27 Eylül 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 9

27 Eylül 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 9

227 Eyl 1934 DE & m Sahife 9 Sinema haberleri X Harold Loyd ile birlikte bir çok filimler çevirmiş olan sevim- Hi yıldız Barbara Kent yakında Avrupaya gelecektir. Artist Lon- drada bir kaç filim çevirecektir. k Hollivutun meşhur yıldızla rından Marion Nixon geçen haf- ta üçüncü defa olarak evlenmiş” ör. Milton, kont Ol gevirmeğe başlamıştır. do Fili Bu filimde Pierre Etchepare, Editki Mera, ve Paulette Dubost te oy- nuyorlar. X Meşhur sahne vezii Alexandr bir kaç filim yapmak üzere Hol. livuta gidecektir. Paul Luhas ve Contancs Cummings son çevirdikleri ilimden bir Küçük artist Baby Leroy herkesi telâşa düşürdü Hollivutta Paramount stüdyo- larında büyük bir telâş vardır. Bu- ma sebep küçük artist Baby Le royın hiddetlenmesidir!... Geçen sene Moris Şövalye ile birlikte çe- virdiği filimde çok muvaffak olan bu artist bir kaç hafta evvel Lea Traçy ile birlikte bir filim çevir. meğe başlamıştı. Filmin bir yerinde Babynin gül. mesi lâzim geliyor. Fakat küçük artist bir türlü gülmediğinden Tracy kendisini güldürmek yüzüne garip şekiller vermeğe başlamıştır. Bu hal Baby'yi fena halde korkutmuş ve çocuk ağla- için mağa başlamıştır. Birçok oyuncaklarla çocuğun gönlü alınmışsa da Baby o gün- #caberi Lee Tracyden kork.makta ve onun yanına gelmesine meydan vermemektedir. Halbuki iki beraber çalışması lâzımdı büyük artist küçük artistin gönlü- gözalmağa çalışıyor. ği Mi Yakında verilen Anita Page Sinema mevsimi Bu sene şehrimizde çok güzel filmler gösterilecek On beş gündenberi yeni sine ma mevsimi başladı. Büyük sine- malar kâmilen açıldı, yaz mevsi- minde kapanmış olan küçük sine- malar da birer ikişer kapılarımı açıyorlar / Bu sene İstanbulda diğer sene ere nisbetle çok güzel filimler gösterilecektir. Bunların arasında bilhassa Almanya ve Fransada yapılan filimler vardır. Meşhur Fransız ve Alman artisilerinin çe yirdikleri bütün filimler angaje edilmi “Amerikan filimleri diğer sene- lere nisbetle azdır. Bunların da ekecrisi dublâj suretile fransızca sözlü olarak gösterilecektir. Amerikan ilimlerine rağbet azalmaktadır. Hakikaten güzel yapılmış olanları müstesna ola gak halk Avrupa filimlerini, bik. Hassa Almanyada yapılan filimler. si tercih ediyor. Sinemalardan bir kismi fiatleri ündirmişlerdir, bir kısmı da iki filim birden göstermeğe karar vermişlerdir. Her halde bu sene si: Bema mevsiminin hararetli olaca" ğa anlaşılıyor. Greta değişti Münzevi yaşamaktan vaz- geçti, Ziyaretlere başladı Hollivutina gelen haberler Gre- ta Garbonun birdenbire yaşayışi- mı değiştirdiğini bildiriyor. Şimdi- ye kadar hiç bir yere çıkmıyan, kimse ile görüşmiyen Greta bir. 'denbire ziyaretlere, çaylara git- meğe başlamıştır. Greta, Moris Şövalyenin J: nette Mac Donald ile birlikte çevir. diği Şen dul kadın filminin prova temeillerinde de bulunmuştur. Bundan başka sabahları atla ge Zintiler yapmağa başlamiştir, Hollivutta herkes, artistin ya şayışındaki bu değişikliğe merak ediyor. Berlinde «Beyaz bölük» is- minde. bir film çevrilecektir, Fi- Timde baş rolü Olga Tscckowa yaz pacaktır. > Anny Ondra bu ay içinde Münüktebir. filimi çeviveceketi Yeni filmler Aafa şirketinin bu mevsim için hazırlıkları Berlin 20 (Hususi) mevsim için hazırlıklar devam e. yor. Aafa şirketinin hazırladığı Filimler şunlardı. 1— La Paloma: Bu filmin mev- Zuu eski bir gemici şarkısı olan «Beyaz güvercin» etrafında do- laşıyor baş rolü, Berlin devlet ope- Tası tenoru Charles Kullmann oy- muyor. Diğer rollerdekiler Jessie Vihrog, Leo Slerok, Fritz Kam- persdir. Rejisör: Karl Heiz Mar- tin. 2— Başrolü Carl Ludurg Diehlin oynıyacağı bir filim. 3 — Karımla evleniyorum: Bu isimdeki filmin baş rolünü Lil Dagover oynuyor. Diğer roldeki- ler Paul Hörbiger, Theo Lingen, İİ Pudolf Piatic, Friedel Piretta oy- muyorlar. Rejisör Ricmanmı, 4 — Bir'vals yavaşça çalarsa: Musikisini Will Meiselin hazırla Mİ dağı bu filmin baş rolünü tenor Charles Kullmann oynıyacaktır. 5 — Beyaz bölük: Bu filim kaçakçılarla yapılan çok sert ve amansız mücadeleyi gösteriyor. Bu mücadele yeri dağlık hudut boy- Bir kadının da, erkeği icin giriştiği mücadele, heyecanı arttı. iyor. Baş rolü Olga Tschechowa oynıyacaletır. Rejisör Willy Rei- ber, 6 — Aşk ile dolu, serbes bir kak bim var. Güzel kadınlar ve aşk Filmi, 7 — Talihliler: Talebe şerefi ve talebe aşkı etrafında dolaşan bir filim. Baş rolde Albert Lieven. 8 — Gençlik sarhoşluğu: İlki aşkı, Aşkın sarhoşluğuşt kendine geliş, ve erkek olu 9 — Her kadının bir sr var dır: Tamamlanmış olan bu fi min baş vollerini Max Obalin reji sörlüğü ile Karin Hardı, Hani Sö5huker, Hans Phinig, Ery Boğl oynadılar. : 10 — Semanın yedinci Safirhanesi: Bir sayfiye vala hava âleminden bahseder filim.) Baş rolde Hans Söhuker. 11 — Pazar avcısı: Bütün hafıf #a berberlik yapan bir adamın) pazar günleri ava gidişinin gayet hoş hikâyesi. Baş rolde Reva Hol sey, Oskar Sobo, rejisör Max) Obal, 12 — Ayven, hepsi affoldu. Bu suretle Aafa şirketi gelecel mevsim için on iki büyük filim hi alıyor. Yukarda Betiy Fu.nas, alünda Gönstancs Benna