20 Temmuz 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

20 Temmuz 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

20 Tammuz 1934 Kadıköyündeki mühim maç Fenerbahçe muhacimleri bugün meşhur Sestayı zorlayabilecekler mi? Sari lâciverlilerle ilk maçlari- Bı bugün Kadıköy stadında oyni- yacak olan Viyana takımı, Avru panın en kuvvetli müdafilerinden Sesta ile beraber evvelki gün şehrimize geldi. Fener muhacim hattmin kar. şısında kalesine top sokturmama" ğa çalışacak Viyana “oyunculari arasında bulunan Sestanın şö eli ve oyunu hakkında pazartesi günkü spor sütunlarımızda epey malümat vermiştik, Başlıbaşına bir müdafaa teşkil eden Sesta için Fener mubacimlerinin © dü düklerini merak ederek © takım kaptanı Fikretle görüştüm. Fik- retle konuştuklarım 'mülâkattani ziyade hasbıhal mahiyetinde bir fikir denemesinden ibaretti. eden Fikretin Futbole tahil görüşle bakan oyuncular arasın- da olduğunu dünkü konuşma mızda farkettim. Fener sol açığı nın kendisinden büyüklerine te vazula, tereddütle cevap verişle- ve kanasilerini ıstarsız bir şe- bıraktı. Dün yarım saat Kadar ko nuştuğum Fikret bana saha de güzel şeyler yapan sol açıktan daha sevimli geldi. Oyununun henüz eski kıvamına gelemediği- ni, müsabaka kabiliyetinin evvek ki seneler kadar kendine kolay- lık o hissettirmediğini açıkça ve efendice söyliyen Fikreti maçlarda bazan hurçınlığını gör. düğüm Fikretten daha mütekâmil bir insan olduğunu anladım ve Fikrete meşhur Sestanin onun cenahında oynadığını ve buç maçın bilhassa Fener mühacim hattı için mühim bir imtihan oldu- Zunu söylediğim vakit makul ak- yakın düşüncelerini şöyle hu- — Evet bugün Sesta sağ oyna- dığı için bizim karşımıza. re Bu oyuncunun ike, Her halde muntazam bir Mei beki gibi sert, seri ve faulsüz oy. niyacağını düşünüyorum. Kendisi İngilizlere ve Avrupanın en kuv- vetli muhacimlerine karşı oyna mağa alışık olduğundan mizamna- menin müsait gördüğü hudut da- ilinde çetin ve atletik oynasa ge- rek... Fakat memnun olduğum bir taraf var; Viyanalılar alelömum nizami, nazik ve düzgün oynıyan insanlardır. Onların biçimli oyun- ları bize de tesir yapacağından güzel bir sistem dahilinde çalışa- cağımızı zannediyorum. Teknik oyuncuların sertliklerine taham- mül edilebilir. — Peki, bu düşünceleriniz doğ. ru ve makul... Sesta tarafından Viyanalıları zorliyabileceğinizi ümüt ediyor musunuz? — Bu kadar meşhur bir müda- fik atlatacağımızı iddia etmek kendi kendimizi kabaca © methet- Bizden daha muş olan o oyuncunun meziyetleri olacak... akınci- Bugün Fener hücum hattı kar: şısında oynıyacak Avusturya milli takımının en kuvvetli müdafii Sesta Yalnız kendimce bir şelyer tasar- uyarak diyorum ki; Sesta klö- sik inişlere, lüzumlu yerlerdeki çalımlara alışıktır. Halbuki bizim çocuklar bazan en akla gelmiye- cek vaziyetlerde çalım atar, en umulmadık yerlerden şüt çekerler. Bu yüzden Sestayı şaşırtabildiği- miz zamanlar olacaktır. Soliçle ben iyi anlaşabi karşımız- daki beynelmilel müdat mak üzere bütün gayreti lyacağım. Doğrusu İngiliz profes- yonellerinin, geçilip geçilemiyece- ği hakkında iddialara giriştikleri böyle bir adamı geçmek ve şaşır- tabilmek benim için.de bir izzeti nefis meselesi olmuştur. Kendi kendime zevk duymak ve merak- lılar karşısında bu işi de becere- iğimizi göstermek meselesi — Fikret bey, Viyana takımi- nın mühacim hattının müdafaası kadar yum, Bu dayanabilirse, mühacim hattınız olmıyacağını zarmediyo- barla sizin müdafa: talihini sık sık denemek fırsatlar rini bulmaz mı? — Efendim, bizim hücum hatti iyi oyun çıkarmazsa, arkamız ni- hayet bir dereceye kadar dayana- bilir. Eğer oyunun sikleti yalnız muavin ve müdafaa hattına ge- gerse maçi pek tutamayız. O 24 man bunalmış olacak muavinler fırsatlarda bizleri besliyemezler, Onların hücum hatları da elbet bir kaç akında bir iki gol imkân bulabilir. Bence bugün iyi bir metice ala- bilmemiz için bizim forvetin hak- kile oynaması lâzımdır. Fenerbahçe kaptamı Fikretten ayrıldıktan sonra, onun söylediği sözlerle kendi . düşüncelerimi de bir karşilaştırdım.O mukayeseden çıkardığım şahsi hüküm şu oldu: — Gelen Viyanalıların müha- cim hatları ne kadar semereli ça- şiyor bilemiyoruz. Onu bugün göreceğiz. Fakat bizim muhacim- lerin Sesta gibi bir oyuncu ö de yapacakları manevralar buz günkü maçın neticesi üstünde en büyük rolü oynıyacaktır. Sarı lâ- civertliler kale ağızlarında küçük ye vakit kaybetmiyen çalımlı sıy- rlışlarla oynıyacak tarzlarda pas- laşabilirlerse pek muhtemeldir Sestayı da şapırtamlar.... Çünkü bizim milletin sürati intikali mer- kezi Avrapalılardan daha yüksek- Çabuk manevralı vaziyetlerde bilginin verdiği faikiyet yarıya indirilmiş ve aklın işlekliğine bü- yük bir yer verilmiş olur. Onun için bizim çocuklar Allahın verdi- Ei intikal kabiliyetlerinin en faz- la iş göreceği şekillerde oynamalı. dırlar. O şekiller de, kendilerin den daha cüsseli ve daha tecrü- beli insanlar karşısmda atletik bir oyundan ziyade kıvrak ve yerden bir oyuna İacmakla mey. dana çikar. Eşref Şefik Viyanalıların en kuv- vetli oyuncuları Bugün Fener stadında maç ya- pacak olan Viyana takımının en kuvvetli oyuncuları şunlardır : Sağ müdafi: Sesta; solaçık: Çizar; sol muavin : Braun. Fenerli oyuncular bilhassa bu | üç Viyanalıyı iyi kollamalıdırlar. Boks maçı Karneraya 6000 Ingiliz lirası teklif edildi Nev York 19 (A.A.) — Elyevm Nev Yorkta bulunan ve Pariste büyük boks maçları tertip eden Jeff Dikson, Karneraya Larry Gainsjack Pctersen maçı galibi ile çarpışması için 6,000 İngiliz lirası teklif etmiş da, eylülde olacaktır. Karnera- nin manaceri Amerikada daha müsait bir teklifle karşılaşmadığı takdirde maçı kabul bildirmiştir. Jeff Dikson, bu maç yapılı. cıya kadar Paris veya Milânoda Tamagini ile Kid Chocolate ağa- sında bir gösteriş maçı yaptıra: caktır. edece ir. Maç Londra- | Balkan futbol şampiyonası Balkan futbol şampiyonasının bu sene Atinada yapılmasına ka- rar verilmiştir Balkan futbol turnovasına iştirak edecekler ara- sında türk milli takımının ismi henüz gazetelerle ilân edilmemiş- Futbol federesyonumuza da Zağrepte yapılacak atletizim birinciliklerine iştirak edeceğimize hazaran, futbol için de Atinaya gitmemiz hakkında idarecileri müsait telâkkileri memuldür. | Şirinyan ne yapacak? Mısırlı tenis şampiyonunun ısrarlı daveti üzerine bugün Fenerbahçe tenis kortlarinda bir müsabaka kabul eden Şirinyan futbol ma- çından evvel Mısırlı ile yapacağı mügaka! ip olacaktır, » Akşam, an edebi tefrikası: 37 PATRON Aş başinda o kadar ciddi görü- nen bu adam evinde ne kadar ne- şeli, ne kadar teklifsizdi. Hepsini önüne katarak büfe- ye sürükledi. Suat Rahminin peşini birakmi- yordu: — Haydi delikanlı, dedi. Vis- ki maçına başlıyalım mı? Suat Rahmi ellerini açti — Şimdiden şampiyonluğunuzu tebrik edeyim, dedi. Ben mağlü- biyeti peşin peşin kabul ediyo- O fersiz mavi gözlerinin bi kuvveti ve yaşına rağmı lam kalan bir sıra dişi sıhhati ile güldi — Fakat bugün biraz gayret etmelisin delikanli. Misafirleri- miz Lidyanın gününü azami ne- şe içinde geçireceklerdir. Bugün kızından daha görünen madam Greve aziz mi Firlerine ikram edebilmek için bü- fenin yanından ayrılmıyordu. 'Mis Lidyanın etrafına topla nan genç arkadaşları kadehleri- ni onun için boşalttılar. Erkekler viski içiyorlardı. Suat Rahmiye uzaktan olsun yetişen Grevs silme bir viski bar- dağını ona gösterdi: — Haydi arşl kadınlarla beraber Kadehini gösterdi. O zaman Grevs azametle bar dağını kaldırdı ve nefes almadan boşalttı. Kapının önündeki g: iş bak Nereden çıktığı belli olmıyan bir fısıltı ile dans teklifleri can- landı. Modalı genç kızlardan biri pi- yanoya geçti Lidyanın eline kemanı tutuştur- dular Yaşlıları o rahat koltuklara, gençleri de ortaya çeken yeni bir eğlence başladı. Kavalyesi pek az gi miyette Suat Rahmi müşkül vazi- yetlere düşmüştü. Evvelâ madam Grevsle bir vals yaptıl Didis ve bir kaç ingiliz, Ameri- kan kollejinden bir muallim ka- dınları dansa kaldırmışlardı.. Fa- kat sıra bekler gibi görünen da- iyete ilk defa iyano çalan arka- daşı itiraz ettiler. Nihayet buna da çare bulundu. Gramofonu aç- rl Şimdi Suat Rahmi ikinci dansi mis Lidya ile yapıyordu. Bu İn- gilizlerin çok sevdiği bir foks- eroktu. Genç kızlar bazı parçalari oku- güzel dans eden arkadaşına eğildi afirleriniz çok neşeli Gramofonun temposuna bi- le lüzum yok. Genç kız hafif mahmurlukla yarı kapalı ini ona çevirdi: — Siz neşeli olmaktan korkar misiniz? — Oh, bilâkis... Bugün neşe: ze karışmak fırsatını verdiğiniz. için o kadar mesudum ki! Mis Lidyanın söğüt yaprağına benziyen açık yeşil gözleri çi çeklenir gibi oldu. Baktıkça için- de yeşilden başka daha bir çok renkler Bürhan Cahit canlı bir kaynayiş vard. — Neşe, sıhhat hayatın kendi- sidir değil mi Suat bey. Iztırabi tabii görenler saadetten nasıl bahsederler. Ömrümüzün bu de virlerinde yaşamanın © manasını bilmemiz lâzim. Suat Rahmi gülümsedi: — Bunu söylemek ve istemek kolaydır mis.. Fakat yapabilmek. — O da kolaydır. Yeter ki v2 Harab arayıp bulmuyalım. Çalınan plâk bitmi Lidya hafif bir baş selâ- mile Suat Rahmiye teşekkür et &. ikinci pi kız: — Biraz balkona çıkalım ister- seniz, dedi. İçeride ne kadar ok sa sıcak var, Dans nöbeti bekliyen kadınlar ve kızlar. etraflarında kavalyo ararlarken onlar dışarı çıktılar. Serin Boğaz, Beykoza ve Beyler. beyine kadar uzayan manzara, Oldukça kuvvetli bir akıntı ih: ma yakın kayaları yalayıp ge gerken helezonlar çeviriyor. Mis Lidya bu akan denizi gör. terdi. — Biz her akşam burada ban- yo ediyoruz. — Nasıl, açıkta mı? — Ne yapalım, Bu civarda iyi bir plâj yok. Yalıda hazırlanıyo-. Tuz, rıhtmdan atlıyoruz. — Akıntı var. — Ne olur. — Şu halde mükemmel yü yorsunuz. Kalın dudaklarını büktü: — Şöyle böyle... Bu yıl henüz antrenman o yapamadım. Yaz Sonuna doğru buradan Kandilliye gidip gelmek için hiç zahmet koyarken genç çekmem. Suat Rahmi klübünün en iyi yüzücülerindendi” Moda ile Kı nalıada arasında bir çok yarışla- ra girmişti. Fakat Boğaziçi gibi cereyanları, hattâ wnaforları teh- likeli bir yerde karşıdan karşıya geçmeyi tecrübe etmemi Genç kız Hisardan Kandilliye geçmekten ehemmiyetsizce bak- sederken elinde olmıyarak bu me safeye baktı, Sonra: — Uzun sayılmaz, dedi, Fakat suları iyi bilmek lâzım, — Kaç dakikada karşıya ge geceğinizi tahmin edersiniz? Suat Rahmi pek kestiremedi — Bilmem, Fakat suları bul mak şartile yarım saatten evvel geçilebilir zannederim. — Yirmi dakika için bahse gi- ? Suat Rahmi genç kızm yüzüne baktı: — Per halde tecrübe etmiş olacaksınız... Gitmek kolaydır, fakat dönüş zahmetli olsa gerek! Mis Lidya tasdik etti — Dönüş tecrübesi yapmadık. Sanda'la geldik. İçeride sıkılanlar onların yani” pa gelmişlerdi. Hemen hepi sporcu olan genç kızlar Suat Ral minin etrafını almışlardı Mühim bir münakaşa başla maştı, Kadıköylü İngiliz ailesi Boğaz sularını biraz sert buldukları içini mesafeye nazaran mukavemetini ayni olamıyacağını iddia ediyor. lardı. Mis Lidya onlara gelecek pazar. için bir mukavemet yarışi teklif etti, Hisardan Kan: eek ve gelinecek.