12 Şubat 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 11

12 Şubat 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 11

12 Şubat 1937 AKŞAM Cenubi Afrikada büyük bir yılan çifliği kuruldu Burada, serom yapmak için en müthiş o. yılanlar çoğaltılacaklar Cenubi Amerikada ve Afrikada 7e- hirli yılanlar pek çoktur. Bunlardân bamlarının ze ki soktukları adam bir kaç saat için- de ölüp gider. Bu yılanlar ekseriya Şurada buradan gizlendikleri için ko- runmak ta çok güçtür, Bu müthiş yı- Yanların sokmasına karşı yegâne kur- tuluş çaresi seromdur, . Bu serom da gene yılanların zehirinden alınır, Bu- nun için kâfi miktarda serom elde ete mek üzere Cenubi Amerikada, bilhassa . ; Brezilyada zehirli yılan. yetiştirmeğe mahsus çiflikler vardır. iri o kadar müthiştir | Son zamanlarda o Cenubi Afrikada -# Kapla da böyle bir çiflik kürulmuş- tur. Bu çiflik Kapın ikinci büyük şeh- ri olan Port Elisabethin yanındadır. Çiflik büyük bir parkın ortasındadır. Yılanların okaçamamasi için etrafı ilanların aşamıyacakları rafında da kurbağa, balık ve salre yetiştirilir. Bunlar yılanlara gıda ola” rak verilir, Çifliğin ortasında küçük bir göl vardır. Arzu eden yılanlar bu- Yada, yıkanırlar. Yılanların geceleyin, yağmurlu, soğuk havalarda sığınabil- meleri için yuvalar yapılmıştır. Çiflikte bulunan yılanlar arasında başlıcası Kobra ve Pitonlardır. Bun- dan başka diğer bir çok cins zehirli yılanlar vardır. . Bunlarm içinde en müthiş bir cins Kobralardır. Bu Kob- ralar zehirlerini toz gibi bir halde bir kaç metre uzağa kadar atarlar. Bu- nün için bu cins yılanların zehirleri- ni uzağa atan uzuvları kesilmektedir. Yilanlardan alınan Zehirler iptida permanganat dö potas ile muamele edilerek serom yapılırdı. Bu serom zerkedilince yılanın soktuğu adamın kanındaki zehir tesirsiz bir hale geli- yordu. Fakat un bir takım mah- zurları görüldüğünden şimdi yılan- dan alınan zehir hayvanlara zerke- dilmekte ve hayvan ölmektedir. Son- ra bundan alınan kan başka bir hay- vana, bu hayvandan bir diğerine hak- ledilerek tesirsiz bir hale getirilmek- tedir. Nihayet bu tesirsiz zehirli kan- la serom hazırlanıyor. Çiflikteki zenci hizmetçiler hiç bir ihtiyata lüzum görmeden yılanları yakalamaktadır. Bunları bir çok de- falar yılan sokmuştur. Fakat her de- fasında serom imdadlarına yetişmiş- tir, BİR YILAN AVCISI Diğer taraftan Fransız gazeteleri gerib bir yılan avcısından bahsedi- yorlar: Fransada Lion şehri civarında Artur Trişar namında bir ihtiyar Engerek yılanlarını o muvaffakıyetle avlamaktadır. İhtiyar, bu yılanları saklandıkları yerlerden çıkarmak için kendine hâs bir ıslık sesi çıkarmakta, kuytu ve ka- ranlık yerlerde saklı bulunan bu 78- Fransada genç bir yılan avcısı: Polet Lotyer wrilmiştir. Parkın bir ta- * Zenci bekçi çiflikte havuzdan yılanları çıkarıyor ta ve onları kolaylıkla yakalamakta dır. 'Trişar, ihtiyarladığı cihetle, bu mes- lekten vazgeçmeğe karar vermiş, fa- kat bu tehlikeli mesleğini bırakmaz- dan evvel kendisine bir şakird yetiş- hirli yılanlar da derhal dışarı çıkmak- | tirmek istemiş ve Polet Lotyer namın- da henüz on bir yaşında bulunan şi- | rin bir kızcağızı yanına almıştır. Kız- cağız az bir zaman zarfında Engerek yılanlarını yakalamakta ustasını fer- sah fersah geçmiş ve bir gün içinde 72 Engerek yakalamıştır. Müthiş zehirli Kobralardan bir kısmı Ressam Halilin iki tablosu yana beynelmi- lel resim sergisi- ne eserlerile işti- rak eden Türk £! ressamlarından o © Generâl. Halilin © eski mangal, le- £ ğen ibrikleri gös- © teren tablosu çok beğenilmiş ve al- tın madalya ile taltif edilmişti. Maarif . vekâ- - İ leti, Viyana ser. o Ressam General İ takdirle Halil karşılanan bu tabloyu General Halil- den salın almış ve Güzel Sanatlar | akademisinde tesis edilecek müzeye konmasına karar vermiştir. Sanat hayatımızda kiymelli bir mevkii olan generalin bu tablosu ile vaktile - Paris sergisinden madalya kazanan bir portresini dercediyoruz. aaa Maltada iki İtalyan profesörü işlerinden çıkarıldı Malta 11 (A.A.) — Malta üniversi- tesinde hukuk ticaret profesörü olan Carlo Mallia ile Valetta müzesi güzel sanatlar şubesi reisi Bonello İngiliz menafii aleyhinde ve resmi Britanya memurluk sıfatlarile telif edilemiye- cek hareektlerinden dolayı azlolun- muşlardır. Mallia, geçen sene Maltada ilga olunan İtalyan propaganda teşki- Jâtile alâkadar bulunuyordu. İngilterede gripten ölenler Londra 11 (A.A.) — İngilterenin bü- yük şehirlerinde geçen hafta gripten ölenlerin sayısı 976'yı bulmuştur. a mama Sahife 11 “ İRudolf Valentinoyu mavi taşlı yüzük mü öldürdü? Sinema yıldızları tarafından uğursuz addedilen bu yüzüğün üç evvelki 1: 1s sahibi, feci bir Uğursuz ve sahiplerine şeamet ge- tiren mücevherler var mıdır? Bu sual halk arasında menfi ve müsbet telâkki ve kanaatlere sebebiyet veriyor. Sine- ma âleminin merkezi olan Holivud yıldızlarına: — Uğursuz mücevherler var mıdır? Suali sorulacak olursa yıldızlardan yüzde doksanının buna: — Evet! cevabını vereceklerine şüp- he yoktur. Sinema yıldızları arasında bu fikri sabiti ve kanaati doğuran 8€- bep, uğursuz bir yüzüğün Rudolf Va- lentinoya ve ondan sonraki sahiple- rine getirdiği iddia edilen felâketler. dir, UĞURSUZ BİR YÜZÜĞÜN HİKÂYESİ Antika şeylere çok meraklı olan Rudoli Valantino bir gün Los Ancelo- sun Çinli mahallesinden geçerken bir antikacı dükkânının vitrini önünde durarak teşhir edilen şeyleri tetkike başlamış ve mavi taşlı gümüş oymalı bir yüzük nazarı dikkatini celbetmiş- tir, Artist derhal dükkâna girerek anti- kacıdan kendisine mavi taşlı yüzüğü göstermesini istemiştir. Antikacı Çinli, yüzüğü, Valentinoya gösterirken yü- züğü methü senaya başlamıştır. An- tikacının iddiasına göre, bu yüzük 1000 senelikmiş, bir çok Çin prens ve pren- seslerinin parmaklarını süslemiş, ve kendisine bir Çin prensinin gayrimeş- Tu kızından yadigâr kalmışmış. Valentino, Çinlinin bu sözlerine ina- narak hakiki değerinden beş on misli fazla bir para vererek yüzüğü satın almış... Artist bir kaç gün sonra bir ziyafet esnasında bu yüzüğü, yanında oturan ve sıkı bir dostu olan Pola Negriye göstermiş. Pola Negri artistin Zevki selimini methederek yüzükten pek hoşlandığını söylemiş ve yüzüğe sahip olmak arzusunu izhar etmiş. Bir müd- det sonra Polanın bu arzusu tahakkuk etmiş. Rudolf ölüm döşeğinde yüzüğü Pola Negriye hediye etmiş. O da Ru- dolfun hatırası diye muhafaza etmiş. MEŞ'UM YÜZÜĞÜN İKİNCİ KURBANI Bir müddet sonra Rudolfun emsal- #iz şöhreti unutulmuş, Amerikada ye- ni parlamağa başlıyan Rus Kolombo namındaki yıldızın Valentinoyu fer- sah fersah geçeceği iddia edilemeye başlanmış. Rus Kolombo filim çevir- meye başlamadan evvel radyo şarkıcı- &1 olarak Amerikada büyük bir şöhret kazanmıştı. Bir gece verilen ziyatette Pola Negri bu şarkıcıya raslayınca kalbi heyecan- surette ölmüşler Rudolf Valentino ÜÇÜNCÜ KURBAN Rus Kolombonun iki yakin dostu vardı. Co Çampo ile kardeşi Del Kam- po Kolombonun ölümünden sonra yeğeni bir hatıra olmak üzere yüzü- ğü Co Kampoya verdi. Co bu hediye- den memnun olmakla beraber yüzü- gün tarihçesini bildiğinden parmağı- na takmaktan imtina etti, Yüzük se- nelerce kasada mahfuz kaldı. Bir gün Holivutta Velentinoya ait eşyanın toplanmakta olduğunu işiten Kampo biraderler, yüzüğü hatırladı- Jar. Satmayı düşündüler. Fakat Co bu fikrinden çabucak vazgeçti, Kolombo gibi kıymetli bir arkadaşın yadigâri- nı bir kaç yüz dolara değişemezdi. Yü- züğü çıkardı ve parmağına taklı. Fakat bir hafta sonra o da ölüler arasına karıştı. Bir otomobil kazasına kurban gitmişti. Yüzük üçüncü kur- banını veriyordu. Bu sefer Holivutta müthiş bir va- veylâ koptu. Yüzük aleyhinde bir ce- reyan başgösterdi. Herkes bunu Va- Jentinonun ve diğer iki gencin haki- Ki katili addetmeğe başladı. DEL KAMPO İNANMIYOR Halihazırda yüzük Co Kamponun kardeşi Del Kamponun yeddi tasar- Tufundadır.. Del Kampo dostu Rus Kolombo gibi radyoda şarkı söyler. la çarpmağa başlamış, çünkü Kolombo Ayni R V. ya şayanı hayret derecede Valentinoyx benziyordu. O zamanlar Pola Negri filim dünya- sının bir numaralı kadın yıldızı idi. Rejisörler, Negrinin fikirlerini ehemmiyetle nazarı dikkate almayı bir vazife addederlerdi. Pola Negri | bütün nüfuzu ile bu genç şarkıcıyı hi- maye etmeğe başladı ve yeni bir Ru- | dolf Valentino yaratacağını bütün | dünyaya yaydı. Hatta Valentinonun ölüm yatağında kendisine hediye et- miş olduğu yüzüğü de Kolomboya he- diye etti, Fakat parmağına bu yüzük takıldığı gün Kolombonun yeni par- yan yıldızı yavaş yavaş sönmeğe yüz tuttu. Bir hafta sonra zatürreeye tutulan genç aktör çevirmekte olduğu büyük bir filmi yarıyolda birakmağa mecbur oldu. Bu rol başkasına verildi. Kolorü- bo aylarca ölümle pençeleşti ra iyileşti. Pola Negrinin tavassutu ile yeni bir. rol buldu. Parmağında | Rudolf Valantinonun yüzüğü bulu nan yeni yıldız, namdar selefini gök gede bırakacağını ümid ediyordu. Fa- kat bu sevinç ve Ümidi uzun sürmedi. Bir kaç hafta sonra feci bir otomobil ! kazası neticesi hayata gözlerini ka- padı. Valenlinonun yüzüğü ikinci kurbanını veriyordu. benzeyişinden dolayı maruftur. Ha- Yihazırda yapılan provalar onun $ine- ma yıldızlığına olan kabiliyetini mey- dana koymuş bulunuyor. Hatta de- dikodülara nazaran vazı sshneler Del Kampoyu Rudolf Valentinonun mevkini işgale hazırlamvorlarmığ. Simdi Delin dostları endişe içinde dirler. Bu yakışıklı artisti yüzüğü at- masi için sıkıştırıyorlar, Fakat Del Kampo onların bu ısrarlarına gülü- yor. Yüzükte hiç bir uğursuzluk mev- cut olmadığını iddia ediyor. Her git- tiği yerde parmağında taşıdığı yüzü- ğü arkadaşlarına göstermekten zevk alıyor. Filhakika şimdiye kadar Del Kam- poya bir şey olmamıştır. 15,000 liraya satılık apartıman Kurtuluş tramvay caddesi üze- rinde ve durak yerinde altışar odalı üç ve üçer odalı üç yani al tı daireyi ve altında bir dükkâm muhtevi güneşli, havadar İyi bi apartıman on beş bin Tiraya satı- hıktır. (Akşam) ilân memurluğu- na mürrcaat, Telefon 24240 A