barbe sebep olabilir.,, demiştir. Sosyalistlerin vaziyeti Nev. York 18 (A.A.) — Sosya- list fırkasının milli iş komitesi Amerikadaki bütün özasına, San Fransisko grevcileri ile tesanüt- lerini göstermek üzere sendikala- rın yapacakları bütün nümayişlere yardım etmelerini bil Diğer taraftan, A rasyonu, işsizler lehine perşembe günü bir nümayiş tertip etmişi mayi amelesi Reisicum- bura telgraf çekerek seyahat den vazgeçmesini ve bizzat iht Bir evde bir kadın cesedi bulundu Ceset döşeme tahtaları altından çıktı Kasımpaşada Bedreddin ma- hallesinde Ayni Alibaba sokağın- da Fahreddin beye ait 21 numa- ralı eve kiracı olarak Bohur efen- di isminde birisi taşınmıştır. Bu &vde bir kaç gün evveline kadar da Muharrem oğlu Osman ismin- de birisi oturuyormuş ve Osman evvelki gün evden çıkmıştır. Bohur efendi dün eve taşındık 4 19'da karısı madam Ester ile birlikte €ş- yalarını odalara © yerleştirmeğe başlamışlar, bu sırada odanın bi- rinden ağır bir koku duymuş- lardır. Tahammül edilemiyecek bir halde olan bu naaş kokusu karı ve kocayı şüpheye düşürmüş ve der. hal Bohur efendi polis merkezine gidip hadiseyi anlatmıştır. Eve gelen polisler kokunun çıktığı | odada araştırma yapmışlar tan sonra akşam üzeri s patılmış bir ceset görmüşlerdir. Vaka müddeiumumiliğe * haber verilmiş ve ceset tahtaların altın. | dan çıkarilmıştır. Bu bir kadın cesedidir. Yapılan tahkikata bu evde bir kaç gün evveline kadar oturan Osmanla metresi otuz yaş- larında Nazmiye hanımın dukları anlaşılmıştır. Osmanın. Nazmiye hanımla kavga ederek kadını boğup cesedini döşeme tah- tasının altına sakladığı tahmin ediliyor. Derhal Osman aranmiş ve ken- disinin evvelki gün Cumhuriyet vapurile Rizeye hareket ettiği an- aşılmıştır. Osmanın yakalanması için Cumhuriyet vapurunun uğr- | yacağı iskelelere telgraf çekik | miştir, Ceset morga kaldırılmıştır. Şapkacılık halkında tetkikat Ankara 18 — İsmet paşa kız enstitüsü şapka ve moda mualli otur. mi Kâmile hanımın mesleği da- | hilinde tetkikatta bulunmak üze- re maarif vekâletinin teklifi üze- rine Napoliye gönderilmesine fı halletmesini istemişlerdi Grev bozulabilecek mi? Nev York 18 (A.A.) — Grev bozanlar mesleki cemiyeti reisi Bergoft, 300 adamının San Fran- siskoya hareket ettiğini söylemişti Greve devam edilirse 1000 ki gönderilecektir. Bu adamlar grev bozabilecek vaziyette muhafızlar» dır ve icabında yumruklarını kul- lanmasını bilirler. Bergoff bu su- etle milyonlarca dolar kazandığını | söylem İl Bir komünist gazetesine taarruz San Fransisko 18 (A.A.) — Ko- 'münist naşiri efkârı olan “Daily Worker,, gazetesi binasına elle- de base-boll oynu sopaları olan | birçok siviller girmiş, hiç muka- vemet görmeden ve kendilerine hiç müdahale etmeden seyirci kas lan 700 kişi huzurunda makine” leri kırmışlar, polis gelmeden ev- vel kaçıp gitmişler: Orman yangını Eskişehir civarında büyük bir yangın çıktı E ir 19 (Hususi) — Es kişehrin 50 kilometre şimalinde bulunan Sumdiken ormanlarında yangın çıkmış ve ormanın bir bu- Şuk saatlik muhiti yanmıştı Ormanın ortasında kereste ke- sen köylülerin bir ekmek fırıni yaptıkları ve fırın yandığı sırada Sıçrıyan kıyılcımlardan ormanın tutuştuğu anlaşılmıştır. Bir dikkatsizlik ne zuhur eden yangın yerine vali bey ha- reket etmiştir. Yangının müseb- bipleri hakkında sıkı tahkikata başlandı. Hava çok rüzgârlı olduğundan yangını söndürmekte müşkülât çekiliyor. Jandarma ve bütün köylüler ateşi söndürmek için ça- lışıyarlar. â Cemal bey. | Fırka idare heyeti reisi işe başladı ine tayin edilen doktor Cemal bey dün şehrimize gelmiş ve fır- ka merkezine gelerek vazifesine başlamıştır. Cemal bey, dün fırka arkadaş- tebriklerini kabul ettik- larının ten sonra vali Muhiddin beyle İs- tanbul kumandanı paşayı ziya- Cemal bey dün ka- gazetecilere münevver bir muhitte ve gençler arasında bulunmak suretile deruhte ettiği yeni vazifeden pek memnun ol duğunu ve fırka umde ve progra- mını tahakkuk ettirmek için bü- Tük bir gayret sarfedeceğini söy- lemiştir. Cemal bey bilâhare fırka idare heyeti içtimaıa riyaset etmiştir. Gürültü ile mücadele Gürültü ile mücadele için he- zırlanan talimatname üzerinde daimi encümen tarafından tetki- kata devam edilmektedir. Encümen, gürültüyü azaltmak hususunda alınması icap eden ted- birleri tesbit etmekle meşguldi Bu işin tetkikatı gelecek hafta içe- Yerli mallar sergisi (Baş tarafı 1 inci sahifede) küşat resmini yapmasını rica et miştir. Kâzım paşa hazretleri bu rica- yı kabul ederek serginin metha- teşkil eden Galatasaray lise- kurdeleyi kesmiştir. umumi kâtibi Nazmi Nuri bey, sergi komite- sinden Gani ve Hacı Recep bey- ler, sergi hakkında Kâzım paşaya izahat vermişlerdi Altıncı yerli mallar sergisi her sene açılan sergilerden daha zel tanzim edilmiştir. Sergiye şehrimizde bulunan bütün fabri- kalar ve imalâthaneler iştirak etmişlerdir. , Akşam paviyonu Bu seneki sergiye AKŞAM mü- essesesi de iştirak etmiştir. AKŞAM peviyonu, kapıdan gi. rildiği zaman sağ tarafta, 17 nu- maralı dairede bulunmaktadır. Paviyonda AKŞAM müessesesi- nin gazele, klişe, malbacılık, kü- #üphane gibi dört şubeye ayrılan faaliyeti resimler, grafiklerle gös- terilmektedi retleri, sergiyi gezerken, AKŞAM paviyonunda bir müddet kalmıç- lar, matbaa müdürü Ulvi beyden İ izahat almışlardır. Közim paşa Hz. tabedilen ki- tapların mefasetini çok takdir buyurmuşlardır. Sergide dikkate şayzn pavi- yonlardan biri de inhisarlar ida- resinin paviyoniydi. Bu p: da sigara yapan makineler,yaprak gütününü kaydıkt haline getirmektedirler. sonra, sigara Burada yapılan siyarlar ziyaretçilerin gö- zü önünde ambalâj edilerek sa- tılıyor. Sergiye mahsus sigaralar ik bir rağbet görmektedir. Viyanalılar geldi Meşhur müdafi Sesta radyoda şarkı söyliyecek Fenerbahçe takımı ile yarın Kadıköyünde karşılaşacak (olan Viyana takımı, meşhur müdafi Sesta da dahil olarak şehrimize gelmiştir. Merkezi Avrupanın, hattâ Ava Tupamn en yüksek i olan Sesta futbolculuğu kadar şarkı- cılıkta da şöhret kazanmıştır. Londra ve Viyana radyolarında şarkı söyliyen bu eşsiz futbolcu nun İstanbul radyosunda bu ak: şami bir kaç şarkı söylemeğe mus, yafakat ettiğini haber aldık. ingiliz profesyonel mühacimlen rine bile adım attırmamış olani! Sestanın bulunduğu takıma karşi sarı lâcivertlilerin nasıl ro. ile çıkmaları lâzimgeldiğini ve Fenerlilerin bu hususta düşün-' düklerini yarınki spor sütunlarisi mızda yazacağı Firmalı mektuplara damga pulü yapışlırılması doğru değil Ankara 19 (Hususi) — An- kara postahanesinden verilen fit” malı mektuplara altı kuruşluld puldan maada 10 paralık damga pulu yapıştırılmaktadır. Ankara posta müdürile yaptı Zum temasta idarenin böyle şey den haberi olmadığını öğrendim ve posta müdürü bu hususta talik, kikat yapacağını söyledi. Bu ku susta varidat umunu müdürü des «— Muamele kanunsuzdun. Firmali olsun olmasin adi mek taplara yalnız alti kuruşluk pul, inde bitirilecektir. yapıştırılır» dedi,