28 Ağustos 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

28 Ağustos 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

Bahife 10 AKŞAM . . Gö 1934 TURKiYE ZIRAAT BANKASI BiRİKTİREN RAHAT-EDER Ankara Yüksek Zama İenstitüsürektörlüğünden 1 Bu sene Yüksek Ziraat Enstitüsünün Ziraat ve Or- | man Fakültelerine meccani leyli ve ücretli leyli ve nihari erkek ve « : Türk tab'asmdan olmak ( Ecnebiler hususi talimataamesine göre kabul edilir). b: Lise bakaloryasını vermiş bulunmak. €: Leyli olacak talebenin yaşı 17 den aşağı 25 den yukarı olmamak. d : Mesleklerinin icap ettirdiği beden kabiliyeti ve sağlamlıkları bakkında tam teşekkülü hastanelerden sıhhat raporu getirmek ve aşı #ahadetnamesi vermek. & : Belediye veya polis merkezlerinden büsnühal mazbatası mek, 2 : Enstitüye girmek isteyenler yukarıdaki vesikalarla birlikte 6 kıt'a fotoğrafı bir istida ile doğruca Ankarada Yüksek Ziraat enstitüsü rektörlüğüne göndermelidirler. 3 : Müracaat Zamani Temmuzun onuncu gününden Eylülün sonuncu gününe kadardı 4 : Evrakı tam olmıyanlar En , kabiliyeti bedeniyeyi haiz olmayanların kaydı silinir. 5 : Leyli meccani talebeden staj veya tahsil devresi için de stajını veya fakültesini bırakanlardan veya cezaen çıkarılanlardan bükü- metçe yapılan masrafı ödeyeceklerini daire enstitünün vereceği nümuneye göre noterlikten musaddak kefaletname vereceklerdir. 6 : Vaktinde tam evrakla müracaat etmişler arasından kabul edilecek talebe diploma derecesine ve müracaat tarihlerine göre İ tefrik edilecektir. 7 : Ziraat, Baytar, Orman fakültelerine almacak talebeler, Tabil ilimler fakültesinin 1, 2, 3 üncü sömestrelerinde mevcut dersleri de takibe meburdurlar, iraat fakültesine alınacak talebe Ankarada de on ay staj göreceklerdir. Talebeye bu staj müddetince yemek ve elbise masrafları karşılığı olarak 30 lira aylık verilir. Harcerah verilmez. i 9 : Ücretli leyli talebenin ücreti üç taksitte ödenmek üzere 275 icadır. 10 : Ücretli leyli talebe tercih olunur. Kabul şartlarını haiz olan nihari talebe için miktar tahdit edilmemiştir. (5704) AKŞAM KİTAPHANESİ NEŞRİYATI ASYADAN Gazi Orman Ekmek fiatı Istanbul belediyesinden: Ağustosun yirmi dokuzuncu gününden itiberen Ekmek dokuz kuruş Francela on üç kuruş yir Cafer Fahri beyin eserleri Tavukçuluktan nasıl para kazanılır? 25 kuruş Tavukçulukta muvaffakıyetin sırrı 26 kuruş Tavukları çok yumurtlatmak için Tavuk meraklılarına çök. lüzumlu bir. kitap 80 sahife » 25 kuruş Tevzi yeri AKŞAM KITAPHANESİ 121, Ankara enddesi Dr. Hafız Cemal Dahiliye mütehassisi — Cuma ve pazardan başka günlerde öüleden sonra saat (24 den 6) e kadar İitanbulda Divanyolunda (118) mu: paralı husust kabinesinde hastalarını Kabul eder, Munyenehane ve ev telefo. nu: 22398, Yazlık ikametgâh telefonu Kandilli 38 — Beylerbeyi 48, “B, film mucibince kefeleri terazi kolunda bulunan menşurlara asılı olma yıpta bağlı olan terazilerin istimali yı Binmenaleyh terazi kollarının iki başında ve bıçak şeklinde jçelikten yapılmış menşur denilen mesnedi bulunmıyan ve kefeleri taşıyan zincirlerin birleş- tiği yerde menşurlara serbesten asılabilmek için yatağı veya askın olmıyan terazilerin müsadere edileceği ve kullananlar bakkında zabıt varakası tanzim edilerek Cumhuriyet Müddeiumumiliğine tevdi olunacağı ehemmiyetle ilân olunur. (5189) Gayrimübadiller Takdiri Kıymet Komisyonundan: 29 Ağustos çarşamba 1662 numaradan 1699 numaraya kadar Karar numaraları yukarda yazılı Gayrimübadillerin yüzde 25 hesabile bonolarını almak üzere hizalarında işaret edilen günde Komisyona müracaat etmeleri, (5197) Nafia Vekâletinden: Bursanın Gölbaşı mevkiinde yapılmakta olan Toprak bende ait dip savagın muhammen bedeli 14840 lira olan Vana, Kapak ve Boru tertibatı kapalı zarf usuliyle münakasaya konulmuştur. Münakasa 17/9/934 taribine müsadif Pazartesi günü Nafın Vekâleti müsteşarlık makamında icra edilecektir. Talipler mukavele ve şartnamede muvazzah olduğu üzere malze- menin cins ve nev'ine göre toptan Fiat teklif edeceklerdir. Taliplerin tekliflerini “2226, liralık muvakkat teminat va Ticaret odası vesikasile münakasa saatından evvel münakasa komisyonu riyasetine tevdi etmeleri icap eder. Talipler bu husustaki şartnameleri Vekâleti Malzeme Müdürlüğünden alı İstanbul Milli Emlâk Müdi Fatihte Kasap Üveys mahallesinin Aynali çeşme sokağında 10 No lı bahçeli Ev Bedeli defaten ve peşin verilmek şartile 1229 lira muhammen bedel üzerinden açık arttırma usulile satılacaktır. İstek- lilerin 5/9/394 çarşamba günlü saat on dörtte 95 liralık teminat akçelerile müracaatları. o (M) (4756) Istanbul Maarif Müdürlüğünden: Ecnebi ve Ekalliyet mektepleri talebesinden eylil mezuniyet im- tihanına girmek için kaydedilmiş olan talebenin hemen İstanbul maarif müdürlüğüne müracaatları, “5196, at 15te ız olarak Ankarada Nafıa “5149, BİR GÜNEŞ DOĞUYOR : İSKENDER FAHREDDİN Büyük göçten va kuraklıktan evvelki devirlere alt Büyük tarihi roman Yeni çıktı Bu eser muharririn en fazla rağbet görmüş tarihi romanların- dan biridir. Türklerin ( Büyük göç) ten ve ( Kuraklık) tan evvel orta asyadaki yaşayışını ve ( Büyük gör) ü hazırlıyan kuraklığın nasıl ve nereden başladığını yeni tarihi vesikalara ve (Türk tarihinin ana hatlarına ) göre ve pürüzsüz bir Türkçe ile anlatan bu kitap günün en mühim eserlerinden sayılabilir. Bu itibarla ( ASYADAN BİR GÜNEŞ DOĞUYOR ) romanını hem yeni nesle, hemde roman meraklısı karilerimize tavsiye ederiz. Romanda on bin senelik bir Tork destanı olan AYDIN İla YILDIZın (Altındağ) da uzun seneler kaldıktan socra (Lâyematluk kuyceti) ri nasi buktuklarını ye Boyülk güçte bir çalan kazı olan ( YILDIZ) ın (Alageyik ) ka: ilesinin kaşına geçerek garbe doğru nasl indiğini böyük bir zevk ve merakla okuyacaksınız. Yazan hassatan Büyük kıtada 272 sahife — Fiyeti: 80 kuruş Istanbul Cumhuriyet Müdeiumumiliğinden: Istanbul Umumi hapishane ve tevkifhanesiyle Üsküdar hapishanesi Için mübayaa edilecek 59 bin kilo mangal kömürü ile 600 çeki odun münakasaya vazedilmiş olduğundan talipleri şartnameyi gör- mek üzere her gün Adliye Levazım dairesine ve münakasaya iştirak edeceklerin 12/9/934 Çarşamba günü İstanbul Vilâyeti muhasebe- ciliğine müracaatları ilân olünur. (4933) Nafıa vekâletinden: Vekâlet ihtiyacı için muhtelif ebatta muhammen bedeli 1400 lira olan 9 adet halı pazarlıkla alınacaktır. Pazarlık 6/Eylül/1934 tarihine müsadif perşembe günü saat 15 te vekâlet malzeme müdürlüğü makamında yapılacaktır. vesikası ve 105 Taliplerin cari seneyo mahsus Ticaret odası liralık muvakkat teminatlarının merkez muhasebeçi dair olan makbuzla birlikte aynı gün ve saatte mürai dır, Bu husustaki şartnameler malzeme müdürlüğünden meccanen tedarik edilebilir. “5166,