20 Temmuz 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

20 Temmuz 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

Sahife 4 o AKŞAM 20 Temmuz 1934 i Münderecatımızın o çokluğu | dolayısile “İttihat ve Terakki, | İ tefrikamıı bugün dercede” dik. Okuyacularımızdan özür dileriz. Küçük sanatlar ini tebaasının hicrete mecbur olacak- larını ileriye sürerek ortalığı vel weleye vermek ciddi ve ağır başlı gazetelere yakışır bir hareket de- Zildir sanırız. 5 3 — Türkiye hükümetinin kü- çük sanatlar kanunile hiç bir 'devlet tebaasını ve bilhassa Yu- la da sabittir: Geçen sene, sanatlar kanunu tatbik edilecei bir cemile göstermiş olmak ve işlerini bu müddet zarfında rahat rahat tasfiye etmelerini kolaylaş- tırmak için bu kanunun tatbikini bir sene sonraya tehir ettik, Alâ Kadarlar, kendi gazetelerinin ya- lan yanlış neştiyatına kapılarak bu müddetten istifade etmemiş. bizim değil, i 4 — Bu kanunun Yunan tebaa- sin: istihdaf etmediği şununla da sabittir ki, küçük sanatlarla meç- gul olan Yunanlıların işlerine de- yam etmelerini temin için Türk tabiiyetine girmeleri hakkında, kendil azami | kolaylıklar güslerilmiştir. Tabiiyet değiştir. menin ns kadar zor bir şey ve uzun bir takım merasime tâbi ol duğunu, Yunanlı meslekdaşlar pek iyi bilirler, sanırız. Türkiye hükümetinin bu ulüyvü cenabin- bir çok Yunanlılar, istifadı etmişler ve kolaylıkla Türk tabi yetini kazanmışlardır. Bütün bu kolaylıklara rağmen, tabiiyetle- rini değiştirmemekte israr eden- leri biz zorla tabiiyetimize ala- mazdık. © Bütün bu izahat, hükümetimiz zin küçük sanatlar kanununu tat- bik için ne kadar geniş bir zih- niyet ve hüsnü niyetle hareket ettiğini göstermektedir. : # Bu aşikâr deliller ortada mev- « cut iken aksini iddia etmek ya yukufsuzluktan ve yahut suini- yetten İleri gelir. © Bu münasebetle, iskân kanunu ri sürülerek ortada dolaşan manasız ve asılsız bir takım de- dikoduları — tashih etmek Tuz; Güya hükümet yeni kanununun ahkâmma istinat ede- rek istediği bazı mıntakalarda €kalliyetlerden nüfusu umumiye- min yüzde onundan fazlasının kalmasına müsaade etmiyecek imiş... Bu rivayetlerin biç aslı esası yoktur. Bu kanun, hariçten memleketimize gelecek olan lerin is- yan muhtelif un- taallüku yoktur. Diyarıbekirde (Baş tarafı 1 inci sahifede) lerini kaybettirmeki için bir müddet gizlenmişler ve gene ele geçmek ten korkarak Diyarıbekire girerek burada saklanmağa karar vermiş- lerdir. © Daima uyanık bir vaziyette bu lunan zabıta bu tasavvuru haber almış ve Diyarıbekirin Mardin ka- pısı karakolu komiseri Abdürrah- man bey, iki şeriri Alipaşa mahal lesi civarından şehre girerlerken bir hadiseye meydan vermeden yakalamıştır an sırf Yunanlı dostlarımıza | ve bugün memle- | | | Emldk ve Eytam Bankasılânları | - | Hesap Gayrimenkulun bulunduğu mahal İcra No ihale taribleri No. 233 Unkapanmda ibni meddas mahal- 933/204 Birinci artırma 1/8/34 lesinde atik pıçakçı cedit kâni ci A1 Paşa'sokağında atik 1 cedit 3 No. h maa bahçe hane, Samatyada Koca Mustafa paşa 934/923 Birinci artırma 20/8/34 mahallesinde Demirci Oskıyan İkinci O, 34 sokağında 49 No lı bir bap hane Beyoğlunda Hüseyin ağa mahal- 934/929 Birinci artırma 20/8/34 lesinde Karga sokağında eski 5 inci 93 yeni 9 No İl apartıman | Şehzadebaşında Feyziye cadde- 934/1178 Birinci artırma 20/8/34 sinde 28 No lı bir bap hane Ikinci 419/34 Kanmpaşada Bedrettin mahı Açık artırması 31/7/34 lesinde Şimal sokağında yeni 5-7 No İı apartıman Kasımpaşada Bedrettin mahal- 934/14 lesinde orta, şimal sokağında eski $ yeni 2 No. bir bap hane İ — Yukarda mahalleri gösterilen emlâkten 233, 318, 520, 538 ikraz hesap No lı gayrimenkuller Istanbul Dördüncü icra memurluğu ve 708, 606 hesap No hı gayrimenkuller ise Istanbul ikinci iflâs me- murluğu tarafından bizalarında gösterilen günlerde öğleden sonra saat İ4 den 16 ya kadar açık artırma suretile satılacaktır. Işbu Gayrimenkullerden kendisine ihale edilen kimseye Bankamız. tarafından yüzde elli “ *, 50,, nisbetinde ve ahkâmı mahsusası 318 520 934/14 Açık artırması 31/7/34| 'dairesind. azatta bulunula. ilân olunur. Yüksek Mühendis Mektebi Satınalma Komisyonundan: Mektebimiz Elektro - Mekanik Şubesi için kapalı zarf usulile bir Münakasası 22/9/934 pazartesi mat “14, te yı Isteyenler şartname ve teferrlatını bedel mukabilinde mektep veznesinden tedarik edebilirler. Münakasaya gireceklerin muayyen saatten evvel, muvakkat temi- Datlarım vezmeye yatırdıklarına dair makbuzlarla sajr evrakı lâzmeyi multevi kapal zarfların komisyona tevdi etmeleri lüzumu ilân olunur. o (5926) Sirkeci Gümrüğünden: 161/934 tarihine müsadif pazartesi günü aleni surette müzaye- deye konulan 641 adet muhtelif kaçak saatlerin bu kerre verilen bedel haddi lâyık görülmiyerek tekrar 24/7/934 tarihine müsadif lı günü tekrar satılacağı ilân olunur. (4026) İstanbul Gümrükleri Başmüdürlüğünden: Cumhuriyet Merkez Bankasına bedelleri yatırıldığı halinde kon- tenjanın istirdadından ve son tevziatta da kontenjan sırası gelme mesinden dolayı gümrükten çekilmeyen ve bedelleri de Bankadan geri alamayan İtalya eşyası için Istanbul gümrüklerine gümrük beyannamesi veren tüccarların beyannamelerile ait oldukları güm- rüklere üç gün zarfında müracaatları olunur. (4048) Şehir haritası için Tokat belediye reisliğinden: 1 — Yapı ve yollar kanunu mucibince Tokat şehrinin 1/500 ve 1/2000 mikyasında bali hazır haritası ile 1/1000 mikyasında tesviye münhanile bir haritası yaptırılacaktır. 2 — Hali hazır harita tesbit edildikten sonra yollar kanununda yazılı fenni şerait dahilinde 1/2000 mikyasında şehir müstakbel plânı yaptırılacaktır. 3 — Bu işe gireceklerin nafıa vekâleti ve harita umum müdür. lüğünde fenni ehliyetleri tasdik edilmiş bulunması lâzımdır. 4 — Yapılan plân mafa vekâleti imar müdüriyeti umumiyesince tasdikini müteakip bedeli tesviye edilecektir. 5 — İş 5/7/934 tarihinden itibaren bir ay müddetle kapalı zarf usulile münakasaya çıkarılmıştır. İsteklilarin 150 hektar üzerinden teklif edecekleri bedel ©, 7,5 buçuğu nisbetinde muvakkat te: pat akçelerile ebliyet vesikalarını ihale günü olan 5/8/934 tarihine müsadif pazar günü saat 15 te belediye encümenine tevdi etmeleri lüzumu ilân olunur. (5883) Yüksek mühendis mektebi satın alma komisyonundan: Fizik lâboratuvarı için lüzumu olan Optik cihazları 30/7/934 zartesi günü saat “14, te İcra edilmek üzere aleni münekasaya konulmuş olduğundan taliplerin şartnamesini görmek üzere mektebe müracaatları ve münakasaya gireceklerin temsil eyledikleri fabri- kaların resmi vekâletnamelerini bâmil balunmaları ve muayyen saat- ten evvel muvakkat teminatlarını mektep veznesine yatırmaları olun (5716) Ankara Yüksek Ziraat Enstitüsü Rektörlüğünden: Yüksek Ziraat Enstitüsünün kalöriferli binalariyle sobalı binaları- nın beş aylık tesbini kapalı zarf usuliyle münakasaya konulmuştur. olanlar şartnamesini görmek için enstitü muhasebesine ve mü- ya iştirak içinde “47,5 teminatlarıyle, ihale günü olan 4 tos 934 tarihine müsadif cumartesi günü saat 15 te enstitü lere ve ihale komisyonuna müracaatları. (8892) İ : I istanbul belediyesi ilânları I : l Cağaloğlunda Hadım Hasan paşa medresesinde yapılacak tamiratı Karagümrükte Mesih paşa medresesinde teminat 40,5 Hra yapılacak tamirat Ai Galata 18/165 No. dükkân tamiri Eke Beyoğlu itfaiyesi Elektrik tesisatı İS Yukarıda yazık mahaller pazarlıkla tamir ettirilecektir. Talip olanlar hizalarında yazılı teminat akçesi makbuzu ile 22/7/934 pazar günü saat on beşe kadar Levazım müldürlüğüne müracaat etmelidirler. “4046, Mühim ilân Posta T.T. baş Müdürlüğünden: Bulgaristan, Yunanistan, Yugoslavya, Romanya, Macaristan, Lebis- Han, Avusturya, Çekoslavakya, Isviçre, Italya, Vat Fransa, Almanya, Lüksenburg, Danzig serbest şehi menk, Danimarka, İsveç, Norveç, İngiltere, Irk Mısır, Filistin, Suriye ve Lubman cumhuriyetinin memleketimizle milletler arası telefon konuşmaları hizmetine açık bulunduklarına ve ecnebi mem- leketlere 1931 senesi nihayetlerine doğru başlıyan telefon bizme- tinin az zaman içinde süratle inkişaf ve ticari, iktisadi, hayali işler üzerinde halka sayısız fayda ve kolaylıklar temin etmekte olduğu muhterem halkımıza ilân olunur. “4038, Gayri mübadiller takdiri kıyet komisyonundan: 21 Temmuz cumartesi 1276 No.dan 1311 No. ya kadar. e) a a pr dili. “İvi > 25 . çarşamba 1338 , 370 , Karar numaraları yukarıda yazılı gayrimübadillerin yözde 25 be- Sabiyle bonoların almak üzere bizalarında gösterilen günlerde ko- misyona müracaat etmeleri, “4050, * | istanbul Evkaf Müdürlüğü ilânları | * | Kıymeti mubammenesi ia, 9500 Galatada şahkulu mahallesinde Galata mevlevibanesi arka cihe- ine müsadif bulunan Yeniyol sokağına cephe teşkil eden İskender paşa vakfından “1850,, metrodan ibaret olan arsa ağustosun 15ci Şarşamba günü saat 15 te pazarlıkla satılacağından taliplerin yüzde yedi buçuk nisbetinde pey akçelerile beraber mahlilât kalemine müracaatları. “4034, İstanbul Gümrükleri Baş Müdürlüğünden: 25, 30 Haziran ve 5, 10 Temmuz 934 tarihli satış ilânimizda yazılı 14 üncü fasla ait eşyanın müzayede tarihi tatile tesadüf etti- Zinden müzayedenin bir gün sonraya yani 24/7/934 tarihine talik edildiği ilân olunur. (4049) - Gemi satış ilânı Denizyolları işletme müdülüğünden: İdaremize ait Mahmut Şevket paşa, Gelibolu ve Ereğli va- porlarile Akay işletmesine ait Fenerbahçe, Y: Ihsan vapurları 30 temmuz tarihine müsadif pazartesi günü saat 14 de kapalı “zar usulle sablacaktır. Gerek şartnameyi almak ve gerekse müzayedeye iştirak etmek için idaremiz levazım şef- liğine müracaat olunması. “3770, Tepebaşı belediyo bahçesindo. Şehir | tlyatrosu sanatkirları tarafmdan “bu akşam saa 2i,d0 da: Adalar Revüsü 14 tale Yazan : Ekrem Reşit Besteiyen: Cemal Reşit Memur aranıyor Matbuat umum müdürlüğünün Fransızöayı ve Fransız kültürünü iyi kavramış Fransızcadan Türk- geye ve bilhassa o Türkçeden Teşekkür Genç yaşında henüz” hayatına doy- madan ölen kardeşim - Süphinin gerek cenaza marasimine iştirak «denlere gerek. telgraf ve mektupin böyük kederime işlirak etmek Jalunda bulunan zeval muhteremeye ayrı ayrı teşekkür etmeme imzân balunmadığından derin minnet tarlığımın izharına muhterem gazeteni- zin delâletini rica eylerim. Kardeşi Mühendis Adalar Revüsü Davetiyeleri “Adaları Güzelleştirme Cemiyetin- den: Geçen perşembe akşamı Yat klübünde verilen «Adalar Revi sün temsilinde havanın fenalığın- Fransızcaya pürüzsüz tercemeye teyenler on beş gün karada matbuat umum müdür lüğüne yazı ile müracaat etme- lidir. Teşekkür Düçar olduğu hastalığın zalim pençe sirden kurtulamayacak ölen aziz zovcim Rüfavımın osnaza merasimine, ve hendz Dir buçuk yaşinda yetim kalan çok sev- gili yavrusu Erdinç Haşim'in ve ebediy- Yan kederdide kalan kalbini teseliya gelmek Ihtfanda bülenan bütün arkadaş larına ayrı ayrı minnetiarlğımı ve te- gakkürlerimi muhterem gazeterizla tak- düm eylerim fendi, Haremi Gezin Tilat dan dolayı hazır bulunamamış ve- ya erkenden avdet mecburiyetin- de kalmış zevatın nezdinde bulu- nan davetiyeler 16 ağustos perşembe akşarmı verece- Zi müsamerede dahi muteber ola- caktır. Şehir tiyatrosu artistleri Adalar Revüsünü Tepebaşı bah- gesinde temsile başladıklarından bu davetiye sahiplerinden arzu edenler 16 ağustos akşamını bek- lemeksizin bahçeye girmek ve temsilde bulunmak hususunda bu davetiyeleri kullanabilirler. cemiyetin v