13 Mayıs 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

13 Mayıs 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

Sahife 10 BULMACAMIZ 1. sep t vE Boldan sağa: 1 — Şarkta bir vilâyet, 2 — Vilâyet - Sofrada söylenir bir emir-! Uzun değil Bir çalgı 6 — Piatin lersi - Orta Aanadoluda bin kaza, 1 — Yayla atılan - Sonuna «M> konursa merhaba. 8 — Çingenelerin satlığı bir sebze - Şöhret, 9 — Büyük - Yi 1 — Sultanahmed tramvay yolu 2 — Reklâm - Müstahkem mevki 3 — İstanbulun nahiyelefinden - Don- müş Su. 4 — Meşhur bir müzemiz. 5 — Bporda en yüksek netles - Mezhep. 6 — İstima - Güzel sanat. 1 — Bir Türk kabile reisi - İnce kurum - Uzak nldası — Deniz orlasında bir kule. — Hararet - Kaybolan bir geyi yerine getirme, 10 — Bir içki - Yavru deği Geçen bulmacanın halli; Soldan sağa: 1 — Belâ, İskat, 2 — Anâdolu, La, 3 — Kik, Nermin, 4 — Işik, İse, 5 — Rimel, Ud, Ab, Kan, 7 — Acı, Çetin,8 —Du, ar, 9 — Ahide, Spor, 10 — Keçe, Gale, Yukarıdan aşağı : 1 — Bakır, Adak, 2 — Geniş, Ucube, 3 — Lakırdı, İç, 4 — Ad, Kİ, İde, $ — On, Maç, 8 — İlelebed, 7 — Sur, Tasa, B — Mi, Kirpi, 9 — Asistan, ol, İ0 — Tane, Üre. Selâmi İzzet Sedes Tiyatroya dair Yeni çıktı — Fiati 50 kuruş Remzi Kitaperi Dr. Hafız Cemal (LOKMAN HEKİM) Dahiliye mütehassısı vanyolunda (104) numaralı hususi kabi- mesinde hastalarını kabul eder. Salı, cu- marlesi günleri sabah «95 - 12» hakiki fıkaraya mahsustur. Muayenehane Ye er telefon: 22198 — 21044 SATIŞ İLÂNI İstanbul Dördüncü İcra memurluğun- dan: Migirdiş kızı Virjinin Ağop Damburac- yandan aldığı paraya mukabil birinei de- Taş verilen ve tamamına ehli vukuf tara- fından (3800) lira kiymet takdir edilmiş olan Beyoğlanda KâtipMustafa Çelebi mahallesi eski Sinek çıkmam Küçük Par- makkapı yeni Küçük Parmakkapı 80ka- Bında ada (457) parsel (12) ve eski ($ yeni (15) kapı numaralı kâgir apartıma- nın tamamının evsaf ve imesahasi âşağı- da yazılıdır. Gayri menkul apartıman tarzında kâgir bir bina olup zemin katında: Zemini ka- risiman antre Üzerinde 1 numaralı daire ve bu dairede yine bir karisiman antre üzerinde 2 oda, i helâ ve ayrıca bir kori- dor üzerinde zemini karesiman waik tekneli ve sabit kazanlı bir çamaşırlık ve çamaşırlıktan bahçeye demir kırma ke- penkli bir kapı vardır. Birinci kat: Ca- mekânla bölünmüş zemin! karesiman Mal- ta4 ocaklı ve muzaik musluk ve tekneli bir #nire üzerinde iki oda bir helâ vardır. | İkinci kat: Birinci katın aynıdır. Umuma! evsafı: Zemin katı pencerelerinde demir parmaklık, birinci ve ikinci katı odaları- nın sokak ve arka eopheye zemini karesi- man demir korkuluklu bir balkon vardır, Umumi merdivenler muzaik ve parmaklık adi demirdir. Zemin katı: Sukak cephe- sindeki odanın aitı bodrum olup birinel daireden mağhali vardır. "Terkos ve Rlek- trik tesisatı mevcutur. Mesahas:: EL bir buçuk metre murabbaidir. Hududu: Maz- kür mahal kadastro görmüş olup şarkan 13 numaralı kâgir apartıman, şimalen Çıkmaz, garben İİ numaralı apartıman, cehuben 7 numaralı arsa, $ numaralı kâ- gir er. Yukarıda hudud, orsaf #e mesahası ya- zil gayri menkulün tamamı açık arttır- maya konmuş olup 20/6938 tarihine ras- uyan pazartesi günü #xal 14 den 16 ya ka- dar İstanbul Yeni postanode vaki daire- mizde açık arttırma İle satılacaktır. Art- tırma, bedeli muhammen kıymetin $ 75 ini bulduğu takdirde gayri menkul en çok arttıranm üzerine ihale edilecek, aksi takdirde en son arttıranın taahhüdü ba- ki kalmak üzere arttırma on boş gün müddetle temdid edilerek 5/7/938 tarihine rastlıyan salı günü saat 14 den 16 ya ka- dar yine dairemizde Ikinci açık arttırması yapılacak ve bu ikinci arttırmada gayri menkul en çok arttıranın üzerine ihale edilecektir. Satış peşindir. Taliplerin arttırmaya girmezden evvel muhammen kıymetin 75 ia nisbetinde pey akçesi vermeleri veya milli bir bankanın teminat mekta- bunu ibraz etmeleri lâzımdır. Birikmiş vergilerle belediyeye ait tenviriye, tanzi- fiye vo dellâliye resimleri ve vakıf icaresi satış bedelinden tenzil edilir. 20 senelik taviz bedeli müşteriye alttir. 2004 numa- ralı icra ve İflâs kanununun 126 ncı mad- desinin 4 üncü fıkrasınca bu gayri men- kul üzerinde ipotekli alacaklılar ile diğer alâkadaranın ve irtifak hakkı sahiplerinin bu haklarını ve hususile faiz ve masrafa dair olan iddialarını, bu ilânın neşri tari- hinden itibaren 20 gün içinde evrakı müs- bitelerile bildirmeleri icab eder. Aksi hal- de hakları tapu elcilille sabit olmadıkça Batış bedelinin paylaşmasından hariç ka- Iacakları ve daha fazla malümat almak isteyenlerin 3/8/938 tarihinden itibaren herkesin görebilmesi için açık bulunduru- lacak olan arttırma şartanmesile 538/2960 numaralı dosyasına müracaatları ân olunur, M. 1625 | Harici Askeri Kıt'atı İlânları Askeri Okullara Talebe Alınıyor 1 — 938 “ 939 yılı için İstanbulda bulunan Kuleli ve Maltepe Askeri Lise- leri ile Bursa Askeri Lisesi, Kırıkkalede bulunan Askeri Sanat Lisesi ve Konya, Erzincan Askeri Orta Okullarına talebe alınacaktır. Kaydı kabul şartları hak- kında malümat Askerlik şubelerinde ve Okullarda vardır. 2 — Kaydı kabul için müracaat zamanı 1/Haziran/938 ile 25/Temmuz/938 arasındadır. Talebe hangi okula girmek istiyorsa bir dilekçe ile doğrudan doğruya o eahh'i ieneci vermek, okul müdürüne müracaat edecektir, Dilekçeye iki fotograf ile bir tane 6 ku- ruşluk posta pulu, iliştirilmiş bulunmalı ve mensup olduğu Askerlik şubesi, Babasının adı ve mesleği ile kendi adı, okuduğu okulun ismiyle'hangi sınıfta bulunduğu, yabancı dil okuyorsa hangisini okuduğu ve okulundaki kayıt nü- marası, boyu, yaşı, ağırlığı ve oturdüğu yerin adresi vazıh olarak yazılmalıdır, 3 — Mekteplerin bulunduğu şehirler haricinden müracaat edecek talebe- ler ayrıca ikinci bir dilekçe İle de Askerlik şubelerine başvuracaklardır, Asker. lik şubeleri sıhhi muayeneleriyle lüzumlu kaydı kabul kâğıtlarını tamamlattı- racaklar ve 1 Temmuzda talebenin gireceği okul müdürüne yalnız kâğıtlarını gönderecekler ve talebeler mektep müdürleri tarafından çâğrılmadıkça mek- tebe gönderilmiyecektir. 4 — Okullar yatılı ve parasızdır. Taleberin daşesinden başka giydirilmesi, techizatı, okul tarafından temin edilir, Ve her ay bir miktar da maaş veri- lir. 0830» © 42444» Nakliye Okulu Komutanlığından: Nk. ve Motörlü birlikler oklu tamir atelyesi için demircilik ve kaynakçılık işlerine ehliyeti ve motörcülükten anlar 300 kuruş yevmiye ile bir usta alına- caktır. İsteklilerin denemesi yapılmak üzere dilekçesine bağlı olarak aşağıda ya- gılı vesikaları ile 20/Mayıs/938 tarihine kadar Ortaköyde Orhaniyedeki okula müracaat etmeleri lâzımdır. A — Türkiye cümhuriyeti tabiyetinde olmak ve Türk olmak ve yaşı kırkı geçmiş bulunmamak, B — Hüsnü haline dair mıntakası polisinin vesikasını haiz olmak, C — Sıhhi durumu çalışmaya müsa it olduğunu gösterir Raporu olmak, D — Evvelce çalıştıkları yerlerden bonservisleri ve tahsil derecesini göste- Tu mektep şahadetnameleri bulunmak, © — Askerlik hizmetini bitirmiş olduğuna dair şubesinin vesikasını haiz bulunarak. F — &amunlara ve okul talimat ve nizamlarına riayet edeceğine ve beş yıl için kerdi arzusu ile ödevini bırakmıyacağına dair nolerlikten musaddak bir (853) (2683), | AKŞAM 13 Mayıs 1938 İkidebir Kalemi Bozulanlar, Nihayet Günün Birinde bir PARKER VACUMATIC almağa mecbur olmuşlardır. Kümilen şeffaf ve 9(, 102 fazla mürekkeb alan PARKER kalemleri, bitiremiyeceği işe başlamadıklarından' sizi yarı yolda bırakmıyan sadık bir dostunuz olabilir: «PARKER VACUMATIC kalemleri esir şeffaf hazineli kalemlerle kat mukayese edilemez.” Şeklinde “m üçbir kala” olmadığı halde bar. danbüşa” şeffaf olan mürekke azmesine azami derecede mürekkeb tıkışdırmağa muvaffak olmuş yeğine kalemdir. imaktadır. ciddi teri il Mürekkeb alma tertibatı, PARKERin patenti olan hususi bir sistemle, mürekkeple hiçbir teması olmadı- gından fevkalâde emniyetli tatmin ir o Kendiniz için dostlarınız” için şekilde yapılmış, istimali gayet pra- mutlak bir BARKER VACUMATIC dir. tik ve saği tercih ediniz. â& Çuink Motora mürekkebi, kalana yazarken temizler, kalemi. : Dört boyda olan bu ki handard 0.— Til o, Meler ender. ME5 Tİ M3 Umumi asanta GLAM OĞLU MANİ, MİTASMAMİ DAŞMAM Veni ortu caddesi NE 40 4 wieivirs ERSEN Sak kapı, Arpa case 08 na, Öksürenlere ve göğüs nezlelerine Kartal - Maltepe Piyade ve Atış Okul Komutanlığından: Okulda tesis edilecek Basımevi için aşağıda yazılı makine ve malzemeye ihtiyaç vardır. Taliplerin 15/Mayıs/1938 tarihine kadar Komutanlığa müraca- atleri. (Bunlar hakkında tafsilât her gün Okuldan öğrenilebilir, Telefon: 54-8) Adet Tipo tabı makinesi Lito makinesi Podal makinesi Bıçak makinesi ei raakiniei ELAN m (2465), PARKER kalemlerini yakından tetkik ediniz,” e Sn e medeften yapılmış, üzerin tisas eyi eme çalış- mış İşçilerin meydana getirdikleri bu kalemlerin her tarafında "mükemme- liyet, emniyet ve teminat göze”çarp- PARKER kalemleri, bir mürekköpli kalemde endişe edilecek cihetleri hep iş harika bir kalemdir.” MÜREKKEP Gisüküi) ve hale etm taze elöyumdır KATRAN HAKKI EKREM Çağırma Fminönü Askerlik Başkanlığından? İstanbul Nafıasında mühendis iken bar len nerede olduğu bilinmiyen piyade yar subayı 328 doğumlu Ahmet Halidin şubö” mize müracaatı ilân olunur. KONFERANS KONSER Kadiköy Halkerinden: 13 Mayıs 1998 Cuma saat 21 de Evimiz salonunda Baf Feyzullah Doğaner (Modem diş tababs tinin içtimai bakımdan tahlil) isimli bif konferans verecektir. Bay İskender Arda” nın İştirikile Herkes gelebilir. (Oda musikisi konseri). Ü kul Puç yor gösi sari ve) mi) kali taşı âid vei kiki ka ge İgeyres.g