26 Şubat 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 13

26 Şubat 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 13

| $ikü ha- için ale- bei 26 Şubat 1938 Esrarengiz kervan (Baş tarafı 7 inci sahifemizde) Ahmed Abud Rus hududunda Gül- dost ve arkadaşlarile vedalaşarak ay- rıldı, Kamer kızla evlenmeğ gitti. Bal. tasının sapı içine saklı olan İngiliz banknotlarını sermaye yaparak bir iş tutmağa ve artık başkalarının malını eline geçirerek yaşamaktan vaz geç- miye azmetmiş gibi görünüyordu. İçlerinde en müşkül mevkide olan İngiliz Merton idi. Kâşgardaki İngiliz baş konsolosluğu onü harıl harıl ars- dığından Merton'da Rus hududunu aş- tıktan sonra arkadaşlarından ayrıla- rak Afganistanda yeni maceralar ve yeni fanliyet sahaları aramağa gitti, * “ Ben Hasan beyle refikası Güldost hanımı 1922 senesi sonlarına doğru bir akşam Berlinde Türk klübünü is- tihlâf eden şarklılar klübünde tanıdım. O akşam karı kota bütün klüp halkı- nın dikkat nazarını: celbediyordu. — «Esrarengiz insanlar! Çin Türkis: tanımda binbir macera yaşamışlar! Si- Iâh kaçırtmşlar! İki gün evvel Mosko- va - Varşova yolile Berline gelmişler!» sözleri ağızdan ağıza dolaşıyordu. Bu sözler benim de merakımı tah- rik etti. Hattâ herkesten ziyade tah- Tik etmiş olacak ki, Hasan beyle Gül- dost hanımın Berlinde birkaç hafta devam eden ikametleri esnasında hiç peşlerini bırakmadan başlarından ge- çen vekayii birer birer kendi ağızla- rından dinliyerek kaydettim. Aldığım motlarla Çin Türkistanı hakkında oku- duğum muhtelif seyahat kitaplarının birleşmesinden bu Toman doğdu. —SON— İSTANBUL TİCARET ve ZAHİRE BORSASI 25/2/838 Pe VİATLAR v Aşağı Yukarı 517 sarı Nohut natürel İç fındık Tiftik oğlak Yapak Anadol Keten tohumu Tiftik Un 83/4 14 i GİDEN 100 Ton 261/4 > 4 Mısır: “Londra Keten T.: Londra: Fındık G.: Hamburg Pındık L.: Hami 25/2/938 Cama günü İstanbul Hâlinde toptan satılan Yaş söbze ve meyva fiatleri: Cinsi Bınsall En aşağı Bin yüksek fişli Plata Er.8.Kr.& Pırasa Kio 350 4.— Ispanak İN e iin Tâhana » 30 4 Havuç bn gi Kereviz kök » 1— 0— > yaprak Demet 350 4— near » 3 g0 Enginar Adet 7— 12 Karnabahar » 6— 1B— Yeşil salata 100 8 (70— 100 Taze soğan Demet 1—- 12 Maydanoz » —0 —w > » —0 —75 a Amasya, Kilo 20 — s9 — > Ferik » 1— 32 » İnebolu » 8— — Armud Ankara >» 16— 33 Ceviz » 6— v— Kestane » 4— 150 Ağaç kavunu Adet 3 —. 6— Yerli limon 100 » M0 — 300 Ecnebi limon 100 > 10— 160 — Portakal: > — Dörtyol G4lüksandık300— 350 — > > Sölik » 260— 275 , » 10lik » 200— 225 » iölik > 200 — 20— Alanya &4lük » 450 — 3175 — » 80lik > 215. 350 ' » lollük > 220 — 20— > Bus 6lük > 130— 150 — » > B0lik >» 100— 138 — , ı Me'ük » 60 g0 — > Memi 1881 > 700 — 725 — AKŞAM Kat'iyyen İhtiyarlamıyan Kadının Sırrı Mali Tasfiyede bulunan Üsküdar ve Kadıköy TÜRE ANONİM , : Su Şirketi 30 Mart 1538 Çargamba günü saat 10 da Umumi heyetin adi zurette toplanması, Hali tasfiyede bulunan Üsküdar ve Ka- dıköy Su Şirketi hissedarları 1988 Marti- nin 30 Çarşamba günü saat 10 da Galata- da Bahtiyar hanında 49 numaralı dalre- sinde adi surette toplanacak umumi he- yete davet olunurlar, Bu toplantıda hazır bulunmak istiyen hissedarların Ticaret kânununün 371 inci maddesine göre tapltıdan Jâakal bir haf- tu evvel ihsse senetlerini OSMANLI BAN- KASINA tevd! eylemeleri icap eder. MÜZAKERAT RUZNAMESİ: 1 — Tasfiye mcurleri raporunun ve 1937 Haziran olüsunda toplsnan fevkalâde hissedarları Umumi heyeti zabitnamesi- nin okunması, 2 — Bilânçonun tasdiki ve Tasfiye me- murlarının ibrasi, 3 — Murakıp raporunun okunması, 4 — Tasfiye memurları | Ücretlerinin tesbiti, > 4 « 1938 yılı için yeniden murakıp ve bir yedek murakıp seçilmesi ve Ücretleri- nin tesbiti, 45 yaşında olduğu halde yüzünde hiç bir çizgi, biç bir buruşuk yoktur. Cildi açık, yumuşak ve bir genç kızınki gibi kusursuzdur. Âdete bir harika! Fakat bunun da fenni bir iza- hı vardır: O da; Viyana Üniversitesi profesörü doktor - Stejskal'in şayanı hayret keşfi olan «Biocel» nam cev- herin sihrâmiz tesiridir, «Biocele, yu- muşak ve buruşuksuz bircild için gayet elzem gençliğin tabii ve kıy- metli bir unsurudur. Bu cevher, şim» di pembe rengindeki Tokalon kremi terkibinde mevcuddur. Siz uyurken ocildinizi besler ve gençleştirir. Bu su- retle her sabah daha genç olarak uyar İ nir ve yüzünüzdeki çizgi ve buruşukluk- Jarın kaybolduğunu görürüsünüz. Gündüz için beyaz rengindeki (yağ- $ız) Tokâlon kremi kullanınız. Bü- tün siyah benleriniz erimiş ve cildi- 'TASFİYE MEMURLARI Beyoğlu Sulh Hukuk Mahkemesinden: Yorgi, Kemal, Münip, Atai, Vehbi, Osman Mazhar, Halide, Kerime, Ali, Namık, Sup- hiye, ve Aliyenin hissedar oldukları Ny otuz dört bin lira tahmin edilmiş Beyoğlu Teşvikiye eski Nişantaşı yeni Kan Bılbane caddesinde eski 90 yeri tapu 140 ve belediye 142 numaralı ön ve arkası bahçe birinci katta beş oda bir mutbak, bir halâ bir hamamlık İkinci katta karşı- lıklı beş oda bir halâ, fiçüncü katta iki sofa üzerine Üç oda en alt katia bodrum, terkos, elektrik hava gazı, tesisatını havi | Konak ve arkasmdaki bahçede üzeri çin- | DİZİ beyazlatıp yumuşalmış ve on yaş ko ve yanları tuğla duvarlı içinde demir- | gençleşmiş olursunuz. haneyi havi garaj ve ayni bahçede #çam | © Çirkin. tenden kurt Sü ağacı ve'bir tuğla duvarlı diğeri çinko We yapılmış iki baraka “birlikte tamamının | izalel şuyu için açık arttırmaya konuldu. Bundan 30 Mart 1938 Çarşamba günü s2- at 16 den 16 ya kadar Beyoğlu Sulh mah- kemesi baş yayganlığındii müzayede ile Sabılaraktır. > 1 — Arttırma bedeli tahmin edilen Kıy- metin Se 75 imi o gün ihale edilecektir. 'Bulmadığı takdirde 15 inci güne “4 Nisan: 1938 Perşembe günü #aat 18 den 16 ya kadar icra olunacak ve en çök arttıra- ma İhale edilecektir. 2 — İhaleye kadar birikmiş maliye, be- lediye vergileri ve vakıf icaresiyle 20 se- nelik evkaf taviz bedeli ve telliliyo müş- teriye aittir. Miktarları dosyasında, yazı- lıdır. 3 — Arttırmaya girmek isteyenler mu- hammen bedelinin “ 7 buçuğu nisbetin- de teminat akçesi veya ulusal bir banka- run teminat mektubunu getirmeleri gart- tır. 4 — Arttırma bedeli ihaleden itibaren 5 gün içinde mahkeme kasasına yatırıla- caktır. Aksi takdirde ihale bozularak farkı flat ve zarar ziyan ve faiz bilâ hüküm alınacaktır. $ -- 2004 sayılı icra ve İflâs kanununun 128 ncı maddesine tevfikan gayri menkul üzerindeki ipotek sabibi alacaklılar ile diğer slâkâdarlar gayri menkul üzerin- deki haklarmı hususile faiz ve masarife dair olan iddinlârmı isbat için ilân gü- ünden itibaren 20 gün içinde evrakı müsbiteleriyle birlikte — satış memuruna müracaat etmeliğir. Aksi takdirde hakları tapu kütüğü ile sabit olmıyanlar satış pa- rasının paylaşmasından hariç kalırlar. © — Suphiye hissesi 2000 liraya ipoteğ- ir. We Şartname mahkeme divanhanesi- nin herkesin görebileceği yere lane #atiyenlerin 83 genç görünmek, taze ve nermin -bir yüze malik olmak için mutlaka ha- kiki cilt unsuru olan Tokalon krem- lerini kullanınız. ASP KENAN dün olunur. Tasfiye halinde HÜSEYİN CAHİD .. . . e ri Türkiye Milli Fikir Hareketleri | sigorta şirketi hissedarları Tasfiye halinde Türkiye Mili Si- gorta Şirketi hissedarları Şirket esas mukavelenamesi ve Ticaret kahunu hükümlerine tevfikan 28 Mart 1938 tarihine raslıyan pazartesi günü saat 16 da Galatada Türkiye Mİlli hanın- da kâin dairede senelik hissedarlar toplantısına - davet olunurlar. Hiş- sedarlar toplantısına asaleten veya vekâleten en az on hisseye sahip olan- Jar iştirak edebilir. Hissedarların iç- tima tarihinden bir hafta evvel ma- lik oldukları “hisseleri yukarıda ya- sılı mahalde tâsfiye memurluğuna | tevdi ile mukabilinde makpuz alma- ları lâzımdır. MÜZAKERAT RUZNAMESİ 1 — Bilânço ve kâr ve zarar hesa- bının tetkik ve kabulü, 26 Şubat 1938 Cumartesi 221 ci sayısı çıktı İÇİNDEKİLER : Demokrasi paydar olabilr mi? CW. i rayında bir İspanyol sefiri (Clavijo)— Kitablar arasında (Küçük notlar) — Lehde ve aleyhde — Vecizeler. Fiyeti 20 Kuruş Müracaat yeriz. İstanbul: Ankara caddesi, No. 34 — Bilgi matbaası sahibi Ulvi Olgaç, ZAYİ Çantamı ve içinde bulunan ikamet tez- keremi kaybettim. Yenisini çıkaracağım- ması, 3 — Tasfiye memurlari raporunun dan eskisinin hükmü olmadığın ilân | tetkik ve tasvibi ve tasfiye memurla- ederim. rının teklifleri hakkında karar itti. Beyoğlu Hayriye sokağında İtalyan mektebi müdiresi: Pene Teresa | DAL Tasfiye memurlara 2 — Murakip raporunun okun- i Üsküdar isra memurluğundan: Ayşeden temliken Niyazi Kayaaltına borçlu Kemal kızı Hamide Nevberin mah- cuz bulunan Üsküdarda Kısıklı Alemdağı caddesinde 20 harita ve eski 20 yeni 14/5, 27 kapı numarah taraflar ©, 10,11, 12 mA 18, 13, 17 harita numaralı mahaller | ve Büyük Çamlıca ve Alemdağı caddesile mahdut - 19443 - metre murabbn mesa- hası olup içinde bir kayu ve harap ha- | vuz mahslii ve muhtelif cinste meyvalı ve meyvasız ağaçları havi Büyük Çam- lca tepesine yakın mahalde ve nezareti haiz ve tamamı 1948 lira 50 kuruş kıy- meti muhâmmeneli gayri menkulün borç- Yaya alt nısıf hissesi 2004 sayılı kanun hükümlerine tevfikan açık arttırma ile satılmasına karar verilmiştir. t — İşbu Büyri * menkulün “aritırma (şartnamesi 1/3/888- larihinde salı gününden itibaren, 801/5834 dosya ile Üsküdar icra dalresi- nin muayyen No. sında herkesin görebil- mesi için açıktır. İlânda yazıh olanlar- dan “fazla malümat almak istiyenler İşbu şartnameyi 937/5834. ile memsuriyetimize mürarast etmelidir. 2 — Gayri menkul 31/3/938 tarihinde perşembe günü san 16 da Üsküdar İhsaniyede Şerif bey Çeş- mesi sokağında 16 No. adliye binasında Üsküdar Jera memurluğu odasında üç de- fa bağırıldıktan sonra en çok artırana ihale edilir. Ancak arttırma bedeli mu- hammen kıymetin © 75 ini bulmaz ve- ya satış istiyenin alacağına rüehanı olan diğer alacaklılar bulunursa bedel bunla- Tın © gayri menkul ile temin edilmiş ala- caklarınn mecmuundan fazlaya çıkmaz- sa en çok arttıranın taahhüdü baki kal- yuk üzere arttırma 15 gün daha temdit edilerek 15/4/9831 tarihinde cuma günü saat 16 da Üsküdarda İhsaniyede Şerif bey Çeşmesi sokağında 16 No, adliye bi- masında icra memurluğu odasında yapi- lacak arttırmada bedeli alacağına rüchanı olan diğer rın bu gayri menkul ile temin edilmiş alacakları mecmuundan fazlaya çıkmak #artile en çok arttıranlara ihale ( edilir. Böyle bir bedel elde edilmezse ihale ya pılmaz ve satış talebi düşer. 3 “— Arttır- ma bedeli peşindir. Aarttırmaya iştirâk için yukarda yazılı kıymetinin $$ 76 bu- çuk nisbetinde pey akçesi veya milli bir bankanın teminat mektubu tevdi edile- cektir. 4 — Gayri menkul kendisine ibale olunan kimseye derhal veya verilen müh- Jet içinde parayı vermezse ihale kararı #esholunarak kendisinden evvel en yük- #ek teklifte bulunan kimseye arzetmiş olduğu bedelle almağa razı olursa (ONA) Tazı olmazsa veya bulunmazsa hemen 15 gün müddetle arttırmaya çıkarılıp en çek arttırana ihale edilir. İki ihale arasın- daki fark ve geçen günler için © 5 den hesap- olunacak falz ve diğer masraflar İ aynca hükme hacet kalmaksızın memu- riyetimizce alıcıdan tahsil olunur. 5 — İpotek sshibi alacaklılarla diğer alacaklı- ların ve irtifak hakkı sahiplerinin . gayri menkul üzerindeki haklarının hüsüsu ile ve 20 senelik vakıf tayiz bedelini vermeğe mecburdur, Gayri menkulün nefsinden döğün müterakim vergiler tanzifat ve fen- viriye .ve dellâliye rüsumu vakıf icaresi borçluya alttir. 7 — Gösterilen günde art- tırmaya İştirik edenler arttırma şartna- mesini okumuş lüzumlu malümatı almış ve burları tamamen kabul etmiş 2d ve itibar olunur. Yukarda gösterilen gayri zankul işbu ilân ve gösterilen arttırma şartnamesi dairesinde satılacağı ilin olu- Bur. M. 1405 Açık arttırma ile Fevkalâde Satış 7) Şubat Pazar günü saat, 10 dâ Beyoğ- Tunda. İstiklâl enddesinde Anadolu Hanm- da 5 No, da mevcut ve maruf bir aileye aid kıymelli eşyalar açik arttırma ile sa- alacaktır. Asri 9 parça yemek oda takımı 1 büfe, 4k yanları bombe Vitrinli içi ve dışı kris- tal aynalı ayni şeklide dresuar, otamatik yemek masasi ve maroken 6 sardalye İle Louis XV şeklinde 14 parça Avrupa ma- mulâtı ceviz ve üzeri kadife kaplı nadide salon takımı, 3 parça asr! pomye takımı, kadite kaplı, 10 parçâ nadide hasır takı- mu, 1098 modeli cedid Prigidaire dolabı, yağlı boya imzalı resimler piâklarile por- tatif gramofon, salori vitrinleri ve masa- ları, 3 parça maroken takımı, sarı ve si- yah karyolalar, Çini soba, el işleme keten örtüler, tabak takımı, kristal tabak ve komposto takimlar, aynah ve aynnmz do- laplar, Kanton ve Japon vazolar, Bohem vazoları Louis XV âsri broüz avizeler ka- dife ve tül perdeler, yeni muşambalar, 8inger dikiş makinesi ve yazılması gayri kabil bir çok lüzumlu eşyaları, Bir çok Anadolu ve İran Halı ve seccadeler, YENİ NEŞRİYAT UYANIŞ Haftalık Uyanış (Servetifünun) gazete- sinin 481 inel sayısı bol resimler ve zen- gin münderecat ile intişar etmiştir. Bu sayıda bulunan başlıca yazılar şunlardır: Yurdun Işk Mabedleri, Bürhan Arpad. Cin olmadan adam çarpma (Nihal Pı- narlı). Büyük Hind Şairi Rabindraneth Tagore (İbrahim Hoyi) Moda bir belâdır rikalar, bibtiyografya,. #inema, okuyucu yanları *.&. İ Sahife 19 İstanbul Türk Emlâk Şirketi Davetiye İstanbil “Türk Emlâk Şirketi hissedağe ları 30 Mart 1988 tarihine müsadif Çar- samba günü saat 10 (onda) mezkür Şir- ketin Taksimde Cumhuriyet meydanında İTEŞ handa kâin merkezinde toplana- cak olan umumi heyete davet olunurlar. MÜZAKERAT RUZNAMESİ 1 — İdare Meclisi ve Muraki; Jardin kıraati, vee 1— 1637 senesi hesaplarının tsdliki, İlkkânun 1997 de tahakkuk! öden teğe! v 3 — İdare Meclisinden istifa eden-âza yerine intihap edilen âzanın tasdik me- muriyetleri; 4 — İdare Meclisne Aza seçimi, 5 — İdare Meclisi âzalarının huzur Üe- retlerinin takdir ve tesbiti, & — 1988 senesi İnek murakıpler tayini ve tahsisatlarının Ey ei ema edebilmeleri için lâakal yüz âdet hisseye #ahip olmaları ve esas nizamname ile ti- taret kânanunun mevaddı mahsusasına göre Hareket etmeleri ve nihayet 22 Mart 108 tarihine kadar şirkete müracaat cde- rek dühuliye varakaları almaları Yzım- dr. İstanbul, 26 Şubat, 1938 Tasfiye halinde bulunan BOZ-KURT Türkiye Uumum Sigorta Şirketi Davetname Ticaret kanununun 361 inci maddesi ve Şirketin dahili nizamnamesi ahkâmına tevfikan hissedarların 1938 senesi Martı. 2 — İS? hesap devresine alt bilânço ve kâru zârari hesaplarının tasdiki; İdare Meclisinin “ibrası, 3 —'İ İlincikânun 1938 tarihnden beri İstanbul, 26 Şubat 1038 İDARE MECLİSİ Mahdud mesuliyetil istanbul Liman Kooperatif Şirketi İdare meclisi Reisliğinden samba günü saat on alada alelâde ola- rak içtimaa daveli lakarür emiş ve mü- zakere edilecek maddelere âid ruzname aşağıya yazılmış olduğundan Zikri geçen gün ve saatte hissedarlarımızın, Galata- da Merkez Rihim hanında yapılacak olan toplantıya gelmeleri ilân olunur. BUZNAME : i İ