12 Şubat 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 15

12 Şubat 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 15

12 Şubat 1937 AKSAM &- Sahife 15 Son çıkan sonderece n müessir sir KESKİN KAŞELERİ üşütme, grip, ip, nezleye v ve ürii bire birdir. sali” ai Scandinavian geen East Agceny Galata Tahir han ? üncü kat Tel: 4991-23 Svenska Orlent Linlen Gothenburg Gothenburg, Stokholm, Oslo Danizig, Gdynia Copenhağ Abo Reval ve bütün Baltık limanlar Şark ve Karadeniz başlı €a limanları arasnda 15 günde bir esi Met ve avdet için muntazam postalar. Gdynia » Dantziş - Gothenburg ve Oslodan beklenen vapurlar. ata doğru doğru Vingaland vapura 13 d vapuru 2 vapuru 4 a doğru Yakında İstanbuldan Hamburg Rotet- dam - Kopenhag, Gdynia Gotbenberg, Danizig - Stokholm, ve Oslo, limanları İçin hareket edecek vapurlar. Günborg vapuru 11 şubata doğru Vingaland vapuru 13 şubata doğru Norruna vapuru 18 şubata doğru Fazla tafsilât için Galata'da Tahir han üncü katta kâin acentalığına müracaat. Tel: 44991-2-3 Aldanmamak için Verilen şeyle alnan karşılık arasında, büyük bir mübade- ie farkı bulunmasına dikkat etmek lâzımdır. Krem Pertev'in değerini onu sevenlerce evvel ölçülmüş ve kullanmağa karar vermiş olanlardan sarunuz. İstanbul ikinci icra memurluğundan: Bir borçtan dolayı mahcuz ve paraya çevrilmesine karar verilen muhtelif ev eşyası halı ve saire birinci açık artırma ile Bakırköy Sakız Ağacı Kara Mustafa sokağında 12 No. lu evde 18/2/937 perşembe saat 10 dan itibaren satılacak- tr. İsteklilerin mahallinde tayin olunan dün ve saatte hazır bulunmaları lüzumu (30135) ilân olunur. Anglo - Amerikan Kütüphanesi BEYOĞLU TEPEBAŞI, No. 88 Her türlü neşriyat ve siparişler kabul edilir Dr. FAHRİ CELÂL Sinir hastalıkları ve kekeleme tedavisi Cağaloğlu, Halk Pirkasi k apartman No. 2 Tel, 20785 Umum Emlâk Acentesi Galata Ömerâbit han 2. ci kat No, 4 ÖEHVEN ŞERAITLE EMLÂK iDARESİ KİRALIK APARTIMAN EMLÂK ALIM ve SATIMI TELEFON: 49419 Satılık ve kiralık Modern yalı Mücedded ve modern on iki odalı iki katlı birinci katta beş ikinci katta yedi odalı içi ve dışı boyalı telefon, elektrik, havagazı, terkos, alaturka ha- mamı, bahçesi, rıhtımı mevcut Boğazın en nezih bir sahili olan Vaniköyde iskele yakı nında (76) numaralı kuleli yalı hem kiralık hem satılıktır, Mezkâr yalıya müracaat, ile derhal geçer. car, Üşümek j j i ten, bel, diz ve arkaya Devlet Demiryolları ve Limanları nları İşletme Umum İdaresi İlânları Muhammen bedellerile miktar ve vasıfları aşağıda yazılı (4) gurup malzeme ve eşya her gürup ayrı ayrı ihale edilmek üzere 26/2/937 cu- ma günü saat 10 da Haydarpaşada gar binası dahilindeki 1 inci işletme komisyonu tarafından açık eksiltmeile satın alınâcaktır. Bu işe girmek isteyenlerin hizalarında yazılı ynuvakkat teminat ve kanunun tayin ettiği vesaikle birlikte eksiltme günü saatine kadar ko- rasız olarak dağıtılmaktadır. 1 — 500 kilo grafit conta ve salmastra için 2000 kilo grafit (döküm- hane için) 2000 kilo plombajin (makas dili kızakları için) muhammen bedeli 1245 lira ve muvakkat teminatı 93 lira 40 kuruştur. 2 — 100 kilo taranmış kenevir, 400 kilo ince ve 100 kilo kalın am- balâj sicimi, 500 kilo bilet sicimi 1000 İngiliz sicimi, 1300 kilo muhtelif eb'atta kenevir ip, 1000 kilo muhtelif eb'atta katranlı kenevir ip mir hammen bedeli 3885 lira ve muvakkat teminati"291 lira 40 kuruştur. 3 — 110 kilo örülmüş kortamyant, 450 kilo klingrit nev'inden levha 350 kilo dahilen kurşunlu haricen grafitli amyantlı salamastra 10 kilo pamuklu yağlı salmastra, muhammen bedeli 1278 1/2 lira ve muvak- kat teminatı 95 lira 89 kuruştur. 4 — 800 adet takoz badana fırçası am bedeli 640 lira ve muvakkat teminatı 48 liredir. (693) * tesi günü saat 15,30 da kapalı zarf usulü ile Ankarada idare binasında satın alınacaktır. Bu işe girmek isteyenlerin (1608,56) liralık muvakkat teminat ile ka- nunun tayin ettiği vesikaları, resmi gazetenin 7/5/936 gün ve 3297 No. lu nüshasında intişar etmiş olan talimatname dairesinde alınmış vesi- ka ve tekliflerini ayni gün saat 14,30 a kadar komsiyon reisliğine ver- meleri lâzımdır. paşada tesellüm ve sevk şefliğinden dağıtılmaktadır. (819) (TURA! Dişlerinizin partaklıki Yag ge temin A PERLODENT Güzel Sanatlar Akademisi Direktörlüğünden: lira ücretle bir tercüman ve 100 lira ücretle bir daktilo alınacaktır. Aşağıda yazılı evsafı haiz olanların 19/2/937 cuma günü saat on beşte Akademide yapılacak imtihana gelmeleri. çeden Almancaya tercüme yapması. 2 — Diktiloluk için taliplerin Almanca ve Türkçe lisanlarına âşina ol» maları, sıhhat raporu lâzımdır. Ve Türk tabaası bulunması şarttır. (759) misyona müracaatları lâzımdır. Bu işe ait şartnameler komisyondan pa- Muhammen bedeli (21447,40 liraolân cam malzemesi 1/3/937 pazar Şartnameler parasız olarak Ankatada Malzeme dairesinden, Haydar- Akademi mimari şubesi tatbikat bürosunda çalışmak üzere ayda 150 1 — Tercümanlık için talip olanların Almancadan Türkçeye ve Türk- 3 — Taliplerin kadın veya erkek olmasında beis yoktur. Hüsnünl ve giren ağnları hemen keser. Gümrük Muhafaza Genel Komutanlığı İstanbul Satınalma Komisyonundan: 1 — Alman yapısı açık deniz motörleri için 12 tane silindir başlığının 15/2/937 pazartesi günü saat 11 dekapalı zarfla €ksiltmesi yapılacak- tır. 2 — Tasınlanan tutarı (3000 liradır. 3 — Şartnamesi komisyondadır. 4 — İsteklilerin 225 liralık ilk teminat makbuzlarile kanuni belgeleri- ni ve teklif mektuplarını belli vakitten bir saat evvel Galata Çinili Rıh- tım han birinci kattaki komisyona vermeleri. (520) Osmanlı Bankasına memur alınmak için müsabaka İLÂNI Osmanlı bankasınca bu kerre yeniden hizmete alınacak Türk me- murların intihabı için yakında bir müsabaka açılacaktır. Yaşı otuzdan aşağı olup bu müsabakaya girmek istiyenler namzet- liklerini kaydettirmek ve kabul şartlarını öğrenmek üzere şubat ayı zarfında her hafta salı ve cuma günleri saat 9 ile 10 arasında Osmanlı İm > Galatadaki merkezinde Kişi işleri servisine müracaat ede- ilirler, Talipler hüviyetlerini müsbit evrak ile berabet tahsil ii, yahut şehadetnamelerini ve şayet kir vazifede istihdam edilmiş iseler, bizmet şehadetnamelerini birlikte getirmelidirler. Istanbul Liman İşletme Idaresinden : 1 — İdaremiz muhtelif tonluklarda 10 parça mavna, 14 parça da gü verteli duba inşa ettirecektir. 2 — Bunların pazarlığı 15 şubat 1937 pazartesi saat 10 da idare şef- ler Encümeninde yapılacaktır. 3 — (5000) liralık teminatı muvekkatanın pazarlık gününden bir gün evvel idare veznesine yatırılması lâzımdır. — * 4 — Pazarlığa gireceklerin bu işlerin ihtisasleri » dahilinde olduklarını tevsik etmeleri lâzımdır. 5 — Bu işe aid kroki ve şartnameler ve fazla tafsilât Galatada Hay- dar hanında Fen servisi şefliğinden alınacaktır, (594) Kültür Bakanlığından: 1 — 2259 sayılı kanunün tatbikine dair göre ilk- okulların dördüncü ve beşinci sınıf'arı için iki müteşekkil bir Tabiat Bilgisi kitabı yazılması mümbakaya konulmuştur, 2 — Müsabaka müddeti 16/2/937 salı gününden başlamak ve 30/6/ 937 çarşamba akşamı bitmek üzere dört buçuk aydir. 3 — Müsabakaya iştirake karar verenler 31/3/937 çarşamba günü akşamına kadar bir dilekçe ile Kültür Bakanlığına müracaat ederek bu ir yim girecekler defterine adlarını yazdırarak bir numara alacak- ır, 4 — Müsabakada birinciliği kazanan kitap serisi üç yıl sıra ile okul larda okutulacak ve müellifine her yıl için biner lira telif hakkı verile- cektir. İkinci çıkan kitap seirsini yazana bir defaya mahsus olmak üze re birincinin müellifine verilen bir yallığı, üçüncü, dördüncü ve beşinci çıkanlara da birer defaya mahsus olmak üzere dörder yüz lira mülki verilecektir. 5 — Müsabakaya gireceklerin eserlerinin üçer nüsha olmak m makine ile ve kâğıtların yalnız birer yüzüne yazılmış olarak Kültür Bas kanlığı Yayın Direktörlüğüne maklyız mukabilinde vermeleri veya gön dermeleri lâzımdır. Kitaba konulacak resim, şekil, grafikler ve sairenin asıllarmın yalnız bu nüshalardan birine ve konulmuş bulunması kâfidir. Müsabakaya basilmış » kitapla girenler de Kötabıği üç nüshasını verecek veya 6 — Müsabakaya girenlerce eser ME lde birlikte eserleri kağ bul edildiği takdirde eserlerini ilân edilen telif hakkı mukabilinde ve her türlü tasarruf hakkından vaz geçerek Kültür Bakanlığına üç ays lık bir devre için terkettiklerini ve kitabın o devre içindeki her basılışıs Bın son tashihlerinin kendileri veya kendi mesuliyetleri altında » tayiğ edecekleri diğer bir zat tarafından yapılacağını . gösterir Noterlikten tasdikli bir taahhüt senedi verilmeside lâzımdır. 7 — Kitapları yazanlar isim ve adreslerini yalniz kapak sayfası üze rine yazmakla iktifa edecekler, metin sayfaları üzerinde her hangi bir. şekilde hüviyetlerini tanıtmağa imkiin veren bir işaret bulundurmıya» caklardır. 8 — Kitaplarda bulunması lâzımgelen pedagojik ve teknik vasıflari gösteren şartname ve Noterliğe tasdik ettirilecek taahhüt senedinin for- mülü Kültür Bakanlığı Yayın here gesi Mektupla is- teyenlerin bir kuruşluk bir posta pulunu da bir göndermeleri Tâ zımdır. (222) (614) yi İnhisarlar U. Müdürlüğünden: I — Şartnamesi mucibince 10,000 kilo yerli malı Nişasta kola pazar- hkla satın alınacaktır. 1 — Pazarlık 17/11/937 tarihine rastlıyan Çarşamba günü saat 15 de Kn ovum. ve Rİ — Şartnameler parasız olarak hergün sözü geçen Şubeden alı- nabilir, , IV — İsteklilerin pazarlık için tayin edilen gün ve saatte O, 7,5 güvene me paralarile birlikte adı geçen komisyona gelmeleri ilân olunur, (689)