9 Mart 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 3

9 Mart 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 3

2 Mart sn Balık ihracatı Tacirler iki grupa ayrıldılar İki balık tacirinin İtalyaya yâlmiz kendilerinin balık satmaları hususun- JA teşebbüsata girişmelerinden sonra idare heyeti yakında bir toplantı yapa- Tak bu hususta görüşülecek ve İktisad Vekâletine dileklerde bulunacaktır. N yonculara bağlı vaziyette olduk- 811 İçin her türlü ihtiyaçlarını da ko- ir. ilardan temin edebilecekler- Fakat İtalyaya balık ihracatını üzer- İetine almak istiyen Iki komisyoncu fi- ât kırarak, arkaflaşlarınm 25 kuruştan M$ağı balık satmamalarına karşı 128 kuruşa balık ihraç ötmek istemekte- dir. Bu iki zatın bu niyette olduklarını dün kendilerile görüştüğümüz balıkçı- #öylemişlerdir. suretle belik tacirleri iki grupa . bulunmaktadırlar. Balık fiat- rini düşürmek istemiyen tacirler ken- ilerini bu kârarda haklı görerek di- Yorlar Ki; >> Hemen hemen her balık avında Ağlar sakatlarıyor, Balık hücum ettiği Zaman birkaç bin tanesi birden ağda bir delik açarak kaçıyorlar, Ağ- Yarin İşmiri birçok paraya ihtiyaç his- e Ye. Bu vaziyet karşısında daha Sahte rapor tanzimi etrafında şu malümatı aldık. Beyoğ- Ju sabık belediye tahsildarlarından Na- di sadna 'biri ihtilâs suçundan Ağır ceza mahkemesinde mevkufen muha- keme altına alınmıştır. Nadi mahke- mede delilik iddiasında bulunmuş ve müşahede altınş alınmak üzere tibbi adliye gönderilmiştir. İkinci muhakeme celsesinde Nadinin; 'Tıbbı adliden gelen müşahede rapo- ru okunmuş ve raporda bu adamın de- li olduğu, ehliyeti cezaiyesi olamıyaca- ğI bildirilmiştir. Fakat mahkeme, suç- unun vaziyetinde raporu teyid edecek bir hal görmediğinden raporun yanlış olması ihtimalini düşünmüş ve keyfi- yeti tekrar tıbbi adli müdürlüğünden sormuştur. Tıbbı adliden gelen cevapta Nadinin müşahedesi neticesinde deli olmadığı anlaşıldığı ve böylece Tâ por tanzim edildiği bildirilmiştir. Bu- nun üzerine mahkemye geten raporun sahte olduğu meydana çıkmış ve der- hal tahkikata girişilmiştir. Nağdinin deli olduğu ve ehliyeti ceza iyeyi haiz bulunmadığı hakkında mah» kemeye gelen rapor da Tıbbı adli müdür balık satmak bizim için zarar İrü Halid, muavini Fahri Can, müşahede! » Garip bir yaralanma Kavgacıları ayırırken bir üçüncü adam işe karışmış Bir adam, dün Beyamd meydanında SİP bir şekilde yaralanmıştır. Vaka PU Şekilde cereyan etmiştir: Silleymaniyede oturan Hüseyin is- hayr; biri, Beyazlll meydarmdan geç “kte iken Iki çocuğun döğüşmekte ol- 1 görmüş ve bunları ayırmak Üzere yanlarına, gitmiş ve-ayırmağa çar aş. Hüseyin, iki çocuğu biribirin- ayırmak için uğraştığı bir sırada birderiiye, arkasmdan yaralandığının Tarkma varmış ve olduğu yere yığılıp Kalmar, aş Sonra polis memurları vaka ye- Belince; kavgacı çocuklarında sı- gittikleri anlaşılmış ve yaralı da Mükurtaran otomobilile Cerrahpaşa Tari, 8 kaldırılmıştır. Polis bu €s- am vakasını tahkik etmek- Ve iki kişinin de bu hastalığa tutuldu- Bunu Yazıyordu. ta iye müdürlüğünden yaptığımız day sin göre Sihhiye vekâleli, bun- tam bir sene evvel bir tamim gön- dermiş ve böyle bir hastalık olduğun. bahisle alâkadar olunmasını bil- dayi O alrihten beri hiç bir vaka kmadığı temin edilmiştir. Bu suretle Yetilen bir haberin doğru olmadığı Taştimıştar. We iş Sıhhiye vekâleti İstanbulda satı m rin gülen miktarını bele- i 'Yeden sordu. bay Amca... müdürü Hayrullah, kimyahane müdü- rü Fehmi Riza ve morg müdürü Rahmi- nin imzaları vardır. Fakat bu imzalar tedkik edilince hepsinin de taklid edil miş olduğu görülmüştür, Bu vaziyet karşısında imza taklidi suretile sahte rapor tanzim etmek suçundan Tıbbi adli baş kâtibi Raif hakkında evrak tanzim olunarak müddelumumiliğe ve- rilmiştir. Müddeiumumilik derhal tahkikata başlamıştır. Yapılan ilk tahkikatta Nadinin “müşahedesine dair tanzim olunan hakiki rapor da meydana çık- muştır. Bu raporda Nadinin deli olma- &ığı yazılıdır. Şimdi bu şekilde daha evvel sahte raporlar tanzim edilip edil mediği elheti de tahkik edilmektedir. Müddelumumilik tahkikatmı bitirdik- ten sonra evrakı Adliye vekületine gön-| derecektir. Terazi ithalâtı hakkında Terazi yapanların “Ticaret odasında bir toplantı yaptıkları, bu toplantıda İktisad vekâleti ölçüler ve ayar müdür muavini Salâhağdin Ertürkün de bu- lunduğu ve artık hariçten terazi ithali. nelüzum olmadığı kararlaştarıldığı ya- sılmıştı. B, Salâhaddin Ertürkten al- &ığımız bir mektupta böyle bir toplan- tı olmuşsa da terazi ithaline lüzum ol- mudığı yolunda bir karar verilmediği, €sasen böyle bir kararın doğrudan ruya vekâlet makamına: aid olduğu bil- dirilmektedir. Ekmek fiatleri değişmedi Ekmek narh komisyonu dün toplan- mış, fakat buğday flatlerinde büyük bir değişiklik olmadığı için ekmek fi- atlerinin yeniden ipkasına karar ver- ».. Şimdi biz de semt semt dolaşıp... .Afişaj işini belediye kendisi idare edecek Şehir meclisi dünkü toplantısında riya- setin buna dair olan teklifini kabul etti Şehir meclisi dün toplanmıştır. Muh- telif evrak encümenlere havale edildik: ten sonra bir zamanlar etrafında bir hayli neşriyat yapıdan afişaj işlerinin DASIİ İdare edilmesi lâzım geleceği hak- kında riyasetin teklifi okunmuştur. Afişaj yani duvar ilânları ve tabelâ- lar imtiyazı 926 da belediyeye verilmiş, 927 de Anudolu ajansına devredilmişti. Ajans bu işi idare edemediğinden geri kalan müddet için Vakit müessesesile mukavele yapılmıştı. Mukavele ayın yirmi üşünde bitmektedir. Belediye relsliği bu işi belediyenin doğrudun “doğruya idare etmesini tek- it etmektedir, Teklifinde belediye ilân resmini tahsil eden tahâildarın ayni za manda afişaj teretini de tahsli etme- si müameleyi karıştırdığı, müteahhid ticaret emelile hareket ettiğinden be- lediyenin matlüp gayeyi elde edemedi- ği tasrih ediliyordu, AfŞaj işi belediyeye mühim varidat getirmemiştir. 927 da varidat 47960 Wi- ra iken Anadolu ajansına devredildik- ten sonra 46957 liraya düşmüş, ajansın en çök çalıştığı 932 senesinde 50826 1i- Taya çıkmış, fakat sonra düşmekte de- Gümrükler vekili Edirneye gitti Hudut gümrükleri hak- kında tetkikatta bulunacak "Evvelki gün Ankaradan şehrimize gelen Gümrük ve İrihisarlar vekili bay Ali Rana dün sabâh Edirneye gitmiş- tir. Gümrükler baş müdürü bay Mus- tafa Nuri de vekile refakat etmekte- dir. Vekille gümrülder baş müdürü Edirne ve Uzunköprüde gümrük işle- rini ve oradaki teşkilâtı tedkik edecek- lerdir. Bu arada o mmtakadeki güm- Tük #fiüayene yerlerile trenlerde yapı" lan gümrük kontrolu da, gözden geçi- Tilecektir, Tedkikattan sonra Edime ve Uzunköprüdeki gümrük muayene ve kontrol işlerinin ıslah edileceği söylen- mekteğir, Edirnede ve Adanada büyük ve asri birer tayyare istasyonu yapılacağını ev- Yelce yazmıştık. Gümrükler vekilinin Edirne seyahati sırasında müstekbel tayyare meydanının gümrük muayene! ve kontrolunun nasıl olacağı bakımın- dan da tedkiklerde bulunacağı söyle- niyor. Gümrükler baş müdürü bay Mustafa Nurinin bugün şehrimize dönmesi muhtemeldir. Bay Ali Rananın tedkik»| lerine bir iki gün daha devam edece- i haber alınmıştır. İdman şenlikleri hazırlığı Bu sene mayıs içinde yapılacak idman şenlikleri hazırlıklaril euğraşacak ko- misyon bu hafta toplanacaktır. Geçen sene her mektep, kendi üniformasile iştirak etmişti. Bu'sene de tek bir üni- vametmiştir. Tarife cihetine gelince, şimdiye ka- dar beher metre murabbaı için ayda 50B0 kuruş arasında ücret alınıyor. du. Bunun çok olduğu kabul olunarak «ecnebi mallarına sid rddâmlar için metre murabaı başına senede 365, yer- H-mallar için 200 kuruş alınması tek- lif ediliyor. Belediye meydanlarda ilân kuleleri, afişaj yerleri yapacak ve 23 marttan sonra İnşant tahtaperdeleri İle bu tesi- sattan başka yere ilân yapıştırılması- na müsande etmiyecektir. Riyaset bu- nun İçin bir büro teşkilini teklif ede- zek bülçeye tahsisat konmasım İsti- yordu. Teklif okundüktan sonra azadan bir kısmı söz alârak birçok yerlerin afişaj yüzünden çirkin bir hale getirildiğini söylemişlerdir. Azadan Selâmi İzzet ec- nebi dille yapılan afişlerin yüksek üc- rete tâbi olmasını teklif etmiştir. Ni- hayet reisin teklifi ile tahsisatın bu- Yunması için evvelâ işin bütçe encü- menine, sonra idare tarzını tayin et- mek üzere muhtelit bir enefimene ha- valesine karar verilmiştir. Sahte vekâletname ile dolandırıcılık Ağırceza mahkemesinde dün muhakemeye devam edildi Sahte vekâletname tanzimile bir a- parlımanı ipolek ederek dolandırıcılık yapmaktan suçlu Zeki ve Şeref adların- da iki kişinin muhakemelerine dün ağır ceza mahkemesinde mevkufen bakıl- mıştır. Dünkü celsede vekâletnamenin tanzim olunduğu Üsküdar noteri bay Halid şahid olarak dimlenmiştir. Bay Helid suçlulardan Zekiyi göstererek demiştir Ki; — Bana bu adam gelerek kendisinin. Abdülhakim Sinat olduğunu ve Şeref admda birine vekâleiname vereceğini söyledi. Usulü dairesinde fotoğraflı ve- kâletnameyi tanzim ettik. O sırada di- ger suçlu Şeref bize gelmedi, Kendisini tanımıyorum.. Bundan sonra suçlular tahliye tale- binde bulundular, mshkeme bu talebi reddetti. Hâlâ 'Tunçilinde bulunduğu anlaşılan Hızır adında bir şahidin is- tinabe yolile ifadesi alınmak üzere ma- halli Yaahkemesine telgrafla talimat yazılmasına karar verilerek muhakeme) başka güne bırakıldı. Muhtelif isimlerle dolaşan biri Polis, mühtelif isimlerle dolaşan bir sdamı yakalamıştır. Hüviyeti sorulan bu adam, poliste de ismini yanlış ver- Agobun bu şekildeki hareketi dolayı- sile hakkında «ketmi hüviyete suçile takibat yapılmaktadır, Ar K (/ ii «. Halkın yediği ekmeklerden birer örnek alarak... ... Muayene ediyoruz, bakalım bir ek» meğin içinde ne kadar glüten var?.. Mekteplerin yaşı İnsanlar için yaş meselesi ezeli bir derttir. Yaşlarının ilerlememesi için Düşünsenize ki şu son aylar için de kaç mektebin, kaç irfan ocağının ilerlemiş yaşlarını kutladık. Harbiyenin 104 üncü ylımı, Mülki. yenin yetmişe yaklaşan yaşını, Bahri. ye mektebinin arkasında bıraktığı uzun yılları, Darüşşafakanmn bilmem kaçıncı yildönümünü sevinçle tesid ettik. 14 Mratta Tıbbiyenin tamam yüz onuncu yıldönümünü kutlıyacağız... Bu uzun yaşlı, uzun ömürlü irfan Bir tavuk hırsızı yakalandı Fatih ve civarındaki evlerde bulü- nan tavuklara son zamanda bir hırsız dadanmıştır. İpe bağlı mısır atmak ve suir surellerle yapılan bu tavuk hır am failini, zabıta şiddetle arıyor- ii. Nihayet, bu hırsızın bir kadın oldu- ğu tesbit edilmiş ve yakalanması için de tertibat hazırlanmıştır. Ayşe ismini taşıyan bu kadın, dün gene ipliklere bağladığı mısırlarla ta- Yuk avlamıya kalkışmış, fakat çabucal yakayı ele vermiştir. Bir çocuk bisikletten düşerek Çinta isminde bir çocuk, dün 'Tak-