27 Eylül 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

27 Eylül 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

27 Eylül 1934 Kasından 803 uyudu! “yi 2d tin yani LE Over hanim başını çevirdi. Tavşan oha teşakkar ediyordu: “Giy. iv hanım yolumuz bir, hay- Sesleri le Tay Bu otel kırk katlıdır. 81.337 melre murabbar bir sahayı işgal eder. Otel 11.000.000 tuğla ile ya- pilmıştır. Otele ilk girenlerin yolla. Tini © kaybetmemelerine © imkân Otelde oturanlara, otelin bir âm verilir. Otelde oturanlar, bu Bakarak gidecekleri yeri, etmek gibi bir şeydir. sana lâzum olan her şey vordr: Doktor, banka, eczacı, Berber, sinema, telsiz istasyonu, otomobil, Her odada radyo ve tel. ——. halde acayip evler olduğu muhakkak. üyordu, Kümes sahibini taraladiğin! hatı 7) iy Hiz N ağar Onu terliği pek < İyi etlim,, Ar Xx. İf İletim. Ar Bu gördüğünüz köy evvel zaman köyü değil Amma yamyam değillerdir. Sade evlerini, kıyafetlerine benzeterek yaparlar. Her Yurduna döndü. Ölen Tavuk hanımı yıp göğe kabarıyordu. Çok le kendi Kendine konu A La görünce Tavşan yavrular dışarı çıktı. Elele verip hora tepmeğe başladılar: Aşkok- sun Civciv hanım bizi © kümesten Kurtardı, Yoksa hepimizi . pişirip yiyeceklerdil., siz vardır. Hattâ otelin garı da mevcuttur. Hususi trenle gelenler, otelin garına kadar ulaşırlar. Amerikada her şeyin istatistiği vardır. Yolların sayısı: 4.702 dir. Yollardan günde elli bin hayvan geçer. Her on bir kişide bir kişinin hususi otomobili vardır. Taksi sa- yısı: 23.628 dir. Nev-Yorkta 4.180 su yolu, 480 yeraltı yolu vardır. Nev-Yorkta tiyatro sayısı: 800 338.140 kişi tiyatrolarda otu- yacak yer bulurlar. Hastane sayısı 138 dir. 33.535 yatak vardır. Dok, tor sayısı: 11.575 dir. Nev-York mekteplerinde mual- lim sayısı çoktur. 1.190.000 tale- Beye, 38.433 muallim düşer. © ağustos 084 te hil bilmecamizi doğru halledenlerden » Kad köy 4 inci fik mek tep talebesinden Metin bay ikinci hediyemiz olan. İş bankası kum- barasımı kazanmış ve hediyesini almıştır Yamyamlar ölkesi Kongoda yerlilerin köyüdür. Avcı Her seferinde vuramıyorsun. im bozuk galiba, — Hayır, bu sene kurşun pahali diye, kuru sıkı doldurdum. — ————— — Sizi biribirinizden nasıl ayırt ederler — Dayak yerken kardeşim faz Hz Atila B. Muazzez. Ahmet B. Dünyanin her yerinde açık © hava mekteplerinin sayısı çoğaldı. Artık ço- culları sinflarda okutmuyorlar, kırlar da, bahçelerde okutuyorlar. Resimleri. mizden açık hava mekteplerinde iki manzara görülüş BEŞ KART BİRİKTİRENLER Akşam Bilmecesi İsim: E7 Eşli 994 D. B.Y. EA Yukarıki harfleri öylesine bi- tiştiriniz, ki size dilimizi kutluladı. ımız geçen mutlu günü hatır. latsın, RM LA, Bilmecemizi doğru halledenler- den birinciye: Bir fotoğraf maki. İkinciye: Resimli hayvanlar Üçüncüye: Bir mürekkepli kalem; ayrıca 200 okuyanımıza muhtelif hediyeler veril analım, dan tutmuştu. Ki ld, bular — Sen Hero'ile Leandrenin ef- sanesini bilmiyor musun... Eski Yunan masalı bu, iyorum, anlat bakayım. — Evvel zamanda Hero rin de bir kız varmış. Denizin bir ke- narında o, öbür kenarında nişan- lust Leandre yaşarmış... — Demek aralarında deniz varmış? mek için, ta öbür kıyıya kadar yü. zermiş... Yüzdüğü mesafe de yüz yetmiş beş milmi Zerek gidermiş. çıkmış. — Vapura binseydi. e | Hergün yü- ir gün fırtına bilmecemizi doğru hal edenlerden Bayramiş Mili zafer (lk mektep, talebesinden Turhan bey üçlines hediyemiz. olan kitabı kazanmış, ve hediyesini almıştır. Evvel zaman içinde, Bu inekle kedi resimde gördüğünüz gibi, biribirlerini çek severlermişe. Evine geld camlar. kırılmış, hığa yayılmış, 4 Frsiz yar» diya bağırdı. Kusnşular koştular, — Evet, Lcandre nişanlısini gör- 16 şübat 994 tarihli | Civciv hanımla arkadaşları kümes sahibine yapmadık: larını bırakmadılar ve © gelmeden kaçlılar ağacın ardına sak Kümes sahi geçti. Elinde bir tavşan vardı. İki kulağım “Aş benim dos tum tavşan kardeş, kardeşi kurtaralım. Kümes sabibinin etrafını kuşattılar, tavaşanı bıraktı, Tavşan kaçtı, Kadın kovaladı. Üst başı yır. Bir do ne görsün, yemekler ortar Kimseyi dilar, Bu işleri kimin göre düğünü anlıyamadılar.. — Vapur yoktu o zaman. — Neden? — Ne bileyim ben... Fırtına bir. hafta dinmemiş. Bunun üzerine Leandre gene yüzerek gitmeğe ka. rar vermiş... Denize atılmış, bo- Şulmuş. Hero onun cesedini bul. muş... — Beğenmedim. Ben sana baş ka bir hikâye anlatayım. Üsküdar. da oturan yüzücü Hüseyin bey, Beşiktaşta bir kızla nişanlandı... Görüşmek için, Hüseyin bey Bo- ğazı aşardı. — Yüzerek mi? — Hayır vapurla, ———— inekle kedi kalbur saman içinde bir inek ve bir de kedi varmin İnek, yavrusunu yalar. gibi kediyi yalarmıp.. Hoş manzara değil mi?