12 Şubat 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

12 Şubat 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

ATLETİZM Türk, Rumen atletlerinin mukayesesi bil ie ve Rurnen atetlerinin kudreti hakkın- da bir fikir edinebilmek için iki takı- man mevcud kadrosunu gözden geçi- relim: 100 metre — Bizde bu mesafenin en iyi adamları Semih, Raif, Mehmed Ali, Fikret, Vedad, Cemil, Halük, Hilmi, v8 Nazmidir. Bugün Fransada bulunan Semihle geçen sene gevşediğini gür- düğümüz Raif Balkanların en Seri adamlarıdır. Küçük bir gayret onları tekrar 11 den aşağı indirebilir. Bu me- rinde yalmz Kovaç ve Dezenaru 1i den aşağı ânehilmiştir. Diğer üç atlet bi- zim vasat derecedeki Sprinterlerimiz ayarındadır. 100 metreden zorluk çekmeden ikin- cilik ve beşincilik yani 7 puan kopara- biliriz. Rumenlerde üçüncülük ve altın- cdlik, 5 puvan alabilirler. Semih, Mehmed Ali, Münci, Raif Ve- dad ve Melih bu mesafeyi 23 den aşa- ğı koşmuş gençlerdir. Bu sene mun- tazam antrenman yaptıkları takdirde bunu tekrar temin edebilirler. Rumenlere gelince, Kovaç, Jardak, Nemeş ve Dezenaru en iyi 200 cüleridir. Yalnız Kovaç 23 den aşağı koşmuştur. Bu koşuda ikincilik ve beşincilik ala»; biliriz. Rumenlerde normaı şeraitle bizim 7, onların 5 olacaktır, 409 metre — Şimdiye kadar Balkan-! larda bu mesafede hiç bir esaslı mu- vaffakıyet göstermedik. Buna rağmen 400 de bugün için oldukça İyi adamr- ' larımız var: Melih, Recep, Mufahham, Şevki, Münci, Ziya, Cemal, Vefik, Nu- ri, Melih geçen sene iki haftalık antren- man ile senelerdenberi bu mesafede tu- tulamıyan 52,3 gibi güzel bir zaman ve Balkan beşincisi oldu. Bu de- i bu sene düzeltmek kendi elin- cep de inadı birakıp da 1500 ıe kendine daha büyük muvaffa- temin edecek olanı 400 ze çalışırsa » bize büyük bir ihtimalle yeni bir rekor kazandırabilir. Diğer yedi at- letimiz her zaman 54 den aşağı koşu- yor. Bu da-onların bu mesafede haki- Ki birer istidad olduklarını göstermeğe kâfidir, Rumenlere gelince onlar bu mesafe» de bizden hayli kuvvetlidir. Jordak, Ne» meş, Kapler, her zaman için 400 zü 52 den aşağı koşan atletlerdir. Balkaniyatta bir dördüncülük al- mamız kabildir. Rumenler rahat ra- hat ikincilik ve beşincilik alabilirler, Puanlar bizim $ onların 7. 8006 metre — Bizden Recep, Galip, Fethi, Ziya, Ekrem, Şevki, Fikret Ru- | menlerden Manca ve Sapussau bu me- | safenin iyi adamlarıdır. Receple Galip, | formda bulundukları zaman mesafeyi | kolayca iki dakikada: koşabiliyorlar. | Bunu indirebilirler de... Bilhassa Receb diğer atletlerin hepsi 800 zü 2,10 dan aşağı koşan gençlerdir. Biz Rumenierden bu mesafede kuv- vetliyiz. Manea ve Saptısau'un en iyi derecesi 23 dür. Biz dördüncülük ve beşincilik onlar da üçüncülük ve allıncılık alabilirler. Puanlar bizim 5 onların da 5. 1500 metre — Galip, Riza, Teo, Meh- med, Fethi ve Fikret iyi adamlarımız- dır, Rumenlerin Manea, Sapusau, Pa- beluk'dan mürekkep mukavemetçile- kat gerek Rizanın ve gerek Galibin iyi zamanlarında Rumen atletini ko- layca geçtiğini gördük, Bu sene üçüncülük ve beşincilik ala- 1 Menca ancak dördüncü olabi- 1. Puanlar bizim 6 onların 3. 5000 metre — Riza, Teo; Remzi, İb- 9x, en iyi vaziyette olanlardır. Ri- Eristen ve ne de Romanes dördüncü- iüklen yukarı çıkamaz. Bu taktirde p-| anlar bizim 5 onların 3 olacaktar. 10000 metre — Riza bu mesafede muvaffak oluyorsa da 5000 den yukarı çıkması doğru değildir. Çünkü esasen zayıf olan vücudü az zamanda yıpran-! mak tehlikesindedir. İzmitte Galip, Kemal, İbrahim isim- lerindeki üç gencin bu mesafe üzerin- de muvaffakıyetli koşular yaptığını duyduk, Onların denenmesini bekliyo- ruz. Bu mesafede Rumenlerin üçüncü ve dördüncü olmaları kabildir. Biz ne yapabileceğimizi şimdilik bilmiyoruz. Bu takdirde onların 7 puanına karşı biz hiç sayı almadığımızı kabul ede- ceğiz. Manatou - Bu mesafede de bizim hiç 110 manlalı — Faik, Sedad, Teyfik, Raşid, Ziya, en iyileridir. Rumenlerin 'Maeskin, Herold, Negru ve Sterlan'dan mürekkep manlacıları muvaffak olmuş! atlerler değillerdir. Onları kolayca alt edebilriz. Bu yarıştan dördüncülük ve beşincilik almamız kolayca temin edi- tebilinir, Rümenler altıncı olabilirler. Puanlar bizim 5 onların 1. 400 maninlı — Faik, Ziya, Tevfik bu Üç adım — Pulat, Tevik, Zeki, Saris Balkan şampiyonluğuna namzed gös- terilebilecek atlayıcılardır. Yunesko ile Ferdinand üç adımda bizden düşük se- viyededir. Bu sene küçük bir gayretle ikincilik ve dördüncülük alabiliriz. Ru- menler belki ikinci olabilirler. Puanlar bizim 8 onların 2. Gülle: Veysi, İrfan, Niyazi, ve Etem her zaman için Rumenlerden üstündür. Rumenlerin en kuvvetli atıcıları Ha- valeiz ve Marian'dır ki, şimdiye kadar Balkeniyatta esaslı muvaffakıyetleri Disk: Veysi, Sabahaddin, Yavru ha- tarı seyilır bir kuvvet teşkil etmektedir- ler, Onlardan yalnız Havaletz 40 metre- den fazla atabiliyor. Bizimkiler kolaylıkla ikinci olabilir. Rumenler de az bir ihtimalle dördün- cü olabilirler. Puanlar bizim 5 onların 8. Cirit: Bu müsabâökanın en iyi atlet- leri Karakaş, Melih, Necdet ve Meh- meddir. İki sene evvelki Balkan şam- piyanu Karakaş bu sene Amerikadaki tahsilini bitirerek dönüyor, Rumenle- rin en iyileri Vaman, Hokle, Marihan'- dan biz Karakaş vasıtasile hiç olmazsa bir ikincilik alabiliriz onlar da dördün- cülük alabilirler, puanlar bizim 5 onla- rn 3, Çekiç: Bu müsabakada Rumenler ka-| dar biz de acemiyiz. Bizden İrfan, Ru- menlerden Marihan atacaktır. Fakat ikisinin de derece almak ihtimali çok azdır. Sırık: Bizim Fethi ile Haydarımız or- ların da Ayhard, Biro ve Negru'ları var. Büyük bir ihtimalle dördüncülük ala- bilriz. Bizden daha zayıf olan Rumen- lerin de beşincilik atmaları muhtemel- dir. Puanlar bizim 3 onların 2. 4X100: Normal şeraitte Rumenleri ve Yugoslavları geçerek Ikinci olms- bilirler puanlar bizim $ onların 3. 4X400: Bu mesafede kuvvetli adam- ları olan Rumenler ikinci gelebilir; biz ancak Arnavud ve Bulgarları geçerek dördüncü gelebiliriz. Puanlâr bizim $ onların 5. Yap'ığımız tahminlere göre verdiği- Ma m si vaser a apeks nl dereceyi aldığımızı gördük, eylül s0- ama | an Ba en iyi atlayıcıları meyanındadır. Ru- |“ ox #adasını aimak atltlerimizin menlerde iyi atlıyan yalnız Negru ile ” e mama Bumu. için de danstan. gelişmek bir tehlike teşkil etmekten çok uzak- tır, Bizim bu müsabakada ikincilik ve anlar bizim 9 onların 2. Uzun atlama — Bizimkiler Hü- seyin, o Tevfik, Avni, ve Semih Lütfidir. e Rümenlerin atlayıcıları bilhassa oYunesko ve Lupan biz den çok ileridedir. Onlar bu müsabakadan birincilik ve dördüncü» ucuz olarak AKBA mlesse- selerinde tedarik edebilirsiniz. Telefon * 3377 Atina m 12 Şubat 1997 ektupları Yunanistan sekiz senelik milli müdafaa plânını bir senede tatbik edecek Atina (Hususi muhabirimizden) — Yunan hükümeti, milli müdafaa için hazırladığı sekiz senelik plânı, bir se- nede tatbik etmek imkânını bulmuştur. Bu imkân Almanyadan aktedilen iki buçuk milyar marklık istikraz sayesin- de temin edilmiştir Yunan Maliye nazırının gâzetelere verdiği malümata göre bu istikraz an- laşması şu şekilde olmuştur: Yunanidtanın Almanyaya ihracatı ithalâtından birkaç misli fazladır. Al manyadan harice döviz çıkarılmadığı cihetle, Yunan ihracalının paraları, Rayşbankda, blöke Kalıyor ve Yu- nanistan bu paralara mukabil Al- manyadan mal çekmek mecburiyetin- de kalıyordu. Yunanistanın buyüzden Rayşbankta bir milyar altı yüz milyon drahmi parası birikmişti. Yunan milli bankaisle Rayşbank ara- sında hasıl olan anlaşmaya göre Yu- nanistan Almanyadan alacklı bulun- İ duğu bu paraya mukabil, mühimmat ve levazımı harbiye alacak, fazla ola- rak Alman hükümeti Yunanistana dört) milyar drahmilik munzam bir kredi de açacaktır. Bu paraya mukabil Yuna- nistana mühimmat ve harp levazımı verilecektir. Yunanistan mühimmatı haribye için açılan bu krediyi, senevi yüzde üç faiz- le ve altı senede Almanyaya mal gön- dermek suretile ödiyecektir. tecilere bahsederken demiştir ki: «— Bu istikraz şartları Yunanistan- da başlıyan mali ve iktisadi kalkınma- nın en belli başlı delillerinden biridir. Bundan temin ettiğimiz menfaatler şunlardır: 1 — Buistikraz tam olarak bize öde- necek ve senevi faizi ancak yüzde üç olacaktır, 2 — Bu sayede milli müdafaa prog- ramımızı sekiz sene yerine bir sene zarimda tatbik etmek imkânını elde ettik. 3 — Anlaşma, Alman kleringinin tehlikelerinden bizi kurtarıyor. Zira biz alacaklı yerine borçlu vaziyetine giri- | yoruz. 4 — Bu 4000 milyon drahmiyi döviz olarak altı senede ve allı müsavi tak- sitte mal ile ödiyeceğiz. 5 — Anlaşmanın en mühim nokta- 81, altı sene müddetle tütünlerimize Al- man piyasasını temin eğmiş olmamız- dır, 6 — Milli müdafaa programımızı tat- bik için harice döviz ihraç etıniyeceği- miz için milli paramızı düşmekten kurs tarmış ve bugünkü istikraını korumuş oluyoruz. Eğer bu muazzam levazımı harbiyeyi, para ile ödemeğe mecbur kalsaydık, muhakkak drahiminin #la- ti düşerdi. Halbuki son anlaşma ile bu Almanya ile yapılan anlaşmanın esası dahalılıkla mücadele için verilen karar tehlike, tamamile bertaraf edilmiş olu- yor. Almanya ile aktedilen bu mali an- laşma, hangi bakımdan mütalea edilir- se edilsin Metaksas kabinesi için bü- yük bir muvaffakıyet temin ediyor» Bütün Yunan gazeteleri Metaksas kabinesinin bir muvaffakıyetini ehem- miyetle kaydetmekte memleketin millt müdafaasını temin edecek olan bu ma- Ji anlaşmadan dolayı memnuniyetini beyan eylemektedir. PAHALILIKLA MÜCADELE Son zamanlarda Yunanistanda, ha- yat pahalılığının biraz yükselmesi, hükümeti ihiikâr ile mücadele etmek ve üatleri bugünkü seviyede tutmak için çok esaslı tedbirler almağa mecbur etmiştir. Hükümet, bir kararname ile bütün yiyecek, içecekleri fiatlerini ve toptancı ile perakendecilerin kazanç nisbelerini her madde için ayrı ayrı tes- bit etmiştir. Şu noktayı kaydedelim Ki, hükümet toptan satışta okkada yüzde beş ve perakende satışta satılan mad- delerin cinsine göre yüzde 12 ile 15 arasında azami bir kâr vezcmiştir. Bu kâr nisbetini tecavüz edecek olan esnafla konulan cezalar pek ağırdır. Yunan başvekili M. Metaksas, pahalı- lıkla mücadele işine büyük bir ehem- miyet vermekte, sık sık çarşıları dola- şarak bizzat fiatleri kontrol etmekte- dir, Bu fiat tahdidinden pasta ve mahal- lebiciler, hattâ sinema ve tiyatroların büfeleri bile istisna edilmemişler onlar da muayyen bir tarifeye tâbi tutulmuş- lardır. Konulan fiatler, her keseye uy- gun gelecek mahiyetledir, Belediye za- bıtasma, konular t tarifelerini sıkı bir surette konirol etmek için çok şid- detli emirler veri tir. *«*X Z AKŞ AMR > Abone Ücretleri Türkiye Ecnebi | SENELİK O 1400 kuruş 2700 kuruş 5 AYLIK 750 » 1450 » 3 AYLIK 400 > 800 » !I AYLIK 350 » — Posta ittihadına dahil olmayan ecvebi memleketler: Seneliği 3600, eli aylığı 1900, üç aylığı 1000 kuruştur. Adres tebdili için yirmi beş kuruşluk pul göndermek lârumdir. “Zilkade 30 30 — Ruzu Kasım 97 gi 5 İmsak Güneş Öğis İkindi Akşam Yar EMA 120 649 940 Yam Gaz 6,59 15,19 17391910 İdarehane: Babiâli civan Acımusluk Sok. No 13 İ Manisada dağcılık sporu çok ilerlemektedir. Resmimizde bu sporu yapanlar- dan bir grup dağcılık kıyafetlerile görük.üyor.