10 Mart 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

10 Mart 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

TEE ER MR TE e Lİ e ae a LA rar e ER ER Dae « arşın üç parmak miktarinda maa bağ, bahçe ve köşkün evsafı aşağıda Sahife 10 “Istanbul 3 üncü lera memurluğundan: Didar, Rezan, Melâhat ve Celâdettin tasarruflarında olup Emniyet Sandığına birinci derecede ipotek gösterdikleri ve tamamına (20500) lira kiymet takdir edilen Kadıköyünde Zühtüpaşa mahallesinde Fener caddesinde eski 13 mükerrer yeni 55, 57 No. lu sağı Fuat paşadan fe- rağ olunan Selânikli Dilber zadeler Selim ve sairenin bahçesi solu Suat ve Münir Seyit hane bahçesi arkası Hafız paşa zade Nail hane ve bah- çesi önü Fenerbahçe caddesi ile mahdut kayden sekiz dönüm elli dört yazılıdır. | Köşk bahçe içinde olup önü yarım duvar üstü demir parmaklık ka- pısı demirdir. Bahçede kestane, çınar, Malta eriği, Badem ve erğavan ağaçları ve bir kısım bağ ve muhtelif zinet ağaçları ve eşçarı müsmire vardır. Köşke mermer merdivenle çıkılır. Binanın önünde camekân mev- cut olup burası mermer tarastır. Binanın içinde buzlu camla bölünmüş zemini parke tavanı karton piyer bir #ofa üzerine zemini parke bir sa- lon bir oda emaye musluklu alafranza helâ odanın birinde camlı ve ar- monik kapı ile zemini karosimen arkadan zemini kırmızı çimento ve musluklu ve arka bahçeye kapısı bulunan yemek odası ve zemini aynı bir kilere geçilir ve aralıktan bahçeye çıkılır salonun duvarları zemin- den 1,5 metre irtifaıda ahşap ve oyma kapılıdır. Bu katta bir de merdi- Wen altı vardır. Biriüci kat zemin timamen parke tavanlar karton piyer olup bir sofa üzerine birinde hamam bulunan dört oda alafranga bir belâ zemin ve cidarı fayans alafranga helâyı havi banyo ikinci kat: Dö- şeme parke tavanlar ahşap olup bu katta dört oda alafranga helâ vardır. Zemin kat kârgir üst katlar ahşap olup haricen ve dahilen yağlı boyalı ve bodrum katı pencereleri demir parmaklıklı üst katlar pancordur. Bi- rinci katta bir şahniş mevcut olup üstü balkondur yan ve arka cepheler- de tahta oyma korkuluklu balkon vardır. Umum binada elektrik hava gazı ve kalorifer tesisatı vardır. Müştemilâtı: Bahçede bir kat kâgir bi- nanın önü zemini kırmızı çini üstü binanın çatısile mestur önü ve etrafı açık gezinti mahalli olup burada bir oda zemini kırmızi çimento sabit ocak mermer musluklu mutbak zemini çimento sabit kazan ve tekneli çamaşırlık zemini kirmızı çini kiler bodrumda kalorifer kazanı vardır. | Serin ittisalinde zemini karosimen demir parmaklık korkuluklu kâgir ta-| ras ve tahtında zemini çimento pencereleri demir çerçive kalorifer var- dır. Bahçede bir kuyu vardır. Umum mesahası 7745 m2 dır. 116 m2 köşk 32 m2 yemek odasi 65 m2 mutfak ve çamaşırlık 71 m2 limonluk | yanı sedir. Evsafı yukarda yazılı gayrimenkul tapudaki kaydında olduğu gibi açık arttırmaya vazzedilmiştir. Arttırma peşindir. Arttırmaya iştirak edecek müşterilerin kıymeti muhammenenin $6 7,5 nisbetinde pey akçesi veya milli bir bankanın teminat mektubunu hamil olmaları icap eder. Arttırma şartnamesi 1/3/937 tarihine müsadif Pazartesi günü dairede mahalli mahsusuna ta- lik edilecektir. Birinci arttırması 19/4/937 tarihine müsadif pazartesi gü-| nü dairemizde saat 14 ten 16 ya kadar icra edilecek. Birinci arttırma- | da bedel, kıymeti muhammenenin 94 75 ini bulduğu takdirde üste bira- kılır. Aksi takdirde son arttırmanın teahhüdü bakı kalmak üzere art- tırma on beş gün daha temdit edilerek 4/5/937 tarihine #aüsadif Sâh günü “saat 14 ten -16 #ya kadar dairede yapılacak ikinci arttırma ne- ticesinde en çok arttıranın üstünde bırakılacaktır. 2004 numaralı icra ve iflâs kanununun 126 ıncı maddesine tevfikan hakları tapu sicillerile sa- bit olmıyan ipotekli alacaklarla diğer alâkadaranın ve irtifak hakki sahiplerinin bu haklarını ve hususile faiz ve masarife dair olan iddia- larını ilân tarihinden itibaren 20 gün zarfında evrakı müsbitelerile bir- likte dairemize bildirmeleri lâzımdır. Aksi takdirde hakları tapu sicil nlar satış bedelinin paylaşmasından hariç kalırlar. tenviriye ve tanzi'iyeden ibaret olan Belediye rusumu ile dellâliye resmi ve Vakıf icaresi bedeli müzayededen tenzil olu- nur. 20 senelik vakıf icaresi taviz bedeli müşteriye ir. Daha fazla malümat almak istiyenlerin 934/531 numaralı dosyada mevcut evrak ve mahallen haciz ve takdiri kıymet raporunu görüp anlayacakları ilân olunur. (1318) Eksiltme İlânı Türk Hava Kurumu Genel Merkezinden: 1 — Bir Tayyare hangarı ile bir yatakhane binasının Merzifon'da in- şası kapalı zarf usulü ile eksiltmeye konulmuştur. 2 — Bu işe aid proje, keşif ve şartnameler on lira mukabilinde Anka- rada Türk Hava Kurumu Genel merkezinden ve İstanbulda Türk Hava Kurumu şubesinden: alınacaktır. 3 — İnşa edilecek hangar ve yatakhane binasının keşif bedelleri tutarı (109,200) lira (32) kuruştur. 4 — Eksiltme 20/Mart/937 günü saat 11 de Ankarada kurum genel merkezinde yapılacaktır. 5 — Eksiltmeye girebilecekler: İsteklinin diplomalı mimar veya mühendis olması ve hâlen inşaat mü- teahhidi olduğuna dair kayıtlı bulunduğu Ticaret odasından alırmış res- mi vesika göstermesi ve şimdiye kadar bir defada en az yüz bin lira kıy- metinde bir bina inşaatı işini muvaffakıyetle başarmış olduğunu vesaik- İe isbat etmesi şarttır. 6 — İstekliler (8190) lira muvakkat teminatlarını kurum genel mer- kez veznesine yatırarak alacakları makbuzu ve beşinci maddede talep edilen vesaiki tekliflerini havi kapalı zarfla birlikte 20/Mart/937 günü saat ona kadar Türk hava kurumu genel merkez başkanlığına © teslim etmelidirler, (1219) Kuştüyü kullanmanızı tavsiye ederiz em shhatinize faideli, hem de keserie elverişlidir. Kuştüyü yastık 100 küruş, i ve yatak takımları da çok ucuzdur. Kuştüyü kumaşları vardır. Fabrika ve deposu: İstanbul Çakmakçılar Sandalyaslar sokak Tel. 23027. Satış yerleri: ANKARA, İZMİR, BEYOĞLU Sümer Hank Yerli Mallar Pazarları , Türkiye İş Penkas ve İstanbulda Tür- bü husüsta ve temettüün tevzi hakkında | İri biten idare meclisi âzalarının yerine ş İTE Milli Reasürans TÜRK ANONİM ŞİRKETİ Şirketimizin 1936 senesi alelâde his- sedarlar umumi heyeti aşağıda * yazili maddeler hakkında görüşmek ve karar ittihaz etmek üzere 3 mart 1937 çar. | saat on birde Ankarada Genel müdürlüğü | şamba günü Türkiye İş Bankası binasında toplanacaktır. Şirket esas mukavelenâmesi mucibin- umumi heyete iştirâk'edecek olan hissedarların hamil bulundukları hisse senetlerini veya bunu müsbit vesikeları toplantıdan bir hafta evyel Ankarada kiye hanında (şirket muamelât merke- zine tevdi ederek mukabilinde duhuliye | kartları almaları lâzımdır. Hissedarların musyyen saat ve günde Ankarada bu- lunmaları ilân olunur. GÖRÜŞÜLECEK İŞLER i — dare Meclisi rapbrunün okun- ması, 2 — Bilinço ve kâr ve'zarar hesabi: nın okunması, ) — Mürakipler raporunun okun. ması, 4 — Yukardaki maddelerde yazılı evrak ve vesikin okunmasını müteakip müzakere icfasile karar ittihaz ve ida- te meclisi âzasile mürakipl dürler heyetinin ibrası, in ve mü- | 3 — Şirket esas mukavelenamesinin | 24 üncü maddesi mucibince müddetle yenilerinin seçilmesi, meclisi âzasmın gerek kendi namlarına gerek başka şirketlerin idare meclisi âzası veya müdürü sıfatile şirketimizle muamele müsaade itası, yapabilmelerine 8 — İdare meclisi 1937 senesi hakkı huzur ve tahsisatınin tesbiti, ile mürakiplerin Operatör - Ürolog Dr. Mehmed Ali İdrar yolları hastalıkları mütehassıs, Köprü! Eminönü ban Tek 21915 Siz de bu kremden şaşmayınız Çünki; | Bütün cihanda elli senedir daima üs- | tün ve eşsiz kalmışlar. KREM BALSAMIN Büyük bir bilgi ve uzun bir tecrübe mahsulü olarak vücuda getirilmiş yegâne sıhhi kremlerdir. KREM BALŞAMIN Şöhretini söz ve şarlatanlıkla değil sıhhi evsafının Londra, Paris, Berlin, Nev - York güzellik enstitülerinden yüzlerce krem arasında birincilik mü- kâfatını kazanmış olmakla isbat et- miştir. | KREM BALSAMIN Gündüz için yağsız, gece için yağlı ve halis acı badem kremleri, Tanın- mış ecza, ıtriyat ve tuhafiye mağaza- larında bulunur. Umumi deposu: zanesi, Beyoğlu - İngiliz Kanzuk Ec- İstanbul, Zayi — İskân işlerinde kullandığım tatbik mührümü kaybettim. Yenisini ala- cağımdan eskisinin kıyemti yoktur ve borcum olmadığını ilân ederim. Beyoğlu Tarlabaşı Kil sokak 10 No, Zahide | Msi tayin eder, Fevkalâde ihtiyat akçesi! | İdarem Mart 1937 Türkiye Şeker Fabrikaları Anonim Şirketi İdare Meclisinden. Türkiye Şeker Fabrikaları Anonim şirkeli hissedarlar heyeti umu; si 26 Mart 1937 cuma günü saat 10 da Ankarada İş Bankasındaki hususi dairesin- de sureti adiyede foplanacaktır. Şirket esas mukave nce lâakal yüz hisseye malik hissedarların hamil oldukları hisse a bunu müs- bit vesaiki içtima gününden bir hafta evvel Ankarada şirket merkezine, İŞ, Ziraat Bankalarma veya Sümer Banka tevdi ederek birer dühuliye varakası almaları rica olunur, RUZNAME 1 — Şirketin 1936 senesi muamelât vehesabatı hakkında Mecli; rakipler raporunun okunması, İdare ve mu 2 — 1986 senesi bilânço ve kâr ve zarar hesaplarının tasdiki ve idare me& lisinin ibrası, 3 — 19386 senesi temettü hissesinin zaman ve sureti tevzii hakkında karar ittihazı. 4 — 1937 senesi murakiplerinin intihabı ve ücretlerinin takdiri, 5 — İdare meclisi azalarına verilecek hakkı huzurun tayini. *** Türkiye Şeker Fabrikaları Anonim Şirketi İdare Meclisinden: Fevkalâde Heyeti Umumiye İçtimaı: 2999 numaralı Bankalar kanunu hükümlerinin tatbik mevkiine: konulması dolaysile Şirket esas nizamnamesinin 82 nci maddesinin tadil! için şirket umur mi heyeti 26 Mart 1937 cuma günü saat 11 de Ankarada İş Bankasındaki hu- susi dairesinde fevkalâde olarak toplanacaktır. En az yüz hisseye sahip olanların yukarda yazılı tarihde içtima mahailinde bulunmaları rica olunur. RUZNAME: Esâs mükayelenamenin 82 nci maddesinin tadili ESKİ ŞEKLİ: l — —— MADDE 82 — İhtiyat akçesi para 0- larak hıfzolunacak ve bu para İktisak vekâletince kabul olunacak emin - bir el müesseseye tevdi olunacaktır. İh- t akçesinin, her zaman paraya de- | şmesi kabil Devlet veya Türk şirket- leri esham ve tahvilâtı iştira edilmek Suretile de tenmiyesi caizdir. İhtiyat âkçesi ve amortisman bedeli olarak ay- rılan mebaliğin balâda tayin olunan suretlerden pirile istimalini idare mec- YENİ ŞEKLİ: ——— MADDE 82 — Adi ihtiyat akçesi ka- nunen muayyen olan nisbet ve şekil- lerde muhafaza ve tenmiye edilecektir. Kanunen muayyen olan miktardan fazlası Milli bir bankaya tevdi oluna” caktır. Fevkalâde ihtiyat akçesini, meclisi, münasip göreceği şekil rette İstlmale salâhiyettardır. Hattâ bir hesap devresinin hasılatı, hisselerle KAF tevziine kâfi gelmediği takdirde fevka- lâde ihtiyat akçesinin de bu hususta is” timali caizdir. Fevkalâde ihtiyat akçesi tedrici surette sermayenin itfası için dahi kullanılabilir. İdare elis münasip göreceği şekil ve surette istimale salâhiyettar, hattâ bir hesap devresinin hasılatı, hisselere kâr tevziine kâfi gelmediği takdirde fevka- lâde ihtiyat akçesinin de bu hususta istimali caizdir. Fevkalâde ihtiyat ak- çesi tedrici surette sermayenin itlası için dahi kullanıla! Devlet Demiryolları ve Limanları İşletme Umum İdaresi İlânları Ankara İstasyonunda eski şube binasında yaptırılacak kalorifer tesir satı eksiltmesi, Ankarada eski şube binasında yaptırılacak kalorifer tesisatı, kapalı zarf usulile eksiltmeye çıkarılmıştır. 1 — Bu işin keşif bedeli (5108,30) liradır. 2—istekliler bu işe aid şartname, proje vesair evrakı Ankarada Devlet ! Demir yolları yol dairesinden ve Haydarpaşada Birinci işletme komis- yon reisliğinden parasız olarak alabilirler. 3 — Eksiltme 26/3/937 tarihinde cuma günü saat 15 te Ankarada Devlet demir yolları işletme umum müdürlüğü yol dairesinde toplana- cak merkez birinci komisyonunca yapılacaktır. 4 — Eksiltmeye girebilmek için isteklilerin aşağıda yazılı teminat ve vesaiki ayni günde saat 14 e kadar komisyon reisliğine teslim etmiş ol- maları lâzımdır. A — 2490 sayılı kanunu ahkâmmma uygun olmak üzere 383,12 liralık İ muvakkat teminat. B — Kanunun tayin ettiği vesikalar. C — Nafıa vekâletinden musaddak ehliyet vesikası, 5 — Teklif mektupları ihale günüsaat 14 e kadar makbuz mukabilim i de komisyon reisliğine verilecektir. Posta ile gönderilecek teklif mek tuplarının teahhütlü olması ve nihayet bu saate kadar komisyona gek miş bulunması lâzımdır. Bu iş hakkında fazla izahat almak isteyenler D. D. Yolları Yol daire“ sine müracaat etmelidirler, (539) (o (1335) Muhammen bedeli (2100) lira A ti Kg. Donyağı 22/3/937 ps” Zzartesi günü saat 15 te kapalı zarf usulü ile Ankarada İdare binasında. satın alınacaktır. Bu işe girmek isteyenlerin (157,50) liralık muvakkat teminat ile ka” nunun tayin ettiği vesikaları, Resmi gazetenin 7/5/936 gün ve 3297 No- lu nüshasında intişar etmiş olan talimatname dairesinde alınmış vesik$ ve tekliflerini ayni gün saat 14 de kadar komisyon reisliğine verme! lâzımdır. Şartnameler parasız olarak Ankarada Malzeme dairesinden, Hayd?” paşada Tesellüm ve Sevk şefliğinden dağıtılmaktadır. (1169) Ankara'da Emlâk - Arazi Alım ve satımı için GENEL İŞ BÜROSU'na yazılması. Tel, 1475 Haci Bayram İlbeyi cad. No. 22/2 Ankara