30 Nisan 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

30 Nisan 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

irak hariciye n 10 kabul edilmiş ve Başvekil İsmet İnö- nü ve Haricye vekili doktor Tevfik Rüştü Aras ile müteaddit görüşmeler- de bulunmuştur. İki dost ve komşu memleketin dev- adamları, umumiyetle memleket- rini alâkadar eden meseleler üze- rinde mufassal fikir teatisinde bulun- muşlar ve komşuları ile idame ettir dikleri sulh ve iyi anlaşma siyasetinin müşterek ideallerine en iyi olarak te- vafuk eden siyaset olduğunu memnu- niyetle müşahede eylemişlerdir. Bilâhnre daha hususi surette iki memleket arasında doğrudan doğru- ya mevcut münasebetleri alâkadar eden meselelerin o tetkikin& geçilmiş ve Başvekil İsmet İnönü, doktor Aras ve Ekselâns Naci Elâsil, iki dost dev- let arasında mesut bir surette mev- cut münasebetlerin tam bir samimi- yet ve karşılıklı itimat havası içinde inkişafını görmekle bahtiyarlık his- setmişlerdir. | Ekselâns doktor Aras ile Ekselâns Naci Elâsil, görüşmeleri esnasında, 5 | Maziran 1926 tarihli muahedenin hu- dut komisyonuna ait ikinci kısmının temdidi hakkında notalar teatisinde | | bulunmuşlardır. Dünya harbinden sonra eski Os- manlı imparatorluğundan ayrılmış diğer arab memleketleri ile olan mü- nasebetlerine gelince, bu memleketler milletlerinin tam hükümranlık için- de inkişafını görmekle bahtiyarlık hisseden Türkiye ve Irak devlet adam- ları, gerek milletlerinin gerek müs- takbel nesillerinin refahı için, bu memleketlerle dostane teşriki mesai siyasetlerini devam ettirmeği karar- laştırmışlardır. Muhterem misafirimiz pazartesi günü gidecek Irak Haricye veziri Ekselâns Naci Elâsil pazartesi gününe kadar şehri- mizde kalacak ve pazartesi günü To- ros ekspresile şehrimizden Halebe, oradan da doğruca memleketine dö- necektir. Su basması Sava ve Morav nehirleri yükselmekte devam ediyor! | Belgrad 29 (A.A) — Dünbütün | devam eden yağmur dolayısile Sava ve Morava nehirlerinin seviyesi yükselmekte devam etmiştir. Bazı erazi parçaları yeniden sular altında kalmıştır. Yardım tertibatı alınmıştır. gün Amerikada feyezan Thanesville (Amerikada) 29 (A- A.) — Thames nehrinin tuğyanı, şeh- il tecrid etmiştir. Yüzlerce kişi inde mahsur kalmışlardır. Bir bin kişi bu havaliden kaçmakta- ri bil Wheeling (Batı Virginyası) 29 (A. A.) — Ohio havzasındaki tuğyan üze- rine 25,000 evin tahliyesine mecburi- yet hasıl olmuştur. Belediye ve hususi idare muhasebe usülleri Ankara 29 (Akşam) — İç bakanlığı tarafından belec ve hususi idare mubasebe usullerinin birleştirilmesi işini incelemek üzere teşkil edilen ko- misyon. vilâyetlerden bu iş üzerinde bazı malümat-istemiştir. Komisyon bu malâmat gelinceye kadar toplanlıla- rını geri bırakmıştır. Köy kanunu değişiyor Ankara 29 (Akşam) — Köy kanu- vunu değiştirecek olan kanun projesi son şeklini almıştır, Proje Meclise su- nulmak üzere bı nlerde Başvekâle- te verilecektir. İngiliz - Fransız - Belçika erkânı harbiyeleri arasında şimdilik görüşme yok Londra 29 (A.A.) — B. Eden Avam Kamarasında Hi sonun bir Sualine cevab vererek şimdiki halde İngiliz - Fransız - Belçika erkânı harbiyeleri arasında bir görüşmenin mevzuubah- solmadığını beyan etmiştir. İtalyan gazetecilerinin Almanya seyahati Berlin 29 (A.A.) — Almanyada se- yahat etmekte olan İtalyan gazeteci- lerinden mürekkeb bir grup, dün Essen şehrini ve Krupps müessesele- rini ziyaret etmiştir. Akşam belediye reisi tarafından şereflerine bir ziyafet verilmiştir, azırı Gürültü ve pislikle yeni hükümlerden bir madde mücadele (Baş tarafı birinci sahifede) rendirecek şeyler yapmak yasağ addenin tat bunun zamanla temin al yakmak ve k Me pet dan halı silk k yasa; ızun münakaş: u elbi- rilmesin cede bu hükmün yalnız fena kokular neşreden kimseler için oldu- ğu tebarüz ettirildi Yeni talimatnamenin htiva ettiği sokak. rda, caddelerde, meydanlarda hay- van oynatmak ve dövüştürmek yasa- gına aid hükümdür. Belediyenin izin verdiği yerlerden başka yerlerde ne vasıta ile olursa olsun seyyar satıcılık yapılamaması da yeni hükümlerden- gelen Alman Gruson fabrikaları mi B. Madison Ankarada oldü Ankara 29 (A.A.) — Beynelmilel kö- mür sergisi münasebetile şehrimizde bulunan Magdeburg'da Gruson fab- rikaları direktörü B. Madison, zatür. reeden vefat etmiştir. Mumaileyhin cenazesi tahnit edilmiş ve Almanya- ya gönderilmek üzere bugünkü trenle İstanbula yola çıkarılmıştır. Amerikada bütçe açığı l Vaşington 29 (A.A.) Meclis baş- kanı B. Bankhead, 418 milyon dolara beliğ olacağı tahmin edilen bütçe açı- ğını örtmek için masraf bütçesinden yüzde onbeş tenzilât yapılmasına ma- tuf olarak dün meclise verilen tak- rire B, Roozevelt'in taraftar olduğu. nu bildirmiştir. Fransız maliyesi Paris 29 (A.A.) — Parlâmentonun maliye encümeninde izahat veren Ma- liye nazırı B. Aurlol hükümetin uzun vadeli bir istikraz akdetmek tasavru- runda bulunmadığını, fakat istisna bazı sarfiyat vukubulduğu takdirde kısa vadeli hazine bonoları ihraç ede- ceğini beyan etmiştir. Radikal sosyalistlerin toplantısı Paris 29 (A.A) — Radikal - sosya list partisinin bürosu, dün Daladier- nin riyâsetinde toplanmıştır. Büro, azadan bazılarının içtimal meseleler- de partinin siyasetini tesbit etmek üzere fevkalâde milli bir kongrenin te nması hakkında yapılan teklifin kabulüne lüzum görmemiştir, İngilterede nazır maaşları Londra 29 (A.A.) — Nazır maaşla» rının 5,000 den 4,000 sterline indirii- mesi hakkında işçi partisi tarafından yapılan tadil teklifini, Aram kamarası 123 reye karşı 175 rey ile reddetmiş. tir. Polonyada bir çok komünist tutuldu Varşova 29 (A.A.) —1 mayısın yak- Taşması layıslle zabıta bilhassa Bublin civarında bir çok komünistleri tevkif etmektedir. Bubün ile garbi Ukranya komünist partisinin mahalli komitelerinin merkezleri meydana çı- karılmıştır. Bir çok vesaik elde edil- miştir. Papanın sıhhati tekrar endişe veriyor Vatican 29 (A.A.) — Papanın sıh- hati tekrar endişeyi mucib olmakta dır. Papa, vücudunda yorgunluk his- setmekte ve bacakları şişmektedir. Doktorların tavsiyesine rağmen Papa ancak pazar ve pazartesi günleri is- tirahat etmektedir. Romada yeni siyasi ziyaretler hakkında malümat yok Roma 29 (A.A.) —Selâhiyettar ma- hafilden bildirildiğine göre Romada B. Bekin, B. Lansbury veyahut B, Van Zeelandın İtalyayı muhtemel ziyaret. lerinden hiç bir malümat yoktur, D. No: i ve mahallesi yükada Yalı yoğlu Yenişehir hzadebaşı Revanı çelebi m Heybeliada Kurtuluş Beyoğlu Feriköy kisim 2 6223 Samatya hacı Hüseyinağa Kurtuluş Almanca — Türkçe Teknik Lügat Adnan Halet Taşpınar Almanca — Türkçe tercüme işleri: le meşgul olanlar ve teknik kitap oku- | * yanlar içli > faydalı bir eserdir, “(Tevzi yerleri: İstanbül Kanaat ve İkbal Kitab- evleri, Beyoğlu Haşet Kitabevi, Yukarıda evsafı yazılı gayri menkuller on gün müddetle satışa çıkarılmıştır. İhaleleri 14/5/937 tarihine düşen uma, günü saat 14 dedir. Satış münhasıran gayri mübadil bonosiledir. Istanbul Gayrimübadiller komisyonundan: sokağı Emlâk No. Cinsi ve Hissesi Hisseye göre € muhammen K. &. ve Y, 171 allen: 150 2.43 Y.3 ş E,14 Mü 46 metre arsa 160 Açı silâhdar 130 > 200 > E. Yazmacı Y. Hayırlı E. Ayadimitri anos paşa Dereboyu caddesi Kapalı zarf No. taj 7-9 Ada: 23 Harita: 128 3 Mü, Ada: 59 arsa, Parsel; 16 E. Çimento (oo E.13- ve kömürcü Kuyular başı ve Kasımpaşa caddesi E.veY. 23 Mahallen:; 25 No. taj 223 Ahşap hane ve bah- çenin 3/4 his, Çitte cevizler cad. Narlıkapı ve Kuleli E.90/9 Y. 56 E.45Y.85 54T metre arsa 1100 Kapalı zarf Üstünde odaları 0- 600 Açık arttırm; lan kâgir dükkâ- nm 1/2 hissesi, E. Araba meydani ve Çeşme meydanı. Y. Ermeydanı ve Safa meydanı E. 1425 r.23 148 metre hane ar- 330 sas Soğuk hava tesisatı Iktisad Vekâleti Türkofisten : İzmirden başlıyarak memleketin muhtelif yerlerinde tesis edilecek olan soğuk hava depoları hakkında alâkadarların teklif yapmaları için 30/Nisan/ 937 tarihine kadar İktisad Vekâleti tarafından verilmiş olan mühlet 154 Mayıs/997 tarihine kadar temdit edilmiştir. (1090) (2327)