20 Şubat 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

20 Şubat 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

fena çok bozuk oynadılar. Fenerbahçe - Muhafızgücü: O - o FENRRBAHÇE: O Hüsameddin - Sedad, Lebib - Esnd, Aytan, Reşad - Niyazi gaban, Ali Riza, Fikret, Naci, MUHAFIZGÜCÜ: Fuat - Salih, Saffet - İbrahim, Cihad, Ahmed - Naci, Şahin, | Riza, Izzet, Fenerbahçe - kurama mlm Mine öülişiğimi ünaiinlşe Ne besebine kalnağa muvaffak olan Ankaranın Muhafgücü takımı bir oyun oynuyarak enerjisinden büş- k& bir hususiyetleri olmıyan Muha. fizgücü ile sayısız berabere kaldılar. Oyuna saat 330 da Fenerlilerin vuruşu ile başlandı. Sârı lâcivertiller bu ilk dakikalarda neticesiz bir hâki- miyet tesis ettilerse de ilk esaslı teh- likeyi geçiren Fenerbahçe kalesi oldu. 8 inci dakikada Ankaralıların soldan yaptıkları bir hücumda. Hüsameddin. çıkış yaparak topu tutmak istedi ise de yetişemedi, Ankarallar da boş kaleye topu atamadılar, Tekrar hâ- kimiyeti ellerine alan Fenerliler An- karalları sıkışlırmağa (başladılar. 11 inci dakikada sarı lfcivertiller 18 İlk on beş dakikadan sonra sahaya slışan Ankarahlar yavaş yavaş açıl- mağa başladılarsa da sağ taraflari- nın çok bozuk oynaması yüzünden müessir olamıyorlardı. 23 üncü daki- kada Fener kalesi büyük bir tehlike atlattı. Müdafilerin hatalarından is- tifade ederek topu kapan Muhafiz- gücü sağaçığı ortaladı, fakat kale ciz- gisi üzerinde yuvarlanan topa yetişe- medi. İlk devrenin bundan sonraki kısımları mütevazin bir şekilde geçti. İki taraf da yaptığı hücumlarda mü- €ssir ölamıyor ve gollük vaziyetlere | giremiyorlardı. İKİNCİ DEVRE İkinci devre for hatlarını Naci, Ni- yazi, Ali Riza, Şaban, Fikret şeklin- de değiştirerek çıkan Fenerbahçeli- lerin gol çıkararak maçı kazanma ları bekleniyordu. Nitekim ilk daki- kalardan itibaren Fenerbahçe canlı bir oyunla Muhafızgücü kalesine tehlikeli saniyeler geçirtmeğe başla- dı. 3 üncü dakikada Fikretin ortala” dığı topa Ali Rizanın çektiği şüt avu- ta gitti. Bir dakika sonra Fikretin 20 metreden çektiği sıkı bir şüt de dire- ğin üstünden dışarı çıktı. Fikretin sürüklediği Fener akınları cidden tehlikeli oluyordu. Onuncu dakikaya kadar bir çok tehlikeler ge- çiren Muhafizgücü ânf bir akın yaptı. Esad bunu Körnerle kesebildi. Kor- nerden gelen top uzun müddet 18 çizgisi içinde dolaştı. Bu aralık topa falsolu bir şekilde vuran Sedad az daha kendi kalesine bir gol atayordu. dı. Bu andan itibaren de Muhafız- güclüler işi sertliğe dökerek fena bir oyun tarzı tutturdular, Hakemin bir çok kasdi hareketlere seyirci kalma- sı Muhafizgücünün bu sertliği büs- bütün arttırmasına sebeb oldu. On kişi kalan Fenerbahçeliler bir aralık cidden tehlikeli anlar geçirilerse de Muhafizgücü for hattında şütör bir oyuncu bulunmadığından hazırla- nan fırsatlar kaçıyordu. Nihayet 20 nci dakikaya doğru Fenerbahçeliler dafaasının çok sert oyunu gol çıkmı- yacağını gösteriyordu. 31 inci daki: | kâda hakem Aytana tekme vurduğu | için Muhafizgücü santrhafi Clihadı oyundan çıkardı ve maçda Fener bahçenin ümidsiz akınları arasında bitti, NASIL OYNADILAR 'Muhafizgücü: Yabancı bir sahada mili küme şampiyonu Fenerbahçe ile berabere kalmak gibi muvaffakı- yetli bir netiee alan Muhafizgücünü tebrik ederiz. Yalnız ikinci devrede sertlik yapmıyarak birinci devredeki gibi soğukkanlı oynasalardı, İstanbul halkının daha çok sempatisini kaza- nacaklardı. Muhefizgücünün en bü- yük hususiyeti hiç şüphe yok ki ener- Jisidir. Ankara takımının on bir oyuncusu da bütün maç boyunca yılmadan çalıştılar. İçlerinde sağbek, solaçık temayüz etti. Santrhafları da asabileşmeden güzeldi. Fenerbahçe: Milli küme şampiyo- nu Fenerbahçenin gölgesi bile değildi. Bütün hatları çok fena oynadı. Fe nerbahçenin en iyi hattı olarak bil diğimiz meşhur haf hattı da çok bo- zulmuş. Far hattında yalnız Fikret muvaffak oldu. Diğer oyuncular be- ceriksizlik hususunda birbirlerile ya- rış ettiler. Fenerbahçenin en zayif tarafı bilhassa geri müdafaası. Eğer sarı lâcivertiiler bu hatlarını takviye etmezlerse bu sene çok fena neticeler almağa mahkümdurlar, Son olarak şunuda ilâve edelim ki B, Nuri Bosut dünkü maçı çok fe- na idare etti, Favullu hareketlere fazla müsamaha göstermesile oyunun sertleşmesine sebeb oldu. Bugünkü spor hareketleri 'TAKSİM STADINDA: Muhafizgücü - Güneş milli kü- me maçı, Saat 15,30 da, BEŞİKTAŞ STADINDA: 1 — Karagümrük - Anadoluhi- sar ikinci küme lig maçı, Saat 9,30 da, 2 — Gelatasaray- İstanbulsopr gid maçı. Saat 11,15 de. 3 — Föneryılmaz - Davutpaşa ikinci küme lig maçı. Saat 13 de. 4 — Kasımpaşa - Galatagenç- ler ikinci küme lig maçı, Saat 15 de. “FENERBAHÇE STADINDA: Feneryılmaz - Galatagençler ikin- ciküme B takımları lig maçı. Saat 13,30 da, Beşiktaş Alsancağı 3 - 0 mağlup etti Oyun sert oldu, Beşiktaş- hlar golleri ikinci devrede yaptılar İzmir 19 (Telefonla) — Beşiktaş takımı Alsancak stadında güzel bir havada ve kalabalık bir seyirel önün- de İzmirin Alsancak takımile karşı- laşarak 3-0 galip geldi, Hükem Üçoktan B. Muzaffer idi. mamaları yüzünden golle neticeleno- miyordu. Bu devrede iki taraf da gü- zel bir oyun gösteremedi ve devre 0-0 berabere bitti İkinci devrenin 17 nci dakikasında Beşiktaşlılar, 25. inci dakikasında da Alsancak muhacimleri birer muhak- kak gol fırsatını kaçırdılar. İkinci devrede Beşiktaş takımında mühim değişiklikler yapıldığı görüldü. Şeref ortada, Hasan soliçte, Nuri müdalar ada yer almişlardı. Bunun derhal faydası görüldü, Beşiktaş hâkimiyeti ele aldı. Beşinci dakikada Alsancak kalesi önünde bir karışıklık oldu ve Şerefin çektiği şüt kalenin köşesinden gire- rek ağlara takıldı. Alsancak bekleri- nin hatasından yapılan bu gol Beşik- taşlıların maneviyatını yükselttiğin- den temiz bir oyun çıkarmaya başlar dılar, 20 nci dakikada Alsancak kalesine gayet yakından frikik çekildi ve Al | sancaklılar bir tehlike atlattılar, 31 inci dakikada Şerefin verdiği pası alan Hüsnü gayet yakından çektiği bir şütü gola tahvil etti, Dört dakika sonra Ridvan kornerden atılan topu kafa ile kaleye sokarak üçüncü golü yaptı, Alsancak oyuncuları bir şeref golü çıkarmıya çok çalıştılarsa da muvaffak olamadılar. yaralanan oldu. Yarın Beşiktaş takımı Üçokla kar- şılaşacaktır. Hakem Yamanlarspor- dan Esaddır. Barutgücü alanındaki maçlra 'Barutgücü - Rami A takımları saat 15de, Barutgücü - Rami B takımları sast 13 de, Barutgücü - Rami genç takımları saat İl ds Karşılaşacaklar- dr. Tefrika Sabahaddin beyin Rumeli seyahati ve i AhmedRıza bey SARAY ve BABIÂLİNİN İÇ YÜZÜ Yazan: SÜLEYMAN KÂNİ İRTEM — Tercüme, iktibas hakkı mahfuzdur No. 99 hakkında sözleri riyetperverler ile temasa gelmek İste- miş, İttihad ve Terakki merkezi umu- misi prensin harekâtını tefehhustan hali kalmamak suretile bunda mah- zur görmiyerek hakkında hürmet eseri gösterilmesini şubelerine tebliğ eylemişti. Sabaheddin bey refakatinde hoca Emin efendi ve Hüseyin Tosun bey olduğu halde Selânik ve Manastırdan sonra Ohriye de geldi. Fakat Manas- tırda askeri klübünde irad ettiği nut- kun hoşa gitmediği haberi Ohriye kendisinden evvel gelmişti, firi sıfatile izaz ve ikramda bulun- duk. Prens büyük Ali paşa camiinde bir nutuk irad etmek istedi, Ohri ahalisi camilerde böyle nutuklar irad edil Ayetler, hadisler karıştırdı. Fakat bu nutuk Obrililer üstünde beklediği te- siri göstermedi, Bilâkis hoca kısmı prensi, âyetlere, hadislere yanlış mânalar vermekle tahtia ettiler. Mübahaselerimiz esnasında bir de- fa Sabahaddin bey bana: — Selâniğe Kâbel hürriyet diyor- lar. Bu seyahatimde tafsilâtile öğren- dim ki İlk ortaya atılan Niyazı bey Ohride tahaffuz etmiş; Şemsi paşayı vuran zabit buraya sığınmış; müşür Osman paşayı kaldırarak Abdülkami- de en şiddetli darbeyi indiren kuvvet Ohriden çıkmış. Doğrusu hürriyet Kâbesi Selânik değil, Ohri imiş! de- mişti. Sabahaddin bey Ohriden Debreye de gitmek istiyordu. Arnavudlarm padişahın aleyhin- de bulunan bu Osmanlı prensinden hoşlanmadıklarını anlamıştım. Ramazandı. Sabahaddin bey oruca tahammül gösteremiyordu. Debre Ohriye benzemezdi. Saba- haddin beyin orada bir taşkımlığa ma- rüz kalmasını pek muhtemel gördü- güm için onu bu seyahatten vazgeç- meğe taşvik ve nihayet ikna eylemiş- tim, Ohri misafirine ikram ve izazda kusur etmiyordu. Sabahaddin bey Avrupadan getirdi- ği siyasi fikirleri hakkında propagan- da yapmak fırsatlarını kaçırmıyordu. Hattâ İstanbulda çıkacak (Osmanlı) gazetesi için benden kalem muavene- B. takımları arasında Dün Şeref stadında yapılan Fener- bahçe - Güneş B takımları lig maçını İ - 0 Güneşliler kazanmışlardır. Bi- rinci devrenin 10 uncu dakikasında Canbaz vasmtasile gollarını yapan Güneşliler maçın sonuna kadar kâ | zandıkları bu avantajı muhafaza edö-' rek maçı kazanmışlardır. Penerbah- Eımı anlayınca bunda ısrar edeme- miti. Bir gün musahabe arâsında sevme- diği, mesleğini beğenmediği Ahmed Rıza beyden ve padişah tarafından mebuslara verilen ziyafetten de bahis açılmıştı. Abdülhamidin bu ziyafef esnasında Ahmed Rıza beyi alnından öptüğü duyulmuştu. İstikrahmı celbeden bu harekeb dolayısile prens Sabahaddin bana şu sözleri söyledi: — Abdülhamid bir canavardır. Zi- yafette Ahmed Rıza beyin alnından öpmüş! Ben Ahmed Rıza beyin ye- rinde olsaydım bu canavarın iğrenç dudaklarının alnıma temas etliği devam eden (Neyyiri Hakikat gazetesi 31 mart vakasından bir sene sonra S0 bahaddin beyin İkdam gazetesinde Osmanlı askerlerine hitaben yazdığı bir makaleye cevab olarak (Sultanzar de Sabahaddin beye) başlığile şiddet- li ve hakaretâmiz bir cevab vermişti. Prens Sabahaddin buna (İttihad ve Terakki cemiyetine açık mektupları- nın) üçüncüsünde yazdığı cevabda Abdülhamidin verdiği bu ziyafette mebusların ve Ahmed Riza beyin ha- reket tarzlarını tenkid ederken kendi duygusunu şu suretle göstermişti: (Biz hakanı mahlâ aleyhinde Meş- veretlerin, Şürayi Ümmetlerin yaptı- ğı gibi yıllarca müddet bir medeni If- sanın ihtiva eyliyebileceği bütün tah» kirleri sarfettikten, onu «Kimi cana var» ünvenile telkib eyledikten sonr& huzurunda tazimle iğilerek kanlı ek lerine sarılmadık. O kan döktüren kanlı dudakların temasile de alntmi- zı kirletmedik! Muarızlarımız reislerinin hemen cümlesi o çürük tahta sarıldıklari halde hemşirezadesinin selâmlarma mukabeleden bile istikrah ettiğini gö- rüp de imzasız mektublarla kendisi ni tehdide kalkıştığı zaman ondan: — Dünyanın bütün taclarını başi na toplasa bir katil karşısında iğile- meyizl Sözünden başka cevab almadı! Meşum velâdetini tebriken İstan bulun donandığı gece biz evimizin kandillerini söndürdük; yıktığı ocak” ların altında can veren kurbanlar için hayatı halkedene münacat arzeyle diki) Meşhur sözdür; Akrabanın biribirine ettiğini kim se etmezmişi (Arkası erer Yüzücülük Kadınlar arasmda 400 metr& sırt üstü yüzme rekoru kırıldi Amsterdamda yapılan bir müsabö” kada Hollandalı yüzücü Bayan Va Föggelen 5 D: 41 8. 4/10 luk bir d€ röe ile 400 metre sırt üstü yüzmi çe takımında uzun bir müddettenberi futbolü bırakan eski müdafi Fâzıl da oynamışlar, rekorunu kırmıştır. Eski rekor $ D #4 S. 8/10 ile Danimarkalı Bay Hweger'e aid idi, vw na as Giyip olr dede Bms a & “ n g â k bi BE BEY 22813 YEBFYYONEYEYU BBEHB BEZLER BEHBNSRYONLI BEEFESSEEHEHZE SEFAZ