21 Nisan 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

21 Nisan 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

Milli küme maçları Güneş Ankarada ne yapacak? Geçen hafta, milli küme maçları- run İstirahat haftası idi, Önümüzde- ki cumartesi ve pazar günleri en heye canlı devresinde bulunan milli küme programına devam edilecektir. Bu haftaki maçlar şunlardır: ANKARADA: 23 nisan cumartesi günü Harbiye - Güneş, Lb 24 nisan pazar günü Muhafızgü- cü - Güneş. İSTANBULDA: 24 nisan pazar günü Fenerbahçe - Galatasaray. Bu maçların, hiç şüphesiz en ente- kümede oynadığı bütün maçları ka- zanmıştır. Elde ettiği neticeler sırasi- ie şunlardır: Fenerbahçeye (6-2) Muhafizgücüne (8-1) Üçoka (4-1) Alsancağa hükmen (20). Gelatasaraya (7-0) Alsarıcağa - İzmirde » (217 Üçoka - İzmirde - (2-0) Beşiktaşa (1-0) Daime galip.. sekiz maçla topladığı puan 24 tür, $ gol yemiş, 26 gol si- mşbır. Haniz hiçbir maç kaybetmemiş olan Güneş milli kümenin başındadır. En yakın rakibi de sekiz maçta 19 puan almış olan Beşiktaştır. Eğer Güneş Ankara seyahatini iki galibiyetle bi- tirecek olursa şampiyonluk yolunda büyük bir adım atmış olacaktır. Eğer Güneş, Ankara seyahatinden alti punnla dönemiyecek olursa müte- akip maçlar için vaziyeti gene sıkışmış olacaktır, Güneşin Ankaradaki rakipleti, ken- di sabalarında ve kendi seyircileri önünde oynamaları ve maçın kendi ş6 hirlerinde olması itibarile avanlajli- dırlar. Bilhassa bu takımlardan Muhafiş- gücü son haftalar zarlında üstüste iki mwaç kazanmışlır, Aldığı neticeler sırssile şunlardır: Harbiye ile (2-2), İstanbulda Fe- nerbahçe ile sıfır sifir berabere, Gü- neşe (3-1) mağlüp, Ankarada Gala- tasaraya (3-2) mağlüp, İzmirde Üçoka (3-2), Alsancağa (20) mağ- lüp, Ankarada Beşiktaşa (7-0) mağ- lüp, Üçöka (2-1), İstanbulda Beşikte- ş4 (3-1) galip, Galatisaraya (3-1) mağlâp, Harbiyeye (2-0) galip. Muhaftegücü on bir maçta 19 puan toplamıştır. Bu maçlarda görüleceği veçhile Mu- hafızgücü takımının aldığı neticeler- de istikrar yoktur. Meselâ Beşiktaşa 740 yenildiklen pek az bir müddek sonra ayni takımı, hem de yabancı olduğu bir sahada 3-1 yenivermiştir. Daha genç oyunculardan mürekkep Harbiye takımına? karşı daha geçen hafta 2-0 galip gelmiştir. Takımın hususiyeti, yorulmadan, şaşırmadan bir buçuk saati çıkarma» iarı ve bu esnada Azami enerji ve kabi- liyetlerini sarfetmeleridir, Muhafızı kalecisi Fuad, Cihaddan sonra memleketimizin en İyi kalecisi- dir. Müdafilerinden biri ağır, diğeri iyi olmakla beraber, her ikisi de on s8- kiz pas çizgisi üzerinde zararsız bir oyun çıkarmaktadırlar, Santrhaf Cihad, kaleci Fund ve santrfor Riza İle beraber takımın en iyi oyuncularından biridir. Nefes kak hiliyeti, sürati, top kontrolü, hücum hattını besleyişi ve akınları durduru- şu gaye r, Cihad, her türlü gös- terişten uzak, yalnız Lakımı için çok çalışkan bir oyun çıkaran yi bir san- trhaftır, Yan haflar ve Rizadan msada for- verd hattı vasat bir oyun oynuyorlar, Güneş takımı şimdiye kadar mm) | i Yalnız Riza takımı hücuma geçtiği vakit dalma en iyi yere gitmesini bi len ve fırsatları kaçırmıyan iyi bir oyuncudur, Güneş takımı, İstanbulda oldukça güçitikle yendiği bu takım karşısında Ankara seyahalinde hiç şüphesiz da- ha çok fazla çalışmak mecburiyetin- de kalacaktır. Eğer Güneş kendi oyu- nunu kabul ettirecek ve bilhassa oyun- cular ayaklarında top tutmıyacak olurlarsa maçı kazanabilirler. Çünkü Mubafiz ve Harbiye takımları karşı sında ayakta top tutarak oyun oyna» mak büyük bir hatadır. Bu Eki takı. mın bilhassa müdafan oyuncuları, alınması gayri kabil görünen toplara bile hiç tereddüd etmeden atılıyorlar ve âni kararla harekete geçtikleri için ekseriyetle muvaffak oluyorlar, Bil- bassa top havaya kalktığı zaman Mu- hafiz ve Harbiye müdafaa hatları da- ha kolaylıkla ve daha katiyetle topa hâkim oluyorlar. Eğer Güneş takımı topu yere indi- Tir ve ayaklarında top tutmadan ktn- di oyun tarzını Muhatızgücüne kabul ettirebilirse her /ki maçı da kazana» bilir. Harbiye takımının vaziyetini de ki- saca gözden geçirelim: Bu takım çim- diye kadar yedi maç yapmış, 14 puan almışlar: Muhafzgücile 7-2 berabere, Anka- rada Galatasaraya 1-0, Beşiktaşa 2-0 mağlüp, Ankarada Üçokm, İstanbulda Galatasaraya 3-0, Fenerbahçeye hük- men galip, Muhafizgücüne 2-0 mağ- Tüp. Son oyununu İstisna edecek olur- sak Harbiyenin oyununda daha faz- la istikrar vardır. Şimdiye kadar mag- larında hiçbir sürpriz olmamışlar, İs- tanbulda Galatasaraya karşı elde et- tiği galibiyet, Galatsaraym o günkü ayıf takımını nazari ilibare alırsak tabiidir. 4 Takımın oyun tarzı Muhafizınkin- den farklıdır ve İstanbul takımlarının. oyun tarzına benzemektedir, Kalecileri iyidir ve bekleri uzun vu- Tuşlu ve bir parça serttir, Santrhafları Muhterem takımın en iyi oyuncusu dur. İki yan haf ve bütün forverd hat- tı çalışkan, enerjik oyuculardan mü- rekkeptir, 'Fekımın, vnümiyet itibarile oyunu enerjik, seri, çalışkandır ve takımın nefes kabiliyeti mükemmeldir. Güneş takımı Harbiye ile milli kü- mede ilk maçını yapacaktır. Güneşin alacağı neticenin iyiliği veya fenalığı yukarıda da söylediğimiz gibi, oyun tarzmı kabul ettirip ettirememesine bağlıdır. Kuvveti malüm olan Güneş takımı. nım, Ankara seyahatinde mutad kad- Tosunu muhafaza edeceğine ve bu deplâsman maçlarından alti puanla dönmek için üzami gayret serfeyliye- ceğine şüphe yoklur. Eğer Güneş takımı bu seyahatten &ltı puanla dönecek olursa, milt kü- me şampiyonluğuna doğru büyük bir adım atmış olacaktır. ULVİ YENAL Nob — İstanbul muhtelii - First Viyana maçından sonra çıkan yazında bir tertip hatası olarak Güneşli fütbolcülerin yanın- daki (4) harfi nasılsa (4 8.) olmuş ve bu da. bazılarının telâşma sebebiyet vermiş, Bunun basit bir tertip hatasından ibaret olduğunu tavzih eyleriz. Kastamoni güreşçileri Samsuna gitti Kastamonu 20 (A.A.) — Geçen se- na 30 ağustosta Samsun güreşçileri- nin yaptıkları ziyareti iade için güreş- çilerimiz bugün vali muavininin baş- kanlığında Samsuna gitmişlerdir. Müsabakalar 23-24 nisanda yapılar caktır, 3i mıyorsam, İçinde Avusturya mil. Hİ takımı kalecisi de bulunan - Vi- yananın (W.-A, C.) takımına kar- şı Taksim stadında sahaya çıkar- dilar; Kısa boyu, cılız dndamı, ince- cik boynu ve bacakları ile evvelâ merakla karşılanan bu çocuk, ilk topa vurduğu andan ilibaran halk Üzerinde büyük bir serpali uyan- dırdı. Kendisinden İkt misli büyük profesyonel futbolcular karşısın- da büyük bir sükünet ve meharet- le oynuyordu. Daha ilk maçta bu küçücük ço- cuğun eksiksiz ve mükemmel bir futbolcu olduğu görülüyordu. İşle on bir sene evvel bir profes- İ) yonel Viyana takımına karşı taha- ya çıkarılan bu cılız çocuk Fik- ğ retii | 1928 otimpiyndları için Pragda açılan meşhur kampa Fikret, o İİ zamanki futbol fedarasyonu reisi B. Muvaffak Menemencioğlunun İl | isrerile iştirak ettirildi İ) Bu çocuktaki futbol kabiliyeğine daha o zaman, şaşmamak kabil değildi! Top kubuşu, top kontrolü, vü- cud kareketlerile yaptığı çalımlar, topla.beraher şayam hayret sürati, top sürerken âni olarak attığı şüt- ler, hülâsa her hareketi ile Fikret büyük bir futbolcu olduğunu, da- ha özaman isbat etmişti. Ü Seneler, yukarıdaki düşünceyi ve Fikrete karşı beslenen illmadı iğ teyid etti ve Zeki, Bekir, Nihad neslinden sonra yetişen en büyük futbolcu oldu, | Ne yazık ki, bu kıymette olan bir oyuncu Türk fibolünün en haâ- reketsiz bir devresine tesadüz et- ( miş bulunuyor. Yani beynelmilel | karşılaşmaları kestiğimiz bir za- ( manda futbol kariyerini tamamılı- | yor. Yoksa, birçok harici temaslar Ü yaptığımız 1924-1927 seneleri iğ) arasında oynasaydı büyük ve biy- nelmilel bir şöhret olurdu. İÜ) Diyebilirim ki, bugün Avrupa- İ da sol haf bek veya soluçık olarak gi İİ Pikreti seve sere takımında Oy- natmıyacak klüb yoktur. 7.7. Ç Eskrim turnuvası İstanbul eskrim ajanlığından: Bölgemisin eskrim birinellik müsabaka- larına 24 nisan 598 pazar günü saat 17 de Bayoğlu Haikevi saldnlarında başlanacak- tar. Bölgemizde bulunan bütün Türk es- krim amatörlerine uşık olan bu müsaba- kalara eskrimi ve eskrimeileri seven hep- kes davetlidir. Epe, flore, kılıç; bu Üç silâhın ayrı ay- ri birincileri tayin edilecektir. Bayanlar atazmda, da floro müsabakaları yapılan caktır. Ayni zamanda bu üç silâhm birden dörde kadar derece wlanlar o silâhların ekiplerini teşkil edeceklerdir. 8 ğ ZA KE P p 24 p Izmir muhteliti Viyanalıları 3-2 yendi Viyanalıların teknik oyununa İzmirlilerin enerjisi tefevvuk etti İzmir 20 (Akşam) — İzmir muh- teliti bugün Alsancak stadında 5009 ğa azmeden muhtelit oyuncuları can- Is başis oynadılar. İlk devrede biri Ömerin kafa darbesile, diğer Ikisi pe- naltıdan üç gol atiılar. Penaltılar çok barizdi. Muhakkak bir tehlikeyi önlemek için Viyanahlar topu elle tatmuşlardı, Misafirlerimizin teknik oyunlarına İzmirliler enerjilerile mukabele etti- ler. Viyanallar, biri ilk devrenin 17 nci dakikasında, diğeri ikinci devrenin or« talarmda iki gol atabildiler, İkinci devrede rüzgür misafirlerimi zin lehineydi. Buna rağmen İzmirli- lerin tehlikeli akınlar yaptıkları gös rüldü. Kaleci Hilmi gayet iyi bir oyun oynadı ve takımımızı büyük tehlike. lerden kurtardı. Fransa milli takımı mem- leketimize gelmek istiyor Di 2 Fransa milli takımı Bundan bir müddet evvel, Fransa | mili takımı Avusturya mili takımı is karşılaşacaktı. Avusturyanın Al- mahyaya ilhakı dolayısile bu maç yâr pılamadı. Dünya kupası müsabakası pümmadı. Dünya kupası müsabakala» rma hazırlanan Bulgar mili takım Fransız federasyonuna miracant ede- Tek Ayusturya mili takımı yerine oy- namağı teklif ettiler. Fransızların bu teklifi kabul etmeleri üzerine, Bulgar mili takımı alelâcele Parise gitti ve orada hiiç beklemedikleri 6-1 gibi ezlei bir mağlübiyete uğradı. Bu maçtan sonrs, Bulgar federasyo- nu idarecileri Fransız mili takımını Sofyaya davet elmiş, bu daveti Fran- sızlar kabul etmişlerdir. Ayni zamanda Fransız federasyonu kuvvetli bir kadro ile Balkanlara ge- lerek, Romanya, Türkiye ve Yunanis- tan mili tukamları ile karşılaşmak an zusunu izhar etmiştir. Şimdiki halde Fransiz mili takımı dünya kupası maçlarına hazırlanmak tadır, BOKS Şmelins, Stiv Dudas'ı yendi Amerikan boksörü 5 inci ravundda döğüşü terketti Geçen cumartesi günü Hamburg- da meşhur Alman boksörü Şmeling | karşısına çıkarılan Stiy Dudas ismin- | deki tanmmış.Amerikan boksörünü döğmüşlür. Ayni akşam yapılan baş- ka bir döğüşte diğer Alman ağır sıkle- ti Nöysel de bir müddet evvel Şmeling | tarafndan meğlüp edilen Ben Fordu | döğmüştür. DÖĞÜŞÜN TAPSİLÂTI Gongla beraber hücuma geçen Stiv Dudas Şmeting tarafından kolaylıkla püskürtülüyor.Birinci ravund, yüksek bir teknik gösteren Şmelingin avah- tajile nihayet buluyor. İkinci ravund bidayetinde Sti, Şmelingin sağ gözüne bir kroşe vuru- yor. Şmeling de buna Amerikan bok- sörü tarafmdan kolaylıkla Kkarşıla- nan seğ yumruklaria mukabele edi- Or, 3 Üçünet ravunda Şmeling rakibinin çenesine bir sağ direkt vurarak yere yıkıyor. Dudas ancak 5 saniyede kal- 'kabiliyor, Dördüncü ravund, gittikçe daha şiddetle hücum eden Şmelingin avan- tajı ile bitiyor... Gittikçe zayıflamağa başlıyan Ame- rikan boksörü, Şmelingin yeni bir i yumruğu ile yere yıkılarak ancak 8 saniyöde kalkâbiliyor ve biraz sonra da döğüşü terkediyor. ŞMELİNG DÜNYA ŞAMPİYONU, OLACAĞINA EMİN Döğüşten sonra Şmeling gazete- cileri kabul ederek beyanatta bulun- muş, sorulari suailere aşağıdaki cevap- ları vermiştir: «Dünya şampiyonluğundan evvel yaplığım bütün hazırlık maçlarını ka- zandığıma çok memnunum. Eğerbu cekti» — Amerikaya ne vakit harekek ediyorsunuz? — Mayıs bidayetinde hareket ede- ceğim, döğüşün nerede yapılacağını bilmiyorum. Maamafih Nevyorkta ok ması ihtimali kuvvetlidir. — Joe Luiz karşısında şansınız? — Kendimi iki sene evvelkinden iyt hissediyorum ve dünya şampiyonlu- ğunu kazanscağıma da eminim. Tekirdağlı ve Kara Ali pehlivanlar karşılaşıyor Kara Ali pehlivan bu hafta pazar günü Taksim stadında saat on dörtte “Tekirdağlı Hüseyin pehlivanla kaşı laşacaktır,