10 Mart 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 3

10 Mart 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 3

“ Esrarlı bir cerh B. Fehmi evine giderken “ani bir tecavüze uğradı Bün gece mahiyeti itibarile esrarlı yaralanma hâdisesi daha olmuş- Hüdise şöyle cereyan etmiştir: Fatih- ticaretle uğraşan B. Fehmi isminde oturmaktadır. Fehmi dün akşam gücünü bitirdikten sonra, bir bi- Tahanede biraz oturmuş sonra kalkıp #vinin yolunu tutmuştur. Saat on buçuğu geçerek evinin 80- ia gelmiş. B. Fehmi, ani olarak ba» $ina bir darbe yemiş ve kanlar içinde “duğu yere yıkılıp kalmıştır. B. Fehmi IF az sonra kendine gelir gibi olmuş Ye başından kan akmakta devam etti- görünce, doğruca polis karako- giderek başına gelenleri anlatmış» İl. Zabıta, B. Fehmiyi tedavi altına al- dermiş olup onu yaralıyanın kim olkdu- ğunu araştırmaktadır. « | Bir katilin cezası Nazmi 7,5 sene hapse mahküm oldu Silivrinin Alipaşa köyünde Hasan a- a birini öldürmekten suçlu Nazmi #Welce ağır ceza mahkemesinde on sene ağır hapse mahıküm olmuş VE temyiz mahkemesi bu kararı boz- Muştu. Dün ağır ceza mahkemesinde Mazminir yeniden nakzen muhakeme- a Yapılmıştır. Bu muhakemede vaka da Hasanın daha evvel Nazmi- Bin beline sarılarak tabancasını almak mesi esbabı muhaffefeden görük NİŞ ve cezasının yarısı indirilerek ye- buçuk sene ağır hapsine kârar veril- ştir, Apartıman davası Bay İsmail Hakkı ile arkadaşlarının beraetine karar verildi Fındıklı civarında Takforyan adında âri bir ermeniye ald aparlımanın Güveli iretruke ile alâkası kalmadığı k dair sahte tezkere yazmak ile suç- U eski Em'âki metruke müdür muayi- Mi bay İsmail Hakkı ile bu sahte tezke- ki tetkik etmeden sahteliği bilerek lanmaktan suçlu eski Beyoğlu ta- baş kâtibi Refik baş memur Kemal, pe Andonyan, -İstipanın muhake- leri ağır ceza mahkemesinde bitiril Miştir va hakeme neticesinde müdür mua” w İsmali Hakkı tarafından yazılan kendi imzasını taşıyan tezkere de İnenin zararını mucip olacak ma- tte bir sahtelik görülemediğinden tek İsmail Hakkının ve gerek Refik Kerralin beraetlerine, diğer suçlu- dan bir kısmı hali firarda bulun- saklarından bu husustaki dosyanın Müddelumumiliğe iadesine karar Vermiştir. ty Bir ihtilâsın cezası ii belediye tahsildarı bulundu- rada mükelleflerden aldığı bele- dip Vergi ve resimleri makbuzlarının z anlarını noksan yazmak sureti- ey İZ yirmi beş-buçuk lirayi ihtilâs da, &ten Suçlu İHalidin muhakemesi ti ağır ceza mahkemesinde yapılmış- tee ülkeme neticesinde Halidin üç hay “0 ay yirmi gün müddetle hapsi- © 93 lira ağır para cezası ödemesi- ie en kendisinden 3800 harç alın- na karar verilmiştir. :, Gülat, . i Kira kontratları : Belediye bu hafta yoklamalara başlıyor Zabıtai belediye memurlarile beledi- ye murakıpları, bu haftadan itibaren kontrat yoklamalarına başlıyacaklar- dır. Yapılan yoklama neticesinde, kon- tratsız binalardan bedeli icarın yüzde 4,5 çuk, kontrat mevcud olup noter- likee tasdik edilmemiş olanlardan ki- ranın yüzde 1,5 çuk ceza olarak alına- caktır, Yoklama neticesinde, kunturatın yenileştirilmemiş olmasının mal sahi- bi ile kiralıyan arasında her hangi bir ihtilâfın çıktığı ve bunun için de mah- kemeye veyahud icraya müracaat €- dilmiş bulunduğu anlaşılırsa hiç bir ceza alınmıyacaktır. Balat kavgasının muhakemesi Balatta bir alacak meselesinden kav- ga ettiği İsa adında birine iki el silâh atmaktan suçlu Mehmedin ağır ceza mahkemesinde muhakemesi yapılmış, Mehmedin bu suçta katil kasdi görül İ mediğinden bir ay müddetle hapsine karar verilmiştir, Yİ . Yeni istimlâkler Belediye ancak 1939 senesinden sonra istimlâklere başlıyacak Belediye, son zamanlarda eliride fa2- la para olmadığı için yeni istimlâk mu- amelesine girişmemektedir. Bunun diğer bir sebebi de şehir plânının henüz tekarrür etmemiş bulunmasıdır. Belediyenin istimlâkler yüzünden halka olan borçları her sene bütçeye konan tahsisat ile tedrici bir suretle imha edilmektedir. Bu sene de bütçe- ye bu maksadla tahsisat konulmuştur. Belediye, bu eski istimlâk borcunun arkasını 939 senesi nihayetine kadar almağa çalışıyor. Bundan sonra yeni şehir plânı mu- cibince yeni istimlâklere başlıyacaktır. Tıbbi adli başkâtibine işten el çektirildi İhtilâs suçundan mevkufen muha- keme edilmekte olan Nadi adında bir belediye tahsildarı hakkında deli ol- madığı halde «delidir ve ehliyeti ce- zaiyesi yoktur.> diye asılsız rapor tan- zimi suçundan mâznunen İstanbul tıbbı adli baş kâtibi Ralf bakkında müddelumumilikce tahkikata başlan- dığını yazmıştık. Keyfiyet adliye vekâletine bildirilmiş ve dün vekâletten telgrafla gelen emir | üzerine baş kâtip Raife işten el çektiril-| miştir. Bu mesele etrafında tahkikat davam ediyor, Bir beraet | Adapazarında doktor kimyager Hü- | seyin Hüsnü adında biri gümrükten kaçak olarak gizlice hariçten ilâç ge- tirmek suçundan maznunen ihtisas mahkemesine verilmişti. Yapılan muhakeme neticesinde Hü- seyin Hüsnünün suçu Sabit olmadı. ğından beraetine karar verilmiştir, İ Tramvay yolları Şirket yolların tamirine başladı Ttramvay hattının sağ ve -solunda yedişer metrelik kaldırımın tramvay şirketi tarafından tamiri lâzımdır. Be- lediye fen heyeti, uzun zamandan be- ri bu kaldırımların tamir edilmediğini göz önüne almış ve tramvay şirketine tebliğat yapmıştı. Şirket, belediye fen heyetinin tesbit ettiği yerlerden baş- lamak üzere tramvay caddelerinin ta- mirine başlamıştır, Bu suretle şehri- mizdeki bütün tramvay şebekesinin geçtiği caddeler kısa bir zaman içinde tamamile tamir edilecektir. — . l . : Çöplerin imhası Belediyenin yeni bir ilâç förmülü bulduğu söyleniyor Belediye, çöplerin toplatılması ve im- ha edilmesi usülleri etrafında yeni bir program hanırlamış ve bu programâ göre yeni sene bütçesine tahsisat koy- muştur. Geçen sene çöpler karaya dökülmi- ye başlandığı zamân ortalığı kaplıyan kara sinekler umumi şikâyeti celbetmiş- ti. Gerçe o zaman bir taraftan sinek sür-; felerini öldürmek, diğer taraftan fena kokuların intişarına mani olmak için iki nevi ilâç kullanılıyordu. Fakat bu ilâçlar müessir bir netice vermemişti. Yapılan tetkikat neticesinde dökülecek ilâçlar hakkında, yeni bir formül bu- lunmuştur. Bu yeni formül sayesinde yapılacak yeni ilâçlar kullanıldığı tak- dirde ne sinek, ne de kokunun intişar etmiyeceği temin ediliyor. Bundan başka bu sene çöplerin top- latılması ve inihası için tedbirler alı- nacak ve çöpler daha uzak bir yere dökülecektir, Haliç irket Heyeti umumiye dün i senelik toplantısını yaptı Haliç şirketi heyeti umumiyesi dün sabah senelik mutad toplantısını yap- miştir. Toplantıda idare heyetinden istifa eden iki âzanın yerine avukat B. Hayri ile şirketin muhasebecisi seçilmişlerdir. Bundan sonra şirketin tasfiye işleri üzerinde konuşularak toplantıya nihayet verilmiştir. Dün bir gazete Haliç vapurları iş- letmesinin belediyeden alınarak gene eski şirketin eline verileceğini, şir- | ketin avukatı Narlıyanın beyanatı- na atfan yazıyordu. Dünkü meclisi idare toplantısında bu mövzu görüşülmediği gibi avukat Narliyan da o şekilde beyanatta bu- lunmağdığını söylemektedir, B, Narliyan bir muharririmize de- miştir ki; .— Toplantı elelâde heyeti umu- miye içtimamdan ibaretti. Ruzna- me dışına çıkılmamıştır. Haliç va- purları işletmesinin belediyeden İs- tirdadı hakkında da verilmiş bir ka- rar yoktur ve olamaz. Mevzubahs ga- zeledeki beyanatım da tarafımdan söylenmiş değildir, uydurmadır.» EHİR HABERLERİ | Vergi tahsilâtı | Bina ve belediye . vergi daireleri birleştirilecek Bina ve arazi vergileri Maliye tara fından idare edildiği zaman bu vergile- rin tahakkuk ve tahsili için Muliye şu- | beleri tebliğ memurlarını çalıştırmâkta. idiler. Bu suretle vergi mükellefleri, Ma-| liye şubelerine vergi borçlarını bizzat yatırmakla mükelleftiler. Bu usul, be- lediyeye geçtikten sonra da devam etti, Belediye son günlerde şehir meclisi- ne yaptığı bir teklif ile gerek Maliye- den müdevver, gerek ötedenberi bele- diyece idare edilen vergi ve resimlere | aid tahsli ve tahakkuk şubeleri birleşti-| rilecektir. Ancak şimdilik gene bina ve arazi vergileri eski usulde tahsil edi- | lecek, belediye vergi ve resimleri için de tahsildar kullanılacaktır. Çünkü belediye vergi ve resimleri ba- zan çok küçük miktarlardan ibaret ol- | duğundan halkın belediye şubelerine giderek vakit kaybetmelerine bu suretle meydan verilmiyecektir. Bununla be- reber alım satım, ipotek işlerinde şu- belerin tevhidi (le halkın bütün bu ka- bil işlerini bir yerde toplamakla kolay» lık göreceği tahmin ediliyor. Katil kadın Gülüzar Hakkındaki karar 6 Nisana kaldı Galatada Kâzım adında birini taban- ca İle öldüren ve geçen celsede müd- deiumumilik tarafından idamı istenen Gülüzar adındaki kadın hakkında dün ağır ceza mahkemesinde karar verile- cekti. Bunu haber alan birçok meraklı- lar erkenden ağır ceza mahkemesi ko- ridoruna toplanmışlar, koridor kalaba- lıktan geçilemez bir hale gelmişti. Te- hacümün önüne geçmek üzere adliye polisi, jandarmalar ve mahkeme mü- başirleri tertibat alarak kölabalığın hep birden mahkeme salonuna hücü- muna meydan vermemişlerdir. Gülüzar mevkufen mahkemeye geti- rilmiş ve hâlen İstanbulda bulunmı- yan Mehmed adında bir şahidin isti- nabe yolile alınan ifadesi okunmuş- tur. Mehmed ifadesinde vaka günü Gâ- Jatadan geçerken silâh sesleri duydü- ğunu ve vurulan Kâzımın yere yuvar- landığını, o sirada Gülüzarın da elin- de tabanca ile kaçmakta olduğunu gör- düğünü bildiriyordu. Suçlu Gülüzar bu şahidin ifadesine karşı hiç bir şey söy- lemedi. Mahkeme de evrak üzerinde tedkikatını henüz biterememiş oldu- gundan Gülüzar hakkındaki karar ni- sanin âltısına bırakıldı. j Karaköyde yeni bir tramvay ma- hası yapılacak İstanbuldan Beşiktaş ve Bebeğe gi- decek tramvayların kolayca geçip git- meleri için Karaköy tarafında yeni bir makas yapılacağı yazılmıştı. Bu husus taki proje, Nafıa vekâleti tarafından tedkik edilmiştir. Tramvayların köp- Tü üzerinde birikmelrine mani olacak bu makasın yakında inşasına başlana caktır, Bu itibarla Karaköydeki istas- yon da Ziraat bankasının önüne doğry biraz daha geriye çekilecektir. Bay Amcaya göre... | deki İSTANBUL HAYATI; At bulunur meydan: bulunmaz Kadıköy vapurunun güverte salo- nunda oturacak bir yer bulmak için iki taraflı kanapeleri gözden geçire- rek ilerledi. Arka tarafta yarısı boş kanapeyi görünce köşe kapmaca ©y- nıyan çocuklar gibi kocaman göbe- ğini hoplatarak koştu. Fakat kana- peye yaklaşmasile dönmesi bir © Hem. öyle bir döndü ki, yanındı geçmek istiyen iki kişiyi karnını çar- pınca her birini bir tarafa yuvarla- dı. Telâşla cebinden bir gazete çıkı rarak perde gibi suratına örttü. Ar kasına bakmadan koşar adımlarla orta salona geçti. Başını hafifçe ge- riye çevirerek göz ucile gene etrafı süzdükten sonra yuvarlanır gibi mer- diyenlerden indi, en ait kat salonun ta arka tarafında bir köşeye bü- güldü. Derin, derin nefes &lıyor, arasıra merdivenden ayak sesi işittikçe elin- deki gazetenin üst kenarından göz- lerini dikiyor, gizli, gizli gözetliyor. Birinden çekindiğini her hali göste- riyor. Fakat bütün tedbirleri boşa çıktı ve nihayet korktuğu başına gel- di. Soluk soluğa merdivenlerden inen tostoparlak' bir adam etrafa ba- kınarak ilerledi: — Maşallah bay (L...), nereler desin yahu?.. Artık bizleri unuttun. Yukarda arkandan seslendim amma, her halde duymadın. Halbuki yanım- da boş yer vardı. Şöyle biraz lâf ata- ım, demiştim. Beriki, renkten renge girerek elin- gareley! bıraktı, Dudaklarının titrediği farkediliyordu: — Şey.. Yukarıda sicakltan bu- naldım da buraya çekildim, Demek siz de yukarıda idiniz.. Toparlak adam gevrek bir kahka. ha savurdu: — Bayım. Bu ne hararet”, Biz pal. tonun içinde üşürken sen sıcaktan bunalıyorsun.. — Canım, zihnim pek karışık, An- layıver işte. Soğuktan diyecek yerde sıcak demişim., Toparlak zat gene alaylı bir gülüş- Ye cebinden bir defter çıkararak ya- nındakine biraz daha sokuldu: — Dün sizl dairede aradım, bula- madım, Malüm ya, son günlerde bi- zim işler de biraz bozuldu. Şu bizim ufak hesabı temizlemenizi rica ede- cektim. — Haa. evet. Geçen gün bende seni aradım. Elime biraz para geç- mişti, : Bari şu borcumu kapatayım demiştim. Fakat aksiliğe bak ki bir türlü seni bulamadım. — Eh, zararı yok. Bugün deriz. — Yoook azizim. Bugün buna im kân yok. Malüm ya, at bulunur mey dan bulunmaz; meydan bulunr at bulunmaz, derler. Bugün sen bulun- dun amma, ne yazık ki, benim param halle- İ yok. İnşallah gelecek ay görüşürüz. Şimdilik Allaha ısmarladık.. Diyerek yerinden fırladi ve üst ka- *n doğru uzaklaştı. C.R. ——— ——-— 2 sene bir ay hapse mahkümiyet Fındıklı civarında bir kereste fabri- kasında beraber çalıştığı Musa adın- da biri ile kereste isti zünden kav- ga ederek Musayi öldürmek üzere al- tı el silâh atmaktan suçlu Mehmed A- lipin muhakemesi dün ağır ceza mah- kemesinde yapılmıştır, Muhakeme nes ticesinde Mehmed Alinin İki sene bir ay müddetle hapsine karar verilmiştir, Si —— — — ka alanı meydana çıkaran bir âlet edilmiş bay Amca... su. Pölis birinin sözünden: şüpheye düştü değil mi?... ».. Hemen bu âleti adanın karşısına koyuyormuş... ... Lâfın doğru olup olmadığını anlıyormuş... B.A, — Aman bir tane de ben ala- yım!... Sen polis misin? B. A, — Hayır amma her gün dâ alişveriş ederim!... çarşı