28 Ağustos 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

28 Ağustos 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

Üzümle tedavi Üzümleri kışa saklamak usulü stos ve eylül ayları Avrupa- üm kürü zamanıdır. Fransa- da, bilhasın Almanyada iyi üzüm yetiştiren ve bu sayede kür ya- panları celbederek şöhret bulun köyler vardır. Kür yapanlar bu köylerde kala- k sabah erkenden bağlara gider- ler ve kütüklerden kopardıkları taze üzümden bol bol yerler öleve akşam yemeklerinde bol yemek suretile küre devam ederler, Üzüm kürünün vücuda fevkal âde faydası vardır. Mide ve bı Zırsakları dinlendirir ve vücuttar ki zel toksinleri) çıkartır. Memleketimizde bu kadar bol yetiştiği halde kürü yapan pek az kimse vardı Yalnız bu küre başlamazdan evvel bir doktora müracaat ede- rek vücudun bu küre tehammülü olup olmadığı sorulmalıdır. Üzüm kürünü muhakkak bağa giderek yapmak şart dı Çü rüksüz, taze ve olgun üzüm satın alınarak bu kürü evde yapmakta mümkündür. Kür müddetince sabah öğle ve akşam yemeklerinde üzümden baş- ka bir şey yememelidir “.. ve nefis ü Kışa üzümü taze olarak muh faza etmek için seyrek taneli çü- yüksüz salkımlar intihap etmeli. Mektup mühürlemek için kull milan balmumunu almalı, yakarak üzüm salkımlarının saplarına akıt- malı, Her salkımı bir sicimle bağ- lamalı bir çenber üzerine asmalı Yalnız salkımların biribirine si rünmemesine dikkat etmeli. Çen- beri de bir iple ve rutubetsiz bir yerde tavana asmalı, Arasıra üzümlerin çürüyen taneleri olurs: Üzümleri kepek içinde muha- faza etmekte kabildir. Bir tahta sandık. içine kepek koymalı üze- rine çürüksüz üzüm salkımlarını dizmeli üzerini beş altı santim yüksekliğinde kepekle örtmeli, Bir kat üzüm bir kat kepek olarak sandığı doldurmalı, ve rutubet ol- sıyan bir odada muhafaza etmeli, Meyvalı kek 180 gram tereyağ, 125 gram şe- ker, 180 gram un, 125 gram kuru üzüm, 125 gram meyva şekerle mesi, 3 yumurta, rendelenmiş li mon kabuğu almalı. Yumurtaları şekerle çırptıktan sonra içine unu katmalı ve vur- makta devam etmeli. Tereyağıni ateşte ısıtmalı, üzümü ve küçük parçalara taksim edilmiş meyva şekerlemesini karıştırılan hamura: ilâve etmeli, bir müddet karıştır. dıktan sonra yağlanmış bir tepaye dökerek hafif fırında iki saat pir girmeli. Çiriyi Iyi çakmak için Çivi çakarken sert tahtaya te- .sadüf edilir. Çivi bi irlü batmaz ve kıvrılır. Tahta ne kadar sert olursa olsun eğer çivi çakılmazdan evvel yağa batırılırsa kolayca sap- lanır, Yazın giyilen ince elbiseler ye- yine mevsimlik hafif yünlüleri ter- cih etmek zamanı yaklaşıyor. Son- bahar modellerinde nazarı dikkati celbeden yenilik eteklerdeki pli- selerdir. Resimde görülen model lerin hepsi zarif ve sadedir 1 — Çam yeşili ince yünlüden yapılan bu elbisenin eteği yarıdan aşağısı plisedir. Bluzun önünde ve kol kapaklarında ayni pliseler tera olarak konmuştur. 2 — Lecivert yünlü jerseden elbise, Eteğinin iki yanı plisedir. Kemeri ve iki düğme ile iliklenen kravatı ve yakası beyaz üzerine lâcivert karolu jerseden yapıl: ir. Evlerde olsu, apa olsun, kapıdan girer girmez dar ve loşça bir antre bulunur. Bu antreyi büyük ve ferahlı göster. mek için aynalardan istifade et mek en iyi usuldür. Resimde görülen aynalar bunu #emin ediyor, Birinci resimde duyara asilan aynanın önüne renkli yağlı boya AKŞAM 28 Ağustos 1934 | 3 — Mavi yünlü etaminden yı pılan bu elbisenin bluzunda işle- nen ajurlar bir bolero hissini ver- Tabak ve bardakları kırılmaz hale getirmek Sofra bardakların ve tapakla- rını kırılmaz bir hale getirmek işin bunları bir tencere içerisine | yerleştirmeli, üzerlerini yağmur suyu ile doldurmalı ve ateşe koy- malı, Su fıkır fıkır kaynadıktan sonra Tencereyi ateşten indirmeli. Su soğuyuncıya kadar tabak ve bar- dakları içinde bırakmalı, Bundan sonra kullanılan bu bardak ve te- baklar pek güç kırılır. öle Boyanmiş takin bir sandık asil. miştir. Bu sendiğin içini çinko kapla- tarak toprak doldurmalı ve bura- ya güzel renkli ve uzun müddet çiçek açan bazı ens çiçek dikmeli, | Xahut sandığin içine koleyca de- | Blgtirilebilmeki için saksılar kön- | malıdır, Aynanın yukarısına çam- mektedir. Eteğindeki pliseler ayni ajurla eklenmiştir. 4 — İpek ve yünle karışık bir kumaştan olan bu elbisenin eteği- nin önünde ve arkasında ikişer pliseli parçalar vardır. Yakası ay- ni kumaştandır ve önü, yanları ve arkası plise yapılmıştır. Belinde enli pembe kordelâdan bir kemeri vardır, 5 — Gri yünlüden elbise, Eteği- nin yarısı plisedir. Bluzuna dört büyük kırmızı düğme ile Hiklenen parçanın iki yanına ince pliseler konmuştur. Ayni pliseler kolunda da vardır. Kemeri kırmızi bir toka ile iliklenmektedi, 3 mn dan uzun bir elektrik lâmbasi kon. muştur, ikinci resimde duvara asılan ay- manın altına iki katlı bir etajer konmuştur. Bunun üzerinde bir vazo ve iki biblo vardır. Aynanın iki yanına üçer tane uzun elektrik Jâmbası konmuştur. Bu Iâmbalar gece yanınca gayet iyi bir. işık vermektedir. Meyva lekeleri Çıkartmak için en kolay usul Meyva mevsiminde bulunuyo- ruz. Renkli sofra örtülerinde ve yıkanamıyan elbiselerde meyva lekeleri oluyor. Bunları çıkartmak kükürt buharına tutmak en iyi çaredir. Lekeli kısmı ıslatmalı ve gere- rek tutmalı, Bir beyaz kâğıdı hunl şeklinde bükerek lekenin: altına tutmalı, Huninin dar tarafı yukarı enli kısmı aşağı doğru olmalıdır. Huni altına bir iki kibrit yak- malı, çıkan kükürtlü duman leke- yi bitirir. i Yalnız kibritleri yakarken elbi- seyi yakmamağa dikat etmelidir. Limonları muhafaza Limonları uzun müddet taze ve sulu olarak muhafaza etmek için su dolu bir kavanoza yerlestirmel Haftada iki defa suyu değiştire- rek, taze su doldurmak kâfidir. Tahta üzerindeki yağ lekeleri Masanın tahtası üzerinde yağ lekeleri olursa, lekeyi hemen ince tuzla örtmeli ve ovmalı, Tuz bir müddet bırakılırsa, leke zail olur. Koktey tarifeleri Taksimde R. ve Y. harimlere Kökteyin artk Avrupada mo geçmistir. Size bir kaç tanesinin: teri bini yazıyoruz 1 — Cambridge cocktsil; Büyük bir su bardağı. yarına kadar ince kı mış buzla doldurunuz, üzerine dür damla bitter dört damla curaşo iki tatlı kaşığı ince toz şeker alınız. Ça huk. karıştırarak üzerine bir kadeh (Madere şarabı) biraz vbitky koyu nuz, urun saplı kaşıkla iyice mir. Bu eriyince küçük kadeh sim ediniz, ve hey kadehin içine bir parça limen kabuğu atınız. Yal limon kabuğu zar gibi ince ve sari olmalıdır. İçinin beyaz kısmı temizleni melidir. 2 Kahe coektsil: Bir sn barda öm yanya kadar iyi cins konyakla doldurunuz, iki katık toz seker, bir mik- tar ince kınlımış buz koyduktan sonra üzerini evvelce pişirilmiş. ve soğumuş! alafranga kahve ile doldurunuz. Bir iki, dakika sonra bardağın üzerine kö” pük çıktığı zaman kadehlere ederek misafirlere ikram ediniz 3 — Vin Yarım bare dak taze sıkılmış üzüm suyu içine yaz sım limonun suyu, bir Ükör kadehi chery (vişne Jikürü) ve ince kimi buz koyarak karıştışmalı.. Soğuyunca kadehlere taksim etmeli ve her kade- bin içine bir iki üzüm tamexi atarak. ikram etmeli terim coektail ilama ve misafir NM hanıma: 1 — Bir genç kadın evinde ipek pijama veya robdöşambr ile, me kar dar şik oluran olsum, ancak en samimi kadın arkadaşlarımı kabul edebilir. Er- kek misafir ve resmi kadın ziyaretçi bu kıyafette kabul olunmaz. 2 — Beyaz danteli parçalanmadan ik ve krem rengini vermek. olik sabunlu su içerisine danteli bat mp bir çeyrek kadar bırakınız. Dan teli katiyen gitilemeyiniz. Elinizle haz Bifçe yoğunumuz, ve ılık su içerisinde çalkaladıktan sonra, gayet koyu çay menkun içerisine batınnız, bir müddet sona halilçe sıkarak çıkarınız ve iki havlu arasına sararak kurumağa bıra kımız. Hahf nemli iken lık ütü ile ütüleyiniz Dantel verilecek krem renk için küçük bir parçasını çaya balırarak İs tediğiniz yengi buluncaya kadar tecr. be ediniz, 3 — Senleşen saçları yumuşatmak için baş yıkanmazdar evvel. zeytin ile masuj yapmak bir iki saat sonra başı yıkamak iyi meticeler verir 4 — Kepeğe karı baş yıkadıktan sonra bol sü ile çalkılanması Kâzımdır. Yarım çay fincanı sirke, yahut limon suyunu sağlara dökerek biriki dakika masaj yapmalı, sonra ene saçları su ile çalkalamalı. Bu. suretle yıkanan saçlar yumuşak, purlak ve kepeküz olur. 5 — Saçlarınızın siyah. yengini muz hafaza ve koyulaşması için gayet koy çay merkuu ile: çalkalayınız. — a mn GER