10 Mart 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

10 Mart 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

Öldüğünü ra haber alan kaleci Vaktile şöhreti sütunlar dolduran adamın ölüm haberi: Üç, dört satırdan ibaret... Sporda yirmi iki senelik faal bir ha» yak. v Oynanmış binden fazla maç. İspanya renklerini müdafaa ederek Avrupanın bütün memleketlerinde el- Wi beynelmilel maç... Müdekkik bir ta» rihçi olmak için şunu da ilâve edeyim ki, bunların ekserisi muyaffakıyetli ol- du. Elbette, hezimellere de uğradım. Bunların en iztırap vereni İngilterede ilk defa olmak üzere oynadığım, ayni zamanda İspanyanın da İngilizlerle ça- murlu ve hemen bemen oynanmaz Higbury sahasında İlk karşılaştığı Londrudaki maç oldu. Başka bir mağ- İübiyet de son defa Pariste oynanan İs- panya - Fransa maçında başıma geldi. Spor davasına ve memleketimin bey- nelmilel şöhretine hasredilmiş yirmi iki! senelik gayret, disiplin, spor haysiye- U... SON ZAFERİM 1936 da hâlâ mücadele ediyordum. Güzel kokulu çiçekler ve portakal a- gaçları şehri olan Valensiyada İspanya kupası finali oynanıyordu. Klübüm P. C. Madrid'in kalesinde bulunuyordum. Karşımızda meşhur bir hasım vardı: FP. C. Barcelona. O da tablatile bu mü- sabakada muzaffer olmak istiyordu, çünkü İspanya kupası memleketimiz- deki müsabakaların en eskisi, en klâsi- gi ve en rağbette olanı idi. Maç sonuna yaklaşıyor ve takım 2-1 Fazanıyordu. Barcelona ' ümitsizliğin verdiği harikulâde bir gayretle hücum ediyordu. Escola'nın kısa ve sıkı bir şü- tü herkeste beraberliğin teessüs edece- ği, bununla beraber maçın uzatılacağı ve neticede de yorulmuş olan F. C. Mad- ridin mağlüp olacağı hissini uyandır. muştı, Fakat Escola'nın kısa ve:sıkı şü- tü gol olmadı, müdafaadâki sadık ar- kadaşlarımın bile «dayanılmaz» oldu- ğunu itiraf ettikleri bu topu nasıl dur- dürduğumu pek söyliyemiyeceğim, O- yun sonuna erdi ve halk beni omuzla» rının üstünde çıkardı. Bu, sporda son aferim oldu. Bu zaferi takip eden sevinçli günle- rimizden ve çok hareketli bir mevsimden sonra epice hakkedilmiş istirahatimi- Zin, hâlâ memleketimizi tahrip eden müthiş çarpışmalarla &ni ve acı bir $8- ilde inkıtaa uğrıyacağını kim düşü- nebilirdi?, ÖLDÜĞÜMÜ HABER ALIYORUM Bir gün, harp başladı... Daha Madridin ilk karışık günlerin- de, gelip bana evden çıkmamamı tavsi- ye ettiler. Tehlikeye maruz bulundu- gumu havsalama sığdıramıyordum. Bununla beraber bana nasihat ve- renler haklı idiler. Bir akşam radyo dinliyordum; spike- rin «cephe tebliğlerini» verdikten son- ra gamlı bir sesle şöyle söylediğini işittim: «Şimdi, size çok hazin bir ha- ber vereceğim: Meşhur futbolcü Zamo- Tü kurşuna dizilmiştir.» Matbuat da bu haberi neşretti. Fa- kat'bu, vaktile en ufak hareketlerimi tasvir için sütunlar yazan gazetelerde dört beş satırlık bir «zabıta vakasisn- dan ibaretti, Bunun üzerine saklan- dım. Daha sonra tevkif edilerek Madri- diri Nümune hapishanesine tıkıldım. Bereket versin ki, nöbet bekliyen milis- ler nihayet futbol «hastaları» olduk- ları ve belki de Madrid ve İspanya mili takımı eski kalecisinin hayranı bulun:-! duklarını hatırladılar. Bana bir futbol hediye ederek diğer mahpuslar arasın- da takımlar teşkilime salâhiyet verdi- ler. Ve hapishane avlusunun sert kal- dırımları üzerinde bir teselli maçı yap- tık, bir ay sonra beni serbes bıraktılar. HAYATIM FUTBOLDÜR Arjantin cumhuriyeti sefiri sayesinde vapura bindim, gurbete, evvelâ Fran- aya yollandım. Fransada futbol erkâ- yanın, matbuatının, spor arkadaşları- Bun bana gösterdikleri hüsnü kabul Göztepe - Altınordu birleştiler Milli kümeye daha kuvvetli bir takımla iştirak edecekler gurbet hüzünümü unuttururken bey- nelmilel spor samimiyetinin boş bir ke- lime olmadığını da gösterdi. Şimdi mi? İstirahat edeceğim, unut- mağa çalışacağım... Sonra kendimi hâ- 14 genç ve kuvvetli hissediyorum. Spo- rumu her zamankinden fazla seviyo- rum. Niçin sporu bırakmağı düşüne- yim?.. Bunun için gene oynıyacağım. Kale- leri müdafaa edeceğim? Hangi kaleleri mi? Neredeki kaleleri mi? Henüz bik miyorum. Sonra gençleri yetiştirmeğe çalışacağım. Futbol bütün düşüncem, bütün hayatım ve mevcudiyetimin sebebidir, Her zaman ondan başka bir İzmir (Akşam) — Mevsuk bir membadan. öğrendiğime göre, bundan bir müddet evvel birleşmeleri mevzuu bahis olmuş bulunan Göztepe ve Altın- ordu klüpleri, milli küme maçlarına daha kuvvetli bir takımla iştirak et- mek için bu düşüncelerini katileştirmek üzere aralarında görüşmüşler ve ni- hayet birleşmişlerdir. Artık bir tek teşekkül haline giren Göztepe ve Al tınordu bu birleşmeyi, tasvip etmesi ricasile genel merkeze müracaat etmiş- lerdir. Genci merkezin, daha kuvvetli bir teşekkülün meydana gelmesine vesile olan birleşmeyi memnuniyetle karşılıyasağı umulmaktadır. Binicilerimizin Avrupa seyahati Ekipi teşkil edecekler ay sonuna doğru belli olacak muhtelif şehirlerinde yapılacak müsa- bakalara iştirak etmek üzere kiymetli süvarilerimiz nisan bidayetinde Roma- ya müteveccihen hareket edeceklerdir. Birkaç senedir Avrupa şehirlerinde iş- tirak ettikleri yarışlarda iyi dereceler almış olan süyarilerimizin bu müsaba- kalarda da muvaffak olacaklarına emi- niz, Süvari binicilik okulu komutanı yar- bay Saimin kumandası altında hareket edecek olan kafileye henüz hangi za- vedondra,: Paris, Rorü& ve Avrupanın İ cak yarışlara gireckler oradan Parise geçerek Paristeki müsabakalara da işti- rak edeceklerdir. Bundan sonra Lond- raya gidecekler ve gerek örada ve gerek Londradan avdetlerinde büyük Brük- sel yarışlarına girecekler, Brükselden doğruca İstanbula avdet edeceklerdir. Avrupa memleketlerinin dört büyük merkezinde yapılacak bu yarışlara işti- rak için süvarilerimiz son Avrupa seya- hatinden geldikten sonra mütemadiyen çalışmışlar ve yeni hayvanlar yetiştir. mişlerdir. Şimdiye kadar yaptıkları bitlerimizin iştirak edecekleri malüm (müsabakalarda tecrübelerinin nisbeten değil ise de şimdiye kadar Avrupada yaptıkları yarışlarda muvaffak olmuş, yarış kabiliyetini kaybetmemiş bilâkis günden güne tecrübelerini Süyarilerimiz mid varız. Uç mektebin spor bayramı Yüksek mühendis mektebi, Galatasaray lisesi ve Robert Kolec arasında müsabakalar yapılacak Nisan ayı içinde Galatasaray, Yük- l sek Mühendis mektebi, ve Robert kolle- jin nisan ayı içinde bir spor bayramı | hazırlamakta olduklarını duyduk. Bu hususla izahat almak üzere kendisile görüşen bir arkadaşımıza Mühendis mektebi başkaptanı bay Necip şunla- rı söylemiştir: — «Maalesef iki senedenberi bütün gayretimize rağmen yüksek tah- sil gençliği arasında bir spor havs- sı yaratamadık. Diğer mektep ve fakül- telerin spor tahsisatı ve teşekkülâtı ol- maması ve bu iş için bizimle birlikte ça- lışmakta olan mülkiyenin bugün An- karaya nakledilmiş bulunması tasarlar mış olduğumuz organizasyonun imkân şartlarını tamamile çürütmüştür. Bu sebepten bu sene Kol Ij ve dalatasaraya omüracaat ederek nisan ayı içinde tur- nua şeklinde basketbol, futbol, voley- bol ve atletizm olmak üzere dört kol üzerinde müsabakalar yapmamızı tek- voleybol maçları bizim mektepte ve at- letizm müsabakaları da Taksim sta- dında yapılacaktır. Her müsabakanın ayrı ayrı şampiyonluğu olacağı gibi dört müsabakadan en fazla derece alan mektep de üç mektebin şampiyonu ola- rak güzel bir kupa alacaktır. Her mek- tebin ikişer murahhasından teşekkül eden tertip heyeti bu hafta içinde maç- ların tarihlerini ve puvan tesbit edip bazı kararlar alacaktır. Müsabakalar bittikten sonra sporcu- ların şerefine bir çay tertip edilecek ve mükâfatlar, madalyalar, kupalar galip- lere merasim ile verilecektir.» Mühendis mektebinin bu hayırlı te- şebbüsünü çok yerinde bulduk. Genç mühendis namzedlerini yüksek tahsil çağına örnek olacak kadar bir titizlik e çalıştıkları için tebrik eder, her üç mektebin de muvaffakıyetlerini temen. ni ederiz. : Yarın GALATASARAY sahifesi 10 Mart 1937 Maliye Vekâletinden: 1/6/937 tarihinden itibaren tedavül mevkiinden kaldırılacağı evvek ce ilân edilmiş olan hikel 25 kuruşluklarla bronz 10 kuruşlukların 1/ Kânunucvvel/937 tarihine kadar tedavül mevkiinde kalmasının takar” rür etmiş olduğu ilân olunur. (443) (1108) Ankara Valiliğinden: Keşif bedeli 38994 lira 10 kuruştan ibaret bulunan Ankara istanbul yolunun 10--000 — 12--000 ıncı kilometreleri arasında yapılacak var” yant yol inşaatı 1/3/937 de ihalesi yapılmak üzere kapalı zarf usuliyle eksiltmeye konulmuş ise de vakti muayyeninde gelen isteklilerin tek” lifi lâyıkı had görülemediğinden işin arttırma eksiltme kanununu” 40 ıncı maddesinin 2 inci fıkrasına tevfikan 22/3/937 günü saat 15 d€ ihalesi yapılmak üzere yeniden kapalı zarf usuliyle eksiltmeye konmut tur. Muvakkat teminatı 2925 liradır. Eksiltme şartname ve teferrüatı AN kara Nafıa müdürlüğünden 1 lira mukabilinde verilir. İsteklilerin; teklif mektupları, Ticaret odası vesikası, muvakkat t© minat mektubu veya makbuzu ve Nafıa vekâletinden alınmış 937 8€ nesine aid müteahhitlik vesikasile birlikte 22/3/937 günü saat 14 de kadar eksiltme komisyonu reisliğine vermeleri lâzımdır. (447) (1163) MÜZAYEDE iLE SATILIK KÖŞK VE EV v 1 — Yeşilköyde Kaletarya Bağlar mevkinde 2 dönüm bağ yerini havi 800 li muhammen kıymetli köşk. 2 — Bakırköy Kız meklebi sokağında 19 numaralı ve elektrik tesisatı bulun#” 1200 lira muhammen kıymetli ey. VW İzalei şüyu zumnnda 937/1. dosya ile 19/3/937 cuma günü sant 16 ya kadar Sultan Ahmet 3 üncü suli'lukuk mabkernesi tarafından müzeyi suretile satılığa İŞ kya açti ele AĞ Istanbul 3 üncü İcra Memurluğundan: Ayşe Vedat, Kâmia Fatma Talia, Suut Sihamettin Kemalinin tasar” ruflarında olup Emniyet Sandığına birinci derecede ipotekli bulunan 19 mamina (7343) lira kıymet takdir glilen Kuzguncukta nakkaş sok ğında eski 4,4 yeni 6,8 6,8 No. lu iki tarafı Artin kalfa veresesi arsası bir tarafı iki No. lu arsa tarafı rabii yol ile mahdut maa bah$© kâgir hanenin evsafı aşağıda yazılıdır. Mezkür gayrimenkulün bulu” duğu yer yokuş olduğundan bahçe setlerden mürekkep ve içinde ve a rafında set duvarları vardır. Ve bahçede bir lak iki laklı ve diğer bi büyük havuz ve bir çok zinet ve sair ağaçlar ve bir katlı altı helâ var” dır. Yer katı bir taş aralık iki oda bir kömürlük ve taş koridor üzerinde dört kömürlük zemini çimento bir oda birinci kat: Bir aralık mermer döşeli bir taşlık bir helâ birinde şömine gibi bir ocak bulunan beş od? bir mermer aralık mermer döşeli ve musluklu bir yemek odası çiment9 aralığı havi mermer döşeli duvar çini kaplı ve mermer kurnalı V* mermer kurnalı hamam (termesifon) ve bir sarnıç vardır. İkinci kat: Bir merdiven başı ve 1 sofa 5 oda 1 helâ ve diğer bir aralık üzerine bir od8 bir helâ zemini çini taşlık 3 cü katta: Bu kat çatı olup 3 sofa altı oda bir helâ bir balkon vardır. Döşemeler kismen parke, ahşap aksam ve ba?! duvarlar yağlı boya tavanları kısmen yaldızlı ve karton piyer olup bin8 kârgirdir, Umum masahası 1898 m2 olup bundan 363 m2 bina kalan! bahçedir. Evsafı yukarda yazılı gayrimenkul tapudaki kaydın? olduğu gibi açık arttırmaya vazedilniştir. Arttırma peşindir. Arttırmaya iştirak edecek müşterilerin kıymeti muhammenenin 9 7,5 nisbetinde pey akçesi veya milli bir bankanın t© minat mektubunu hamil olmaları icap eder. Arttırma şartnamesi 1/3/ 937 tarihine müsadif pazartesi günüdairede mahalli mahsusuna tslik edilecektir. Birinci arttırması 19-4.937 tarihine müsadif pazartesi günü dairemizde saat 14 ten 16 ya kadar icra edilecektir, Birinci bedel, kıymeti muhammenenin9;7Sini bulduğu takdirde üste bırakılır. Aksi takdirde son arttırmanın teahhüdü bakı kalmak üzere arttırm" on beş gün daha temdit edilerek 4/5/937 tarihine müsadif S9 günü saat 14 ten 16 ya kadar Dairede yapılacak ikinci arttırma met cesinde en çok arttıranın üstünde bırakılacaktır. 2004 numaralı ters ve İflâs kanununun 126 ıncı maddesine tevfikan hakları tapu sicill& rile sabit olmıyan ipotekli alacaklarla diğer alâkadaranın ve irtifa sicillerile sabit olmyanlar satış bedelinin paylaşmasından hariç kalır!2”" Müterakim vergi, tenviriye ve taririfiyeden ibaret olan belediye mu ile dellâliye resmi ve vakıf icaresi bedeli müzayededen tenzil olun-” 20 senelik vakıf icaresi taviz bedeli müşteriye aittir, Daha fazla mat almak istiyenlerin 34/1972 numaralı dosyada mevcut evrak ve me hallen haciz ve takdiri kiymet raporunu görüp anlıyacakları ilân nur, Iktisat Vekâleti iç Ticaret Umum Müdürlüğünden : Türkiyede yangın ve Nakliyat Sigorta işlerile çalışmak üzere kanuni bak tescil edilerek bugün faaliyet halinde bulunan Ankara Havalisi lekette olduğu gibi bizde büyük Rus şairi Puşkin'in hayst leri hakkında Manisa saylavi , çıkarılan. .. Halit Bayrı, Reşit Gökdemir, Rıza Çav- darh, Tahsin Bağüoğlu, Meliha Avni Sözen gibi tanınmış imzaların yazları vardır. Gençlerle münevverleri alâkadar eden yazıları toplamış bulunan bu mecmu- ayı okuyucularımıza tavsiye ederiz.